Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • HSM

    félisten

    válasz FoxiestFox #124067 üzenetére

    "Jobbak lettek a töltésvezérlők, jobb rábízni"
    Na ez az, amit én nem eszek meg. :) Vagy a hátad mögött variál, ami aztán vagy jó lesz neked, vagy nem, lásd [link] , vagy ugyanúgy nem csinál semmit, mint a régiek.

    A jelenlegi tudásunk szerint ami ultragyorsan eszi az akku élettartamot, az amikor magas feszültségen még jó sokat töltesz bele. 4-4.1V és felfelé. Ezt lehet fokozni meleggel és nagy áramerősségekkel. Nem véletlen nem töltik magas cellafeszültségre az elektromos autók akkumulátorait sem, legalábbis amiket ismerek típusok.
    Pl. konnektorosan tölthető 2012-es hibrid Toyota kézikönyve konkrétan azt javasolja a Li-ion akku élettartam csökkenés ütemének mérséklésére (leírom, tanulságos):
    - ne parkolj meleg helyen napsütésbe teljesen feltöltött akkuval
    - ne gyorsíts/lassíts gyakran/hirtelen (töltési/merülési áramerősség, ciklusok száma)
    - ne hagyd sokáig teljesen feltöltve (ennél a típusnál a teljesen az kb 80%-ot jelent :D )
    - lehetőleg csak közvetlen indulás előtt töltsd fel, ehhez időzítő is van beépítve

    Személy szerint egyébként nekem modern gépekkel sem volt az égvilágon semmi gondom a töltési limittel, T480s, T14 G1 AMD, T14 G2 AMD, mind remekül elvolt/elvan vele. Mivel főleg asztali gépként használom őket, és csak max néhány órát kell akkuról bírjon az esetek többségében, így általában csak 55%-tól 65%-ig vannak töltve. Az én felhasználásomra ez is talán feleslegesen sok... :)

Új hozzászólás Aktív témák