Hirdetés
Köszönjük a sok biztatást, támogatást! Utolsó pillanat a féláras hirdetésfeladásra, előfizetésre!
-
Mobilarena
Házimozi haladó szinten
Ebben a topikban alsó-középkategória feletti rendszerekkel foglalkozunk, de bármilyen házimozival kapcsolatos kérdésre (ha tudunk) szívesen válaszolunk.
Ha nem vagy járatos a témában és kezdő szett vásárlásában kérsz segítséget, kérlek kérdésedet itt: Házimozi belépő szinten tedd fel.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Quetz
őstag
válasz
BBéci #168518 üzenetére
Az 50 millás kérdésre a legegyszerűbb válaszolnom: Azért lett zárt, mert ezt még én is megtudtam tervezni kezdőként. De komolyan, fogsz egy ajánlott woofert, megnézed, hogy a szimuláció és a gyártó mekkora dobozméretet ajánl, berakod a dobozba, adsz neki kakaót és kész. És ha ajánlott alapanyagból dolgozol, akkor esélyes, hogy a külföldi fórumokon már tucatnyi doboz készült belőle. Egyszerűen nem tudsz mellé nyúlni.
Egy reflexes doboz esetén már mindenféle rezonanciák is bejönnek a képbe, figyelni kell a légsebességre, demó darabokat gyártani, mérni az eredményt és izgulni, hogy jó legyen az EQ különben elfüstöl a hangszóró. Kezdőknek ez macerásabb, hacsak nem egy kész terv alapján csinálod, ahol viszont kötve lehetsz a méretekben.A szubláda specialisták piackutatás eredményeire alapozva gyártanak termékeket. Számukra első helyen a profit áll, minden más ez után jön. Ezt támogatják meg olyan reklám magazinokkal mint pl. az AV Online.
-
Quetz
őstag
Ebbe csak úgy belefutottam, de szimpatikus a variálhatósága az akusztikai rendszernek:
-
Quetz
őstag
válasz
BBéci #168497 üzenetére
Annyira fájdalmas ezt a marketing rizsát olvasni újból meg újból. Az, hogy 25 éve a szakmában vannak, azt jelenti, hogy jól tudnak eladni. A rendesen tervezett reflexes ládák mérete hatalmas, az emberek pedig nem keresnek ekkora mélynyomókat:
Örülnek ha egy-két csöppséget engednek nekik a nappaliba:
Ha pedig már akkora király a zárt mélynyomó, akkor miért nem kapni zárt hangfalakat. Gyakorlatilag nem létező termékről beszélünk. Ne gyere azzal, hogy ott a szivacsdugó, mert a aki ért hozzá, jól tudja, hogy totál más méretű doboz kell egy zárt és egy reflexes kivitelhez.
-
Quetz
őstag
válasz
VoidXs #168477 üzenetére
Megvallom, nem értem a gondolatmenetedet. A chest slam a 50-100Hz közötti teljesítménytől függ tudtommal, ebből a szempontból pedig mind a zárt, mind a reflexes ugyanúgy teljesít. Akárhány mérést néztem idáig, 50Hz-től felfele nem volt előnye a reflexesnek.
Az AVSForumon is azt írják, hogy a chest slam a frekvencia és a hangnyomás függvénye. -
Quetz
őstag
válasz
ctrlaltdel13 #168468 üzenetére
A hanggátlásban minden számít. A légréteg, a szálas szigetelő anyag, a GK rétegek száma és súlya... Részletes dokumentációt találsz itt: IRC-IR-761 report, Gypsum Board Walls: Transmission Loss Data
Itt pedig leírás a hangszigetelés 4 alappilléréről: 4 elements of soundproofing
-
Quetz
őstag
válasz
bteebi #168460 üzenetére
Mezei kőzetgyapot kell, olcsóbb is mint az ilyen szendvics. Vetexbe csomagolva védett vagy a kiporzás ellen. Majd az egészet berakod egy fa keretbe, hangáteresztő szövettel burkolod, hogy mutasson is.
Vannak más típusú panelek is, itt találsz egy halom kalkulátort: http://www.mh-audio.nl/Acoustics.html
-
Quetz
őstag
válasz
Dorian #168435 üzenetére
Mindkettőtöknek igaza van! A felületre érkező hang egy része elnyelődik, egy része visszapattan, egy része pedig átjut rajta. Hogy ezen részek hogyan oszlanak meg, azt pedig méréssel lehet megállapítani. Valószínűleg az akusztikai mérnökök ezernyi táblázattal rendelkeznek, ami ezeket a paramétereket tartalmazza.
-
Quetz
őstag
válasz
Saughassy #168372 üzenetére
Azt tudod tenni, hogy az AVR-t referencia hangerőre állítod, pl Denon esetében 0-ra, REW-en futtatsz egy -30dB-s mérést. Vársz egy percet, hogy a hangfal/sub kihűljön, 3dB-vel magasabbra állítod a mérőjel szintjét (-27dB) és újra mérsz. Ezt ismétled addig, amíg azt nem látod, hogy az új grafikon már nem tartja a 3dB távolságot az előzőtől. Ekkor elérted a rendszered határát.
Egy másik ökölszabály, hogy átlagos hangfal érzékenységet feltételezve: 89dB/w/m -10 fölé nem mennék hangerővel. Ekkor úgy 30-40W teljesítményt adhat le az AVR egy csatornán maximális forrás jelszint esetén, amit még illene bírnia.
-
Quetz
őstag
válasz
powerup2 #168335 üzenetére
Az AVR-ben annyi extra elektromos komponens található, hogy nem tudják olyan mértékben zajmentessé tenni a DAC kimenetet, mint a dedikált DAC-okban. Ebből következik, hogy a PC-s Dirac annak alternatíva, aki PC - DAC - Végfok vonalon gondolkodik, kompromisszum mentes hangminőséget elérve és nem cél az Atmos.
Ha azt nézem, hogy 1000 eur környékén kaphatók 8+ csatornás DAC-ok plusz a Dirac korrekció, akkor egy Denon 4700 árszintjén valósítható meg a projekt. Az is igaz, ha most kijönne a Denon egy Dirac-os 4700-al, gondolkodás nélkül venném azt, akar a fene küzdeni a DIY AV processzálással.
-
Quetz
őstag
Kijött PC-re a standalone Dirac Live, elérhető 14 napos próba verzió a sztereó változatból.
-
Quetz
őstag
válasz
python1 #168310 üzenetére
Szerintem érdemes ezt átfutnod: Subwoofers: Optimum Number and Locations
A Harmann intézet kutatásának eredményeit tartalmazza. A tipikus elhelyezési pontok: 1/4 távolság, sarkok, átellenes fal középpontok. -
Quetz
őstag
válasz
BBéci #168266 üzenetére
Ha valaki kicsit is komolyabban akar foglalkozni a házimozival, akkor az avsforum-ot látogatja. Aki pedig látogatja azt a fórumot, az ismeri a JTR-t. 60k+ hozzászólást nem lehet elkerülni
#168272-KP
Ez az a magazin amiről beszéltek?: https://www.sztereomagazin.hu/archivum/hirek-archivum/jtr-captivator-4000ulf-lp-sub-melysugarzo/ -
Quetz
őstag
válasz
Mauddip #168194 üzenetére
Vegyél HDMI splittert, mint például: https://www.delock.com/produkte/G_1109_Splitter.html
-
Quetz
őstag
válasz
krx21 #168087 üzenetére
Ezzel meg is válaszoltad a kérdést. Nekünk még a márkakereskedőnél is kevesebb hivatalos információnk van.
Itt van a hivatalos youtube csatornájuk, ezt nézd végig, esetleg találsz választ a kérdésre: https://www.youtube.com/c/SoundUnitedTraining/videos
-
Quetz
őstag
válasz
BBéci #168058 üzenetére
Rodolfo is mindig mondta: Figyeljék a kezemet, mert csalok!
A sighted tesztnek amúgy semmi értelme, ahogy ezt egy anekdotával is alátámasztják:
https://youtu.be/BYTlN6wjcvQ?t=166A tesztben egy gagyi erősítő versenyzett egy mcintosh-al, egy látványosan méretes kapcsolóval lehetett váltani közöttük. Az audiophilek mind a mcintoshra szavaztak, a a többiek egy kivételével a másikra. A trükk az volt, hogy a mcintosh egy kukázott, működésképtelen példány volt.
-
Quetz
őstag
válasz
alphamooncam #167928 üzenetére
Ismét nincs igazad, egyszerre van két filter is megadva 40Hz-re: +12 és -9.8. Szerencsére a REW programozója készült az ilyen benézésekre és számolja a szükséges tartalékot, ami az összes filter eredőjéből jön ki: "headroom required: 75.dB at 42 Hz"
-
Quetz
őstag
válasz
alphamooncam #167895 üzenetére
Konkrétan megnéztem és nem ajánlott ilyen értéket.
-
Quetz
őstag
válasz
alphamooncam #167887 üzenetére
A felületes válasz: 2^(12/3).
-
Quetz
őstag
válasz
alphamooncam #167784 üzenetére
Pedig a válasz egyszerű, ha nem hallasz különbséget egy kb 4.5Mbit/s és egy 128kbit/s minta között, akkor nyugodtan hátra dőlhetsz, mert a kábelezés ennél kisebb mértékben változtatják meg a hangot.
-
Quetz
őstag
válasz
alphamooncam #167765 üzenetére
Csupán azt mondjuk, hogy jelenleg a mérhető és a tapasztalható értékek sok tizedesjegyig korrelálnak. Valamint azt is állítjuk, hogy az pszichiátria működő tudomány. Számtalan megfigyelés bizonyítja, hogy léteznek a biasok, amik befolyásolják az érzékelést. Ha pedig visszaolvasol a fórumon, látni fogod, hogy rengeteg önjelölt kis isten látogatja, akik abszolút tudás birtokában jelentik ki, hogy az ő fülük minden eszköznél tökéletesebb.
Ugyanezen isteneket hiába próbáltuk megidézni a nyílt kábeltesztelésre, nem voltak hajlandók meghallgatni imáinkat. Csak azután tértek vissza közénk osztani a mannát, amikor beszámoltunk zarándoklatunk eredményeiről és az nem nyerte el tetszésüket. De mit lehet tenni, ha több évtized közös tapasztalat, több tíz millió forint értékben kipróbált AV eszköz után kis csapatunk nem jutott el a mennyek kapujáig és csak a random tippelés statisztikai átlagát hozta.
"Kezdetben vala az ige. És az ige a következő vala: Hé, Te!"
-
Quetz
őstag
válasz
Tamoo #167657 üzenetére
A Cavern most úgy számolja a korrekciót, hogy a normál hangfalakat 10dB-vel lejjebb tolja?
Ha igen, akkor az jutott eszembe, hogy ez esetleg lehetne egy kapcsolható opció. Mivel sok esetben a teljesen más végfok van a mélynyomókhoz meg a hangfalakhoz, lehetne ott is játszani a hangerővel. Annyi plusz munkát jelentene kalibráció során, hogy végig kellene mérni az EQ-zott csatornákat még egyszer és utánállítani az SPL-t.
-
Quetz
őstag
Letöltöttem újra az umik-1 kalibrációs filet, ez a különbség:
Régi:
Sens Factor =-2.834dB, SERNO: XXXXXXX
"Auto-generated 90-degree calibration file for use with nanoAVR DL"Új:
"Sens Factor =0.166dB, SERNO: XXXXXXX"
"Auto-generated 90-degree calibration file" -
Quetz
őstag
válasz
Dorian #167662 üzenetére
Gondolom azért, mert ez volt 2013-ban a csúcs Denon AVR. Az utána következők már nem rendelkeztek ezzel a tulajdonsággal. Azoknál a modelleknél jött vissza a lehetőség a lekapcsolásra, ahol több csatornát tudott dekódolni az AVR, mint amennyi végfokkal rendelkezett. Azonban még akkor is csak a front jobb/ball volt normális választási lehetőség.
A 3700/4700 viszont középkategóriás cucc, ezért is tartom nagy jelentőségünk, hogy a funkció megjelent ebben az ár kategóriában. A 8500 azért jobb, ott külön külön csatornánként állítható, a többinél meg mindent vagy semmit alapon működik.
-
Quetz
őstag
válasz
python1 #167633 üzenetére
Ahogy Tamoo is írta, a Denon szintet lépett azzal, hogy a DAC szekciót lekapcsolhatóvá tette a végfokokról.
Bekapcsolt végfokkal ezt kapod:
Kikapcsolt végfokokkal pedig két nagyságrenddel jobbat:
Ez nem sokkal marad el az Emotiva RMC-1-től.
A jitter teszt elmarad az Emotiva értekeitől:
És az Emotiva topikból hiányzik a "zeneiséget" jellemző 32 multitone teszt az 1.9-es firmware-el, csak a Denonhoz találtam:
Szóval jobb az Emotiva mint a Denon? Hangminőség szempntjából egyértelműen jobb. De nem 4x jobb, amennyiszer többet kérnek érte, és az elérhető végfokok 90%-t a Denon is kitudja szolgálni úgy, hogy nem lesz gyenge láncszem.
Ha pedig valaki bevállalja, hogy DIY módon old meg dolgokat a hangminőségért cserébe, az vesz egy multichannel DAC-t vagy hangkártyát, ahol ilyen értékeket kaphat, messze maga mögött hagyva bármelyik high-end gyártót:
-
Quetz
őstag
válasz
denesdr #167625 üzenetére
Megnéztem, az új Denonok lekapcsolt végfokok mellett 180W-ig hozzák a Hypex nagyságrendű THD+N-t, az NC502mp modullal. Ha pedig duplázódna a rca2xlr kábel esetén a feszültség, akkor a maximumot is kitudják hajtani a végfokból. hmmm... le kell győznöm a sötét oldal csábítását.
-
Quetz
őstag
válasz
python1 #167617 üzenetére
Hát, elég vegyes
1. A legutolsó hangkártyámat, ami egy Asus Xonar dg volt asszem, 8 éve raktam ki, mert felerősítette a pci bus kommunikációt. Hallottam az egér mozgást, a hdd működését. A problémám az, hogy nehéz látatlanban megmondani, fogjod-e ezt tapasztalni egy új htpc esetén. Lehet, hogy ma ez már egyáltalán nem akadály
2. A második probléma forrás, hogy kevés mérési eredmény található, és nem biztos, hogy ki fogja tudni hajtani a végfokot. Egy Hypex modulnak akár 2.6V jelszint is kellhet a maximális teljesítmény eléréséhez.
3. A Harmadik problémám a PC. Windows/MAC oprendszerekre elérhető a Dirac live, Audiolense, Acourate. Ugyanakkor Windows esetén képtelen voltam megoldani, hogy mindig bekapcsolt állapotban menjen a gép, vagy normálisan működő standby legyen. Amikor átmentem Linuxra, akkor ott tökéletesen ment minden. Viszont az EQ és a hangrendszer kezelés még fapadosabb, nehézkesebb mint a másik két OS-en.
A SINAD csak az első dolog, amit megnéznék egy audió eszköz esetén, ha rossz a SINAD, akkor nem foglalkozom vele, ha jó, akkor jöhet a többi mérés. A legjobb SINAD értékek hangkártya esetén a Monolith HTP-1, Emotiva RMC, Denon X4700 szintjén mozognak. Érdekes kérdés, hogy van-e értelme szívni a PC-vel, vagy szimplán veszel egy AVR/processzort és még Atmos is megmarad mint lehetőség..
Ha ezt a három problémát le tudja valaki küzdeni, akkor szerintem simán ki lehet hozni high-end hangzást PC-ből is. Végül is, azoknál is pont azt fizetjük meg, hogy a mérnökök több ezer órát beleöltek abba, hogy egy működő cuccost rakjanak össze.
DIY vonalon és tavaly óta külső USB dacokat nézegetek, de bevallom, még nem értek hozzá, hogy egy Motu mondjuk hogy működne a rendszerben. Meg kéne szerezni egy multichannel dirac live trialt pc-re, de egyelőre csak a sztereó elérhető.
-
Quetz
őstag
válasz
BBéci #167606 üzenetére
Nézd meg a Nord weboldalát: https://www.nordacoustics.co.uk/nord-one-hypex-mp-multichannel
Az 5 csatornás 150W @ 8ohm verzió £1,224 + Áfa. Ez valószínűleg két sztereó és egy monó modulból épül fel. De konfigurálhatsz magadnak szabadon 2-8 csatorna között is végfokot, kérheted lábakkal vagy rack füllel, stb... -
Quetz
őstag
Első körben néz meg, mindent jól állítottál-e be: https://www.dropbox.com/s/51jpnxet3bvew2k/REW%20101%20HTS%20Current%20Version.pdf?dl=1
-
Quetz
őstag
válasz
VoidXs #167595 üzenetére
Ez vajon minek számit? A képek az ATI 6000 referencia végfokról vannak, ami hivatalosan class A/B. A boardról kiadott infó:
"AT6000 production board. Through-hole construction insures high-current capability for the finished amplifiers. Input components on the left. Power supply on the right. We're using 18 small (3,300 mfd) filter capacitors (total capacitance is 59,400 mdf per channel). Many small caps reduce series resistance and improves performance."
-
Quetz
őstag
válasz
Jenő76 #167591 üzenetére
Dekódolás nem történhet analóg formában, tehát minden processzor digitális, az AVR processzáló része is, még akkor is ha nincs rajta HDMI.
Digitális végfok nem létezik, a class D az nem "class Digital". Mellesleg a nagynevű házimozi gyártók kezdenek átállni a class D-re. Storm, Focal, NAD, ATI... Pascal, Hypex vagy Purifi végfokokkal gyártanak mind.
-
Quetz
őstag
válasz
alphamooncam #167550 üzenetére
Az Atmos a többség számára Dolby Truehd, az AVR ignorálja az atmos meta adatokat a bitstreamben ha nincs elég hangfal. A film hangját pedig nem azért keverik újra, mert azt gondolták, hogy jobb eredményt lehet elérni, hanem mert a 4k bluray Atmos/DTS:X nélkül ma már szinte eladhatatlan.
A formátumok témakörröl annyit, hogy én még jó DD hangot nem hallottam, amikor mellette elérhető volt DTS vagy veszteségmentes verzió is.
A veled való társalgásról egy régi kedvenc filmem jutott eszembe, lehet meg is megnézem
"Drax: Ne diskuráljunk, inkább ments ki ebből a rút rabigából!
Quill: Egyetértek a két lábon járó szinonimaszótárral.
Drax: Soha többé ne hívj szinonimaszótárnak!
Quill: Ez csak egy metafora.
Mordály: Mindent szó szerint értelmez. A metaforák elrepülnek mellette.
Drax: Semmi sem repül el mellettem. Kivételesen jók a reflexeim. Simán elkapnám." -
Quetz
őstag
válasz
alphamooncam #167547 üzenetére
Azért az ugye még érthető, hogy két különböző hangkeverés szolhat különbözően, és az újabb az lehet jobb?
Vagy esetleg még üt a beigli koma és beszéljünk erről késöbb?
Csak hogy segítsek példával, a Blade 1998-as film. 2012-ben jött ki a Bluray változat DTS-HD Master Audio hanggal. 2020-ban kiadták 4k Blurayen, újra kevert hanggal. Azért ez az új, mert 2020 később van mint 2012. A különbségek elég "látványosak"
-
Quetz
őstag
válasz
alphamooncam #167541 üzenetére
Kérlek, ne csak olvass, értelmezz is. Az Atmos mix lényege nem az Atmos, hanem veszik a régi mixet, újra keverik majd kiegészítik atmos meta adatokkal. Ennek mellékes következménye, hogy az új Atmos hangsáv még 5.1-en is jobban szól, mint a régi.
-
Quetz
őstag
válasz
alphamooncam #167535 üzenetére
Az SPDIF régi és elavult. Ez nem vita tárgya, hanem tény. Fallback opcióként használják azok, akik nem tudnak valamilyen okból modernebb kapcsolatot kiépíteni. Az hogy neked nincs igényed DD/DTS hangnál jobbra, az személyes preferenciád, de fentieken nem változtat.
Ma alapvető elvárás, hogy DTS:X/Atmos audiót tudj átvinni a lejátszóból a processzorhoz. Nem csak azért mert az Atmos élmény annyival jobb lenne, hanem sokszor egy Atmos keverés egy új, jobb remixre épül. Ezt pedig akár natív, akár uncompressed pcm formában nem lehet átküldeni SPDIF-en.
-
Quetz
őstag
válasz
alphamooncam #167526 üzenetére
Tessék: PC -> Okto dac8 PRO -> Hypex multichannel végfok.
-
-
Quetz
őstag
válasz
spiky03 #167492 üzenetére
- Végfokról megy a mélynyomód, tehát mindig be van kapcsolva.
- A Crown potmétere csillapítást állít. Tehát ha a Marantz kiad 2V-t az LFE preouton és maximumra tekered a potmétert, akkor a végfok is 2V-t fog kapni. Amikor vissza tekered a potit, akkor meg mondjuk csak 1.5V-t. Hogy mennyi a csillapítás, az nincs dokumentálva a user manualban. -
Quetz
őstag
válasz
Khaosz55 #167475 üzenetére
Szinte minden végfoknak van saját zaja, ezt az angolok "residual noise"-nek hívják. Ha közel hajolsz a hangszóróhoz és ott hallod, akkor az teljesen normális.
A másik faktor, hogy minél magasabb a hangszóró érzékenysége, annál jobban kihozza ezt a zajt. Hajtottam Crown XLS1502-vel Arendalokat és most a BMS-t is. Az Arendal Monitor érzékenysége elmarad a BMS mögött, ott nem is hallottam zúgást, csak pár centi távolságból. A BMS-t néha hallom, filmnézés elött vagy után.A másik tapasztalat kábelekkel, hogy minidsp - Crown összekötése esetén ha RCA-t használtam, akkor nem volt földhurok zajom, amikor az RCA-XLR átalakítót, akkor volt. Ugyanezt az átalakítót használva a Denon és egy Apollon végfok között nem volt semmi zaj.
-
Quetz
őstag
válasz
alphamooncam #167477 üzenetére
Ne aggódj, nincs igazad
-
Quetz
őstag
válasz
spiky03 #167434 üzenetére
Ledek jelentése:
Signal: 40dB-vel clipping alatt, ez a törpapa messze vagyunk még?
-20: 20dB-vel clipping alatt
-10: 10dB-vel clipping alatt
Clip: na ez már nem jó, négyszögesíted a kört éppen
Thermal: Ez már nagyon nem jó, paks is leolvad mindjártés túlmelegedik a végfok.
Az erősítőd akkor működik üzemszerűen, ha ha masszívan világít a -10 led.
. Mondjuk amikor először raktam össze a rendszert és Hulk leugrott az egyetemi függőfolyosóról, majd betojtam. A hangtól, meg hogy vörösbe ment a Crown.
#167426Khaosz55
Halkabb lesz persze, ha csak az sensitivity-t állítod át. De ugyanakkor növeled a felbontását a rendszernek, mert ugyanazt a frekvencia tartományt nem 0-0.75V hanem 0-1.4V tartományra fogja leképezni. -
Quetz
őstag
válasz
spiky03 #167417 üzenetére
Ha a Crown poti fél alatt volt, akkor leht, hogy 20-30dB csillapítást raktál a bejövő jelre, mert a potméter hatása nem lineáris.
Kiindulásnak érdemes így beállítani:
- LPF 160-200Hz körül
- Potméter maximumon, ekkor zéró a csillapítás a bejövő jelen
- Sensitivity: 1.4VA potméteren akkor csavarj lefele, ha zavaró sistergést hallasz a mélynyomóból, vagy -12-re méri be az AVR. A -30 hangerő az meg a halk tv nézéshez való
Az automata vezérléshez annó ezt a kapcsolást találtam:
-
Quetz
őstag
válasz
devil-k #167290 üzenetére
Szerintem a legnagyobb wow faktor amikor gyakorlatilag nem egy vásznat, hanem egy screen wallt nézel. Engem ez a videó indított el ezen az úton: The Beast, Unleashed
Ezekkel tudsz számolni:
16:9
124": 275 x 155cm
136": 301 x 170cm2.4:1
124": 291 x 122cm
136": 319 x 133cmezek a látható kép méretei, erre jön még a keret, ami 10-10cm szokott lenni általában.
-
Quetz
őstag
válasz
devil-k #167279 üzenetére
Én 188cm magas vagyok, 220cm-es belmagasságból indultam ki az alagsorban, 208cm lett a vége és nem érzem kényelmetlennek. A 200cm szerinten magában meg nem probléma, ha együtt tudsz élni a következőkkel:
- Nem lesz Atmos, vagy kockáztatod, hogy többen lefejelik majd a hangszórókat
- Nem lesz mennyezeti hangszigetelés és/vagy akusztikus elemek
- Oldalfali világításod lesz
- Ha 16:9-es vásznad lesz, akkor az padlótól plafonig fog érni - imax for home- azaz hangáteresztő szőtt vászonban kellene gondolkodnod.
-
Quetz
őstag
válasz
I'am Dony #167141 üzenetére
1. - A hangerő legyen 0-n, amennyiben a hangerőt -80/+18 tartományban tudod állítani.
2. - A mérőjel legyen -30dB
3. - A mért hangnyomás legyen 70dB
4. - Az LFE hangnyomást legyen 80dB kezdetnekAz LFE-t ellenőrizd le egy 20Hz-300Hz sweepel, mondjuk a center csatornára. A grafikonon az kell látnod, hogy 20-80Hz LFE és az utána következő center grafikon egy szinten van nagyságrendileg.
-
Quetz
őstag
válasz
alphamooncam #167108 üzenetére
Szerintem írd le lépésről lépésre, mire gondolsz, mert egyre érthetetlenebb vagy. Arra is kitérhetsz, hogy egy általános target curve +3.5dB@45Hz csúccsal hogyan fogja javítani azt a filmet, aminek 45Hz-en 10dB hiánya van, és hogyan hat arra, aminek 45Hz-en 6dB plussza.
-
Quetz
őstag
válasz
alphamooncam #167105 üzenetére
Amit te írsz, az a house curve. Amit a BEQ csapat csinál az bass restoration. Ez utobbira még rájön a te house curve-d.
Egy house curve nem fog tudni mit kezdeni egy 12-24dB/oktáv high pass filterrel.#167106VoidXs:
Azért mellékelik a grafikonokat, hogy lásd: ez volt és ez lett. A BEQ az advanced usereknek készült, akik eltudják dönteni, hogy megnézik-e a filmet BEQ-val vagy sem. -
Quetz
őstag
válasz
jambiyya #167097 üzenetére
Ott az Atomic Blonde grafikonja feljebb. A szaggatott vonal az eredeti, a sima a végeredmény. látszik, hogy jelentősen fel kellett tolni a grafikont.
Ezt a fajta korrekciót nem lehet általánosan kezelni, csak filmenként egyedileg. A megoldás is az, hogy:
- MiniDSP outputon van a saját szobádra számolt EQ
- A bemeneti oldalon pedig a filmre szabott visszaállíto EQ
- BEQ csomag része pedig a szoftver, ami az eredeti MiniDSP konfigodat össze mergeli a filmenkénti konfigokkal. Az eredmény pár ezer konfig, amiből mindig a megfelelőt kell betöltened a miniDSP-be. -
Quetz
őstag
Ez már ízlés kérdése, hogy ki használja és ki nem. Még mindig jobb, hogy tudsz választani, mintha nem tudnál. A mission statementjük is ezt emeli ki:
Bass EQ or BEQ has been talked about on Data Bass forums... since ~2014 for Restoring some Bluray/4K UHD movies that have had their lower frequencies severely filtered.
The ULF content is still there on the disc for the taking, and with the right software the ULF/LFE levels can be restored.
This is not made up content, noise or filler, it's real low frequency material that "some" sound engineers decided no one needed to hear/feel. So the lowest frequencies output levels were just reduced to soundbar levels, But are still ripe for the picking with the right software. -
Quetz
őstag
válasz
alphamooncam #167084 üzenetére
Jól gondolom, hogy ez azon filmek gyűjtőhelye, ahol a filmkészítők a szubbasszus tartományt alulméretezték?!
Ez azon filmek listája, ahol BEQ csapat visszaállította basszust. Valamit megadják a visszaállításhoz szükséges EQ beállításokat is.Nem néztem hány filmről van szó, de első blikkre soknak tűnt, és ennél jóval több filmet lehetne vizsgálni ebből a szempontból.
Amit írtál az értelmezhetetlen. Esetleg arra gondoltál, hogy kevés film szerepel és ennél többet lehetne csinálni?Ha a többségnél megállapítható, hogy "szubszegény", akkor lehet érdemes eleve a szubtartományt megemelni az installáció során, nem pedig flat-re beállítani.
Csak akkor javasolnám a megoldásodat, ha ki akarod nyírni a mélynyomóidat. Végletes példa, de az Atomic Blone kapott egy 24dB-s filtert 50Hz-től. Egyrészt ezt nem tudod kompenzálni +24dB LFE emeléssel, másrészt az 50-80Hz tartomány elég magas ahhoz, hogy az emelés miatt lekoppanjon a mélynyomód és elfüstöljön. -
Quetz
őstag
-
Quetz
őstag
válasz
gab1ka #167066 üzenetére
Nincs olyan, hogy eltűnik a mély. Elég megnézni bármelyik Transformers filmet, vagy a Tenet. Szerintem ezt ismét egy marketinges találta ki, amikor nekiszegezték a kérdést, hogy hát itt ez a lepkefing mélynyomónk, hogy adjuk el? Erre jött a zseniális válasszal, hogy állíttassátok be úgy, hogy ne hallja az tulaj, de a hiánya feltűnjen. Tényleg kalapot emelek előtte!
-
Quetz
őstag
válasz
BBéci #166971 üzenetére
Ha egy sima egyenest küldök be egy processzornak, az pedig egy ejtett frekvencia választ ad rá, kikapcsolt DSP mellett, az helytelen viselkedés.
VoidXs mért eredményei pedig már az egyéni ízlést tükrözik, nem pedig valamit. amit az elektronika ránk kényszerít.
A Marantznak nem csak annyi hibája volt, a zeneiséget jellemző multitone teszten is csúfosan szerepelt:
Hasonlót én PA erősítők esetén láttam:
-
Quetz
őstag
Akinek van kedve visszanyerni a basszust: https://beqcatalogue.readthedocs.io/en/latest/
-
Quetz
őstag
válasz
alphamooncam #166948 üzenetére
Ha 10dB az kétszeres hangosság növekedés, akkor 20dB csak 4x-es, nem 10x-es.
Hogy mik a személyes preferenciáid, az ugye adott, hogy a szakma mit mond róla, az meg szintén. Te otthon reszelgeted magadnak, ők meg évtizedek óta ezzel dolgoznak, amiről évente elismerést is kapnak Oscar formájában. A szakma pedig azt mondja, a mélyeket kisméretű szobákban nem lehet csak és kizárólag akusztikai elemekkel rendbe tenni.
-
Quetz
őstag
válasz
Tamoo #166840 üzenetére
Pont ezért nem is venném meg. Ahogy a külföldi tesztelők írták:
Matthew J Poes: I've measured the AV7705 on the QA401 already. My numbers match Amir's in both single-ended and balanced. I had thought that it might be better in single-ended because of the nature of the design, but it's not. I can't post the results here yet since those are going into our video and article. As Amir already said, buy the AV7705/6 for the features. Don't buy it for the performance. I hope the AV7706 is better, but based on what I've been told, it should be identical.
Gyakorlatilag jobban megéri egy Denon X3700/X4700 pre-amp üzemmódban, mint az AV7705.
- Marantz AV7705 Home Theater Processor Review
- Denon AVR-X4700 AVR Review (Updated) -
Quetz
őstag
válasz
VoidXs #166802 üzenetére
A bemásolt kép az "ATSC Recommended Practice: Techniques for Establishing and Maintaining Audio Loudness for Digital Television"-ból származik, de az ajánlás nem Dolby vagy hasonló cégektől jön, hanem hangmérnököktől. Marc Fishman, aki többé kevésbé aktív az AVSForumon írta le, hogy mit használnak:
"When mixing films, we cal the LCR for 85, surrounds at 82 each side, and the sub/LFE chain at 91 referenced to pink noise -20dBFS.
When mastering for home video, we use a matched set of Genelec 1031's at 80db -20."Az oka pedig az, hogy az tapasztalták, amikor 85dB-re kalibrálnak kisebb dubstageken, akkor a moziban túl halk lesz a mix. Amikor viszont 5dB-vel halkabbra vették a referencia hangerőt, akkor ez a probléma megszűnt.
-
Quetz
őstag
Ha Direct/Pure direct módban mérsz, akkor valóban látnod kell a HPF hatását. Minden más esetben a 80Hz alatti tartalmat rákeveri a mélynyomóra.
Másik fontos dolog, hogy ha az AVR beépített mérő zaját használod, akkor az kikerüli a szoba korrekciót, illetve nem rak rá +10dB-t az LFE esetén. Ha külső mérőjelet küldesz rá, akkor LFE esetén kapni fog +10dB-t illetve átmegy a szoba korrekciós algoritmuson is.
-
Quetz
őstag
válasz
alphamooncam #166774 üzenetére
A localhostos linkedben benne van a user neved is
-
Quetz
őstag
válasz
alphamooncam #166750 üzenetére
Van egy linked a JBL whitepaperhez, amiben kifejtik a hangerő/teljesítmény arányokat? Mert ez az egy mondat nem magyaráz meg semmit: "JBL-éknél kitalálták, hogy csatornánként 80W-os erősítőhöz 200W-os szub illik. így lett ez az én szettem."
-
Quetz
őstag
Szeretném jelezni, hogy a 75dB a kommerciális mozik beállítási szintje (-30dBFS mérőjellel), az otthoni környezetben 69-72dB a Dolby ajánlás, 70dB a hangmérnökök szerint.
-
Quetz
őstag
válasz
alphamooncam #166694 üzenetére
A mélynyomónak durva közelítéssel 10x teljesítmény többlettel kell rendelkeznie a hangfalak végfokához képest. Ha 30W-ból eléred a kellemes hangerőt, akkor az 300W-t kér majd a mélynyomó. Ha 100W kell a hangfalaknak, akkor 1000W jut a mélynyomóra.
A becslés alapja, hogy a házimozi hangfalak átlagos érzékenysége 89dB/w/m ami megegyezik az átlagos mélynyomóként használt hangszórókéval, lásd dayton ultimax sorozat.
Az, hogy a JBL vagy más gyártó milyen arányokat talál ki, annak anyagi/haszon okai vannak a házimozi esetében, nem pedig mérnöki megfontolás áll mögöttük.
-
Quetz
őstag
válasz
spiky03 #166661 üzenetére
5-10dB különbség már elég hozzá, hogy érzed a basszust vagy csak hallod azt.
Az AVSForum közönsége elég sok energiát fektetett a különböző hatások kutatásába, ők megkülönböztetik a "chest slam" és "TR - tacticle response" hatásokat. Utóbbi a kanapé rázó élmény. Utóbbi jelentősen függ attól, hogy milyen alapokon ülünk a szobában (beton, úsztatott vagy függesztett padló)
Az SVS SB12 nem felel meg a THX követelményeknek, 7-10dB-vel marad el kb:
Sajnos, ahogy az öreg szakik is megmondták: "No replacement for displacement".
-
Quetz
őstag
A kalkulátor megmutatja a szoba méreteiből következő fő módusokat:
- Hosszúság: 1-0-0
- Szélesség: 0-1-0
- Magasság: 0-0-1Ha ezeken a frekvenciákon, vagy többszörösükön mérsz beszakadást, akkor segít, hogy mire kell hangolnod egy rezonátor alapú basszus csapdát.
A Bonello diagramod jó, jobbra haladva folyamatosan emelkedő tendenciát mutat.
A Bolt-area grafikon azt mutatja, hogy a szobád arányai mennyire optimálisak állóhullámok szempontjából. Kívül esel a megfelelt területen, de ezzel utólag nem tudsz mit kezdeni. Igazából ez akkor hasznos, ha új szobát építesz.
A Sabine/Eyring abszorpciós méretek azt mondják meg, hogy a kíván lecsengési időhöz mekkora felületen kell elnyelést alkalmazni, adott elnyelési tényező mellett. Ez is iránymutató, mert nem fogod tudni az akusztikai paneljeid elnyelési tényezőjét, sem a szönyegét illetve ülőgarnitúráét.
-
Quetz
őstag
válasz
Rumcsaka #166612 üzenetére
Most jött ki a Dirac Live Bass Control, eddig ezt a mérést találtam róla:
A Dirac Live for studios két hetes sztereó próba verzióval rendelkezik, viszont a DLBC még nem része a csomagnak. A Dirac fórum topik itt olvasható: AVSForum - The official Dirac Live thread.
Megjegyzés: A Dirax mixed phase módban működik, IIR + FIR filterekkel operál.
-
Quetz
őstag
válasz
I'am Dony #166563 üzenetére
A screenshot alapján rossz equalizert választottál, ott egy MiniDSP modellnek kellene látszania.
A hangerő beállítása:
- Kereskedelmi mozi esetén master volume:0, REW mérőjel -20dB és 85dB-t kell mérned a mikrofonnal.
- Házimozi esetén a master volume:0, REW mérőjel -30dB és kb 70dB-t kell mérned a hallgatói pozícióban.Az AVR gyártók rosszul kommunikálják az utóbbit, nem veszik figyelembe, hogy a szoba mérete befolyásolja, hogy milyen hangosnak halljuk a filmet. A következő táblázatban levő számok -20dB mérőjelre vonatkoznak, -30dB jel esetén ki kell vonni belőlük 10-t.
A mélynyomóhoz még annyit, hogy mondjuk a center csatornát mérve frequency sweepel ellenőrizném, hogy egyenletes-e a hangnyomás. Amikor ugyanis pink noise-al állítottam a mélynyomót, akkor a sweep grafikonon mindíg a center alá került.
-
Quetz
őstag
válasz
Csabroncka #166490 üzenetére
Igen, én így használtam az apollo lake-s htpc-met.
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Kompakt "házimozi" szettekkel és hangprojektorokkal (soundbars) tapasztalatok híján nem foglalkozik a topik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- Házimozi belépő szinten topic
- Hi-Fi-ről általánosságban topic
- Hangprojektor/Sound Projector/Front Surround/SoundBar topic
- MikroTik CCR1009-7G-1C-1S+ Cloud Router
- iKing.Hu - Samsung Galaxy S25 Edge Használt, újszerű állapotban 12 GB RAM / 512 GB tárhely
- Lenovo Thinkpad L14 Gen 4 -14"FHD IPS - i5-1335U - 8GB - 256GB - Win11 - 2 év garancia - MAGYAR
- BESZÁMÍTÁS! Microsoft XBOX Series X 1TB SSD fekete játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
- Új és régi konzolok Okosítása/Softmodoloása, és Szoftveres szintű javítása - RÉSZLETEK A LEÍRÁSBAN
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest