- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Apple iPhone X - vissza a jövőbe
- iPhone topik
- MIUI / HyperOS topik
- Teljesítményben is igazi titán az iPhone 15 Pro
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Bemutatkozott a Polestar Phone
- Mobil flották
- Volkswagen ID.7 menetpróba
Hirdetés
-
Premier előzetesen a Phantom Fury
gp A minap végre elérhető lett a PC-s teljes kiadás, május végén konzolokra is megkapjuk a játékot.
-
Nagyon olcsó, madzagos gaming headset a Sharkoon háza tájáról
ph A meglehetősen könnyű újdonság a Skiller SGH1 utódjaként értelmezhető.
-
Új órával készül a Black Shark
ma A Xiaomi gaming brandje az S1 Pro formavilágát viszi tovább, amit immár MIL-STD szabványokkal egészít ki.
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
optikus
senior tag
válasz Ryder1 #16898 üzenetére
az egesz elallas lenyege az hogy ugyan azt teheted meg amit egy boltban. pl ciponel felprobalod setalsz benne egy kort a boltban es vagy visszateszed a dobozba vagy megveszed. de az nem mukodik hogy hordom egy napig, aztan azt mondom hogy bocs megse tetszik...
Buy books not gear.
-
optikus
senior tag
hat akkor "egyszeru" a dolog, kuld vissza gariztatasra hisz meg mindig hibas, nem tudja azt amit igertek. en azert csinalnek printscreent az oldalukrol mert ha eltunik a leiras akkor nincs mire hivatkozni.
a masik meg hogy megneznem a munkalapot hogy akkor mit is javitottak 1 honapig, ha amugy az a termek nem is tudja azt amit kijavitanak...?Buy books not gear.
-
kuk@c
tag
Sziasztok!
A segítségeteket kérném egy fogyasztóvédelmi kérdésben:
Adott egy cég, akinek van webshopjuk is, ahol ugyanazokat a termékeket is árulják amiket az üzletükben.
A webshop árai olcsóbbak mint a bolti, a webshopban nincs megjelölve hogy az árak csak online érvényesek.Jogos-e az, hogy Én a boltban is azon az áron szeretnék vásárolni mint amennyiért a webshopban árulják?
A válaszotokat előre is köszönöm!
@
"Csak a Puffin adhat Nekem erőt és mindent lebíró akaratot..."
-
Lackooo84
nagyúr
Igen, én is erről beszéltem. Van valami akciós cucc a webshopjukban. Mondom de jó, leslattyogok a helyi Dekába és megveszem. Aha, hát nem, mert itt drágább volt. Felhívtam őket, és ez náluk tök természetes. Ja és olyan is volt, hogy online elfogyott valami, oda volt írva, hogy üzletben még elérhető, akkor is drágább volt a boltban.
The Truth is out there...
-
Dany007
veterán
Üdv,
Webshoppal kapcsolatban van garanciális problémám.
Tavaly októberben vettem 2x8GB ramot 22 ezer forintért.Nemrég beszart, visszaküldtem garanciális cserére. Ennek már több, mint 1 hónapja.
Már pár e-mailben rákérdeztem, hogy mi a helyzet, de mindig a beszállítókra fogták a dolog.
Végül ma megszületett a döntés, hogy a beszállítóik lassúsága miatt levásárolhatom a termék árát.
Viszont jelenleg az a 2x8GB ram 37 ezer forint! Persze ugyanaz a típus nem kapható, de írtam nekik, hogy nekem másik típusból is jó, a lényeg, hogy 2x8GB legyen és hogy nem fogok ezért ráfizetni plusz 15 ezer forintot.
Erre írták, hogy továbbítják a kérésemet a beszállítóknak...Na most mi a f...omat kezdjek velük? Én Velük kötöttem szerződést, tőlük vettem, pont leszarom a beszállítóikat. Nekem kell 2x8GB hibátlan ram, amit megvettem tőlük októberben. Nem akarom levásárolni, se pénzt visszakapni, csak hibátlan ramokat.
Mik a jogi lehetőségek ilyen esetben ha nem akarok még hónapokat várni meg szarakodni? Vagy egyszerűbb ha felhívom a fogyasztóvédelmet és megkérdezem tőlük? -
Solad
őstag
-
Topikgazda
válasz Dany007 #16912 üzenetére
Jogilag a pénzvisszafizetés (levásárlás nincs) kedvezőbb a vásárló szempontjából, mint a csere. Most pont kifogtad azt a ritka helyzetet, hogy egy hardver nem olcsóbb, hanem drágább lett. Ha ezt nem akarod elfogadni, akkor annyit tehetsz, hogy megvárod, amíg a beszállító lemeccseli a garit a gyártóval.
Én egy vinyóval hasonlóan jártam, amikor a 2011-es thaiföldi áradások miatt sok merevlemez gyárat le kellett állítani, aminek következtében az egekbe szöktek a merevlemez árak. 2 és fél hónapot vártam a cserére, de megérte, mert utána majdnem dupla áron adtam túl a cserevinyón. -
Dany007
veterán
válasz Attix82 #16913 üzenetére
Értem. Tehát akkor jól értem - mondjuk ki egyértelműen - nincs jogom másik 2x8GB ramot követelni tőlük pénzvisszafizetés helyett, mert épp nincs hajszál pontosan megegyező típus készleten?
Mert annyi a különbség, hogy nekem 1866-os ramjaim voltak, náluk meg "csak" 1600-as van készleten.
Jó és ha azt mondom hogy megvarom amig lebokszoljak a meccset a gyartoval, akkor mi a garancia, hogy meg iden meglesz a ram? Maga a Corsair cég szó nélkül cserel, mert élettartam garanciasak ezek a ramok. -
Dany007
veterán
Okés, köszönöm srácok!
-
asdf_
veterán
válasz Dany007 #16916 üzenetére
Szepen vard ki, amig kicserelik. Ha azt mondjak, hogy jajj, jajj, meg mindig mindig nem sikerult kicserelni, akkor jelentkezz a Corsair-nel gyari szam kisereteben, hogy te ezt x honapja leadtad garira, azt mondjak, nem tudjak kicserelni, es ez tenyleg igy van-e. Tekintve, ha megnezed, mi van a tablara irva, amikor atjossz a hataron odakintfelol, ebben az orszagban en siman el tudom kepzelni (nem feltetlenul a kereskedorol, hanem barkirol aki elotte van az ertekesitesi lancban, hogy siman legariztatja a gyartonal, a cseretermeket eladja nullkilometereskent masnak, keres rajta egy kis extraprofitot es ezt jol elteszi, aztan az alatta levonek meg pingvinezik, meg mutogat a gyartora, hogy hat de nem cserelnek, nem cserelnek, hetente erdeklodom, aztan vegul jovairja akkori beker aron.
Csak hogy peldat mondjak, hivatalos magyarorszagi forgalmazo cserelt nekem 320-as raid edition wd hdd-t, sima 500-as kek wd-re. Leadtam, utana jott par nappal az arviz, ami elmosta a hdd gyarakat, meg kartellben elkovetett horror aremelkedes. Siman faarccal adtak ezt, hogy ez a garicsere, ennek oruljek. Ugyanebbol a raid editionbol megdoglott meg utana ketto, futarral kikuldtem a wd-nek nemetorszagba, hat, csodak csodaja, nem egy raid editont kaptam vissza garcserenek? Nem kell egy grammnyira sem rosszindulatunak lennem, hogy azt mondjam, az elso garisat azt valaki csunyan lenyulta.
-
Daywalkerke
aktív tag
Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy volt-e már valakinek garanciális ügyintézéssel kapcsolatban tapasztalata velük:
Egy külső HDD-t szeretnék venni és árukereső szerint náluk van a legjobb árban és 3 év garanciát is adnak elvileg a termékre, de még sosem hallottam róluk semmit.
Egyébként garancia szempontból akkor mi van ha egy bolt ahol vettem megszűnik (csődbe megy) a garancia időtartamán belül? Akkor buktam a garanciát? Mert a HDD gyártójának (Seagate) úgy néztem nincs Magyarországon hivatalos szervize, ezért kérdezném ez utóbbit, hogy ilyenkor mit lehet tenni.[ Szerkesztve ]
-
optikus
senior tag
válasz Daywalkerke #16921 üzenetére
sztem ha ezen parazol akkor inkabb masutt vedd. ha megszunik ey bolt jogutod nelkul akkor a gari az eleg esetleges lesz. plane olyan markaknal amiknek nincs itthon kepviseletuk. persze ilyen egyszemelyes boltok is meg tudnak szunni egyik naprol a masikra meg akar mammut cegek is, mint anno az ew, baumax, stb.
Buy books not gear.
-
nagyúr
Köszönöm a válaszokat, kicserélték, nem kellett a doboz.
-
vond
MODERÁTOR
Üdv. Hölgyek, Urak!
Az alábbihoz hasonló üggyel kapcsolatban van valakinek tapasztalata?
Feleségem rendelt egy pár topánkát a Cipőplázából. Sajnos előre kifizettük, mondván utolsó darab, nehogy valahogy elvigyék előlünk (nagyon tetszett neki, ráadásul hiánypótló "csuka").
UtalásBankkártyás fizetés utáni napon jött az email, hogy sajnálják, de valami hiba folytán mégsincs a méretében, de hogy válasszunk valami mást, és azt küldik. Nem volt olyan, ami kellett volna, így inkább a pénzt kértük vissza. De a lóvé most már három hete nem jött meg, holott méret miatt azonnal visszaküldött cipőnél 3 napot, rendes netes elállás miatt meg 14 napot írnak a pénz visszaküldésére, mi meg ugye még a szállításig sem jutottunk el. Email váltások megtörténtek az ügyben, először kedves, aztán - amikor már olyanokat írt vissza az ügyintéző, hogy ő úgy tudja, tegnap már visszautalták a pénzt (ez kb. egy hete volt) - már nem annyira kedves hangnemben. Azóta semmi reakció. Facebook üzenetre nem válaszolnak, telefon órákig cseng, lehetetlen elérni őket. Őszintén szólva ezt nem vártam egy ilyen kaliberű cégtől, elvégre nem egy sufniboltról van szó.Tanácsokat, ötleteket előre is köszönöm!
[ Szerkesztve ]
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
axioma
veterán
Bankod elvben vissza tudja vonni az utalast, de elofordulhat, hogy a cipo araval osszemerheto erteku penzert. Bar ki tudja, en a helyedben megkerdeznem (utalasnal tuti maceras, lehet hogy kartyas fizetesnel eleg lesz nekik a ceg emailje, hogy nem teljesitettek, foleg ha hitelkartya). Itthon ezt nem szokas tudni meg hasznalni, igy ez se feltetlen egyszerubb, pl. megfelelo ugyintezot kifogni a vonal vegen vagy az ablak mogott. Egy kerdest megerhet. Vagy egy kartyaszerzodes-atnyalazast aprobetuknel.
-
vond
MODERÁTOR
Bocs, nem átutalás volt, hanem bankkártyás fizetés. Nem tudom, miért írtam utalást. Mindjárt módosítom is.
Egy fórumos kolléga felajánlotta, hogy holnap személyesen rákérdez. Ha ez nem jön be, akkor megpróbáljuk a bankon keresztül intézni.
Köszi a segítséget!
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
őstag
akkor bemész a bankba
készülj fel rá, hogy próbálnak majd lerázni, hogy oldd meg a kereskedővel
de te vidd magaddal a kinyomtatott emaileket, hogy te már mindent megpróbáltál, ezeket majd csatolod a panaszhozbankkártya panaszt kell benyújtani
maga a chargeback eljárás hónapokig is eltart, de neked a bank vissza fogja adni (kvázi megelőlegzi) a pénzedet 2-3 nap alatta kereskedő pedig fizethet majd plusz 5 ezer ft chargeback díjat a kártyaelfogadónak, így majd megtanulja hogy ne szórakozzon másokkal
cryptot minden termékemért elfogadom
-
Könyvelő9892
csendes tag
Sziasztok!
Interneten rendeltem egy controllert, személyes átvétellel. Hétfőn átvettem a terméket, csütörtökön visszavittem, mert hibás a termék. ( Controller analóg karok nyikorognak) Jeleztem az eladó felé, h elállnék a vásárlástól, nem akarom garanciáztatni a terméket. 3 napon belül vittem vissza a hibás terméket. Erre az eladó közli velem, h elküldi szervízbe, mert be kell vizsgaltatniuk. Ilyenkor jogosan jártak el?
Jeleztem a vásárlástól való elállási szandekomat, ha szervizben tartják a terméket 1 hónapig, akkor vissza se követelhetem a vételárat? -
Lackooo84
nagyúr
válasz Könyvelő9892 #16937 üzenetére
Ha interneten (webshop) rendelted a terméket, akkor 14 napon belül bármilyen indoklás nélkül elállhatsz a szerződéstől, azaz a kereskedőnek vissza kell állítani a vásárlás előtti állapotot. Viszont, te nem indoklás nélkül küldted vissza, hanem hibára hivatkozva, így nem érvényes a 14 napon belüli elállás, hanem a rendes garancia feltételek lépnek érvénybe. Nem kellett volna hibát jelezned, csak indoklás nélkül elállnod.
The Truth is out there...
-
xylevi
tag
sziasztok!
epp az elottem szolo irta, hogy "penz vissza" az urban legend...epp egy ilyen esetben szeretnek tanacsot kerni...tegnap vasarolt egy ismerosom egy cipot, felprobalta, okes volt, tetszett, kifizette, elhozta...cimke, doboz, minden az eredeti allapotban van, epp csak a boltban volt felprobalva...reggel felkelt es rajott, hogy eleg draga volt, visszavinne...ebben az esetben mi a szabaly? nincs semmi esetben penzvisszaterites? blokk megvan, minden eredeti allapotban, nem hasznalta, 1 napon belul van...azt mondtak a boltban, hogy maximum mas cipore cserelheti ki, azaz az erteket levasarolhatja, de penzt vissza nem kaphat semmilyen esetben...segitenetek, hogy erre mi a vonatkozo szabaly? koszi elore is!
-
Gyuri27
félisten
Van baj.
Valóban 3 napon belül bejelentett, visszavitt hibás terméket a kereskedőnek cserélnie kell.
Viszont a kereskedő nem kötelezhető az automatikus cserére. 15 napja van megvizsgálni, hogy az valóban gyári hibás volt vagy a vevő gyilkolta meg. Ráadásul a boltnak ugye nem kötelessége (főleg a rendelésre érkezett termék esetén) "csere" termék tartására (erre is jó az a 15 nap).
Nem csak felszinesen kellene átfutni az ide vonatkozó jogszabályokat jóbarát.Amd - Radeon - Ryzen
-
Topikgazda
válasz Gyuri27 #16949 üzenetére
Ezt írják a linkelt oldalon:
"A Kúria azt is közölte, a kereskedő ilyen esetben sem választhatja az áru kijavítását, hanem köteles a hibás árut előzetes vizsgálat nélkül azonnal kicserélni.
Amennyiben a vállalkozás számára gyanús a hiba eredete, és a csereigény érvényesítését követően utólag kiderül, hogy az eredeti termék nem rendeltetésszerű használat miatt hibásodott meg, akkor a vállalkozás polgári peres eljárásban érvényesíthet igényt a fogyasztóval szemben – írták."
Ha a Kúria tényleg ezt a döntést hozta, akkor nem vizsgálhatja a hibát okát a kereskedő, hanem köteles azonnal gondoskodnia a cseréről.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- PlayStation 5
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Kerti grill és bográcsozó házilag (BBQ, tervek, ötletek, receptek)
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- A TikTokon marakodik Trump és Biden, betilthatja az USA
- PlayStation 3
- Motoros topic
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- További aktív témák...