Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • BaLee

    addikt

    válasz BaLee #22883 üzenetére

    "Ebben az esetben a merevlemez és a vezérlő közötti adatátvitel során fordul elő probléma. Adatvesztést ez általában nem okoz, mivel ilyenkor a vezérlő észleli a problémát és javítja azt, de csökkentheti a teljesítményt és a rendszer teljes stabilitását.

    Általában az adatkábel vagy annak csatlakozója a problémás, pl. laza, lötyögős SATA kábel okozza ezt.
    Gyakori ok lehet még a nem teljesen stabil tápellátás, túlmelegedés (nem csak a merevlemezé), túlhúzás (overclock) vagy memóriahiba is.
    Ezeket érdemes ellenőrizni, lehetőség szerint javítani (pl. adatkábel csere, tápkábel elosztó mellőzése, esetleg másik táp-ág használata, stb.)

    Fontos, hogy ilyen esetben a probléma-számláló (mivel valamennyi előforduló hibát számolja) alapban nem áll vissza 0-ra, de ha tovább nem növekszik, akkor a Sentinel-ben visszaállítható 0-ra (a S.M.A.R.T. oldalon, az Ultra ATA CRC Error count sorban kell az "Eltolás" mezőben megadni a problémák mennyiségét negatív előjellel, jelenleg -20653-at), így ezek a problémák már a későbbiekben nem kerülnek kiértékelésre és a program csak akkor jelez, ha ismét előfordulnak ilyen (vagy más jellegű) problémák."

  • liksoft

    nagyúr

    válasz BaLee #12061 üzenetére

    Igen, akkor van rajta 3 hibás szektor. A HDSentinel hibátlan, soha nem ad vakriasztást. Kiváló MAGYAR termék. Csak a Kiváló Áruk Fórumának jelzése hiányzik róla, de az is csak azért, mert már megszüntették.

    Komolyra fordítva. A program azt írja ki, amit a drive elárul magáról, de azt kiírja. Ha a drive azt mondja, hogy van 3 átallokált hibás szektora, akkor van. Viszont ha pontosan értelmezik a garanciát, akkor a drive-ot visszakapod, és ügyintézésért még fizethetsz is! Számtalanszor le lett írva itt is meg itt és itt a honlap vonatkozó részén kívül, mi a garancia feltétele.

    Ide is leírom: Garanciális a drive, ha a SMART a küszöbértéket átlépte, vagy a gyári tesztprogram hibakóddal állmeg. (3 szektorhiba NEM garanciális eset. Ha mégis cserélik, akkor az csak és kizárólag a kereskedő jóindulata miatt történt meg!)

Új hozzászólás Aktív témák