Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • joysefke

    veterán

    válasz Pkc83 #2152 üzenetére

    arról beszél, hogy összeszerelt gépet (pld. noti) értelmeset AMD procival akkor sem fogsz kapni, ha a világ végére elmennél érte, mert nem lesz.

    Mégpedig azért nem lesz, mert az OEM jobban jár ha bele sem rakja az AMD processzort (és ennek megfelelően el sem adja) a termékeibe. Aztán amikor az AMD a pénzhiány miatt elmaradó fejlesztések következtében ismét versenyképtelen lesz, akkor majd visszaáll minden a régi -monopól- kerékvágásba.

    Ez megtörtént már egyszer és semmilyen érdemi következménye nem lett az évtizedes pereskedés ÉS elmarasztaló ítélet ellenére.

  • Petykemano

    veterán

    válasz Pkc83 #2150 üzenetére

    A vásárló akkor fog/tud AmD procit (terméket) venni, ha megtalálja a polcon.
    Itt nem a DIY piacról van szó, ahol tényleg szcenárió, hogy bemész a boltba és kérsz egy AMD procit. A DIY piac szereplőivel valószínűleg lehetetlen lenne kiszorítani az AMD-t a piacról. De a DIY piac lényegesen kisebb, mint az OEM gyártók által lefedett piac.

    Tehát arról van szó, hogy a 2000-es évek derekán az Intel olyan cégeknek adott rebate-t, mint amilyen Dell, a HP, vagy Lenovo, ad abszurdum valamely kereskedelmi láncnak (Tesco, Lidl, aldi), ha a kínálatában/forgalmában nem, vagy csak kis mértékben jelenik meg konkurens termék eladása.

    Egy ilyen esetben a vásárló hiába sétál be a media marktba, ott ha nem talál amds konfigot, akkor nem vesz. És ilyen besétálok és veszek egy gépet típusú vásárlóból sokkal több van, mint aki maga építi össze.

  • Petykemano

    veterán

    válasz Pkc83 #2148 üzenetére

    Ez a megfogalmazás - árcsökkentés - szerintem nem pontos.
    Ha csupán árcsökkentésről lenne szó, akkor azt mindenki üdvözölné.
    Viszont a korábbi tapasztalatok alapján olyan szerződésekről lehet szó, ahol te, mimt fogyasztó nem kapsz árkedvezményt, hanem a nagy mennyiségben rendelő OEM/notebook gyártó a valamilyen mértékű kizárólagosságért (az eladott példányszám, vagy a készleten/polcon tartott termékek valamilyen százaléka) "rebate"-t kap.
    Ennek lehet az a következménye, hogy a polcról nem tudod levenni az elvileg jobb terméket, mert nincs ott, mert az OEM jobban jár, ha nem kínál a konkurencia termékéből, vagy csak olyat, ami kellően szar ahhoz, hogy ne rontsa az eladási arányokat.

Új hozzászólás Aktív témák