Új hozzászólás Aktív témák
-
smallmer
őstag
Azt esetleg nem tudjátok, hogy easyuml honnan érhető el?
-
smallmer
őstag
Sziasztok!
S.O.S segítségre van szükségem.
Netbeans-ben készítettem egy programot, amelyet most szeretnék a .jar fájl futtatásával indítani.
Sajnos windowsban a két kattintást követően nem indul el a program. Van valami ötletetek, hogy mi okozhatja?
Leginkább semmi nem történik az indítás után. Netbeans-ből futtatva rendben megy. -
smallmer
őstag
-
smallmer
őstag
Sziasztok!
Készítettem 4db JList-et a programomban. Azt szeretném elérni valahogyan, hogy egyszerre csak egy kijelölt elem lehessen. Tehát ha a JList 1-ben kijelölök egy elemet akkor a másik 3-ban ne legyen kijelölt elem. Esetleg tudjátok, hogy ezt hogyan tudnám megoldani?
köszöni szépen
-
smallmer
őstag
Sziasztok!
Nem tudjátok esetleg, hogy hogyan tudnék ingyenesen IntellijIDEA Ultimate verzióhoz hozzájutni?
köszönöm szépen
-
smallmer
őstag
Sziasztok!
Szeretném kérni a segítségeteket:
Jelenleg így néz ki a kódom:public class testThread implements Runnable, ActionListener {
JFrame frame;
JButton gomb1;
JButton gomb2;
public void makeFrame() {
frame = new JFrame("Frame");
frame.setSize(1000, 500);
frame.getContentPane().setBackground(new Color(74, 74, 74));
frame.setDefaultCloseOperation(EXIT_ON_CLOSE);
frame.setLocationRelativeTo(null);
frame.setVisible(true);
frame.setLayout(null);
}
public void makeButtons() {
gomb1 = new JButton("Indítás");
gomb1.setBounds(350, 300, 100, 30);
gomb1.setBackground(new Color(127, 127, 127));
frame.getContentPane().add(gomb1);
gomb1.addActionListener(this);
gomb2 = new JButton("Stop");
gomb2.setBounds(550, 300, 100, 30);
gomb2.setBackground(new Color(127, 127, 127));
frame.getContentPane().add(gomb2);
}
public void actionPerformed(ActionEvent event) {
if (event.getSource() == gomb1) {
}
}
@Override
public void run() {
try {
go();
} catch (InterruptedException ex) {
Logger.getLogger(server.class.getName()).log(Level.SEVERE, null, ex);
}
}
public void go() throws InterruptedException {
doMore();
}
public void doMore() throws InterruptedException {
for (int i = 0; i < 20; i++) {
System.out.println("Fut a thread" + i);
}
}
}
class Test {
public static void main(String[] args) {
testThread t = new testThread();
t.makeFrame();
t.makeButtons();
Runnable r = new server();
Thread szal = new Thread(r);
Thread szal2 = new Thread(r);
szal.start();
szal2.start();
}
}Azt szeretném megvalósítani, hogy a gomb1-re nyomva elinduljon az egyik szám, majd a gomb2-re nyomva a thread stop() állapotba kerüljön. Tehát egyik gombra kattintva indítsa el a szal-t, majd a másikra nyomva állítsa meg. Hogyan kellene ehhez átalakítani a kódom?
Köszönöm
-
smallmer
őstag
Sziasztok!
Valaki le tudná írni pontosan, hogy hogyan működik az, amikor egy külön class-ban van a GUI. (mit kell csinálni)
Eddig úgy fejlesztettem mindig, hogy a funkcionalitást megvalósító kódban volt a GUI, viszont ezt most szét szeretném szedni.Köszi
-
smallmer
őstag
válasz
bambano #10322 üzenetére
Programozni szeretnék tanulni. Az alapok úgy érzem megvannak, sőt még annál kicsit több is. Most igazából ötletet szeretnék meríteni, esetleg tanácsot kapni, hogy miként induljak neki. Szerver - Kliens kapcsolatig megvagyok. Az is meg van, hogy átküldöm a zenét, csak az a gond, hogy mindenképpen le kell mentenem kliens oldalon, ahhoz hogy le tudjam játszani. Most igazából olyan library-t vagy ötletet keresek amivel megoldható lenne az, hogy ne kelljen lementeni a zenefájlokat kliens oldalon.
-
smallmer
őstag
Sziasztok!
Szeretnék egy programot készíteni. Fontos, hogy legyen külön egy server-em illetve a kliensem. Mindettőt én készíteném. Meg szeretném valósítani, hogy a Server streameljen egy zenét a kliens felé. Tehát az egészet úgy képzeltem el, hogy mondjuk megnyomok egy gombot a kliens oldalon, a gombnyomásra elküldi a servernek a zene nevét amit szeretnék lejátszani, a server ezt követően elkezdi streamelni a kliens felé a zenét, a kliens lejátsza. Nem szeretném menteni sehova kliens oldalon. Csak stream kellene.
Ismertek valami olyan library-t ami segítségemre lehet ebben? Hogyan érdemes megvalósítani ezt a folyamatot?Minden tanácsot szívesen fogadok.
Köszönöm szépen.
-
smallmer
őstag
válasz
Aethelstone #10164 üzenetére
public void lejatszas(String message) {
try {
String selected = showMusicNames.getSelectedValue().toString();
System.out.println(selected);
FileInputStream fileInputStream = new FileInputStream(location + selected);
Player player = new Player(fileInputStream);
if (message.equals("start")) {
player.play();
}else if(message.equals("stop")){
player.close();
}
} catch (FileNotFoundException e) {
System.out.println("fail");
} catch (JavaLayerException e) {
System.out.println("fail2");
}
} -
smallmer
őstag
Sziasztok!
JButtonra kattintás után megfagy az egész GUI.
Mi lehet a probléma?JButton + actionListener:
JButton lejatszas = new JButton("Lejátszás");
lejatszas.addActionListener(new ActionListener() {
@Override
public void actionPerformed(ActionEvent e) {
lejatszas("start");
}
}); -
smallmer
őstag
Sziasztok!
Hogyan tudok legkönnyebben java-ban mp3-at lejátszani, megállítani, szüneteltetni?
-
smallmer
őstag
Újabb kérdés.
Jelenleg küldök stringeket a kliensnek és az elmenti őket egy listába.
Azt szeretném megvalósítani, hogy amikor átmentek a stringek, akkor utána a zenéket is küldje el a kliensnek. Hogyan lehet ezt megoldani?
köszi
-
smallmer
őstag
válasz
sztanozs #10150 üzenetére
Köszönöm, de sajnos így sem megy át semmi, viszont most a neten találtam egy másik módszert:
Server:
package serverkliens;
import java.io.DataInputStream;
import java.io.FileOutputStream;
import java.io.IOException;
import java.net.ServerSocket;
import java.net.Socket;
public class FileServer extends Thread {
private ServerSocket ss;
public FileServer(int port) {
try {
ss = new ServerSocket(port);
} catch (IOException e) {
e.printStackTrace();
}
}
public void run() {
while (true) {
try {
Socket clientSock = ss.accept();
saveFile(clientSock);
} catch (IOException e) {
e.printStackTrace();
}
}
}
private void saveFile(Socket clientSock) throws IOException {
DataInputStream dis = new DataInputStream(clientSock.getInputStream());
FileOutputStream fos = new FileOutputStream("F:/zene.mp3");
byte[] buffer = new byte[12 * 4096];
int filesize = 15123; // Send file size in separate msg
int read = 0;
int totalRead = 0;
int remaining = filesize;
while((read = dis.read(buffer, 0, Math.min(buffer.length, remaining))) > 0) {
totalRead += read;
remaining -= read;
System.out.println("read " + totalRead + " bytes.");
fos.write(buffer, 0, read);
}
fos.close();
dis.close();
}
public static void main(String[] args) {
FileServer fs = new FileServer(1988);
fs.start();
}
}Kliens:
package serverkliens;
import java.io.DataOutputStream;
import java.io.FileInputStream;
import java.io.IOException;
import java.net.Socket;
public class FileClient {
private Socket s;
public FileClient(String host, int port, String file) {
try {
s = new Socket(host, port);
sendFile(file);
} catch (Exception e) {
e.printStackTrace();
}
}
public void sendFile(String file) throws IOException {
DataOutputStream dos = new DataOutputStream(s.getOutputStream());
FileInputStream fis = new FileInputStream(file);
byte[] buffer = new byte[12 * 4096];
int read;
while ((read = fis.read(buffer)) > 0) {
dos.write(buffer, 0, read);
}
fis.close();
dos.close();
}
public static void main(String[] args) {
FileClient fc = new FileClient("localhost", 1988, "/Users/Valaki/Music/Zene/Aya Nakamura - Copines.mp3");
}
}Itt már jól működik a fájlátvitel mondjuk txt fájl esetén, viszont amint mp3-at adok meg neki akkor kb 15kb-ot átvisz és kapok egy ilyen üzenetet:
java.net.SocketException: Software caused connection abort: socket write error
at java.net.SocketOutputStream.socketWrite0(Native Method)Ebben látsz valami hibát ?
mi lehet a gondja?
-
smallmer
őstag
Sziasztok!
Mi lehet a gond a programmal?
Serverrel szeretnék küldeni kliensnek mp3 fájlt. Az a gondom, hogy 0 a mérete a fájlnak ami megérkezik.Bővebben: Elküldöm a Serverrel az mp3 fájlt. A kliens kap valamit el is menti a néven amit megadok de 0 a mérete és le se tudom játszani.
Server:
String file = "/Users/E/Music/Zene/1.mp3";
DataOutputStream dos = new DataOutputStream(beerkezoKliens.getOutputStream());
FileInputStream fis = new FileInputStream(file);
byte[] buffer = new byte[8192];
while (fis.read(buffer) > 0) {
dos.write(buffer);
System.out.println("ír");
}
fis.close();
dos.close();Kliens:
DataInputStream dis = new DataInputStream(s.getInputStream());
FileOutputStream fos = new FileOutputStream("F:/testfile3.mp3");
byte[] buffer = new byte[4096];
int filesize = 15123; // Send file size in separate msg
int read = 0;
int totalRead = 0;
int remaining = filesize;
while((read = dis.read(buffer, 0, Math.min(buffer.length, remaining))) > 0) {
totalRead += read;
remaining -= read;
System.out.println("read " + totalRead + " bytes.");
fos.write(buffer, 0, read);
}
fos.close();
dis.close();köszi
-
smallmer
őstag
Sziasztok!
Mitől lehet:
A JFrame-hez, hozzáadok JButton-okat, illetve JLabel-eket, viszont csak akkor jelennek meg ha fölé húzom az egeret.
Köszönöm
-
smallmer
őstag
Server oldal:
try {
while (true) {
beerkezoKliens = szerver.accept();
System.out.println("Kliens csatlakozott");
try {
PrintWriter kuldes = new PrintWriter(beerkezoKliens.getOutputStream(), true);
for (int i = 0; i < szamCimek.size(); i++) {
kuldes.println(szamCimek.get(i));
}
} catch (IOException ex) {
System.out.println("Nem kuldott semmit");
}
}
} catch (IOException ex) {
System.out.println("nem tudott csatlakozni kliens");
}Kliens oldal:
do{
valasz = beolvas.readLine();
szamCimekClient.add(valasz);
System.out.println(valasz);
System.out.println(szamCimekClient.size());
} while (valasz != null);
System.out.println("1");A kliens már az utolsó kiírást nem csinálja meg.
-
smallmer
őstag
még egy dolog eszembe jutott.
Ez a legjobb szerintem.do{
valasz = beolvas.readLine();
szamCimekClient.add(valasz);
System.out.println(valasz);
System.out.println(szamCimekClient.size());
} while (valasz != null);
Egyet értesz?Illetve az miért lehet hogy innen nem megy tovább a program? Mondjuk ha beírok egy kiíratást a ciklus után akkor azt nem írja már ki.
-
smallmer
őstag
Server küldés:
try {
PrintWriter kuldes = new PrintWriter(beerkezoKliens.getOutputStream(), true);
for (int i = 0; i < szamCimek.size(); i++) {
kuldes.println(szamCimek.get(i));
}
} catch (IOException ex) {
System.out.println("Nem kuldott semmit");
}Kliens:
BufferedReader beolvas = new BufferedReader(new InputStreamReader(s.getInputStream()));
String valasz = beolvas.readLine();
while (valasz != null) {
System.out.println(valasz);
}
}mi lehet a gond?
-
smallmer
őstag
Sziasztok!
Server Client kommunikációban van egy kis gondom.
Egy ArrayListben tárolok Stringeket, ezeket szeretném elküldeni a Kliensnek.Annyi a gondom, hogy mikor a Kliens olvas, akkor végtelen ciklusban csak az első elemet olvassa.
Ez miért lehet?Nem ugrik át a következő elemre, amit a server küldene.
-
smallmer
őstag
Sziasztok!
Java-ban van arra lehetőség, hogy mondjuk egy mappában lévő zenéket beolvassam egy tömbbe?
Úgy gondoltam, hogy hozok létre egy zene class-t. Ebben 3 változó van. 2 String és egy int. A két string a zene nevét illetve a műfaját tárolná, míg az int a zene értékelését.
Minden beolvasott zenénél hoznék létre egy objektumot és azt az objektumot raknám be egy tömbbe, de úgy hogy már a zene hozzá passzoljon.köszönöm
-
smallmer
őstag
Sziasztok!
Lesz egy vizsgám és ahhoz szeretnék készíteni egy programot, ami segítené a felkészülésemet.
Egy TXT fájlba beraknám a kérdéseket és a hozzájuk tartozó válaszokat. Valahogyan meg kellene jelölni a jó választ.Ezt kellene egy java programnak beolvasni és feltenni egy random kérdést illetve a hozzá tartozó 4 válaszlehetőséget. Kiválasztáskor megmutatná, hogy melyik jó és tovább ugrana a következő kérdésre. 40 kérdést tenne fel majd a végén kiírná az eredményt.
Szeretnék kérni tőletek tippet a megvalósításhoz. Nem tudom, hogy hogyan induljak el.
köszi
-
smallmer
őstag
Sziasztok!
Van egy olyan feladatom JAVA nyelvben, miszerint készítenem kell egy olyan alkalmazást amely segítségével úthibákat(kátyú, tárgy az úton, stb....) tudok bejelenteni. Na most itt kezdődik a problémám. Windows rendszer nem túl jó szerintem, mert mire hazaérnek az emberek elfelejtik bejelenteni az úthibát. Az eddigi telefonjaim mindegyik apple készülék volt és erre úgy tudom nem lehet JAVA nyelvben fejleszteni rá.(Kereséseim alapján ez jött le)
Úgy érzem maradt az android. Van itthon egy androidos tabletem, ezen esetleg tudnék tesztelni, futtatni.A kérdésem az lenne, hogy ti mit ajánlanátok? Fejlesszem androidos készülékre? Esetleg van valami netes dolog ami jó lehet? Lényeg, hogy JAVA nyelven kell íródnia. A készülék az mindegy, hogy mi, amin fut.
köszönöm szépen
-
smallmer
őstag
Sziasztok!
java programozás tanulásához tudnátok valamit ajánalani? könyv akár, online valami. Egyik ismerősöm szeretné megtanulni a nyelvet, de nem nagyon tudok neki mit ajánlani.
Köszönöm
-
smallmer
őstag
Sziasztok!
Egy programot kellene készítenem java nyelvben ami úgy néz ki hogy egy térképet használnék fel és ehhez szeretnék készíteni mondjuk checkboxokat, amelyeket kijelölve csak azok a dolgok jelennek meg a térképen amit kijelöltem. Ehhez kellene nekem valami olyan google által vagy bármely cég által készített szabadon felhasználható térkép/térképkivágat. Tudtok ebben segíteni nekem? Ha valami nem tiszta, hogy mit szeretnék akkor kérem szóljatok és pontosítok
-
smallmer
őstag
Na srácok újabb hiba:
van egy kliensek nevű Listám ami socketeket tartalmat és ezeket akarom accept-elni.
get-el lekérek a socketet a listából,for(int i=0;i<n;++i) {
kliensek.get(i) = server.accept();
}és sajna ezt a hibaüzenetet kapom:
\DominoServer.java:61: error: unexpected type
kliensek.get(i) = server.accept();
^
required: variable
found: value
1 error
1 warningmi lehet a baj?
köszi -
smallmer
őstag
válasz
Aethelstone #9295 üzenetére
aha
ELTE-s. Egy a baj, bazira kevés a leadott anyag és ahhoz képest szerintem nagyon sok amit kérnek.
Sirpi csak 7 db dominot akarok küldeni, és több van a listában ezért meg 7-ig a for ciklus.
-
smallmer
őstag
Sziasztok
van egy listám amiben vannak számpárok(dominók), miután elküldöm őket a kliensnek, azokat amiket elküldtem ki szeretném törölni, itt mindig hibát dob. valamit elcsesztem de nem látom. szerintetek mi a baj?
List<Domino> MyList = new ArrayList<Domino>();
MyList.add(new Domino(0,1));
MyList.add(new Domino(1,2));
MyList.add(new Domino(2,3));
MyList.add(new Domino(3,4));
MyList.add(new Domino(4,5));
MyList.add(new Domino(5,6));
MyList.add(new Domino(6,7));
for (int i = 0; i < 7; i++) {
pw.println(MyList.get(i).getX());
pw.println(MyList.get(i).getY());
System.out.println("elküldve");
}
for (int i = 0; i < 7; i++) {
MyList.remove( MyList.get(i) );
} -
smallmer
őstag
Sziasztok,
szeretném kérni a segítségeteket.
Fájlból beolvasásra lenne szükségem. Egy txt-ben vannak számok úgy hogy space-val vannak elválasztva 2-esével a következő formában:2 2
3 4
3 2
4 5és így tovább
ezeket a számokat szeretném beolvasni, csak nem tudom hogy mibe kellene. Két dimenziós tömb az nem jó mert nem tudom hogy hány számpár van.tudnátok adni valami irányt? köszönöm
-
smallmer
őstag
Sziasztok,
holnap éjfélig be kellene adnom a beadandómat és sajnos van elég sok dolog amit nem értek. Esetleg nincsen valaki aki chat alkalmazáson keresztül (skype, facebook messenger vagy ilyesmi), tudna segíteni nekem?
köszönöm előre isui: téma: server kliens kapcsolat + néhány kiegészítő dolog.
köszönöm előre is
-
smallmer
őstag
Sziasztok,
sajnos elakadtam egy feladatnál. Server-Client kommunikációban van valami hiba.
Server.java:
package nagybead;
import java.net.*;
import java.util.*;
import java.io.*;
public class Server {
public static final int PORT = 12345;
private static final int timeout = 30000;
private static List<String> names = new ArrayList<>();
private static List<Socket> sockets = new ArrayList<>();
public static void main(String[] args) throws IOException {
String filename1 = args[0];
String filename2 = args[1];
ServerSocket server = new ServerSocket(PORT);
while(true){
System.out.println("\nWaiting for player...");
Socket s = server.accept();
String name;
try {
Scanner sc = new Scanner(s.getInputStream());
name = sc.nextLine();
System.out.println("Joined to the server: " + name);
names.add(name);
sockets.add(s);
} catch (Exception e) {
System.out.println("Exception while communicating with a client.");
continue;
}
}
}
}Client.java:
package nagybead;
import java.net.*;
import java.io.*;
import java.util.Scanner;
public class Client{
public static void main(String[] args) throws IOException,InterruptedException {
String name = args[0];
Socket s = new Socket("localhost", Server.PORT);
PrintWriter pw = new PrintWriter(s.getOutputStream(), true);
pw.println(name);
}}lefuttatom a servert, utána a kliens-t elsőre ezt kapom:
Waiting for player...
Exception while communicating with a client.tehát a try-catch-ben a catch ágra kerül.
Viszont ha mégegyszer indítok egy klinenst akkorWaiting for player...
Joined to the server: macskamár csatlakozik a serverhez. Látjátok benne a hibát? sehol nem találom. Köszönöm
-
smallmer
őstag
válasz
MasterMark #8703 üzenetére
Az a baj tudod, hogy borzalmas a programozás oktatása. Úgy nem lehet tanítani hogy kivetíti a falra a netbeans-t és akkor 2 perc alatt ledarálja az egészet, olyan gyorsan gépel, hogy nem lehet követni és az óra többi részén ad önálló feladatot amit persze nem tudsz megcsinálni mert nem érted a napi tananyagot, ezzel elveszik az összes kedvedet a programozástól, mert hülyének érzed magad. Pont az én esetemben is. Ha valaki normálisan elmondaná az összefüggéseket, meg alap dolgokat ami nem tiszta akkor nem zavarnánk itt hanem másnak segítenénk
de sajnos az oktatás a béka feneke alatt van és minden hétvégén a fél világ édes anyját megemlegetem, mert hiába akarom megcsinálni ha nincs elég idő és tudás sem rá
-
smallmer
őstag
Srácok van itt valaki aki facebookon,skypeon, esetleg bármilyen chat programon tudna nekem segíteni ?
elvesztem és elég hosszú lenne a dolog
-
smallmer
őstag
úgy van szerintem ahogy proci985 írta, de nem tudom, majd a következő hetekben úgyis jönni fogok kérdésekkel és akkor látjátok majd
-
smallmer
őstag
azokat az instrukciókat kaptam, hogy nem párhuzamosan futnak a szálaim, mert a run metódusom törzse szinkronizált blokkban van, ehelyett azt a részt kellene szinkronizált blokkba tenni, ami módosítja az egyenleget.
illetve azt kaptam még, hogy legyen az egyenleg static.akkor csak elég a staticot beírni pluszba. a párhuzamosság megoldására tudtok adni valami ötletet?
-
smallmer
őstag
válasz
Gyuri16 #8664 üzenetére
ArrayList<Beadando> felhasznalolista = new ArrayList<Beadando>();
for (int i=1; i<=felhasznalok_szama; i++) {
felhasznalolista.add(new Beadando(kezdeti_egyenleg));
}
for (int i = 0; i < felhasznalolista.size(); i++) {
felhasznalolista.get(i).start();
}
for (int i = 0; i < felhasznalolista.size(); i++) {
felhasznalolista.get(i).join();
}így?
még így is össze-vissza fut le
-
smallmer
őstag
Sziasztok,
múlt hét után ismét megjelenek egy kérdéssel. az alábbi a feladat:Hozz létre egy osztályt Bankszamla néven. Parancssori argumentumként várja a bankszámla kezdeti egyenlegét és a számla felhasználóinak számát.
Hozz létre minden felhasználónak egy külön szálat.
A következőt ismételd 5-ször:
- véletlenszerűen a felhasználó vegyen ki/rakjon be egy véletlenszerűen generált összeget a számlára
- várjon 1-3 másodpercet, majd kezdje újraMinden tranzakciónál írd ki a tranzakció típusát, az összeget, illetve az új egyenleget. Pl.: Kivesz, összeg: 533, uj egyenleg: 313
A számla egyenlege soha nem lehet kevesebb, mint 0 Ft. Ha valaki többet szeretne kivenni, mint a számlaegyenleg, akkor a számlán levő teljes összeget vegye ki, de csak annyit. Ha üres számláról szeretne kivenni egy összeget, akkor továbbra is 0 marad a számlaegyenleg. Ügyelj a konkurens hozzáférésből eredő problémák kiküszöbölésére!Várd meg, míg az összes szál lefut, majd írd ki a képernyőre a következő üzenetet: "A program befejeződött".
itt a kódom:
package beadando;
import java.io.*;
import java.util.*;
import java.util.logging.Level;
import java.util.logging.Logger;
public class Szalak {
public static void main(String[] args) throws Exception {
int kezdeti_egyenleg = Integer.parseInt(args[0]);
int felhasznalok_szama = Integer.parseInt(args[1]);
//boolean kesz =false;
for (int i=1; i<=felhasznalok_szama; i++) {
new Beadando(kezdeti_egyenleg).start();
}
for (int i=1; i<=felhasznalok_szama; i++) {
new Beadando(kezdeti_egyenleg).join();
}
}
}
class Beadando extends Thread {
Random rand = new Random();
private int i_kezdet;
//private boolean kesz;
public Beadando(int kezdeti_egyenleg) {
this.i_kezdet = kezdeti_egyenleg;
//this.kesz = kesz;
}
@Override
public void run() {
synchronized (Szalak.class) {
//int x = i_kezdet;
for(int j=1; j<=5;j++){
int rand_berakvagykivesz = rand.nextInt(2);
if(rand_berakvagykivesz == 0)
{
int rand_szam = rand.nextInt(200000);
i_kezdet+=rand_szam;
System.out.println("berak: " + rand_szam);
System.out.println("Új egyenleg: "+ i_kezdet);
}else if(rand_berakvagykivesz == 1){
int rand_szam2 = rand.nextInt(200000);
if(rand_szam2 > i_kezdet ){
i_kezdet-=i_kezdet;
}else{
i_kezdet-=rand_szam2;
System.out.println("kivesz: " + rand_szam2);
System.out.println("Új egyenleg: "+ i_kezdet);
}
}
try {
Thread.sleep(1000);
} catch (InterruptedException ex) {
Logger.getLogger(Beadando.class.getName()).log(Level.SEVERE, null, ex);
}
}
}
}
}a hiba, hogy ha mondjuk 2 lesz a felhasználók száma, akkor ugye 10 szer kellene berakni vagy kivenni, mert mindkét esetben a for ciklus a run-ban 5ször fut le, viszont nálam van hogy 6-szor , de lehet hogy 8-szor, tehát össze-vissza. esetleg valami ötlet?
-
smallmer
őstag
Sziasztok,
egy kis segítséget szeretnék kérni, mert valami nem okés:feladatleírás:
Készíts egy Szalak nevű Java osztályt, amely parancssori argumentumában egy egész számot vár. Jelöljük most ezt a számot n-el!
A program hozzon létre és indítson el n db szálat 1,2..n sorszámokkal, a következő működéssel.Minden szál (n-sorszam+1)-szer ismétli a következő két lépést:
várakozik a sorszámának megfelelő másodpercet
kiírja a szál nevét
A várható kimenet a következő (1-2 egymás utáni sor esetleg felcserélődhet):Thread-0
Thread-1
Thread-0
Thread-2
Thread-0
Thread-3
Thread-1
Thread-0
Thread-4
Thread-0
Thread-2
Thread-1
Thread-3
Thread-1
Thread-2A kód amit készítettem:
package beadando;
import java.io.*;
import java.util.*;
import java.util.logging.Level;
import java.util.logging.Logger;
public class Szalak {
public static void main(String[] args) throws Exception {
int n = Integer.parseInt(args[0]);
for (int i=1; i<=n; i++) {
new Beadando(i,n).start();
}
}
}
class Beadando extends Thread {
private int i;
private int n;
public Beadando(int i, int n) {
this.i = i;
this.n = n;
}
public void run() {
int x = i;
int dig = n-i+1;
for(i=0; i<dig;i++){
// System.out.println(i);
try {
Thread.sleep(i*1000);
} catch (InterruptedException ex) {
Logger.getLogger(Beadando.class.getName()).log(Level.SEVERE, null, ex);
}
System.out.println(this.getName());
}
}}szerintetek mi lehet a hiba?
köszönöm
-
smallmer
őstag
leírom az egészet érthetőbben. szóval van egy osztályom ami tartalmaz egy x és y egész típusú változót.
ebben kell egy konstruktor ami két számot vár és ebből a két pontból készít egy kordinátát lényegében.és van egy külön osztályom amiben vannak pontok megadva ahogy az előbb adtam meg és akkor így kellene létrehozni pontokat
így érthetőbb?
-
-
smallmer
őstag
Sziasztok, lenne egy olyan kérdésem, hogy hogyan tudnék úgy létrehozni egy tömböt , hogy egy függvénnyel megadnék pontokat pl:
Hely egy = new Hely (2,1);több ilyet is megadnék és be kellene rakni egy 2 dimenziós tömbbe
addig értem, hogy létrehozok egyint tomb[][];
tömböt és 2 egymásba ágyazott for ciklussal bejárom, de nem tudom, hogy hogyan tudnám átadni az értéket a tömbnek
köszönöm szépen előre is a helpet
-
smallmer
őstag
Sziasztok,
egy string tipusu tömböt amiben nevek vannak, hogyan tudok abc sorrendbe kiíratni?
köszönöm -
smallmer
őstag
sziasztok,
a throws lényegét leírná valaki? mikor használjuk és mit csinál?
-
smallmer
őstag
esetleg nem tudtok olyan programot amivel a kódból tudnék csinálni UML-t?
tehát egyből összekötöget meg megcsinál mindent
-
smallmer
őstag
Exception in thread "main" java.util.InputMismatchException
at java.util.Scanner.throwFor(Scanner.java:909)
at java.util.Scanner.next(Scanner.java:1530)
at java.util.Scanner.nextInt(Scanner.java:2160)
at java.util.Scanner.nextInt(Scanner.java:2119)
at labdarugas.Csapat.beolvas(Csapat.java:54)
at labdarugas.Main.main(Main.java:21)
Java Result: 1sziasztok, van egy ilyen hibám
if(scanner.next().equals('t')){
tamadok.add(
new Tamadojatekos( scanner.next(),
scanner.nextInt(),
scanner.nextInt(),
scanner.nextInt(),
scanner.nextInt(),
scanner.nextInt(),
scanner.nextInt())
);
} else {
vedok.add(
new Vedojatekos( scanner.next(),
scanner.nextInt(),
scanner.nextInt(),
scanner.nextInt(),
scanner.nextInt(),
scanner.nextInt(),
scanner.nextInt()
)
);
}
}
}ehhez a beolvasáshoz ilyen formátumom van:
v,Puyol,34,78,178,60,87,89,
v,Pique,25,82,189,67,93,89
v,Mascherano,30,76,178,68,93,83
v,Abidal,35,82,178,81,86,85
v,DanielAlves,28,79,187,94,83,80
t,Messi,25,70,168,92,97,95
t,Xavi,28,82,189,66,95,93
t,Iniesta,31,69,190,75,94,91
t,DavidVilla,30,89,199,84,89,90
t,AlexisSanchez,20,80,199,89,85,86 -
smallmer
őstag
válasz
WonderCSabo #4641 üzenetére
egy arraylist elemeire hogyan tudok hivatkozni?
-
smallmer
őstag
válasz
sztanozs #4629 üzenetére
na akkor leírom durván az egészet
ugye vannak a védő és támadó játékosok minden játékosnak van 3 tulajdonsága a formával megszorozva. ezután a 3 tulajdonságból készítenék egy átlagot ami a játékos össz értékelés lenne
na most ha meg van az össz értékelés akkor úgy csinálnám, hogy ha a támadó játékosok összes értékelése mondjuk 10 % jobb mint a védőké akkor 1 gólt rúgnak, ha 20 al akkor 20-tőt, de ha 19 akkor is csak egyet
és akkor ha a védők szintje jobb akkor nem rúgnak gólt, valahogyan így képzeltem el és akkor meglenne a végeredmény és az lenne a nyertes minden esetben aki így több gólt "rúg"
érthetően magyaráztam vagy nem ? -
smallmer
őstag
válasz
Superhun #4624 üzenetére
igen a focisat, na most ezt már ki is gondoltam. tehát lennének tulajdonságok és egy forma, a formával szoroznám a a tulajdonságokat és akkor így kapna minden játékos egy értéket. és akkor ugye létre jönne a két csapat és az értékek alapján dönteném el, hogy melyik csapat nyert, a több pontos játékosok csapata nyerne
-
smallmer
őstag
Sziasztok,
egy kis segítséget szeretnék kérni.
van az a nagyon jó kis Lengyel Zsolt labdarúgás feladat. Amit itt lejjebb tárgyaltatok.
nem tudom bemásoljam a feladatleírást?ehhez szeretnék segítséget kérni.
Megterveztem magamnak és el is kezdtem a kivitelezést csak több helyen is megakadtam.Csináltam 3 class-t aminek a neve sorra jatekos, tamadojatekos, vedojatekos,
mindegyikben hoztam létre tulajdonságokat.
jatekosban:
private String nev;
private int kor;
private int suly;
private int magassag;
protected double forma;tamadoban:
private int golszerzes;
private int gyorsasag;
private int robbanekonysag;vedoben:
private int stabilitas;
private int terhelhetoseg;
private int koncentracio;a jatekos osztályból származtatom a másik kettőt és írtam gettereket hozzá, de itt megakadtam. valaki tudna ebben segíteni?
-
smallmer
őstag
Sziasztok,
egy olyan java szakit keresnék aki segítene nekem egy kicsit programozásban
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topicot kiemeltem. Valaki nem akar egy nyitó hsz-t írni?:))
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 64GB RAM RTX 5080 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Samsung Galaxy S23 , 8/128 GB , Kártyafüggetlen
- Oppo Reno7 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! ASRock B250 i5 7400 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1660 SUPER 6GB Rampage Everest 500W
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest