- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- DIGI Mobil
- Magisk
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Honor Magic V2 - origami
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Realme 8 - az igazi nyolcas
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
Hirdetés
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
it Az SK Hynix jelezte: akkora a terjeszkedés az AI-szolgáltatások piacán, hogy 2024-re az összes, 2025-re közel az összes HBM chipet eladták.
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
kisspepe
tag
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni garanciális ügyben.
2013.06.05-én vettem Félegyházi Mobil boltban 144 900 Ft-ért egy Samsung Galaxy Note II telefont. A cég adásvételi szerződést írt, melyben 12 hónap garanciát vállalt. Ezen kívül kitöltötték az eredeti Samsung garanciát igazoló garanciajegyet is.
A Samsung a telefonra 2 év garanciát vállal. Regisztrációval ehhez hozzájön még + 2 hónap, valamint én vettem +1 év kiterjesztett garanciát a Samsungnál.
A telefon a kiterjesztett garancia időszakában meghibásodott, ezért a Samsung csereutalványt ajánlott fel, melyet a vásárlás helyén beválthatok. A csereutalványon fel van tüntetve a cég neve, ráadásul rajta van, hogy a cég a csereutalvány második példányát visszajuttatva a Samsunghoz visszakapja az összeget.
Amikor a Samsung felajánlotta a csereutalványt, mielőtt elfogadtam volna bementem a céghez, és megkérdeztem be tudják-e váltani. Szóban azt mondták, ha az ő nevükre szól az utalvány, akkor természetesen be.
Tegnap megkaptam az utalványt, és a cég most a következőt írta nekem e-mailben:
Cégünk az adásvételi szerződés értelmében az érvényben lévő Magyar és Európai nemzetközi jogszabályok alapján 12 hónap kötelező jótállást vállalt az ön álltal vásárolt mobiltelefonra! A 12 hónapos jótállás lassan 2 éve letelt. Sajnos nincs arról információnk, hogy ön a megvásárolt készülékre hol és milyen körülmények között vásárolt garanciát ugyanis az eladott készülékre 12 hónap garanciát vállaltunk és nincs lehetőség cégünknél garancia kiegészítésre.
"Cégünk nem hivatalos disztribútora a Samsung gyártónak így nincs lehetőségünk csereutalvány beváltására.
Javaslatom szerint a gyártó ne csereutalványt állítson ki az ön részére hanem a készüléket cserélje ki közvetlenül vagy az álltala meghatározott hivatalos disztribútornak állítsák ki a csereutalványt ahol ön be bírja váltani.
Cégem az ügyben a 12 hónapos vállalt garancia lejárta után nem kötelezhető sem pénzvisszafizetésre sem pedig készülék cserére."
Mi ilyenkor a teendő. Úgy tudom a Samsung nem ad vissza pénzt és nem cserél készüléket, csak utalványt ad. Ezt a bolt nem akarja beváltani, így a telefonom helyett most van egy utalványom, amit nem tudok beváltani.
-
kisspepe
tag
válasz LuckyL #15478 üzenetére
A csere utalványt a Samsung a számla alapján állítja ki a bolt nevére. Máshol nem beváltható.
Egyébként direkt bementem a boltba megkérdezni beváltják-e. Azt mondták igen. Most meg egy nappal a csereutalvány készhezvételétől válaszoltak egy másfél héttel ezelőtti levelemre, hogy nem váltják be.
Ha elsőre ezt mondják, még a csereutalvány kiállítása előtt hogy nem, akkor tudtam volna egyezkedni a Samsungal.
[ Szerkesztve ]
-
kisspepe
tag
a kiskernek nem a nagykerhez kell mennie. Rajta van a csereutalványon, hogy a kereskedőnek a 2. Példányt vissza kell juttatnia a samsunghoz, és amennyiben samsung telefont adtak, úgy a samsung pótolja a telefont. Ha levásáróltam az árát vagy vissza kaptam, akkor meg a pénzt adja a Samsung.
Ezért nem tudom mén se miért kell kínlódni bele. Mindegy, ha holnap délelőtt nem válaszol a kereskedő a levelemre, hogy akkor mi legyen, akkor beszélek a samsungal.
-
kisspepe
tag
válasz 313313 #15491 üzenetére
Ez érdekes téma, mert nekem is most ezzel van a gondom. Mobiltelefon 2 év gyártói garancia + 1 év kiterjesztett garancia. A telefon tönkrement, a gyártó csereutalványt adott, melyet a boltban lehet beváltani, a bolt meg azt mondja, ő 1 évet adott rá, és nem tudja beváltani az utalványt.
-
kisspepe
tag
Nem helyi mobil üzlet. De amúgy nem olyan kis vállalkozás, mert az országban van neki 18 üzlete az országban + partnerek.
Az üzlet nevét nem írom le, mert amikor vettem a telót akkor is voltak gondok, és a fórumon az üzlet nevével megírtam az egészet, erre megfenyegetett, ha nem távolíttatom el beperel hitelrontásért.
Már akkor úgy voltam, hogy náluk többet nem veszek telót, de hát így alakult. Most megírtam a samsungnak a helyzetet, és várok a válaszra, de azok is általában két hét mire válaszolnak. A telefonos ügyfélszolgálat meg ebben nem tud segíteni.
A probléma az, hogy ezekkel a levelezgetésekkel telik az idő, és a csereutalvány beváltási határideje kiállítástól számított 3 hónap. Amiből már 1 hét és 1 nap letelt.
[ Szerkesztve ]
-
kisspepe
tag
Sziasztok!
Problémám volt ugye Samsung telefonnal, amit írtam itt pár héttel ezelőtt. A Samsung csereutalványt adott, melyet a cég ahol a telefont vásároltam nem akarja beváltani, mivel nem samsung partnerek, és ők a jogszabály szerinti 1 év garit vállalták és ők nem árulnak kiterjesztett garanciát.
A samsungnak május 20-án 4 hete megírtam, hogy a cég nem váltja be az utalványt. El is küldtem a cég válaszát a Samsungnak. A Samsung azóta nem reagált, csak elküldte a szabvány üzenetet, hogy várjak türelemmel a válaszig. Azóta 2 hete rájuk írtam, hogy mikor válaszolnak, majd egy hete is rájuk írtam, hogy ha nem válaszolnak akkor 20-án hétfőn megírom az egészet a fogyasztóvédelemnek. A szabvány várjak a válasz üzenet mindegyik levelemre megjött, de nem válaszol a Samsung, hogy mi a teendő ilyen helyzetben.
Szerintetek mit tegyek? Várjak még kicsit vagy lépjek tovább és küldjem el a történetet a fogyasztóvédelemhez?
-
kisspepe
tag
válasz Superhun #15617 üzenetére
A Samsungnak kellene válaszolnia, hogy mi legyen a következő lépés. Ők nem válaszolnak a levelemre 4 hete. A gond, hogy telefonon nem lehet felvenni velük a kapcsolatot, mert az ügyfélszolgálat annyit tud csak mondani, hogy erre ők nem tudnak mit mondani, írjak a sehsupport[kukac]samsung.com címre.
-
kisspepe
tag
válasz kisspepe #15618 üzenetére
Na válaszolt a Samsung.
A válasza:
Levelére válaszolva kérjük, hogy ebben az esetben a vásárlás helye (Mobil és Laptop *******), vegye fel a kapcsolatot azzal a disztribútorral, akitől a készüléket beszerezte, a disztribútornak a társaságunk jóvá tudja írni a készüléket.Most a probléma az, hogy a cég szerintem erre megint csak nemet fog mondani azzal az indokkal, hogy ők a Magyar jogszabály szerint 1 év garanciát adtak a készülékre, és én nem náluk vettem kiterjesztett garanciát, mivel ők nem árulnak ilyet.
Nem tudom meddig fog még húzódni ez az egész. Az a gondom, hogy amíg nem rendeződik a helyzet, nem is tudok normális telefont venni, csak egy olcsó alsó kategóriás vackot, hogy a kölcsönkért telefont vissza tudjam most már adni.
[ Szerkesztve ]
-
kisspepe
tag
Az első bejegyzésem az ügyben ahol mindent leírtam:
[link]A folytatása tehát a következő:
Megírtam a Samsungnak, hogy a bolt nem váltja be a csereutalványt, mire ők több mint 4 hét elteltével válaszoltak, hogy a bolt vegye fel a kapcsolatot a disztributorral és őnekik majd a Samsung jóváírja az összeget.
Most ezt megírtam a boltnak a mai napon, amit még nem olvastak jelenleg.
Közben tegnap az egész történetet megírtam a Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőség-nek, ők megnyitották egyszer a levelet tegnap, de még nem válaszoltak.
Tehát most jelenleg várom a választ a bolttól, hogy mit mond a Samsung válaszára, valamint várom a levelet a fogyasztóvédelemtől.
Egyébként megértem a bolt álláspontját, hogy nem ők vállalták rá a garanciát, csak én meg telefon és pénz nélkül maradtam már lassan 2 hónapja.
Maga a csereutalvány beváltási ideje meg augusztus 12-én lejár.
[ Szerkesztve ]
-
kisspepe
tag
Mint írtam megértem én i, hogy a bolt nem nagyon akarja ezt bevállalni, mert nem biztos hogy ez az ő dolga lenne a jelwn helyzetben. Csak én mint vásárló jóval gyorsabb ügyintézést várnák el akár a Samsungtól, akár a bolttól.
Nekem ebből az a tanulság, hogy kis üzletben nem szabad vásárolni, csak a multiknál. Ha Media Marktban, Auchanban vagy valamelyik Hivatalos Samsung kereskedőnél vásároltam volna már rég megoldódott volna a probléma.
Cipővel jártam még így és ott is ugyan ez volt a tapasztalatom. Butik szórakozott heteket a garanciával, míg a Deihman simán cseréli, max ha olyan elküldi bevizsgáltatni.
Nem Pesti vagyok, de ha a Samsung azt mondaná ott beváltják, akkor szombaton fel is mennék érte.
-
kisspepe
tag
Ugyebár a Samsungnál ez úgy van, hogy erre a telefonra vállalnak 2 év prémium garanciát. Ha regisztrálod a Samsung oldalán, akkor kapsz még + 2 hónapot, majd ha veszel kiterjesztett garanciát akkor még +1 évet. A garancia papíron vannak a feltételek, az most nincs jelenleg kéznél, így nem tudom megnézni mit ír, pontosan.
-
kisspepe
tag
válasz kisspepe #15641 üzenetére
A cég azt válaszolta, hogy külföldi disztribútortól szerezték be a telefont, így nem tudják vele felvenni a kapcsolatot. Ez egy EU garanciás készülék volt, melyről tájékoztattak is, én erre nem emlékszek.
Persze én mivel előtte átnyálaztam a Note II fórumot direkt kihangsúlyoztam a boltban, hogy Magyar gyártói garanciás készüléket kérek, mivel az EU-sra eleve 1 év garancia jár csak, szemben a magyarral. Mikor a telefon megjött, nem is volt benne a gari jegy, azt pult alól adtak egyet hozzá, mikor megemlítettem.
A Samsung is jóváhagyta a garanciát, mert még aznap elküldtem minden adatot és dokumentumot, hogy ellenőrizzék megfelelő-e, és azt válaszolták, hogy igen.
Elmondta a kereskedő azt is, hogy volt már ilyen eset, kb 3 hónapig tartó ügy volt, a Samsung mindig csak ígérgetett, mert egy külföldi központ elbírálását várták. Végül a Samsung kijelölt egy boltot, ahol be lehetett váltani az utalványt.
Most ezt az egészet megírtam a Samsungnak kicsit fenyegetőbb hangvételben. Augusztus 12-én lejár a csereutalvány beváltási határideje, ezt én nem szeretném megvárni. Ha nem intézik el az ügyet akkor megyek a békéltetőtestülethez. Azonban ha bíróságig kell mennem, akkor a két nagy tévécsatornának is megírom a történetemet, hátha csinálnak egy riportot az esetről.
Most várom újból a Samsung válaszát, remélem nem megint 4 és fél hét lesz.
-
kisspepe
tag
válasz Gyuri27 #15651 üzenetére
Megjött a Samsung válasza. Tartják az álláspontjukat, hogy a számla alapján van kiállítva a csereutalvány, és hogy a kereskedőnél érdeklődjek a beváltásról.
Egyszerűen senki nem akarja intézni, és a 144 000 Ft-os telefonom meg a Samsungnál van, ha megvan még egyáltalán. Nem tudom mit csinálnak a hibás telefonokkal, miután csereutalványt adtak helyette.
Nincs más választásom, írok a békéltetőtestületnek. A fogyasztóvédelem is ezt javasolta.
-
kisspepe
tag
válasz LuckyL #15702 üzenetére
Most a békéltető testületet próbálom. Egyik cég se tesz semmit az ügyben, ott legalább személyesen tudok beszélni velük. Nem nagyon levelezgethetek, mert bő 1 hónap múlva lejár a csereutalvány beváltási határideje is.
Nem szeretném, ha a telefonom után csak egy papír maradjon. Ha tudtam volna, hogy ilyen hosszadalmas ügy lesz belőle, használtam volna a telefont wifi nélkül tovább. Más baja nem volt.
-
kisspepe
tag
válasz LuckyL #15706 üzenetére
Hát igazándiból jó lenne ha el lehetne hívni mind a kettő céget. A Samsungot és a boltot ahol vásároltam. Mert akkor lehetne valamire jutni.
Ha elhívom a Samsungot, ő ott is azt fogja mondani, hogy a boltnak kell beváltania. Ha a Békéltető testület ezt jóváhagyja akkor kezdhetem elölről a boltal is, mert ő meg nem váltja be az utalványt. Így is mire oda jutunk, hogy meglesz a békéltetőtestületi ülés, ami minimum 30 nap, talán még az utalvány lejárata előtt leszek.
Jó persze mivel ment a jogi vita, így gondolom a határidőt ki kell tolni jogilag, de ez megint egy újabb vita lenne szerintem.
Most a problémám az, hogy a Samsungnak nincs székhely címe a weboldalon. Holnap meg kell kérdeznem tőlük, milyen címet írjak a bejelentő lapra.
[ Szerkesztve ]
-
kisspepe
tag
Rákerestem a címre google-ban, és találtam egy Békéltetőtestületi határozatot, ahol a Békéltető testület azt a határozatot hozta, hogy a Samsungnak ki kellett cserélnie a telefont vagy visszafizetni a vételárat. Ennek azért most örülök kicsit, mert reménykeltő. Remélem nálam is ehhez hasonló határozat születik majd.
[ Szerkesztve ]
-
kisspepe
tag
válasz LuckyL #15713 üzenetére
Az az igazság, hogy nem tudom a kiterjesztett jótállás mit takar. Szerintem az alap garancia hosszabbodik meg egy évvel. Egy általános szerződési feltételeket találtam, de ez nagyrészt a kiterjesztett garancia vásárlásáról szól, és nem arról, hogy a Samsung mit vállal.
A Samsung oldalán csak azt találom, hogy milyen számon lehet érdeklődni a kiterjesztett garancia után, meg hogy hogy lehet megvenni, és melyik készülékre mennyi + időt lehet venni.
-
kisspepe
tag
válasz kisspepe #15714 üzenetére
Beszéltem a békéltető testülettel telefonon. Hát igazándiból mondták, hogy nem látják a papírokat, így nem látják át az ügyet, de a garanciális problémákat a bolt intézi ahol vettem a telefont, feléjük nyújtsam be a kérvényt.
Arra hogy a Samsungtól vettem kiterjesztett garanciát, azt mondták, ha a Samsung szerződésben vállalta a garanciát, és erről van aláírt hivatalos papírom, akkor az szerint ők a felelősek. Na most igazándiból csak egy netről letölthető tanúsítványom van, ami tartalmazza a kiterjesztett jótállás adatait.
Mindenesetre végül azt tanácsolták, hogy mielőtt megírom a kérvényt a békéltetőtestületnek, írjak térítvényes levelet a cégnek. Ugyanis arról kapok értesítést, hogy átveszik-e vagy nem. Akár átveszik a levelet, akár nem ez jogi eljárásban bizonyító erejű.
Azt mondták, hogy az e-mail-ben történt beszélgetés is megfelelhet, de jobb ha térítvényes levélben kérek választ a problémámra.
Jelenleg most megírtam a Samsungnak és a boltnak is a levelet, ma fel is adom.
-
kisspepe
tag
-
kisspepe
tag
válasz fausto #15723 üzenetére
Én úgy tudom, ha nem értesz egyet a bevizsgálással, akkor bevizsgáltathatod te is a cipőt, persze az pénz. Viszont idáig nem jutottam, amikor a butikos még csak bevizsgáltatni sem akarta a cipőt, majd kifizettetni velem a díját. Így nem tudom, utána hogy megy tovább az ügy.
-
kisspepe
tag
Sziasztok!
Nem keresem vissza az előző hozzászólásomat, mert régebben volt. Inkább leírom a történetet újra nagyvonalakban.
2013-ban vettem egy Samsung Galaxy Note II GT-N7100 telefont a helyi moblishop üzletben. A telefonhoz kaptam Samsung jótállási jegyet, melyben a Samsung 2 áv jótállást vállal. Ezen kívül a termék regisztrálásáért kaptam + 2 hónap jótállást valamint vettem a Samsungtól + 1 év kiterjesztett jótállást. A telefon vételekor a Samsung ellenőrizte az adatokat, és érvényesnek találta a jótállást. A telefon wifi-je a kiterjesztett jótállás ideje alatt meghibásodott. A samsung bevizsgálta a telefont és csereutalványt ajánlott fel, mely a számla alapján kerül kiállításra, és az üzletben lehet beváltani ahol a telefont vettem. Az üzlet a csereutalványt nem volt hajlandó beváltani. Kifogásai: Ő adásvételi szerződésben a Magyar jogszabályoknak megfelelően 1 év garanciát vállalt a készülékre, ő nem hivatalos Samsung partner, a disztribútorral nem tudja felvenni a kapcsolatot, mert külföldi disztribútor volt, ez egy EU garanciás telefon volt.
Innen folytatódik a történet:
Ma volt a Békéltetőtestületi meghallgatás, ahol az üzlet tulajdonosa nem jelent meg. A meghallgatáson elmondták, hogy mivel Ő nem jelent meg, nem együttműködő, ezt továbbítaniuk kell a fogyasztóvédelemnek, és a fogyasztóvédelem eljárást indít a bolt ellen, és megbírságolja. Azt mondták, valószínűleg jobban járt volna, ha visszafizeti a telefon árát (144 900 Ft)
A békéltetőtestület tagjainak szemet szúrt, a számla, amit kiállítottak. A számla 0% áfát tartalmaz (TAM) azt mondták, hogy ez akkor lehetséges, ha ő valakitől megvette azt a telefont, és tovább adta nekem. Tehát a papírok alapján úgy néz ki, hogy én természetesen új használatlan telefont kaptam, de használt telefon volt. Tehát a bolt nem forgalmazótól, nagykertől szerezte be.
Ezen kívül a Békéltető testület felvette a kapcsolatot a Samsunggal, akik elmondták, hogy a kérdéses telefon adatai alapján Magyarországra szánt telefon, Magyarországon lett értékesítve. Tehát nem lehet külföldi a disztribútor.
Természetesen 2013-as e-mail váltásokkal a bolt és köztem tudom azt is igazolni, hogy én Magyar gyári 2 év garanciás készüléket kértem.
Mindenesetre a végeredmény, a Bolt az bírságot fog fizetni amiért nem jelent meg. Valamint az a határozat született, hogy a bolt cserélje ki a telefont Új gyári telefonra, vagy ha azt nem tudja, akkor adja vissza a pénzt. Mivel már a telefont nem forgalmazzák, így lényegében vissza kellene kapnom a pénzem.
Sajnos mivel a boltnak ezt nem kötelessége teljesíteni, így lehet hogy még bírósági ügy is lesz belőle.
-
kisspepe
tag
Szia!
Igen nagy valószínűséggel igazad van, kéz alól vette a telefont. Azonban nem volt SIM lock-os, vagy ezt nagyon ügyesen kiütötték belőle, ugyanis a hibás készülék előtt adott egy olyat, ami valóban süttetett telefon volt T-onlinos logóval és nem eggyező IMEI-el. Ezt cserélte ki nekem elnézést kérve egy az akkori levelezésünk szerint gyári 2 év garanciás készülékre. Sajnos akkor hülye voltam, és a pénzt kellett volna visszakérnem, csak akkoriban már lassan 2 hónapja vártam a telóra, mert előtte egy másik cégtől 20k-val olcsóbban vettem volna, csak meguntam hogy hiteget, ráadásul a fórumon rátaláltam, hogy egy utánam rendelő vevőnek már oda adtak egy ugyan olyan telót. Aztán így nem akartam harmadik helyre menni, pedig itt már mindegy lett volna, hogy náluk vagy a MediaMarktban veszem meg.
Arról, hogy kinek kell teljesíteni a kiterjesztett garanciás problémát, ez vita tárgya. Egyrészt a Samsung és a Békéltető testület 3 tagjából kettő azt mondja, hogy a fogyasztói szerződéses jogviszony a bolttal létesült, így neki kell ezt intézni. A 3. tagban kétségek merültek fel, és nem értette a rendszert. Azt mondta, hogy mi van pl. akkor ha ez a bolt már nem létezne.
Viszont én nem értek hozzá, mivel nem vagyok kereskedő, de ha tisztán szerezte volna be a telefont magyar nagykertől, akkor lényegében a Samsung kifizetné a boltnak a telefont, vagy adott esetben én elhoztam volna egy Note4-et, mert az van jelenleg a Note 2 árszintjén, akkor ő kapott volna egy Note 4-et a Samutól. Tehát igazándiból szerintem ebben az esetben a boltnak nincs túl sok kellemetlensége, és akkor meg miért ne cserélné ki, ha rendesek. Egy MediaMarkt vagy egy Auchan ők nem kínlódtak volna vele, egyből vissza adták volna a pénzt.
[ Szerkesztve ]
-
kisspepe
tag
Az biztos, hogy az lenne a legtisztább, hogy ha a Samsung intézné az egészet. Erre amúgy az egyik tagnak az volt a véleménye, hogy a Samsung az csak forgalmazó, behozza a telefont Magyarországra, a nagyker eladja, ő pénzügyekkel nem foglalkozik.
Ez hogy a Samsungtól kikérni a telefon adatait, életútját, ez nem rossz ötlet. Lehet hogy lesz is majd rá szükség, mert még előfordulhat az is, hogy peres eljárás lesz belőle. Ez majd kiderül.
Én remélem, hogy addig nem megy el a kereskedő, mert sokba kerülne neki. Én úgy gondolom, hogy a kereskedő azzal hogy kiállította a jótállási jegyet, aláírta, lepecsételte, ezzel elfogadta a Samsung garanciális feltételeit. A Samsung a csereutalvánnyal elismerte a telefon hibáját. Innentől kezdve valakinek fizetnie kell. Na most ha én jogi útra terelem a dolgot, akkor a MobilShop kifizeti a bírságot amiért nem jelent meg a Békéltetőtestület előtt + ha nyerek a bíróságon kifizeti a perköltséget + a telefon vételárát. Szóval ha nem hajlandó eleget tenni a Békéltetőtestületi határozatnak, még nagyobbat bukhat anyagilag rajta.
Ja és a kiterjesztett garancia, az úgy történt, hogy én a MySamsung oldalon keresztül igényeltem a kiterjesztett garanciát, a megadott kódot elküldtem emelt díjas sms-ben, és a weboldalról kinyomtattam az igazolást.
[ Szerkesztve ]
-
-
kisspepe
tag
válasz LuckyL #16027 üzenetére
Kíváncsi vagyok a véleményedre, miért nincs igazam?
Én megvettem azt a telefont, bizonyítékom van rá, hogy Magyar gyári garanciával kértem, és azt is ígértek. Oké, hogy lehet vitatkozni azon, hogy a kiterjesztett garanciánál ki a felelős, de lényegébe azzal, hogy ő kitöltötte a Samsung jótállási jegyet, vállalta a Samsung garanciapolitikáját.
Nem is problémázna rajta valószínűleg, ha azt adja amit kértem, mert ha hivatalos úton szerzi be, akkor nem lenne problémája a csereutalvánnyal, de mivel átvert és másodkézből való telefont adott el, mint az a Békéltetőtestületi meghallgatáson megtudtam, így ő nem tud mit kezdeni a csereutalvánnyal, és bukta a pénzt ha kifizeti.
-
kisspepe
tag
válasz optikus #16045 üzenetére
A céget 2012.02.29-én jegyezték be.
2016.02.25-én a bejegyzett tőkéje 10 milla.
Ezeket az adatokat meg lehet nézni a cégjegyzékben.
Annyira nem sufni GSM, hogy 144 900 Ft miatt céget változtasson a bolt mögött, nem is érné meg neki.
Ha nem akar egyezséget kötni, akkor abban viszont biztos vagyok, hogy ezen kívül amit lehet megtesz, hogy ne kelljen fizetnie.
[ Szerkesztve ]
-
kisspepe
tag
válasz Ryder1 #16056 üzenetére
Szia!
Vidd vissza. Mivel szakadás, valószínűleg elküldik bevizsgálásra, de nem biztos. Javítani nem javíttatnak cipőt. Választhatsz másik cipőt, de a pénzt is visszakérheted ha nem akarsz másik cipőt venni.
Én pár cipőt már visszavittem, victory-t, pumát, stb. Amikor sorozatban másodszor vittem vissza a cipőt, akkor maga az eladó tanácsolta, hogy a pénzt kérjem vissza, mert a központban besokalnak, hogy ennyiszer cseréltetem.
-
kisspepe
tag
válasz lowzor #16064 üzenetére
Az én esetem speciális. Mert hiába egy nagyobb több városban jelen lévő cég, nem hivatalos helyről szerezte be a telefont, így nem tud hova menni a csereutalvánnyal. Persze ezt csak most tudtam meg, mert én rendes Magyar gyári garis telefont kértem anno, és addig nem is volt vele gond, amíg nem adtak csereutalványt. Egyszer még alaplapot is cseréltek benne helyszínen.
[ Szerkesztve ]
-
kisspepe
tag
válasz KisBundi #16116 üzenetére
Hát ebben az esetben, ha használtan vetted a telefont, problémák lesznek a csereutalvánnyal. Én Kiskunfélegyházi MobilShop-ban vettem a telefonomat (elvileg vadonat újan), igaz kiterjesztett garancia idő alatt hibásodott meg. Csereutalványt kaptam, amit a vásárlás helyén lehetne beváltani, de a bolt nem hajlandó beváltani, és a Samsung se akar tenni semmit az ügyben. A telefonom meg szintúgy mint neked a Samsungnál van.
Ez lassan már több mint fél éve húzódik. Jelenleg arra várok, hogy a békéltetőtestülettől megkapjam a hivatalos határozatot, amit a bolt el fog utasítani, valamint várok egy választ még a Samsungtól, és utána megkérdezek egy ügyvédet mit tehetek.
[ Szerkesztve ]
-
kisspepe
tag
válasz Sátán44 #16220 üzenetére
Nekem csak a csereutalványt adták vissza, már többször feltettem e-mailben a kérdést, hogy visszakaphatom-e a telefonomat, mert akkor hagynám a fenébe, használnám wifi nélkül, mert az ment tönkre benne, de arra a kérdésre sose válaszoltak. Volt itt más valaki is aki csereutalványt kapott, neki se adták vissza a telefont a kérésére.
Én is ügyvédhez fordulok, csak még várom hogy kicseréljék a csereutalványom, mert az időközben lejárt. Valószínű bírósági ügy lesz belőle, pedig szerettem volna elkerülni, mert ha meg is nyerem a pert, addig nekem kell fizetnem az ügyvédet és a per elindítását. Persze ha nyerek azt visszakapom. Csak azt nem tudom miből fogom kifizetni. Mondjuk egyenlőre azt se tudom mennyibe kerül.
-
kisspepe
tag
válasz Recipro #16348 üzenetére
Én úgy tudom, hogy fél év jótállás van a cipőre, amikor is a boltnak kell bizonyítani. Tehát ők fizetik a bevizsgálást ha bevizsgáltatják.
Ezután a második fél évben ha gond van a cipővel, neked kell bizonyítanod hogy az a cipő hibája. Szóval a 6000-et mindenképpen buktad, akár mi is lesz a bevizsgálás eredménye. Természetesen a második félévben ha a bevizsgálás eredménye azt mondja, hogy a cipő gyári hibás, rossz, akkor kicserélik.
Hozzáteszem, még első félévben amikor visszavitted, hogy kezd elválni a ragasztás, én a helyedben mondtam volna az eladónak, hogy szerintem pedig hibás, és küldjék el bevizsgáltatni ha ő ezt nem látja hibának.
[ Szerkesztve ]
-
kisspepe
tag
Sziasztok!
Nem keresem vissza azt a hozzászólást amikben már leírtam a történetem, de végre lezárult az ügy, így megírom.
Szóval tavaly februártól a Samsung Galaxy Note II telefonomat többször szervízbe küldtem mert wifi hálózatra csak a wifi router közvetlen közelében volt hajlandó felcsatlakozni. A telefon majd 3 éves volt, kiterjesztett jótállás alatt történt a meghibásodás. 4 szervizbe küldés után a Samsung engedélyezte a bevizsgálást, majd adott egy csereutalványt, melyet a vásárlás helyén lehetett volna beváltani.
Az üzlet egy az ország több pontján is rendelkező nem is olyan új Mobil üzlet volt. A csereutalványt Májusban állították ki, azonban miután kézhez kaptam, utána 1 nappal válaszolt a bolt, hogy nem tudják beváltani a csereutalványt, ők 1 év jótállást vállaltak, nem árulnak kiterjesztett jótállást, nem Samsung partnerek.
- Először írtam a fogyasztóvédelemnek, ők azt válaszolták, a kiterjesztett garancia törvényileg nem szabályozott, ők nem tudnak az ügyben semmit tenni. Ez a felek egyéni szerződési megállapodásán múlik.
- Mentem a Békéltetőtestülethez, ahol csak én jelentem meg. Az az ajánlás született, hogy az üzlet váltsa be a csereutalványt.
- A bolt továbbra sem volt hajlandó beváltani a csereutalványt, mely közben lejárt. A Samsung csak annyit tudott mondani, hogy a boltnak törvényi kötelessége azt beváltani, mivel velük jött létre a fogyasztói szerződés.
- El kezdtem intézni a csereutalvány cseréjét, mivel az előző augusztusban járt le. Októberre sikerült kicseréltetnem.
- Közben az üzlethez kiment az ügyvédi felszólítás, hogy három napon belül teljesítse.
- Az üzlettől válasz nem jött, elérni nem lehetett. Már épp indítani akartuk a Közjegyzői fizetési meghagyást, mikor az üzlet hívott, hogy cseréli a telefont, mehetek érte a boltba.
A telefont Samsung Galaxy Note II GT-N7100 2 év gyártói garanciás készüléket kicserélte egy Samsung Galaxy Note II GT-N7105 1 év EU garanciás készülékre. Az ügyvéd szerint nyertes pozícióban voltunk, de én nem akartam tovább harcolni, hogy a Magyar 2 év gyártói garancia is megmaradjon, így a telefont elfogadtam.
A telefont elősször 2016 február 16-án küldtem szervízbe. Az új telefont 2016 december 6-án vettem át. Szóval a telefon meghibásodását követően majdnem 1 évbe telt, mire sikerült a Samsung telefonomat kicseréltetni.
Tanulság, hogy aminél arra számítunk, hogy garanciáztatni kell egyszer, akkor azt a terméket nagy áruházban vegyük meg: MediaMarkt, Auchan, Tesco, a gyártó partner cége. Lehet kicsit drágább, de talán garanciáztatásnál gyorsabb az ügyintézés, és nem kell ügyvédhez fordulni.
Jelenleg amit kaptam új telefont, a bolt egy év garanciát vállalt rá. Örülök neki, hogy sikerült elintézni, de azért a Samsung is elgondolkozhatna azon, hogy a jótállási rendszerén változtasson, vagy valahol feltüntesse akár weboldalon, hogy melyik boltokban garantálja a 2 év + kiterjesztet jótállás gyors ügyintézését.