- Google Pixel topik
- Minden a BlackBerry telefonokról és rendszerről
- Samsung Galaxy Watch8 - Classic - Ultra 2025
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- iPhone topik
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Házimozi haladó szinten
Ebben a topikban alsó-középkategória feletti rendszerekkel foglalkozunk, de bármilyen házimozival kapcsolatos kérdésre (ha tudunk) szívesen válaszolunk.
Ha nem vagy járatos a témában és kezdő szett vásárlásában kérsz segítséget, kérlek kérdésedet itt: Házimozi belépő szinten tedd fel.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Quetz
őstag
válasz
VoidXs #177992 üzenetére
Én azt nem értem, hogy mi szükség van rá. Ha egy DSP nélküli eszközről lenne szó, akkor még csak elmenne, de egy HDMI-s Audyssey-vel rendelkező eszköz esetén azt állítunk be DSP-vel, amit akarunk.
Ha hozzá vesszük, amit hangfal tervezésről olvastam, hogy a süketszobai vízszintes átvitel szobában mért eredménye egy folytonosan eső diagram, valamit az Audyssey referencia célgörbéje is lejt, a kapott frekvencia választ már három forrás is lefele küldi.A hab a tortán, amit kábelszkeptikus énem kifejezetten viccesnek talál, hogy ez a lepkefing nagyságrendekkel nagyobb, mint amit kábelek között lehet mérni, mégis elintézhető egy kézlegyintéssel, de bezzeg két különböző márkás kábel...
-
Quetz
őstag
válasz
xxlongikaxx #177986 üzenetére
Van különbség, a 8015 elötti Marantzok frekvencia átmenete nem volt vízszintes:
-
Quetz
őstag
válasz
Dorian #177626 üzenetére
Nem tudsz másképp kalkulálni, mivel teljes spektrumra van megadva a hangfal érzékenysége.
Ugyanakkor nem árt, ha fölé lősz a kívánt teljesítménynek, mert a névlegeset sosem tudják leadni a végfokok. Ez egy három csatornás Emotiva Gen3 gyári mérése. Hivatalosan 275w 0.1THD+N a csatornánkként megadott teljesítmény, de jól látszik hogy nem sokkal 200 után elkezd kilőni a torzítás. Ez már az a tartomány, ahol nem használnám -
Quetz
őstag
válasz
Dagidög #177614 üzenetére
Bika erősítő kell neked. Tovább itt kalkulálhatsz: https://www.crownaudio.com/en/tools/calculators#amp_power_required
-
Quetz
őstag
válasz
alphamooncam #177340 üzenetére
Döglött hangot nem tudsz alátéttel okozni. az ugyanis csak stabilan tartja a hangsugárzó alját, illetve meggátolja, hogy a doboz rezonálása átterjedjen a tartó szerkezetre. A problémát valószínűleg a szoba akusztikája okozta, amit az alátét nem befolyásol számottevően.
-
Quetz
őstag
válasz
skippper #177104 üzenetére
Mindenkinek érdemes lenne megnézni ennek a videonak legalább az első 10-15 percét: Ethan Winer - AES workshop 2009. Szó esik benne arról, hogyan hallgatunk, milyen, a halláson kívüli egyéb információkat használ fel az agy, hogyan tudjuk becsapni a fülünket a szemünk segítségével, stb...
-
Quetz
őstag
Amikor limitált távolságra tudunk csak ülni a paneltől, akkor érdemes rpg B.A.D. panelt gyártani, vagy MLS - maximum length sequence - slat abfusert. Egy előre elkészített MLS file itt található.
Ezek nem annyira hatékonyak, mint a QRD diffuserek, viszont cserébe nincs is minimális ülési távolság követelményük.Az Amroc kalkulátor pedig segít meghatározni a szükséges panel felületet a szoba és a kívánt lecsengési idő függvényében.
-
Quetz
őstag
válasz
denesdr #176559 üzenetére
Ez a kalkulátor azt mondja, hogy a 19/29-os gain különbség 20dB. A +12 tehát segít, de nem oldja meg a problémát. A 29-es gain onnan jön, hogy a Denon saját végfokai ilyen paraméterrel üzemelnek.
-
Quetz
őstag
válasz
skippper #176544 üzenetére
Az input sensitivity 2.6v, a gain 19dB. Természetes, hogy halk lesz. Mivel a Denon 1.4v kimenet felett elkezd klippelni, ha nincs lekapcsolva a végfok, ezért különösen problémás a topping a számodra.
Az egyetlen megoldás, hogy tekerd fel a hangerőt maxra a végfokon és kapcsold le a végfokokat a pre-outon ahol használod. Az a tekerentyű ugyanis nem hangerő, hanem jelszint csillapító / signal attenuator. -
Quetz
őstag
válasz
Khaosz55 #176195 üzenetére
Ilyen mérések során derül ki, hogy az aranyfülű tesztelők füle maximum önbarnítós
Mérnöki szempontból hagy maga után kívánnivalót az eszköz, de ha nem hallod a 90-95dB jelzajviszony közti különbséget, akkor ezt figyelmen kívül hagyhatod. Ahogy a 32 multitone teszt is akkor romlik el, ha 0dB-s jelet kap az arcam a bemeneten. Tehát a nolan filmek kivételével valószínűleg nem fogsz találkozni vele
Másik kérdés, hogy ez egy régebbi firmware-el készült mérés, és az Emotiva esetén már láttuk, hogy jelentős javulás érhető el szoftveresen. Ki tudja, mit javítottak az Arcam programozói azóta.
-
Quetz
őstag
válasz
Cseneles #176152 üzenetére
Emotiva Stepped On Their D!<% Again
"Thanks to @Jbrunwa for the heads up on this as the info validated some crazy stuff I was hearing with my Emotiva processor. Not sure which of their AV product line are affected (I believe its only Gen3) but I know for sure my XMC2 is, unfortunately."
A tulaj(ok) nem értenek egyet veled. -
Quetz
őstag
válasz
Cseneles #176133 üzenetére
A legújabb firmware-el sikerült berakniuk egy "elevated LFE" néven elhíresült hibát, 3-10dB pluszt kap az LFE csatorna. Annyi dologtól függ, hogy kvázi véletlenszerű a hatás. Szóval egy Emotiva tulajdonos sosem unatkozik, a cég kijavít egy hibát és berak helyette két másikat.
-
Quetz
őstag
válasz
Khaosz55 #176122 üzenetére
A jelenlegi ismert Arcam problémák:
1) Some people have issue uploading multiple Dirac presets consecutively. A power off and on fixes this, the issue only affects Dirac upload, normal Dirac usage and switching between presets works nicely.
2) Fairly common for many brands there are some issues with some particular satellite receivers and also EARC compatibility (Mainly with Sony TVs)
3) Bad Auro bug if you do NOT have a center speaker
4) Auro treats Middle Heights (In a x.x.6 Dolby config) as CH/VOG (Mismap)Emotiva-t pedig bottal sem piszkálnám, ha fontos, hogy bumentes legyen.
-
-
Quetz
őstag
válasz
denesdr #175952 üzenetére
Ilyet véletlenül se ajánlj! Ha egy AVR-en lehet 4/6/8 Ohm között választani, akkor maradjon mindig 8 Ohm-on. Ha lejebb állítod, akkor a mesterségesen lekorlátozod a kimenő tejesítményt, hamarabb kezd clippelni az AVR és nagyobb eséllyel égeted szét a hangszóróidat. Ez a beállítás nem nekünk készült, hanem hogy megfeleljenek Federal Trade Commission szabályainak.
-
Quetz
őstag
válasz
I'am Dony #175864 üzenetére
Meg kell nézned, hogy milyen feszültségszintet tud az AVR-ed preout-on minőségromlás nélkül, majd ehhez olyan végfokot választani, aminek az input sensitivity értéke ennél alacsonyabb. Ha viszont több végfok is képben marad, akkor a magasabb IS-el rendelkező lehet a jobb.
És akkor konkrét példa: bármelyik hypex ncore alapu végfok. Audiophonics a legolcsóbb, Apollon Audio a legjobb minőségű a félprofi rendszerek között. Nad és ATI a professzionális végfok gyártók közül.
-
Quetz
őstag
Pár észrevétel:
- A Purifi és a Hypex két külön cég, külön technológia. A közös bennük Bruno Putzeys, ő tervezte a végfokokat mindkét márka számára.
- Nad M28: Purifi’s Eigentakt modulokat használ.
- Nad M27: Hypex Ncore modulok
- Egyébb / régebbi Nad végfokok: Hypex Ucd modulok -
Quetz
őstag
-
Quetz
őstag
válasz
powerup2 #175365 üzenetére
Az Umik-1
De itt van a tesztelt mikrofonok listája: https://www.dirac.com/live/recommended-microphones/
Ezekből bármelyik jó, ami anyagilag szimpatikus. A nem USB-s mikrofonok esetén a fantom tápra kell figyelni, hogy adnak-e hozzá. -
Quetz
őstag
Itt egy példa a rossz teljesítményre: DIYSG Volt-8 (v2) Speaker Review
Az egyik lehetséges indok az ilyen problémákra amit te is írtál, hogy a tölcsér szerepét a woofer játsza el, ami nem tud megfelelően merev lenni. Surroundnak még elmegy, de LCR-nek biztos nem használnám.
-
Quetz
őstag
válasz
#62435328 #174853 üzenetére
Rosszul értelmezed.
Annyi van leírva, hogy egy fekvő centernek sok esetben más a horizontáli/vertikális on/off axis frekvencia válasza, mint ugyanazon széria front hangfalainak. Ennek oka, hogy csak kinézetre hasonlít a center a frontokhoz.
Az ajánlás pedig nem az, hogy használj más gyártótól centert, hanem hogy nézd meg a méréseket, hogy a center valóban a frontokhoz hasonlóan viselkedik és ne higgy a marketingnek. -
Quetz
őstag
Karácsonyi mítosz lista az Audioholicstól. Fogyasszátok egészséggel
10 Audio Myths Debunked For Better Sound -
Quetz
őstag
válasz
MasterMark #174783 üzenetére
Egy minidsp csatornánkénti 10 filteres kapacitása elég ahhoz, hogy rendbe tedd a 20-100Hz tartományt. A HDMI nem jó, mert az a processzor és a lejátszó közt helyezkedik el, neked viszont arra van szükséged egy multi-sub rendszerben, hogy a subokat külön külön tudd vezérelni késleltetés/gain/EQ szinten. Ezt pedig csak a processzor után tudod megvalósítani.
-
Quetz
őstag
Egy moziszoba fejlődése: https://youtu.be/0iBWG94S1LA
Az már csak külön fintora a sorsnak, hogy egy tanár a tulaj -
Quetz
őstag
válasz
Tamoo #174735 üzenetére
Baromság az egész:
- 40Hz crossover mindenhova
- Fülre belőni a késleltetést
- 250Hz lpf for lfeA high level jelet pedig le kell transzformálni a mélynyomón belül line level-re, mert az erősítők csak azzal tudnak dolgozni. Szóval csak egy újabb felesleges átalakítás a láncba.
-
Quetz
őstag
Multi Sub Optimizer tutorial: https://youtu.be/WtMq73BzOIA
Mindenkinek hasznos lehet, aki egynél több mélynyomóval rendelkezik, és azokat külön csatornákon tudja vezérelni.
-
Quetz
őstag
válasz
rappit4 #174396 üzenetére
Félreérthető voltam, a 80dB-nek az a magyarázata, hogy ha kis teremben 85dB-re kalibrálnak és úgy mixelnek, akkor a kapott eredmény halk lesz a moziteremben. Ennek az oka pszichoakusztikus, a 80dB/kis terem ugyanolyan hangosnak hallatszik, mint a 85dB/nagy moziterem. Egyszóval évek óta tévesen javasolja mindenki a 85dB kalibrációt otthoni környezetbe.
-
Quetz
őstag
válasz
rappit4 #174333 üzenetére
Az amerikai hangmérnökök a terem méretétől függően kalibrálnak 80dB vagy 85dB-re. Kis, 40-50nm-es stúdiókban 80dB a cél, moziterem méretű soundstage esetén 85dB. Házimozis mix esetén minden hangfal azonos hangerőre van állítva, mozis keveréshez 3dB-vel csökkentik a surroundokat, ahogy VoidXS is írta.
Ide tartozik még ez a táblázat is:
-
Quetz
őstag
-
Quetz
őstag
válasz
lenox #174105 üzenetére
Akkor még egyszer.
A jogalkotó-t nem érdekli a másolásvédelem. Ő azért hozott egy törvényt, hogy a jogtulajdonost védje, nem véletlen kezdődik a szövegezés úgy, hogy haszonszerzés végett.
Ha megveszel egy cd/dvd-t akkor fizetsz érte. Ha ezt felmásolod a szerveredre, mert onnan egyszerűbb lejátszanod, akkor a jogtulajdonost nem éri veszteség. Tehát egy legálisan beszerzett filmet, saját magadnak legálisan lemásolhatsz.Ezt mondja ki a törvény, ezt írja az Artisjus és a Mahasz is csak átlagemberek számára érthetőbben megfogalmazva. Persze lehet más a véleményed, de ez nem fogja megváltoztatni a lehetőségeinket, ahogy gravitáció is van, függetlenül attól, hogy hiszel-e benne.
-
Quetz
őstag
válasz
lenox #174094 üzenetére
386. § (1) Aki a szerzői jogról szóló törvényben meghatározott hatásos műszaki intézkedést haszonszerzés végett megkerüli, vétség miatt két évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.
Ami szerzői jogba ütközik, ha valaki kényelmi szempontból fileokat játszik le a média lejátszóval, ami fileokat illegális forrásból szerezte be. Itt BTK-s tétel lenne, ha valaki nyiltan megosztja, hogy milyen torrentről lehet ilyen fileokat beszerezni, de maga a torrentezés megvitatása nem, hisz a technológia maga nem illegális.
Fentiek a mi esetünkben viszont nem állnak fenn , mert nem történik haszonszerzés, és a magáncélú másolást a szerzői jog megengedi.
-
Quetz
őstag
válasz
lenox #174083 üzenetére
A törvényt nem érdekli, hogy van-e másolásvédelem a terméken vagy sem. Nyilvánvalóan ha mindenki csaj saját magának másolná a filmeket a média szerverére, akkor nem raknának másolásvédelmet a lemezekre.
De lehet, hogy te jobban értesz a jogi szöveghez és megtalálod benne az ide vágó cikkelyt, amit be is tudsz mutatni.Én ennyit találtam:
1999. évi LXXVI. törvény
35. § (1) * Természetes személy magáncélra a műről másolatot készíthet, ha az jövedelemszerzés vagy jövedelemfokozás célját közvetve sem szolgálja, feltéve, hogy a felhasználással érintett műhöz jogszerűen fért hozzá. E rendelkezés nem vonatkozik az építészeti műre, a műszaki létesítményre, a szoftverre és a számítástechnikai eszközzel működtetett adatbázisra, valamint a mű nyilvános előadásának kép- vagy hanghordozóra való rögzítésére. Kotta reprográfiával [21. § (1) bek.] magáncélra és a (4) bekezdés b)-d) pontjában szabályozott esetekben sem többszörözhető. -
Quetz
őstag
-
Quetz
őstag
válasz
lenox #174073 üzenetére
Nem, ez azt jelenti, hogy csinálhatsz magadnak másolatot. Ugyanezt írja az Artisjus is:
MAGÁNMÁSOLÁSI DÍJ
Zeneművek, filmek vagy akár irodalmi művek másolása is szabadon megengedett, ha ez kifejezetten magáncélra történik. Ennek ellenértéke a magánmásolási díj, amelyet az európai gyakorlatnak megfelelően szedünk be többek között a pendrive-ok vagy a mobileszközök gyártóitól.Egy régebbi cikk idevágó része:
A magáncélra való másolást a törvény nem bünteti (a megosztást igen!), és noha valószínűleg a jogalkotó eredeti célja a saját tulajdonban levő produktumokról való biztonsági másolat készítés lehetőségének biztosítása volt, azt mégis sokan saját szájízüknek megfelelően értelmezik. -
Quetz
őstag
válasz
lenox #174065 üzenetére
magáncélú másolat: természetes személy magáncélra a műről másolatot készíthet, ha az jövedelemszerzés vagy jövedelemfokozás célját közvetve sem szolgálja. E rendelkezés nem vonatkozik az építészeti műre, a műszaki létesítményre, a szoftverre és a számítástechnikai eszközzel működtetett adatbázisra, valamint a mű nyilvános előadásának kép- vagy hanghordozóra való rögzítésére. Kotta reprográfiával [21. § (1) bek.] magáncélra és a (4) bekezdés b)-d) pontjában szabályozott esetekben sem többszörözhető. Teljes könyv, továbbá a folyóirat vagy a napilap egésze magáncélra is csak kézírással vagy írógéppel másolható. [35. § (1-2) bek.]
#174064Vikthor:
Hardwares megoldás: Kaleidascape. Baromi drága, de benne van a hdd is már. Szóval marad a jó öreg makemkv. -
Quetz
őstag
válasz
skippper #173667 üzenetére
A magasságból adódó problémára megoldás lehet több mélynyomó használata, vagy hangolt rezonátor használata. A crossover beszakadásán esetleg MSO-val (multi sub optimizer) lehetne javítani, illetve késleltetések vagy váltás frekvenciájának változtatásával lehetne javítani. Az MSO legújabb verziójába bekerül az all-pass szűrők használatának lehetősége, amikkel tudtommal a Dirac is operál.
-
Quetz
őstag
Nem próbáltam még, csak olvastam róla, de mintha pont ilyen összehasonlításra készítették volna a deltawave-t: https://deltaw.org/release_notes.html
-
Quetz
őstag
válasz
alphamooncam #173703 üzenetére
A helyes válasz, ha egy REW mérési diagramot látsz, akkor REW-el dolgozol. A REW pedig csinál neked vízesés diagramot külön kérés nélkül, nem kell külön tool-t készíteni hozzá.
-
Quetz
őstag
válasz
alphamooncam #173596 üzenetére
A vízesés diagramra gondolok példaként, ahol pontosan látható az időbeni lefolyása egy ilyen mérési ciklusnak.
Tényleg ennyire nem tudod összerakni a 2x2-t, vagy csak tetteted?
-
Quetz
őstag
válasz
alphamooncam #173557 üzenetére
Mert zenét hallgatunk, nem művi sweepet vagy rózsazajt.
Erre gondoltál?
Sennheiser HD600 measured using a sine sweep versus music.Another example the Frequency response of a planar headphone in freefield:
The Impulse response of a HD600 sine versus music, inverted then overlaid:
Az eredmény megegyezik, az eltérés a mérési hibahatáron belül mozog, a felhasznált eszközök: B&K 4128 HATS + ARTA.
Ismét felmerül a kérdés, miért jó a zene mint mérőjel, amikor nincs befolyásom a mérő jel paramétereire, nem tudok mondjuk csak 300Hz-ig vizsgálódni.
-
Quetz
őstag
-
Quetz
őstag
válasz
alphamooncam #173550 üzenetére
Miért kellene zenével mérni?
-
Quetz
őstag
válasz
Vikthor #173452 üzenetére
A növényes szobában elképzelésed sincs róla, hogy milyen hatást érsz el. Az orosz aknakereső módszerhez hasonlítanám leginkább.
A mérnök által megtervezett térben ezzel szemben azt kapod, amit kértél. Tehát ha választani lehet, akkor én nem kérek se az üres szobából, se a növényesből, hanem azt kérem, amit egy hozzáértő megtervezett. -
Quetz
őstag
válasz
BBéci #173444 üzenetére
A "The master handbook of acoustics" című könyv első kiadása 1981-ben jelent meg. Most a 6. kiadásnál tartunk, folyamatosan bővülő tartalommal. Szobanövények viszont még mindig nem képezik részét.
Elszomorító, hogy a magukat high-end gyártóknak tartó cégek az elmúlt negyven évben nem vették a fáradtságot, hogy tanulmányozzák a témát, vagy csak megbízzanak egy hozzáértő szakembert a kiállítás idejére. -
Quetz
őstag
válasz
achilleuss #173429 üzenetére
Neked a Kaleidescape Strato S Movie Player + Server ami kell, 5k euro körül indul az ára, plusz a filmek költsége. Cserébe kapsz egy 4k lejátszót, 6TB kapacitást és sokszor 4k Bluray-nál jobb minőséget.
-
Quetz
őstag
Ki lett mérve, hogy nem ugyanúgy kalibrálnak. A grafikonokat erről már többször be is másoltam egy AVSforums gtg topicból. Nem véletlenül írtam, hogy ugyanazzal a mikrofonnal és merőprogrammal - pl rew + umik-1 - kell után állítani a kalibrációt.
Az eltérés egyik oka az lehet, hogy a hangerőt még a korrekciós filterek elött állítják be, ami okozhatja a korrekció utáni nagy eltéréseket. A D+M eszközeiről ismert, hogy a beépített teszthang megkerüli a Audyssey-t, tehát külső hanggenerátor hiányában mindig félre kalibrálunk. Más gyártók esetén nem tudom, mi a helyzet, de valószínűsítem, hogy ugyanez.
-
Quetz
őstag
Doriannak es neked sincs teljesen igazad. Relatív hangerőt használva egy rendesen kalibrált rendszer ugyanolyan hangosan kell szóljon mindenhol. Értem ez alatt, hogy megvolt az EQ, ugyanaz a mérőprogram és a mikrofon, illetve a teszt hang külső forrásból jön és ezért átmegy a DSP-n.
A referencia hangerő tekintetében sajnos van egy közkeletű tévedés, amit valamilyen okból a gyártók nem igyekeznek rendbe tenni. Ez pedig: a rendszert 85dB folyamatos hangnyomásra kell kalibrálni -20dB mérőjellel, ami azt fogja eredményezni, hogy a dinamika csúcs 105dB lesz.
A probléma csupán annyi, hogy ez az IMAX méretű termekre igaz, nem pedig a 20nm-es nappalira. Oda már csak 80dB-re kellene kalibrálni, vagy ha 85dB-re kalibráltunk, akkor hangerőt -5-re állítani.
Hogy legyen némi összehasonlítás alapunk a kívánt teljesítményről, tegyük fel a következőket:
- A hangfal érzékenysége 89dB/w/m
- A hallgatói távolság 3m
- A kalibrálás 85dB-n történt, -20dB mérőjellel
Ekkor a teljesítményszükséglet a hangerő függvényében:
+---------+-----------------+
| Hangerő | Teljesítmény(W) |
+---------+-----------------+
| 0 | 358 |
+---------+-----------------+
| -5 | 113 |
+---------+-----------------+
| -10 | 36 |
+---------+-----------------+Jól látszik, hogy -10-es hangerőt már bármilyen AVR teljesíteni tudja, míg a -5 már határeset.
Viszont ha figyelembe vesszük, hogy a hagnyomás csökkenésére használt képlet üres térre vonatkozik, ahol a távolság duplázása 6dB-vel csökkenti a mért hangnyomást, a valóságban pedig csak inkább 4dB-vel csökken a hangnyomás, akkor még a -5 sem tűnik elérhetetlennek. -
Quetz
őstag
válasz
Dorian #173050 üzenetére
Nem tudok róla, hogy a zenei életben lenne olyan szabvány/ajánlás mint a filmiparban. Ergo bárki bármilyen felszereléssel és bármilyen beállítással keverhet zenét. Ha például elfogy a mixer stúdiójában a mély 30Hz-en, akkor meg sem hallja, ha bent hagy valamit 10-20Hz között. Ez a frekvencia tartomány viszont simán kijöhet egy normálisabb házimozi rendszeren és okozhat anomáliákat.
Ugyanakkor a filmes hangsávokat szigorú követelmények szerint épített stúdiókban keverik. Nem csak a hangerő, hanem az első falhoz viszonyított távolság, lecsengési idő, frekvencia átmenet, stb is szabályozva van, utóbbiak ráadásul a keverőpult teljes szélességére. Voidxs talán tud is információval szolgálni, mennyi időt töltenek a Dolby mérnökei ezeknek a paramétereknek az ellenőrzésével.
-
Quetz
őstag
Akinek van minidsp eszköze, ezbeq: https://youtu.be/tse9XmsNhkE
-
Quetz
őstag
válasz
Vicarious1 #172946 üzenetére
Az Aria-kat kellett volna elküldeni
-
Quetz
őstag
válasz
ada19 #172916 üzenetére
Az EQ-zott hang kisebb hangerőn szólal meg, mert az EQ lesimítja a csúcsokat. Ez csak úgy lehetséges, ha a membrán kevesebbet tér ki, ami kitérés a feszültséggel arányos, tehát az AVR kisebb teljesítményt ad le Eq-zott hang esetén, változatlan MV állás mellett.
Azt javaslom mérd meg, mert a cavern nem egy frekvencián nyúl bele a hangba, te fülre állítasz utána, tehát a fene sem tudja, mi történik.
-
Quetz
őstag
válasz
konigjanos #172909 üzenetére
Pedig vehetnél egy ilyet: AUDIOPHONICS HPA-Q250NC Power Amplifier 4 channel Class D NCore 4x250W 4 Ohm
Ez elvinné a front hangfalakat és a VOG-t és ennél jobb minőséget nem kapsz máshol. -
Quetz
őstag
Két külön dologról beszéltek, az egyik egy kikapcsolhatatlan 6dB/oktáv HPF 20Hz-től, a másik pedig a felhasználó által állítható HPF, melynek alsó határfrekvenciája 30Hz, a meredeksége pedig 24dB/oktáv. Ez utóbbi tetszőlegesen ki/be kapcsolható.
Fentiek miatt mindkettőtöknek igaza van -
Quetz
őstag
válasz
ctrlaltdel13 #172725 üzenetére
"Mindegy" hova rakod a frontokat. Az ideális, ha baffle wallban vannak, ekkor nincs SBIR, minden más esetben két problémád lesz:
- Távolságtól függő időzítési probléma, minden AVR-ben tudod korrigálni
- SBIR, ami különböző frekvenciákon fog kioltást okozni. A frekvenciákat ki tudod számolni, vagy hallgatással tesztelni.Egy a sok kalkulátor közül: http://tripp.com.au/sbir.htm
Új hozzászólás Aktív témák
- Kompakt "házimozi" szettekkel és hangprojektorokkal (soundbars) tapasztalatok híján nem foglalkozik a topik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- Házimozi belépő szinten topic
- Hi-Fi-ről általánosságban topic
- Hangprojektor/Sound Projector/Front Surround/SoundBar topic
- Milyen TV-t vegyek?
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Meggyi001: RTX 5060 - Az új népkártya?
- Google Pixel topik
- Októberben kerülnek legacy státuszba a régebbi GeForce VGA-k
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Tőzsde és gazdaság
- Már az MSI is figyel arra, hogy mit vár egy átlagfelhasználó a klaviatúrájától
- További aktív témák...
- Eredeti, új Lenovo 330W töltők - ADL330SDC3A
- Akció! Paidashu 10600MAH / 20700MAH Powerbank olcsón!
- Lenovo ThinkPad L16 Gen 1 - 16" WUXGA IPS - Ultra 5 135U - 16GB - 512GB - Win11 - 2,5 év gari
- MacBook, Apple M1 / M2 kompatibilis dokkolók, DisplayLink 4K, USB-C, Type-C
- Bezámítás! HP Victus 16-D0655NG Gamer notebook - i5 10400H 16GB DDR4 512GB+1TB SSD RTX 3060 6GB W11
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest