- iOS alkalmazások
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- OnePlus 7T - távolról pont tökéletes
- Android szakmai topik
- Mobil flották
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Exynos 2500-zal szerelt Galaxy S25+ tesztelt Geekbenchen
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Milyen okostelefont vegyek?
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dr. Mózes
aktív tag
Sziasztok!
Két héttel ezelőtt vettem egy barna, műbőr kabátot a Charles Vögeleben. Sajnos azt vettem észre, hogy ott ahol jobban dörzsölődik az anyag, ott elkezdett lekopni róla a barna festék, és teljesen elfeketedik. Főleg ott észrevehető, ahol a válltáskám pántja érintkezik a kabáttal. Ha két hét alatt észrevehetően lekopott róla a festék, akkor hogy fog ez kinézni 1-2 év múlva. 30e Ft volt, úgyhogy nem egy szezonra terveztem a használatát.
Szerintetek milyen esélyeim vannak az árának levásárlására?Névváltozás, korábban mustang08
-
tusik
tag
Üdv.
Tanácsot, infót szeretnék kérni akinek van ebben tapasztalata.
A szitu a következő:
Egyik mobilszolgáltatónál vásárolt LG telefon, szervizbe kerülése után (kb 4 hete) megállapitották hogy cserélve lesz. Nem javitják. A mobilszolgáltató küldött értesitést hogy sajnálattal közlik de sajnos nem javitható a készülék és cserélik (kb 2 hete). Választani nem tudtunk az álltaluk felállitott palettából, igy a vételár visszafizetését kértük. Ugyan ilyen szóba se jöhetett. Erre azt a választ adták hogy továbbitják felsőbb helyekre ahol jóvá kell hagyni. Ennek lassan 2 hete. Ez valóban igy működik vagy hitegetnek. Ha készüléket választottunk volna azt egyből kézbe adták volna. A pénz visszafizetéssel meg trükköznek? Kb: 100E ft-os készülékről van szó. -
-
fausto
addikt
Sziasztok,
Online rendeltünk egy hordozható (összecsukható) járókát. Az első használatnál elkezdett szétfoszlani a hordozótáskája a varrás mentén. Online rendeltem, múlt hét csütörtökön hozták ki, ha ma jelzem a boltnak, akkor ez minek számít? 3 munkanap vagy 72 óra, amikor kérdés nélkül cserélni kell a hibás terméket?
Köszi előre is!Szerk.: bocsi, most olvastam, hogy 3 munknap
Akkor a következő, ehhez kapcsolódó kérdésem: mi a teendő a szállítással? Nekem kell visszajuttatnom, saját költségen a járókát vagy ilyenkor a bolt hozza-viszi? Vagy ez csak a jóindulatukon múlik?
[ Szerkesztve ]
-
Lendova
őstag
Urak!
Az ismét megállt Tesco-s tabletem visszavittem garanciáztatni 16.10.12-én.
16.10.27-én jött sms, hogy fáradjak be a vevőszolgálatukhoz. Megtettem és kiderült, hogy rossz szervízbe küldték, nem nyúltak hozzá, így egy új jegyzőkönyv felvétele után küldik másikba. Azóta csönd.Jelenleg 5 nap hijján, 2 hónapja húzódik a "javítás". Ha a héten bemegyek, kérhetem-e vissza az árát vagy csak a javítás záros határidőn belüli elvégzését?
Amúgy harmadszorra vittem vissza. Első alkalommal 3 napon belül voltam, így cserélték. Második alkalommal 35 nap után kaptam vissza.
All fiat goes to zero.
-
Rockdeme
csendes tag
Sziasztok, kis segítségre lenne szükségem.
A minap vásároltam a Computer Imperiumban egy PC-t az interneten keresztül, és két nappal a vásárlás után szerettem volna az elállási a jogommal élni. Az üzletben dolgozó munkatárs ezt megtagadta, arra hivatkozva, hogy ez egy egyedi konfig, ezáltal erre nem érvényes az elállási jog. A fogyasztóvédelem honlapján szereplő állásfoglalásuk szerint egyedi konfigurációk esetében sem vonatkozik ez a kivételszabály a számítógépekre, vagyis kötelesek lettek volna visszavenni. Írtam nekik egy e-mailt tegnap előtt (amire még nem érkezett válasz), ebben benne van minden pontos információ :LINK Kérdésem az lenne, hogy ebben az esetben joggal várhatom-e azt, hogy figyelembe veszik az elállást. Köszi.
[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
válasz Rockdeme #16410 üzenetére
A lentiek alapján szerintem jogosan hajtanak el, ha te állítottad össze a konfigurációt és ők ennek alapján építettek gépet az alkatrészkupacból. Ha nekik volt ilyen gépük készleten és te abból rendeltél (az Imperium Custom név alapján valószínű nem ez a helyzet) , akkor viszont nem.
(az NFH jogértelmezése előtt pedig értetlenül állok, lévén dobozos alkatrészekből kerül összepítésre a gép, te viszont egy komplett gépet vásároltál, ennek okán az alkatrészek csomagolása vélhetően a kukában landolt, így hiába szétbontható a gép, sosem lesz már belőle bontott dobozos alaplap meg vga szuga meg stb. hanem egy kupac alkatrész csomagolás nélkül. Mindamellett a jogi szöveg szerintem teljesen egyértelmű, és _szerintem_ az NFH baromságokat beszél -már megint-)45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet
a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
14. A fogyasztót megillető elállási és felmondási jog alóli kivételek
c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
[ Szerkesztve ]
-
Rockdeme
csendes tag
A fogyasztóvédelem honlapján ez áll az e paragrafust magyarázó részlegben:
Fontos kihangsúlyozni, hogy ez a kivételszabály kizárólag az egyedileg, a fogyasztó kifejezett kérésére előállított termékeknél alkalmazandó. Az a körülmény, hogy a fogyasztó például egy ruhanemű megrendelésénél a saját egyedi méretadatait adja meg, nem teszi a terméket a fogyasztó személyéhez kötötté, hiszen a ruhaneműt már korábban, nem a fogyasztó kifejezett kérésére gyártották le. Szintén nem minősül a fogyasztó személyéhez kötöttnek az egyedi konfigurációval összeállított számítógép, notebook sem, mivel e termék alkatrészei állagának sérelme nélkül szétszedhető és újra összeszerelhető, így az egy új vevő számára értékesíthető.
[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
válasz Rockdeme #16417 üzenetére
Hát nemtom, nálam a konfig összeszerelése gyártási lappal és minima fél óra melóval (=gyártás) jár melynek során a nem előre gyártott termék (=számítógép) elkészül a fogyasztó utasítása alapján.
A dőlt betűsek szerintem pedig elállástól való elesési tényezők.[ Szerkesztve ]
-
Rockdeme
csendes tag
Szerintem egy számítógép összeszerelése egy szolgáltatás, aminek egy jól definiált értéke van, mondjuk 5000Ft, amit nyilván nem várok el, hogy megtérítsék.
A gyártás feltétele, hogy az alapanyag átalakuláson megy keresztül, így az eredeti állapotába már nem állítható vissza. Itt ugye ez nem teljesül.
[ Szerkesztve ]
-
Rockdeme
csendes tag
Én sajnos úgy látom, hogy ezt a jogszabályt, ami azokat a vállalkozásokat védené, amik olyan terméket készítenek, amik csak egy bizonyos ember számára képviselik azt az értéket, amiért elkelt, etikai értelemben jogtalanul használják fel ebben az esetben. Például, ha rendelek egy bronzszobrot, akkor azt a készítő nem fogja tudni más számára ugyan azon az áron értékesíteni, ez egy számítógép esetében egyáltalán nincs így.
Ez az ügy értelmében nyilván nem releváns.
[ Szerkesztve ]
-
-
kisspepe
tag
Sziasztok!
Nem keresem vissza azt a hozzászólást amikben már leírtam a történetem, de végre lezárult az ügy, így megírom.
Szóval tavaly februártól a Samsung Galaxy Note II telefonomat többször szervízbe küldtem mert wifi hálózatra csak a wifi router közvetlen közelében volt hajlandó felcsatlakozni. A telefon majd 3 éves volt, kiterjesztett jótállás alatt történt a meghibásodás. 4 szervizbe küldés után a Samsung engedélyezte a bevizsgálást, majd adott egy csereutalványt, melyet a vásárlás helyén lehetett volna beváltani.
Az üzlet egy az ország több pontján is rendelkező nem is olyan új Mobil üzlet volt. A csereutalványt Májusban állították ki, azonban miután kézhez kaptam, utána 1 nappal válaszolt a bolt, hogy nem tudják beváltani a csereutalványt, ők 1 év jótállást vállaltak, nem árulnak kiterjesztett jótállást, nem Samsung partnerek.
- Először írtam a fogyasztóvédelemnek, ők azt válaszolták, a kiterjesztett garancia törvényileg nem szabályozott, ők nem tudnak az ügyben semmit tenni. Ez a felek egyéni szerződési megállapodásán múlik.
- Mentem a Békéltetőtestülethez, ahol csak én jelentem meg. Az az ajánlás született, hogy az üzlet váltsa be a csereutalványt.
- A bolt továbbra sem volt hajlandó beváltani a csereutalványt, mely közben lejárt. A Samsung csak annyit tudott mondani, hogy a boltnak törvényi kötelessége azt beváltani, mivel velük jött létre a fogyasztói szerződés.
- El kezdtem intézni a csereutalvány cseréjét, mivel az előző augusztusban járt le. Októberre sikerült kicseréltetnem.
- Közben az üzlethez kiment az ügyvédi felszólítás, hogy három napon belül teljesítse.
- Az üzlettől válasz nem jött, elérni nem lehetett. Már épp indítani akartuk a Közjegyzői fizetési meghagyást, mikor az üzlet hívott, hogy cseréli a telefont, mehetek érte a boltba.
A telefont Samsung Galaxy Note II GT-N7100 2 év gyártói garanciás készüléket kicserélte egy Samsung Galaxy Note II GT-N7105 1 év EU garanciás készülékre. Az ügyvéd szerint nyertes pozícióban voltunk, de én nem akartam tovább harcolni, hogy a Magyar 2 év gyártói garancia is megmaradjon, így a telefont elfogadtam.
A telefont elősször 2016 február 16-án küldtem szervízbe. Az új telefont 2016 december 6-án vettem át. Szóval a telefon meghibásodását követően majdnem 1 évbe telt, mire sikerült a Samsung telefonomat kicseréltetni.
Tanulság, hogy aminél arra számítunk, hogy garanciáztatni kell egyszer, akkor azt a terméket nagy áruházban vegyük meg: MediaMarkt, Auchan, Tesco, a gyártó partner cége. Lehet kicsit drágább, de talán garanciáztatásnál gyorsabb az ügyintézés, és nem kell ügyvédhez fordulni.
Jelenleg amit kaptam új telefont, a bolt egy év garanciát vállalt rá. Örülök neki, hogy sikerült elintézni, de azért a Samsung is elgondolkozhatna azon, hogy a jótállási rendszerén változtasson, vagy valahol feltüntesse akár weboldalon, hogy melyik boltokban garantálja a 2 év + kiterjesztet jótállás gyors ügyintézését.
-
asdf_
veterán
válasz Rockdeme #16423 üzenetére
Akkor mar csak azon szkanderozunk, hogy szerinted a szamitogepet miert nem elore gyartott termek.
Megredelesed elott ott volt keszen a bolt polcan/raktaraban? Nem. Megrendelesed utan osszeszereltek (=legyartottak)? Igen. Nekem ebbol az jon le, hogy a te szamitogeped egy nem elore gyartott termek, kifejezetten azert keszult, mert te kerted. Igy en ezen az allasponton vagyok, de ez az en maganvelemenyem. Aztan hogy te mit gondolsz, az NFH mit ir, oda meg mar ne is menjunk, hogy mi volt a jogalkotoi szandek, az meg egy masik. Azt persze alairom, hogy ez nem egy kaliber azzal, mint amikor mondjuk netrol rendelsz egy 1240x1360-as buko ablakot, de ettol fuggetlenul en ugy ertelmezem a jogszabalyt, hogy a megrendelesre gyartott szamitogepre is vonatkozik. Ha a jogalkoto maskepp gondolja, akkor eroltesse meg magat, es meltoztasson egyertelmu jogszabalyt alkotni.
Es ezzel reszemrol le is akadtam a temarol, mert azt hiszem, alaposan kimeritettuk@optikus azt nem tud, mert neki a szamlajan szamitogep 1 db. van.
[ Szerkesztve ]
-
Gyuri27
félisten
A te logikád szerint e notitól se lehet elállni. Vicc vagy. Tényleg.
A cég mit gyártott abba a pc-be? Semmit. Az asus, msi stb-stb gyártott mindent. Semmi nem egyedi vagy rendelésre készül. Az, hogy a polcról le lett véve meg a kutyát nem érdekli. Az, hogy ők pénzért összerakták az egy dolog. Jól jártak. Ha az összerakás ingyenes volt, akkor annak az árát kérheti a bolt.Amd - Radeon - Ryzen
-
asdf_
veterán
válasz Rockdeme #16427 üzenetére
Arra nem igaz a a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő. Es kesztermekkent kinaljak (az, hogy ossze van-e rakva a gep, az lenyegtelen). Gyartanak 50-100-1000 egyengepet, neadjisten meg is promozzak, ha annal valaki elall, akkor visszaveszik es eladjak a kovetkezo vevonek es keszen is vagyunk. A te esetedben egy olyan valaki kene, akinek ugyanez a konfig kell (esely zero), vagy szetszedni (plusz melo es papirmunka amit senki nem fizet ki) es alkatreszenkent egyenkent eladni es persze szinten remenykedni, hogy valakinek pont az kell amit a tiedbol kibonottak (es ebben persze az is benne van, hogy siman lehet ezen alaktreszek kozott olyan alkatresz, melyet direkte a te geped osszerakasahoz szereztek be). Ez a kulonbseg.
[ Szerkesztve ]
-
-
Gyuri27
félisten
Az a baj, hogy a logika otthon lett hagyva. Ha én rendelek egy komplett konfigra való cuccot (ami nincs polcon, már pedig nem lesz) aztán elállok. A bolt nem sírhat, hogy kinek mit ad el. Ez itt a tényállás.
Az semmit nem jelent, hogy pénzért ők rakták össze.
Jól is néznénk ki ha nem lehetne elállni egy 200k-s vga-tól, mert utána nem lesz akinek eladja a bolt.A számlán nem is lehet egy pc. Mert úgy lett összerakva és mindennek más a garija. Ha csak nem gyártó egybe pc-ről beszélünk. De itt ugye nem ez áll fent.
[ Szerkesztve ]
Amd - Radeon - Ryzen
-
őstag
Sziasztok!
Egy iPhone 5S-el vannak akkumulátor és home gomb problémáink. Készülékünk tavaly december 12-én leadásra került Touch ID problémával az iStyle Andrássy úti szervízébe, majd cserélve lett december 20-án és teljes készülék csere lévén újraindult a garanciája.
Most ismételten szervízbe szeretnénk vinni, de sajnos erre az évre már nincs szabad időpontjuk az Andrássy úti, Arkádban lévő szervízekben, a Duna plázában is legkorábban csak dec 21-ére volna, de sajnos addig már nem érvényes a garancia. E problémával felhívtam a telefonos ügyfélszolgálatukat, de a diszpécser hölgy sajnos az a választ adta, hogy akkor sajnos nem tudom garanciális keretek között javíttatni a készülékem, mert csak az önök szervízében érvényes a garancia a készülékre, viszont ha nincs időpont akkor sajnos "így jártam". Kértem, hogy kérdezze meg kollégáit, felettesét, hogy mit lehet ebben a helyzetben tenni, mert az nem válasz, megoldás, hogy a hivatalos prémium szervíz nem rendelkezik a megfelelő kapacitásokkal az igények kiszolgálásához, akkor a termék nem javítható gyári garanciális keretek között. Mivel nem tudott mást választ adni, szervízvezetőt kapcsolni, ezért kértem, egy visszahívást. Valamint ezt követően írtam egy levelet a szerviz@-raEbben az esetben mit érdemes tenni?
Válaszaitokat, ötleteiteket előre is köszönöm.
mod: még egy kérdés, ha egy hibás fülhallgatótó leadtam szervízbe és öt hét után sikerült kicserélnijük, akkor átvételkor kérhetem esetleg a vételárat a termék helyett, vagy mivel már nincs maximalizálva a javítás 14 napban, így nincs mozgásterem?
[ Szerkesztve ]
-
Gyuri27
félisten
Mi?
Bemész (elmondod mi van), átveszik (írnak egy papirt abból egyet megkapsz).
Ha bemész és megtagadják a készülék átvételét vagy faszolnak (kéred a panaszkönyvet). Ha leadtad, a gari megáll. Ráérnek rajta ülni.Törekedni kell a 14 napra.
[ Szerkesztve ]
Amd - Radeon - Ryzen
-
őstag
válasz Gyuri27 #16433 üzenetére
Nem lehet csak úgy besétálni és leadni egy telefont. Időpontot kell kérni a webes rendszerükön kersztül, ha nem tetszik, akkor el lehet menni másik Apple szervízbe a véleményük szerint. az új nagyszerű rendszer miatt már kétszer is megszívtam az iStylenál, és továbbra sincs szabad időpont.( Többet biztosan nem fogok náluk semmit venni.)
A panaszkönyvet fogom kérni, ha nem sikerül személyesen elintézni elsőre.[ Szerkesztve ]
-
optikus
senior tag
nem tudjuk mi van a szamlan. de ha megkapta mindenhez az eredeti dobozt, papirokat akkor eselyes hogy teteles.
sztem egy pc konfig amiben nincs semmi egyedi gyartas csak egy alkatreszvalogatas a vevo keresere azt en nem tartanam legyartasnak meg akkor sem ha nem volt nekik polcon (ha egyenkent rendelem akkor sincs polcon, ugynugy berendelik). ez nem olyan mint egy szendvics ahol a szalamit fel kellett vagni meretre. ezek kesz dolog semmilyen gyartas nincs, csak osszeallitas. ezzel az erovel egy autora is mondhatom hogy egyedi gyartas mert kertem bele egy klimat meg xy teli gumit.Buy books not gear.
-
optikus
senior tag
semmi kozod a szervizhez. toluk vetted? sztem nem hanem a kereskedotol. marpedig mo-on az felel erte es az o gondja hogy mikor tudja tovabbitani a szervizbe. ez vastagon panaszkonyves. en siman besetalnek a boltba odaqrod az asztalra a telot meg a garipapirt es kotelessek atvenni. ez nem opcionalis dolog. ha nem hajlandok azonnal panaszkonyv. ezaltal a datumot is dokumentaltad.
olyannal tudnak meg jatszani hogy beveszik, aztan gariido vege utan felhivnak hogy ok nem talalnak hibat ez nem garis, szelavi.Buy books not gear.
-
embe
nagyúr
Sziasztok!
Van valakinek tapasztalata az Interhifi webshoppal? Akár pozitív, akár negatív.
Milyen garijuk lehet? Hivatalos, vagy "hozd vissza hozzám" gari? -
313313
addikt
Én ezt találtam a honlapjukon:
"Cégünk nem WEB áruház, hanem a hagyományos üzlet előnyeit a web nyújtotta reklámmal és kényelmi szolgáltatásokkal ötvözi. Bármilyen termékkel kapcsolatos kérdése van hivjon minket bizalommal!
Cégünkre a hatályos törvények szerint a 3 napos csere vonatkozik, amennyiben vásárolt termék hibás. Cégünk az elirás jogát fenntartja,kérjük minden esetben egyeztessen eladóinkkal.Az árváltozás joga fenntartva."
Ezek után nem tudom mennyire bízzak meg bennük.
Nehogy aztán az olcsóbb készülék legyen később a drágább...HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB
-
bullseye
addikt
válasz 313313 #16438 üzenetére
Tőlem akár aranyhalként is definiálhatják magukat, de attól még a weben rendelt cuccra jár az elállási jog (sőt, ha nem tájékoztatnak róla, akkor több is, ha jól emlékszem).
Más kérdés, hogy ezek után még az internet előzményekben is sóval hinteném be az oldalt.
'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
punk17
aktív tag
Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem. Történt, hogy tönkre ment a VGA-m, majd leadtam gariztatni. 1 hónap múlva, jött a levél, hogy cserélték. Elmentem érte, és mondták, hogy kicserélték, egy újra, javítani nem tudták. Mondom végre megvan, battyogok vissza a munkahelyemre, majd kibontom, és látom, hogy a PCI-E busz lábai jó kopottak. Megfordítom a kártyát a ventilátor hátsó oldalán vastagon áll a por és a PCB is tiszta retek. Látszott, hogy megakarták takarítani, csak nem sikerült maradéktalanul megoldaniuk. Visszavittem a boltba, ahol azt mondták, hogy nem értik a problémám, hisz újraindult a gari, illetve ne is számítsak új kártyára, mert már kifutott. Ekkor mondtam, hogy akkor kérem vissza a pénzem, mivel sem javítani, sem cserélni nem tudják új kártyára. Majd azt mondták, hogy nem kell új kártyát adniuk, csak működőt. Majd még hozzátették, hogy legközelebb megfújkálják és észre sem veszem, hogy használt. A kérdésem, az lenne, hogy mit lehet ilyenkor tenni?
Köszönöm előre is a segítséget!
Oneplus 3T | Apple iPad Air
-
gabor9991
őstag
Sziasztok, nekem is egy kis segítségre lenne szükségem.
Cordon electronics szívat már egy ideje, egy javítással.
Van náluk egy töltőm, edigitalban vettem egy telefont de a töltő tönkrement, lebeszéltem az edigitallal és a cordonnal is, hogy egyenesen mehet a szervizbe, kihagyhatom az edigitalt, postázzam, úgy jó lesz.Kicserélik.Gondoltam, nem nagy dolog egy töltő, de ha még van rá jótállás, miért ne?
5 hete elküldtem, ekkor kezdődött a kabaré.
12 emailt írtam nekik, mire felfogták, hogy mi a baja egy töltőnek, addig csak azt ismételgették, hogy náluk rendeltetésszerűen működik.A 12. emailben szájbarágósan leírtam nekik, hogy mit csináljanak, hogy a töltő ott is produkálja a hibát, és sikerült, ők is rámondták, hogy tényleg rossz, kicserélik.
Ekkor már azt gondoltam, végre vége a kabarénak, de csak gondoltam, valójában ekkor kezdődött.Kaptam egy újabb emailt, hogy ballagjak be a kicserélt töltőért a budapesti szervizbe, az ingyen van, de, ha postázva kérem vissza, az 3000 forint lesz.Mivel vidéki vagyok, így nyilván nem tudom személyesen átvenni, ezért küldtem el hozzájuk én is postán.
Írtam nekik, hogy ez persze nem így van, ez jótállás keretében szerencsére nincs így, nem kérhetnek pénz tőlem, hogy a saját cuccom visszakapjam.Erre jött a válasz, hogy de, 3000 forint a visszaszállítás.Ekkor felhívtam az edigitalt, hogy ugyan árulják már el, a szervizpartnerük miért kér pénzt azért, hogy a meghibásodott töltő, miután kicserélték, visszakerüljön hozzám?Az edigitalos ember átszólt hozzájuk telefonon, majd pár perc után annyit mondott, hogy tényleg csak 3000 forintért kapom vissza, vagy küldjek érte saját költségemen egy futárt!Hiába mondtam neki, hogy ezzel, minden jogszabályt megszegnek szerintem, nem tudott mit kezdeni velem, sajnálja a történteket, legközelebb közvetlenül ne küldjek semmit a szervizbe, hanem küldjem az edigitalhoz, persze hiába mondtam el neki, hogy mielőtt bármit is csináltam volna, emailben megkérdeztem mit, hová küldjek, és ezt a választ kaptam, hogy egyenesen mehet a szervizhez.
Szóval igazából csak arra lennék kíváncsi, ilyen esetben amikor jótállás keretében kell javítani valamit kinek kell a szállítást állnia?.
A szerviz azt állítja, hogy a 10kg-nál nem nehezebb eszközöket nekik nem kötelességük a szervizbe be- és onnan visszaszállítani a tulajdonoshoz.Csak ami 10kg-nál nehezebb.Vagy tömegközlekedéssel nem szállítható.
Jogos amit a szerviz kér, hogy fizessek nekik a szállításért?A töltő nem ér annyit
Átolvastam az összefoglalóban lévő dolgokat, ott ugye annyi van, hogy a szervizbe eljuttatást kérhetik tőlem, de abban az esetben, ha a termék valóban hibás, a szállítási költség még vissza is jár nekem, nemhogy még én fizessem a visszapostázást is. -
sut3kh
csendes tag
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni Tőletek! 2016.szeptember 21.-én rendeltem fejhallgatót, november 3.-án küldtem el garanciáztatni ahol vásároltam, itt több levélváltás után derült ki ami egészen elhúzódott december 6.-ra ahol kiderült hogy a bolt elküldte márka szervizbe a fejhallgatót ahol NEM tudták megjavítani (persze nekem kellet mindig írni hogy mi a helyzet,mert magyarul leszartak), ezért abban egyeztünk meg hogy visszaküldik a pénzt a számlaszámomra a fejhallgató teljes árát, sajnos a mai napig nem küldték számlaszámomra a pénzt, azóta eltelt 7 munkanap. Írjak nekik hogy sürgessék magukat vagy fogyasztóvédelemmel kezdem az újévet? Jogilag kereskedőknek ilyenkor hány munkanapot adnak a vételár teljes kifizetésére?
Kérlek segítsetek ebben, tudom ez kis probléma a többihez képest ami a fórumba olvastam, de mivel itt lesz az ünnep csak ideglenes fejhallgatót használok és szeretnék komolyabbat venni amíg nem zárnak be a boltok.
[ Szerkesztve ]
-
optikus
senior tag
válasz gabor9991 #16444 üzenetére
elvileg neked nem lehet plusz koltseged ha beigazolodik hogy garis a problema. sot meg a bekuldesi dijat is vissza kene teretineuk, persze elotte egyeztetni kellett volna hogy mikent melyik ceggel kuld be. egyebkent meg ez is egy olyan dolog hogy te nem a szervizzel allsz jogviszonyban hanem az elado ceggel. ha nem hajlandoak semmire akkor be kell irni a panaszkonyvbe reszletesen leirva hogy ok mondtak hogy vidd a szervizbe stb.
"Milyen költség terheli a fogyasztót a minőségi kifogása érvényesítése során?
Valamennyi szavatossági kötelezettség teljesítésével és a szerződésszerű állapot megteremtésével kapcsolatos költségek - ideértve különösen az anyag-, munka- és továbbítási (szállítási) költségeket - a kötelezettet (azaz az eladót, forgalmazót) terhelik. Jogsértőnek számít például, ha a forgalmazó „adminisztrációs” díj megfizetése ellenében vállalja a javítást vagy a cserét, vagy ellenérték megfizetéséhez köti az elállási jog gyakorlását. A gyakorlatban előfordulhat, hogy a fogyasztónak bizonyos költségeket, például a visszaküldés költségét meg kell előlegeznie. Amennyiben utóbb bebizonyosodik, hogy a minőségi kifogás jogos, a vállalkozás köteles megtéríteni a fogyasztó részére ezen költségeket."
Buy books not gear.
-
gabor9991
őstag
válasz optikus #16446 üzenetére
Mint írtam is, mielőtt elküldtem a szervizbe, írásban tőlük kérdeztem meg, mi a teendőm, hová kell küldenem.
Erre azt a választ kaptam, hogy mehet postával hozzájuk a szervizbe, a forgalmazót ki lehet hagyni.
A javítás megkezdése előtt, szó sem volt arról, hogy nekem kellene a szervizbe- és szervízből elszállítást fizetnem, ez ugyanis alap, hogy a szerviz/ forgalmazó kötelessége, eszembe se jutott volna ilyen, hogy ezért pénzt kér tőlem egyszer bárki is.De eljött ez is.
Több garanciás ügyintézésen is túl vagyok, más cégeknél ez fel sem merül, már az elszállításról is ők gondoskodnak."Milyen költség terheli a fogyasztót a minőségi kifogása érvényesítése során?
Valamennyi szavatossági kötelezettség teljesítésével és a szerződésszerű állapot megteremtésével kapcsolatos költségek - ideértve különösen az anyag-, munka- és továbbítási (szállítási) költségeket - a kötelezettet (azaz az eladót, forgalmazót) terhelik.Ezt szó szerint én is elküldtem nekik emailben, erre egy olyan szánalmas választ kaptam, hogy adjam meg nekik, ez pontosan milyen jogszabályban van leírva Komolyan nem hiszem el, mit megengednek maguknak.
Erre válaszul leírtam ezt, hogy innen:
Ptk 6:166. § [Költségviselés]
(1) A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a kötelezettet terhelik.
Kíváncsi leszek, holnap erre mit reagálnak
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Spórolós topik
- TCL LCD és LED TV-k
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- ZIDOO médialejátszók
- Gaming notebook topik
- Ingatlanos topic!
- Gitáros topic
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
- 27GR95QE-B OLED Törött Monitor eladó Minden gyári tartozékával gyári dobozában
- OLED55A16LA Törött alkatrésznek eladó
- Filament tároló doboz páratartalom-mérővel
- IPhone SE 2022 256GB gyári független hibátlan 2026.01.23 gyártói jótállás
- Macbook Pro M1 2020 megkímélt magyar billentyűzet 12 hónap szavatosság számlával!
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest