- Mi mindenre jó egy másodlagos megjelenítő?
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Így lesz tégla a porszívódból - a Roidmi csődje
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Google Pixel topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Huawei P20 Pro - profit csinál minden fotósból
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Üdv a Fűnyíró topikban!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Archer
őstag
Ennek nem matekoztam utána de amikor a 2.2 kW-os kompresszort akartam használni valami fingilingi hosszabbítóval kb. 70-80 méteren, meg sem nyekkent, csak búgott. 2-es/2,5-ös kábellel -nem tudom már milyen volt- ment gond nélkül. Szóval nagyobb távolságokra ezeket a cérna vékony vezetőjű kábeleket el kell felejteni szerintem nagyobb teljesítményekhez. Boltban amiket adnak készre szerelve dobok ujjnyi vastag gumikábel, azt hiszi az ember micsoda teknikát kapott a pénzéért aztán ha megnézi mi van a kábelre írva, jobb esetben 1,5-ös de inkább 1 mm2-es réz van bennük. Venni kell a vellanyos boltban 3x2,5 mm2 gumikábelt amennyi kell, jó minőségű gumírozott dugókkal összeszerelni aztán van az embernek egy f@sza hosszabbítója amivel MINDEN egyfázisú cucc elmegy amit az ember a ház körül használhat, a hegesztőtől a bontókalapácson át a szivattyúig. Itt már a kismegszakító lesz inkább a keresztmetszet ha 16A alatti van még feltéve (bár egy komolyabb hegesztő a 16-ost is simán leveri), vagy túl sok fogyasztó van egy fázison.
Ferdzsoo: ezeket a Cub Cadet motorokat nem ismerem, gondolom kínai gyártású MTD -ma már mi nem kínai- de a hasonló cm3-s Briggs motorok sokat elmennek, még az ócskább Powerbuilt is. Az Intek-ek meg már nyomott olajozásúak, lehet velük dombot is nyírni. Az biztos, hogy a régi "flathead" Briggs motorokat semmi nem übereli (esetleg az ipari Hondák), ott 2x szétrohadt a kasztni, elkoptak a kerekek, a kés, minden, de a motor még mindig ment, de az már a múlt. A feladathoz illő gépet kell választani, akkor azért ezeknek is jónak kéne lenni egy jó ideig. Én ha most vennék traktort, az MTD Optima 200-ast venném (van gyűjtős meg kidobós is). Hidrós, Briggs Intek V2 motor, öntvény első híd, ár/érték arányban szerintem jelenleg a legjobb gépek a piacon, ráadásul a kidobós olcsóbb is mint a Cub Cadet verzió (Cub Cadet, Gutbrod, Yardman -ha még létezik-, Bolens, Wolf Garten, mind az MTD tulajdona).
-
Archer
őstag
válasz
Ferdzsoo #3339 üzenetére
Nem írták el azt a 4 litert? Az nagyon gyenge
Amúgy kicsit belegondolva 6,5 litert nem hiszem, hogy fog fogyasztani, nekem az 500 cm3-s egyhengeres Intek szerintem 3-4 literrel elberreg óránként, bár kisebb a vágóasztal. Hidrosztatikus hajtás akkor jó ha sokat kell manőverezni, nem kell állandóan váltogatni a karral mint a hagyományosnál, haladósabb jóval. Ha nagy tagolatlan a terület, akkor viszont a hagyományos szerintem kényelmesebb, berakod X sebességbe felengeded a pedált aztán megy magától. Hidrósnál folyamatosan nyomni kell ami nem tűnik nagy dolognak -autót is úgy vezetünk- de ha bénán van kialakítva a pedál szöge, egy idő után elég kényelmetlen nyomni. Szervizigényre nézve ha ésszel vannak használva, szerintem mindkettő sokat elmegy, a traktor egyéb részei (késhajtás csapágyai, szíjak, esetleg önindító) előbb fognak besz@rni.
-
Archer
őstag
válasz
Ferdzsoo #3332 üzenetére
Nem keveset. A Briggs Intek V2 656 cm3 hivatalos fogyasztása 6,36 liter óránként nyélgázon -nyilván még sok dologtól függ-, szerintem amit linkeltél, 6,5 körül nyugodtan számolhatsz. Szép meg jó dolog a V2 "big block" de tényleg csak összefüggő nagy nyílt területeken van értelme.
-
Archer
őstag
válasz
crea1984 #3272 üzenetére
Az önjárós fűnyíró mindenképpen nagy ugrás (és most nem bántás képpen de az említett MTD-hez képest szinte minden nagy ugrás, az egy nagyon alap gép), a dobkasza/gazvágó meg egy más jellegű eszköz, hatékony nagy dzsindzsában de túlzottan szépre azzal nem lehet vágni. Ha tényleg csak ide kell és csak a gaz szinten tartására, akkor szerintem jobb vétel a linkelt dobkasza (jellegű gép, azt a Hecht-et konkrétan nem ismerem), a fűnyírót viszont több helyen is ki tudod használni. Egy profi fűkasza is haladós gép, ha sok a tereptárgy, sokkal haladósabb mint egy gazvágóval forgolódni viszont nagy nyílt terepen az utóbbi nyer. Nyilván az összes közül a fűnyírótraktor a legkényelmesebb/kímélőbb de ahhoz nagy nyílt terep kell és nem túl magas fű hogy ki lehessen használni. Igazából pro és kontra mindegyik, nem lehet azt mondani, hogy egyik jobb a másiknál. Használt traktort 300 körül talán már ki lehet fogni jót kis szerencsével, alatta a legtöbb az már megette a kenyere javát, 400 körül már egész jók vannak.
-
Archer
őstag
válasz
troll81 #3242 üzenetére
Ha szerencséd van és csak valami kosz tömít el valahol valami járatot a karbiban, ha féktisztítóval átfújkálod, valószínű az is megoldja. Ha van kompresszor, levegővel is meg lehet próbálni (ha membrános a karburátor, akkor viszont nem, tönkreteheti a membránt), viszont ha a bent hagyott benzin gyantásodott bele, oda kevés lesz a féktisztító, valami agresszívebb anyag kell ami feloldja azt a trutyit. Létezik direkt karburátortisztító spray erre a célra, az alkohol nem tudom mennyire működik.
vizimento: nem kell semmit hajtogatni meg görbíteni, azt a mérnökök már kitalálták a gyárban, a regulátor szerepe, hogy terhelés ellenében (beletolod a fűbe) a megadott fordulatszámon tartsa a motort. Ha a karburátorban valahol dugulás van, kevés a benzin, elkezd esni a fordulat, a regulátor ezt megpróbálja ellensúlyozni és ezt folyamatosan, ezért van az állandóan fel-le ingadozó fordulatszám. Az a rugó meg a kar úgy jó ahogy van, nem kell azt mókolni.
SeatZola: ennyiből nagy csodákat még nem kapsz, a jobb kínaik vannak ilyesmi árban (Hecht, Rivall, Fuxtec), 55-ért McCulloch B33 ami már azért egy minőségibb kategória vagy 65e körül Oleo-Mac Sparta 250.
-
Archer
őstag
válasz
micsiri #3214 üzenetére
Műanyag kés nem szegélyezésre való, oda damil kell. Műanyag kés a szívósabb, vastagabb, esetleg már fásodó szárú vegetációhoz való ahol esetleg kövek, tereptárgyak miatt veszélyes a dikicskéssel vagy fűvágó késsel dolgozni. Bár itt ugye szegélynyíróról szólt a kérdés aminek benne van a nevében, hogy mire való, oda meg egyértelműen damil.
hatter: most is vannak olyan gépek, amik elmennek 10-15 évet (és mondjuk használva vannak tavasztól őszig napi szinten, nem csak a hétvégi kertben)csak azok árban közelebb vannak a félmillióhoz mint a 100e-hez. A jó az régen sem volt olcsó csak akkor még nem létezett az olcsó kínai dömpingáru.
troll81: írtam már feljebb, amikor így "fűrészel" a motor, 90%, hogy a karburátorban van valami szennyeződés, lehet komolyabb baja is de nem jellemző. Bent lett hagyva télre a benzin és belerohadt vagy valami kosz ment a fúvókába. Szétszedés, takarítás karburátor tisztítóval vagy ultrahanggal (nekem mondjuk a jó öreg trisó vált be a legjobban de azzal csak ésszel, sokáig nem szabad benne áztatni).
-
Archer
őstag
válasz
eszgé100 #3200 üzenetére
Jók ezek a régi Quantumok, nem említhetőek egy lapon a mostani alsó-közép kategóriás Briggs-ekkel. Viszont ahogy írtam, régiek már szóval meg kell nézni, hogy mennyire van szétkopva.
Móncsa: attól, hogy árulják, még nem biztos, hogy "jó". Máshova már nem tudják elsózni, akkor jó lesz kertigép olajnak, azoknak a motoroknak jó ez is (persze ettől még ha normális olajat öntünk bele, lehet, hogy többet el fog menni). Minél magasabb API besorolás legyen, legalább arra érdemes törekedni vásárláskor.
vizimento: nagyon valószínű, hogy a karburátorban lesz valami dzsuva. A kimosom benzinnel általában nem oldja meg a gondot, komolyabb anyag kell.
-
Archer
őstag
Erről már én is írtam, szerintem is a legócskább olajakat adják el kertigép olaj címszóval mert ezeknek az egyszerű motoroknak az is elég. Nincs ezzel gond csak akkor ne kérnének 2-3e Ft-ot literjéért mert annyiért már tényleg nagyon jó olajakat kapni. Viszont "elvileg" ezek léghűtéses motorhoz vannak adalékolva vagy a fene tudja mit kotyvasztanak rajta, emiatt én is inkább ezeket javasolnám. Azért 2-5 óránként nem kell cserélni, az tényleg pazarlás.
-
Archer
őstag
Lehet, csak nyilván olyankor nem húzod az önjáró karját mert azzal viszont megölöd.
stickermajom: nem nagyon van, max ha végig vizes füvet vágtál és nem tudott rászáradni, amúgy inkább csak marketing fogás.
myke10: ezeknek membrános a karbija? Ha igen, az megérne egy cserét.
bulek: nem biztos, hogy nagy baja van csak ezekkel a Thorx motorokkal senki sem szeret nagyon bíbelődni mert gazdaságtalan a javításuk, olyan olcsók.
-
Archer
őstag
Az nem a gázkar lesz -ezeken nem is szabályozható a fordulatszám- hanem a regulátor szabályzókarja aminek a feladata, hogy terhelés ellenében fenntartsa a beállított fordulatszámot. Ha belerohadt a benzin a karburátorba, a kompresszorral kifújkálás kevés lesz, karburátortisztító/ultrahangos tisztítóra vagy némi kemikáliában való áztatásra (ésszel) lesz szükség. Ha ez ok, nézd végig a szabályzó mechanizmusát, jól raktad-e össze, nem-e hiányzik valami, a rugót jól raktad-e vissza.
MurdR: éppen beleöntheted, besülni sem fog tőle a motor de jobb lenne valami kertigép olaj bele, visszább már leírtam, hogy miért nem annyira jó az autóolaj ezekhez (folyadékhűtés v. léghűtés). 5-6 deci körül szokott belemenni, gondolom ez az Alko technika sem különbözik.
-
Archer
őstag
válasz
ANDROID??? #3154 üzenetére
A Re-Cord-os olajat azért én sem önteném bele (bár gyanítom semmi baja nem lenne tőle) de bármelyik nevesebb mehet, mondom, a MOL-os is teljesen jó (egyébként nincsenek ilyen téren rossz termékeik -a benzinjüket most hagyjuk- csak a kutakon "kutas" áron árulják sajna). 10W-30 ugyanaz nyáron mint a SAE30, csak előbbivel télen is lehet használni a gépet.
-
Archer
őstag
válasz
ANDROID??? #3149 üzenetére
Beleöntheted csak a motor ne lássa, hogy Stihl-es flakonból öntöd
(egyébként szinte az összes Stihl fűnyírón és traktoron Briggs motor van...) Viccet félretéve nyugodtan beleöntheted, amúgy meg teljesen mindegy, sem a Briggs-nek, sem a Stihl-nek sem a többi gyártónak nincs olajfinomítója, veszik valamelyik nagy cégtől, aztán dobozolják szép kis felárral. Más viszkozitással valóban nem szerencsés keverni de ha nincs más, az is jobb mint kevés olajjal üzemeltetni a motort.
-
Archer
őstag
Ha van rá garancia, én megpróbálkoznék azzal, igaz az több hét/hónap mire lefut, pláne a mostani helyzetbe -meg amiket hallottam a Hecht szervízhálózatáról-. Ha van hozzá egy kis érzéked, megbonthatod a gépet, lehet, hogy csak a valószínűleg 20 cent névértékű indítókondenzátor füstölt el, ez esetben párezer Ft-ból megvan a dolog, de ha nem értesz az elektronyossághoz, inkább ne piszkáld, bízd hozzáértőre. Ha a motor zárlatos, kuka, 20-30 ezer körül szokott lenne egy ekkora motor újratekercselése.
jozsi252: használhatod bejáratás után is kicsit "erősebb" keverékkel, nem lesz tőle semmi baja.
-
Archer
őstag
válasz
jozsi252 #3138 üzenetére
300nm-re gyakorlatilag bármi megfelel ha nincs nagyon felengedve a fű. Nem ismerem ezt az AL-KO-t de otthoni kisebb munkához lehet, hogy ez is elég -nem a teljesítményre gondolok-. Nyugodtan használhatod 1:40-45 körüli keverékkel, egy kis plusz biztosítás kenés szempontjából és azt még a gép is elégeti kokszosodás nélkül. 40-es alá viszont ne menj és normális olajjal, a piros Stihl olaj meg a noname benzinkutas nem az (vagyis vannak már sokkal jobbak hasonló árban). Mindenképpen részszintetikus vagy szintetikus olajat keverj a benzinhez (Stihl HP Super-HP Ultra, Husqvarna XP, de a Mol-os Dynamic Garden 2T is bőven jó vagy valami szintetikus kétütemű robogó/krosszmotor olaj.)
-
Archer
őstag
válasz
stickermajom #3133 üzenetére
Attól függ, mennyire sikerül a régi olajat leereszteni de valószínűleg elég bele. Ha dombos a terület, én maximumig vagy kicsit fölé szoktam tölteni, biztos-ami biztos, egyszerű szóróolajzásról beszélünk ezeknél a gépeknél, semmi szivattyú.
tamast: a McCulloch ebben az árban a legjobb választás, szerintem azzal nem nyúlsz mellé.
jozsi252: 525RX: szintetikus olaj, tiszta benzin, rendszeres karbantartás és a világból kimegy, ezt tapasztalatból mondom. Egy nagyon eltalált modell és marha könnyű. Persze ha arra használod amire való, dzsindzsát nem ezzel kell irtani.
-
Archer
őstag
válasz
Tothgera30 #3130 üzenetére
Nyugodtan önthetsz hozzá a másikból, nem hiszem, hogy bármi baja lenne. A 10W30 kétfokozatú olaj szemben a SAE30-cal, az elsővel télen -mondjuk inkább úgy, hidegben- is lehet használni a gépet, a másodikkal annyira nem kéne. Persze télen nem nyírunk füvet de kisebb kertben levélszedéshez esetleg elő lehet venni télen is a fűnyírót.
Régebben én is cserélgettem az olajakat évente még abban a gépben is ami alig ment de rájöttem, hogy tök felesleges, pár órát használt olajakat (nálam kultivátor, rota, gyepszellőztető) pazarlás kidobni csak azért mert tavalyi. Úgy szoktam, amikor már nagyon kicsit kezd feketedni, akkor cserélem. A hivatalos gyártói ajánlás 20 üzemóra, az nálam egy hét alatt simán összejön a fűnyírónál de amíg nem kezd el koszolódni, nem cserélem, minden hétvégén cserélhetném az olajatSemmi gond nem volt eddig a gépekkel.
-
Archer
őstag
válasz
Tothgera30 #3128 üzenetére
Baja éppen nem lesz tőle de lehet kapni ezeket a 6 decis kertigép olajokat, az pont egy olajcsere -de lehet még az 5 deci is elég-. Mol-os is teljesen jó például. Régi Briggs-ekbe kb. tök mindegy mit öntöttél csak legyen benne valami, de ezek a Hondák sem egy űrtechnika. Különben a márkásabb autó olajok biztosan jobbak mint ezek a kertigép olajok (szerintem megy itt is a lehúzás ezerrel, sima ásványit vagy félszintetikust adnak szintetikus árban, a Honda a gyári olajának 3000-3500 körül adja literjét, vicc, annyiért észteres fullszintetikus olajakat árulnak már) csak ezek léghűtéses motorhoz vannak adalékolva amik magasabb hőmérsékleten működnek mint egy folyadékhűtéses, én csak ezért nem rakok autó olajat a gépeimbe.
-
Archer
őstag
válasz
BrandonXXV #3116 üzenetére
Én amúgy azt javaslom mindenkinek, hogy aki gépet akar venni és a jelenlegi helyzetben is megvan rá a pénze, ne sokat tököljön. Az Oleo és a Stiga is olasz gyökerű cég (hogy mit hol gyártanak, gyártatnak azt nem tudom) de az összes gyártó a négyütemű motorokat -tök mindegy, ki gyártja, Honda, Briggs, akárki- keletről szerzi be, az MTD is, szóval ha a jelenlegi hazai raktárkészletek elfogynak, sok jóra nem lehet számítani árak tekintetében.
Meg ha visszajön a meleg, jövő héten már nyírni kell a füvetLorden: akkor nézz valami kevésbé leharcolt önjárós oldalkidobóst -vagy gyűjtőst ami tud oldalra is kiszórni- jófogáson, marketplace-en vagy hasonló helyeken. Motorja ne füstöljön, ne folyjon orrán-száján az olaj, az önjáró ne legyen szétkopva (kipróbáláskor érezd, hogy van "húzása" még dombnak felfelé is) meg a kasztni egybe legyen nagyjából aztán 1-2 évet csak kibír. Szerintem 80-100k-ért már jókat ki lehet fogni, kis szerencsével 60 körül is.
-
Archer
őstag
válasz
BrandonXXV #3113 üzenetére
Honda, Viking -Stihl-, Husqvarna jó gépeket gyárt de fűnyíróknál nagyon elgurult náluk a gyógyszer mostanában, egy normálisabb gépük 2-300k (mert aztán a belépő gépeiktől náluk sem kell ám hasra esni) ennyiért otthonra tényleg felesleges gépet venni. Maradnak a mindenféle kínai csodák meg 1-2 másik márka amiket itt emlegettünk is. Szerintem nem jársz vele rosszul, ha meg a közelben van a szerviz, az még jobb.
Különben ha már kínai, mall.hu-n meg alza-n szoktak lenni Weibang gépek, kínai de bőven a jobbik fajtából, szerviz mondjuk itthon nuku de ha valaki bevállalja, nem jár vele rosszul.
Vagy már többször említettem a Stiga márkát, van magyar képviseletük, rendes webshopjuk, a GGP csoporthoz tartozik, nem gyártanak rossz cuccokat, szerintem átlagban az MTD felett van a kidolgozás, minőség. -
Archer
őstag
válasz
BrandonXXV #3107 üzenetére
Át kell jól nézni, látszik az rajta, ha már volt sokat használva. Kést is meg kell nézni, gyári-e még az élezés vagy már volt élezve. Használt persze mindig lutri de új árban egy hasonló gépet 200k fölött kapsz jóval (gondolom azért is szüntették meg mert rájöttek, hogy eléggé best-buy a típus, a drága Husqvarna márkás gépeiknek erős konkurencia cégen belül).
Elsőkerék hajtás elvileg jobban manőverezhető de mivel van ezekbe a hajtásokba differenciálmű építve, hátsókerék hajtásnál is viszonylag könnyű irányítani a gépet. -
Archer
őstag
válasz
BrandonXXV #3101 üzenetére
Azért ezt a 2-3x használták-ot fenntartásokkal kell kezelni. Ha tényleg így van, gyakorlatilag még olyan mint az új és ez látszik is rajta. Karcolások, kerék kopás, ilyesmiket kell rajta nézni. Ennyi használattól az olajnak még gyakorlatilag újszerűnek kell lennie, ha feketébb vagy fekete tuti nem annyit ment. Azzal sincs baj csak akkor alkudni kell, 80-100k-ért már elég jó használt gépeket lehet kifogni de ha tényleg újszerű, jó ár a 120k.
Jók nagyon a GCV190 motorok ami ezen is van, a karburátor kicsit érzékenyebb a benzinre, tiszta benzin tiszta kannából, olajat legalább szezononként egyszer cserélni, néha beállítani a szelephézagot és otthoni felhasználásra örök élet+1 nap. Ami ezeknél hiba szokott lenni és szerintem szinte mindegyiknél előjön, idővel a regulátorkar tengelyénél kikopik a blokk öntvény -úgy tudom nincs perselyezve, nem szedtem még szét- és elkezdi finoman szivárogtatni az olajat de a működést nem befolyásolja úgyhogy nem kell vele foglalkozni. -
Archer
őstag
válasz
BrandonXXV #3095 üzenetére
Önjárós mindenképp ekkora területre meg amúgy is. Havonta egyszer nyírást felejtsd el, legalább is tavasszal, az úgy már fűkaszás téma nem fűnyírós. Legalább kéthetente le kell vágni, hogy ne legyen szop@s. Az említett MTD vagy McCulloch jó választás (bár ezt már nem nagyon kapni) vagy esetleg egy OleoMac 190cm3-s motorral, más nem nagyon fér bele a keretbe. Van még a Ryobinak fűnyírója amin 190-es Subaru motor van, ott a motor az biztosan rendben van, a körülötte levő körítést (hajtás, kaszni, kerekek) nem ismerem.
Szerkesztve: RYOBI RLM53190 bár ez már túlmegy a 200k-n.
-
Archer
őstag
3 adatra van szükséged lánc vételekor: 1. láncszemek darabszáma (50 vagy 56 nem mindegy, túl hosszú vagy túl rövid lesz a lánc az adott láncvezetőhöz ha nem jó, számold meg a mostani mennyi).
2. a lánc osztása -három szegecs közti távolság osztva kettővel-, jellemzően a 3/8 illetve a 0,325 col az elterjedt.
3. a hajtószemek vastagsága -a láncszemnek az a része ami a láncvezetőben csúszik, 1,1 1,3 1,5 vagy 1,6 mmEzeket az adatokat a láncvezetőre is rá szokták írna ha nem nagyon dzsunka gyártmány -vagy már lekopott-.
Oregon, Stihl, Husqvarna, láncban ezeket a márkákat ajánlanám.
-
Archer
őstag
Létezik ebből a motorból többféle változat de elvileg az oldalán van a leeresztő csavar. Érdemes kijáratni a benzint illetve van (kellene, hogy legyen) a karburátor alján az úszóházon egy leeresztő csavar. Vagy utolsó nyírás után prémium benzinnel öntöd fel a tankot, kicsit átjáratod meg kb. havonta egyszer elindítod egy kicsit, hogy mozogjon benne a benzin.
-
Archer
őstag
válasz
nagydom1991 #3078 üzenetére
Van egy olyan, hogy MTD Smart 46 SPBS, gondolom a 46-os változatnak azt szánják. Az itthoni kínálat bőven nem fedi le a gyártók teljes palettáját, olyan kicsi piac, hogy nem éri meg túl sok típust raktáron tartani. Különben ha bent van a külföldi katalógusban és kicsit rugalmasabb a forgalmazó, be szokták szerezni az adott gépet.
A 40 egynéhány kiló soknak tűnik de mivel önjárós, meglátod nem lesz vele probléma. Kicsit ráérez az ember aztán már bánná is, ha a kisebbiket veszi. Egyedül az autóba berakás-kivétel ahol azért már ezt nem olyan egyszerű egy embernek (vagy két deszka...).
Kawasaki motor: tiszta benzin nem retkes kannából, néhány üzemóra után olajcsere első alkalommal, munka előtt 1-2 percig melegíteni és sokáig nem lesz vele gond. -
Archer
őstag
válasz
nagydom1991 #3067 üzenetére
Ne haragudj de mi az, hogy ne kelljen olajat cserélni? Kocsidban -ha van- sem cserélsz olajat sosem? Vagy mint az automata váltók amikbe szintén örökös olaj van és a váltó élettartamára szól. Ami igaz is, csak az a nem mindegy, hogy mikor hullik szét. Szerintem baromság, sokkal hamarabb kopik szét a motor, hamarabb vesz a polgár újat, ennyi. Közben meg előadják mint valami hatalmas innovációt.
Amit néztél MTD gépet, abban az árszegmensben most az tűnik best-buynak, annyiért jobbat szerintem nem igen találsz.
Alumínium ház jó dolog de az már szinte az "elérhetetlen" kategória árban, szerintem nem éri meg a jelentős felárat.
5 Le, nagyobb cm3 ahogy már írtam, igenis jó dolog, fogyasztásban 1-2 deci a különbség -otthonra az éves 10-15 alkalomra tök mindegy-, viszont sok időt tud vele spórolni az ember. -
Archer
őstag
válasz
mzoltan321 #3061 üzenetére
Villanyost, benzinest nem akarsz, aksisból ami jó(jobb) az nagyon drága, marad a robotfűnyíró vagy egy tologatós hengerkéses. A robotfűnyírókkal vannak fenntartásaim de én ár/érték arányban az MTD/Wolf Garten technikát nézném, pár éve megvették a Robomow-t gyártó izraeli céget, aki azért elég nagy név ebben a szegmensben (az egész robotosdinak az atyja viszont a Husqvarna), hozzájuk került komoly tudás, az applikációjuk is elég jó. Ha sok tereptárgy van a kertben akkor azért annyira nem egyszerű a telepítése, már eleve érdemes úgy tervezni/építeni a kertet, ha az ember később tervez robot gépet.
Vagy egy tologatós hengerkéses, 100e körül már egész jókat kapni. Igazából ez a profi technika, golfpályákon is többnyire ilyet használnak -már nem a 100 ezreses tologatóst, hanem a 10 milliós Toro-t de hengerkésest-. Hogy ezek a tologatósak milyenek és hogyan lehet szakszerűen élezni annak utána kell nézni de kisebb területekre szerintem lehet alternatíva. -
Archer
őstag
válasz
stickermajom #3045 üzenetére
Ebben az árkategóriában jobb motorral szerelt gépet biztosan nem kapsz. A motor és a hajtás ami kritikus ezeknél, a motor jó, a hajtás meg kitudja de itt is mint mindenhol, árkategóriák vannak, mindegy melyik gyártót nézed, X összegért nagyjából hasonlót kapni mindegyiknél. Attól, hogy MTD, nem kell, hogy rossz legyen, ez már azért nem az a kategória mint a Thorx motoros teszkós, ami miatt sokan mocskolják őket.
-
Archer
őstag
Nem, tényleg van olyan motorjuk, amiben nem kell olajat cserélni csak utántölteni -gondolom az idő elteltével egyre gyakrabban
-. Van direkt hozzá való olaj. Szereltem olyan fűnyírót amiben nem nagyon cseréltek olajat, na abban konkrétan lekvár volt már, nem olaj, úgyhogy én ebben nem igen hiszek.
Tothgera30: Honda, Viking (most már Stihl) már régóta nyomja a műanyag házat, nincs azzal semmi gond ha nem ócska műanyagból öntik. Ha valami miatt elmarad a mosás, akkor sem kezd el rohadni.
bally4: Még régebbről van egy kis tologatós MTD gépem, 48 centit vág, B&S 35 Classic nevű motor van rajta, 140-150 ccm körül lehet, sosem néztem utána pontosan, van egy Honda HRX 537 GCV 190 motorral, ami 53 centit vág, meg egy kétkéses Toro -nem traktor- 1000-es sorozatú 223 ccm Briggs-el ami 76 centit vág. Ugyanazon a területen kb. így oszlik meg a fűnyírás ideje egy kicsit nagyobb fűnél: MTD 40-50 perc, Honda 25, Toro 15. A kis MTD tényleg nagyon gyenge azzal a Briggs-el, a 190-es Honda viszont gyönyörűen dolgozik önjáróval nagyobb fűben is, a Toro pedig a Hondánál is sokkal jobb, pedig kb. 30ccm lépcsőkről beszélünk, ilyen kis motoroknál sokat számít.
Egyébként a Honda átvariálta a GCV motorokat, volt a 135-140, 160, 190, most lett 145, 170, 200, ami jól hangzik csak amin eddig mondjuk a 160-as volt (Husqvarna pl. használta ezt a motort), nem ám a 170-est teszik helyette hanem a 145-öst. A 200-ast szerintem el kell felejteni, hogy 250-300 ezer alatt valamire is ráteszik. -
Archer
őstag
Nem ennél a motornál találta fel a Briggs a spanyolviaszt, hogy örökös olaj van benne? Nem a gépedet akarom leszólni de nem tudom elképzelni, hogy ez a hosszú élettartam záloga lenne. Amúgy is kevés olaj van ezekben a kis motorokban, szűrő nélkül, egyszerű szóróolajzással, nem véletlenül írnak átlagban 20 üzemórát ezeknél kertigép motoroknál olajcsere periódust -bár szerintem senki nem tartja be de azért otthoni körülmények között évente illene-.
Most, hogy kicsit átfutottam a kínálatot, tényleg itt is elkezdték az autóknál elterjedt "downsizingot" nyomatni. Végignéztem a Briggs motorkínálatát, sajnos az a helyzet, az első normális motor náluk a 850E I/C. Öntöttvas hengerpersely, 190cm3, ennyi. Régebben ez volt a 675 (most már az is űrtartalom csökkentett), még régebben Quantum néven ment, tették a kapálógéptől kezdve az ágdarálón át mindenre. Egyszerű, erős, megbízható.
Értem, hogy váltaniuk kellett a "flathead" felépítésről (amit a kezdetek óta gyártottak és meghozta nekik a hírnevet mert egyszerű mint a faék és megbízható) a modernebb OHV és OHC felé, így valamivel javult a cm3/teljesítmény arány de önjáróhoz meg 50 egynéhány centi szélességhez egyszerűen kevés szerintem ha csak nem 4 naponta nyírja az ember.
Nézzetek rá az MTD 53 SPKV HW-re a 180-as Kawasaki motorral, ezek a drágább gépeik azért már nem a 50-ezres teszkós színvonal és az egy nagyon jó motor. Vagy az Oleo-Mac G 53 TK Allroad Plus 4, a saját Emak motorjukkal ami feltehetően kínai -a legtöbb kisebb Briggs is az szóval tökmindegy- de legalább cm3-re rendben van. -
Archer
őstag
Az Oleo-Mac sem egy Viking (most már Stihl) vagy Honda de elég sok helyen forgalmazzák, emiatt talán az alkatrész ellátás is megoldható ha kell hozzá valami meg talán az ára is "barátibb", ezért említettem. Az Alko-ról hallani rémtörténeteket ha alkatrész kell hozzá. Az Emak állítólag a saját gyártású motoraik gyűjtőneve, szerintem az is valami kínai eredetű technika de lehet, hogy nem rossz, nincs vele tapasztalatom. Ha a közeledben van Oleo, nézd meg ott, legalább van hová visszamenni ha probléma van. Az önjárót azért megcéloznám, most azt mondod, hogy nem kell mert bírod a tologatást, de alakulhat akárhogy az élet, jó az ha van.
Ferdzsoo: sajnos a trakeszoknál is nagyon elmentek az árak, 700-ért nagyon nem lehet válogatni a jobb gépek között. Amit néztél, nem rossz, de gyakorlatilag ugyanaz az MTD Optima LG 200 H vagy a Wolf Gartenes megfelelője, mindegyik az MTD cégcsoport csak más a dizájn, azt vedd, amelyik olcsóbb. A V2 Briggs-ek jó motorok, szebb a járásuk mint az egyhengereseké viszont a nagyobb lökettérfogat és a két henger miatt azért szeretik a benzint is kajálni, ezt számold hozzá. 20-25 centis fű felett meg tökmindegy milyen motor van a gépen mert úgyis csak elfekteti a füvet. Ezeken nincs semmilyen kihajtás mint a klasszikus traktorokon, a hidrosztatikus itt a hajtásmódot jelenti, fokozatmentes a sebességszabályozás, nem kell váltogatni mint a hagyományos meghajtásnál, amennyire nyomod a pedált, olyan gyorsan megy -jó dolog, kényelmesebb-. -
Archer
őstag
1000 m2 azért már nem kicsi, én a helyedben még gyűjtenék hozzá és vennék egy önjárósat 190 cm3 motorral, hogy ne nyűg legyen a fűnyírás. Az önjáró jó dolog, persze az is el tud romlani de annyira szerintem nem jellemző, ház körüli felhasználásnál ki kéne, hogy bírjon 10 évet. Esetleg nézd meg az Oleo-Mac vagy Stiga gépeket, a Husqvarna már nagyon drágán méri a normális motorral szerelt gépeket, régebben az olcsóbbakra is rátették a Briggs 675-öt.
-
Archer
őstag
Briggs-ből ezek a 120-130 cm3-s motorok gyengék mint a harmat, nagyobb területre abszolút nem ajánlanám annak, aki haladni is szeretne a nyírással. 160 de inkább 190 cm3, az már a füvet is viszi meg elég az önjáróhoz is. Amit érdemes (bár most már inkább a tavaszhoz közeledünk) utolsó nyírás után: vagy prémium benzinnel felönteni és kicsit megjáratni, vagy üzemanyag stabilizátor, vagy kijáratni a tankból teljesen a benzint amíg le nem áll a gép. A sima 95-ösként árult kutyulmány -januártól meg főleg- szeret belerohadni a karburátorba, aztán tavasszal lehet szétszedni, pucolgatni.
Tothgera30: kézenfekvőnek tűnne az alumínium ház a rohadás szempontjából, régebben a nevesebb európai márkák az "olcsóbb" modelljeiket is azzal szerelték de gondolom egyrészt elment a -jó minőségű- alu ára, az öntése is bonyolultabb/drágább technológia meg ma már ott tart a vegyipar, hogy nagyon ellenálló kompozit műanyagokat tudnak előállítani, szóval attól sem kell feltétlenül megijedni, ha olyannal szerelik a gépet. Az alu öntvénynek (meg bármilyen öntvénynek) nagy hátránya még, hogy elég könnyen törik/reped, fűnyíróknál ez szokott probléma lenni. De a sima acéllal sincsen semmi gond, ha munka után le van takarítva alulról a gép, előbb hullik szét a motor meg minden egyéb mint hogy a bódé elrohadjon.Cheesy: MTD kasza mennyire ajánlott? Semennyire. De viccet félre téve nem tudom mennyivel jobb mint a Straus és egyéb márkanéven forgalmazott tucat kínai gépek, csak azért, mert azokat jóval olcsóbban adják. Nem is igazán a motorral, hanem inkább a gumi és műanyag alkatrészekkel szokott ezeknél gond lenni, benzintől szétmáló csövek és hasonlók. A damilfej is elég gyenge, hamar széthullik, de valószínű, hogy Husi vagy Stihl fejet fel lehet rá rakni -a menetet kell nézni-, azokkal nem lesz gond. Ha csak erre az egy munkára kell, akkor vegyél valamit aztán csak kibírja de ha hosszabb távra gondolkodsz, én azért ajánlanék egy McCulloch B40-et, drágább jóval, nem profi gép de otthoni telekgondozásra ár/érték arányban nagyon jó. Mostanában egyre népszerűbbek a Hecht kaszák is, elvileg cseh de szerintem kínai a jobbik fajtából, esetleg ránéznék azokra is. Dikicskésre szükséged lesz, a sima fűvágó lap a fásszárú növényzethez nem jó.
-
Archer
őstag
1982 december másodikai gyártás, 11 köbinch -180 cm3-, kb. ennyit lehet kideríteni belőle. Elég régi motor, szerintem fődarabokat már nem fogsz kapni hozzá újonnan, kopó alkatrészek -csapágy, szimering, tömítés- biztos van. Egyébként sok alkatrész csereszabatos egymással ezekben a motorokban, ha bemész valami boltba ahol kerti kisgépek javításával foglalkoznak, minta alapján lehet, hogy tudnak adni vagy rendelni -vagy azt mondják, hogy vegyél újat, mármint komplett motort de ha lehet inkább komplett gépet, amin a motor van...-
joskamiska: nem szokták előírni a gyártók de érdemes időnként, elhasználódik ott is az olaj. Már amelyiken szétszedhető a hajtómű és nem műanyagból van összesajtolva mert ott nem igen lehet.
stickermajom: azért csak óvatosan ezekkel a használt nepperes traktorokkal, hamar bele lehet futni traktornál egy nagyobb összegű javításba, ezek már kicsit bonyolultabbak, mint egy tologatós fűnyíró. Az egy dolog, hogy az eladó mit mond, felújított stb. -
Archer
őstag
válasz
goldnarmz #2640 üzenetére
Van több Husqvarna gépem is (sövényvágó, fűkasza, lombfújó), egyikkel sem volt semmi komolyabb probléma, jó gépeknek tartom őket de a fűnyírójuk nem tetszett. Igaz anno a főnök elég sóher volt, ipari felhasználásra nem ezek a gépek valók, lehet azért is volt velük több gond. Ettől függetlenül még gyűjthetett volna rendesen.
Honda HRX-et csak azért mondom, mert van olyanom, tehát ahhoz tudok viszonyítani. Ez csak nálunk számít "prémiumnak", USA-ban pl. a hidrohajtásos, komolyabb motoros Honda kerül annyiba vagy kevesebbe mint itthon.
Szóval nem kerülje senki a Husqvarnát, jó gépeket gyártanak (bár mondjuk a fűrészeiknél a belépő modellt érdemes kerülni, voltak gondok az olajszivattyúval, még a kereskedő is lebeszélt róla, azóta már lehet javították), van rendes szervizháttér, otthonra hosszú távon is megbízható gépek, akik meg komolyabb szinten használják őket, nézzenek után, melyik modellekkel lehetnek gondok.
Említeném a Vikinget is, hogy vegyétek nyugodtan, azok is nagyon pöpec gépek de irreálisan drágák. -
Archer
őstag
válasz
goldnarmz #2638 üzenetére
Cégnél ahol dolgoztam, volt egypár és Partner reinkarnációik. A kaszaházuk jó vastag anyagból van, azzal nem volt gond, az önjáró hajtás egy idő után elgyengült, én attól sem voltam elájulva viszont ami igazán sz@r volt, az a gyűjtésük. Szerintem nagyrészt a kaszaház kialakítása, a fűgyűjtő állása, kisebb részt a kés kiképzése volt a ludas de a végeredmény a lényeg. A gyűjtő előre lejtett elég nagy szögben másrészt a gyűjtő aljára fújta a füvet ezért száraz fűnél kb. feléig meg is tudta pakolni, nedvesnél jó ha 1/3-ig az amúgy is kicsi gyűjtőt (Honda HRX pl. a gyűjtő tetejéhez fújja, ezért alulról szépen csurig tudja pakolni, nem kell 10m-enként megállni üríteni). Másrészt elhagyott fűcsíkokat a gép mellett amit nem fújt bele a gyűjtőbe, igényesebb kerteknél elég gáz. R52 néven ment akkor ez a gép, egy jó darabig használták még ezt a kaszaház kialakítást más típusnévvel, de ha jól látom, a mostani LC 356V is nagyon hasonlít rá. Igazából nem rossz gépek ha nincsenek nagy igények, de kb. itt ki is merül a dolog.
A kétütemű cuccaik azok jók. -
Archer
őstag
Konkrétan ezt a modellt nem ismerem, nekem HRS536 van, amit linkeltél nagyjából olyan lehet, csak ez gyűjtős az meg kidobós. Mint már mondtam, a motor nagyon jó, azzal nincs gond (tiszta legyen a benzin amit bele öntesz, a koszra kényes a karburátor), maga a gép nekem kicsit csalódás. Nem ezt mondom, hogy rossz de ennyiért már lehetne jobb is. A festés pl. nagyon gyenge, egy szezon alatt teljesen eltűnt az aljáról, pedig nem ment sokat, én festettem le rendesen. A hajtómű háza műanyag, ahogy néztem nem nagyon bontható olajcsere végett. A sebessége elég lassú (nem változtatható), nekem legalább is. Nem tudom azt mondani rá, hogy rossz gép csak sokallom az árát kicsit. Bár ennyiért más márkák sem adnak nagyon sokkal jobbat. Hondánál a HRX sorozat amik a tényleg nagyon jó gépek minden szempontból de csak otthonra teljesen felesleges és drága. (Hozzá teszem, van egy kétkéses Toro gépem, az megeszi reggelire nyírás és gyűjtés minőségre a HRX 537-et, szóval azért a Hondától sem kell elájulni de tény, hogy motort nagyon tudnak gyártani). Husqvarnát viszont véletlenül sem vegyél, nagyon jó gépeket gyártanak, de fűnyírót azt nem tudnak gyártani.
Lanash: nem a benzinnel szokott gond lenni, elég egyszerű gépek ezek, nem kell nekik szuper benzin, hanem sokan mindenféle retkes kannákban tárolják a benzint, meg telemegy kosszal, porral a kiöntő cső aztán úgy öntenek vele stb. Szokott lenni a tankban szűrő de jobb megelőzni. Télire ki kell belőle járatni a benzint mert pár hónap alatt bele tud "rohadni" (vagy akkor valami jobbat tenni bele de a kijáratás a biztos), aztán nem lesz vele semmi probléma. Esetleg lehet a tank és a karburátor közé még berakni a csőbe egy benzinszűrőt, normálisabb gépeken szokott lenni, csak már ezt is lehagyják mert így spórolnak 150Ft-ot gépenként.
-
Archer
őstag
Ez nem Honda, csak Honda motoros. Maga a motor nagyon jó, azzal tuti nem lesz gond, kérdés a többi része a gépnek (kerekek, hajtás, ház). A gyűjtő elég kicsi. Élőben meg kellene nézni, hogy nem-e túl gagyi minőségre összességében, mert árban elég jónak tűnik. Azért ennyiért csodát nem lehet várni, amikor csak a motor 60-65e körül szokott lenni (jó nyilván a gyár -akárki is gyártja- nem ennyiért veszi a motorokat).
-
Archer
őstag
Ezek a mai olcsóbb Briggs motorok majdnem ugyanolyan gagyik mint a kínai nevenincs motorok. Ezerszer inkább a Honda GCV széria. Valahol a 6-os szériától már egész jók, régen az volt a Quantum, azok azért már nem rosszak. Igazából nem lenne rossz a Briggs, a régi kör kipufogós faék Briggs-ek elmentek 20 éveket kisebb felújításokkal, a mai olcsóbbak is ugyanaz az egyszerű technika mint régen -ami nem baj- csak valószínűleg már nem olyan anyagokból gyártják őket. A Honda GCV 160/190 sokkal jobb. Kicsit kényesebb az üzemanyagra de ha odafigyel rá az ember, nagyon megbízható motorok. Egyébként Hondánál is ez még csak a "hobbi" kategória, az ipari felhasználás a GXV. Briggs is gyárt nagyon komoly motorokat kovácsolt, rendesen csapágyazott főtengellyel, öntöttvas blokkal, többlépcsős légszűrővel, ezeket úgy hívják Vanguard, csak ezekből még egy kisebb is többe kerül mint amit sokan egy komplett gépre költenének.
Más: az utóbbi pár évben a Stiga elég jól kibővítette kínálatát kerti gépekben, érdemes megnézni őket ha valaki valamilyen gép beszerzésen gondolkodik, elég jó cuccokat gyártanak. Pl. a Kawasaki motoros 45cm3-s bozótvágójuk jelenleg 160k, Husqvarnánál ugyanez a teljesítmény (545RX) 250k, Stihlt nem is említem.
-
Archer
őstag
Ezekkel az önfelszívó szivattyúkkal a maximális elméleti szívómélység 10m, gyakorlatban 7-8m-nél többet nem tudnak. Mivel fúrt kutad van, könnyen meglehet, hogy ennél mélyebben van a víz, oda ezek a szivattyúk nem lesznek jók. Fúrt kútba csőszivattyút szokás tenni, vannak nagyon komoly darabok mindenféle védelmekkel, van amelyik a homokot is egész jól tolerálja (fúrt kutak nagy problémája). Persze egy minőségibb elég komoly pénzbe kerül de hosszú távon gondolkodva ilyenbe érdemes fektetni.
Önfelszívó szivattyúknál a szívó oldalt nem szabad szűkíteni, direkt ehhez való merevített oldalú tömlőt kell használni, a végén lábszeleppel, a filléres teszkós zöld slagok és társai nem jók erre a célra (másra sem nagyon...) mert egy nagyobb teljesítményű szivattyú "összeszívhatja" a hagyományos tömlőt. Nyomó oldalt se nagyon szűkítsük, ha nem muszáj.gabor9991: amit régebben írtam, az a vékony festékréteg amit ezekre a fém kaszaházakra fújnak (pláne az olcsóbb gépeknél), ennyit tud. Igazából az még nem nagy probléma, ha ez lekopik, csak nyírás után mindig mosd le a gép aljáról a földes-füves dzsuvát. Hogy van egy kis felületi rozsda, hát legyen, attól még nem fog az 10 évig sem elrohadni, csak mondom, a retket el kell róla távolítani, hogy a fém meg tudjon száradni. Alvázvédő szerintem nem célszerű, matt és rücskös felületű, inkább mégjobban rátapad a retek, minthogy taszítaná. Cserélgetheted a kaszaházakat de a többi festése sem lesz jobb. Vagy nem törődsz vele és mindig lemosod, vagy rászánod az időt/pénzt és egyszer becsületesen rendbe rakod (drótkefével vagy drótkoronggal amennyire lehet, fémtisztára csiszolni, utána rozsdamarózni/átalakítózni, egy réteg rozsdagátló alapozó meg egy vagy két réteg fényes zománc festék, valami jobb fajta, ecsettel kenve nem fújva, mert úgy vastagabb lesz a rétegvastagság.
-
-
Archer
őstag
válasz
mgoogyi #1771 üzenetére
Valahogy az volt a mondandóm lényege, hogy ha nem kell önjáró, jó a sima tologatós, kb. mindegy mi van a kasztnira írva, a motor legyen jó aztán jónapot. Meg ugye csapágyazott kerekek de attól sem kell hasra esni, van egy kb. 20 éves MTD oldalkidobós fűnyíróm (még saarbrückeni gyártás), ahány munkaórát az már ment meg amilyen körülmények között... de még mindig megy, teszi a dolgát pedig csapágyazott kerekekről hallani sem hallott. Egyszer meg lett gyűrűzve a motor aztán kész. Dzsumbuj nyíráshoz még elő szoktam venni.
Van egy másik MTD, az már nem az örökké valóságnak készült, na azon elég gagyik a kerekek, az sem csapágyazott de gurulnak, a motor 3,5-ös Classic, sokat ment már de még nem füstöl, indul szépen, kompresszió van benne, a füvet is viszonylag jól összegyűjti, mi kell még? Szeretem mert könnyű, lépcsőkön fel-le cipelni, platóra felrakni, azért nem mindegy, hogy 40 kilót kell vagy csak 20-at. Akkor volt valami 45k pénz.
Ott a Honda HRX, na az egy műszer, drágább van nála de jobb szerintem nem igen. Csak azért írom, hogy van viszonyítási alapom és szerintem van létjogosultsága ezeknek az olcsó gépeknek is. Az acél ház ha nem mosod le munka után, úgyis szétrohad előbb-utóbb, csak mondjuk a drágábbon vastagabb lemezből van, az később rohad szét. Én az olcsó MTD-t amit mondtam is le szoktam mosogatni, szerintem már az is van 10 év körüli de a ház alul hibátlan, mosás után lesz rajta egy kis felületi rozsda de az meg elfér.
De hogy szummázzam, én tologatós fűnyíróért túl nagy pénzeket nem adnék, tök mindegy ki gyártja, legyen rajta valami normálisabb motor aztán kész (meg a csapágyazott kerekek azért jó dolog). A Honda 160-as egyébként nagyon jó motor, otthoni felhasználásnál simán elmegy 10 évet. Ha a HRG-t el tudod csípni 150 körül, szerintem szeretni fogod, de ár/érték arányban a McCulloch is lehet jó. Viking akcióban is max szerintem 20k körül lesz olcsóbb, annyiért meg jobb vétel a Honda.
Makitákat nem ismerem.zsiz: általában 5-6 deci kell. Honda 10W-30-at ír elő, Briggs meg SAE 30-at bár ők is állnak át a 10W-30-ra.
-
Archer
őstag
válasz
mgoogyi #1767 üzenetére
Nem mondtam, hogy szar a Viking, annyit mondtam, hogy ez az a kategória, amit ÉN nem vennék meg. MB400-zal van bővebb tapasztalatom, a műanyag ház nem rossz dolog, nem rohad, nem kell mosogatgatni de valahogy nekem nem állt kézre az a gép. Szépen gyűjt de a gyűjtő ürítése elég nehézkes, a manőverezése nekem kicsit nehézkes volt. A központi magasság állítás kényelmes dolog de van amikor jobb a kerekenkénti. Összességében én nem voltam tőle elájulva pedig az már a középkategória alja. Az, hogy nem emelik ki, hogy golyóscsapágyazott kerék, attól még lehet az, van itthon egy noname OBI-s gép, 70k körül volt anno, az is csapágyazott, szóval nem feltétlenül csak a százezres kategória lehet az.
Persze sem rábeszélni sem lebeszélni nem akarlak csak a véleményemet mondtam el. -
Archer
őstag
válasz
mgoogyi #1765 üzenetére
Bocs, elnéztem, az önjárósat néztem, az Briggs motoros. Ez a "VIKING EVC 200" motor nekem semmit nem mond, jobb esetben valami Briggs származék átcímkézve, rosszabb esetben kínai. A kettő közül már inkább a Husqvarna a Briggs motor miatt de ennyiért én ezeket nem venném meg.
Semmi extra nincs bennük, egyedül a csapágyazott kerék a jó dolog. Vagy vennék olcsóbban valami normálisabbnak kinéző MTD-t Briggs motorral (MTD Thorx és társai inkább nem) vagy valami hasonlót aztán megy ameddig megy vagy drágábban (150 körül, amit írtál) egy komolyabb gépet. Ezek a nagy nevű márkák (Husqvarna mondjuk pont nem az a fűnyírók között, más kategóriákban amúgy nagyon jó gépeket gyárt) belépő szintű gépei, itt inkább még csak a nevet fizeted meg, ahol már tényleges minőséget is kapsz hozzá, az feljebb kezdődik szerintem.
Briggs sem egy űrtechnika, szerintem a Honda GCV a legjobb az ilyen olcsóbb fűnyíró motorok között de otthonra alkalmi használatra elég a Briggs is, ha szezononként kap friss olajat, normális benzin van beleöntve meg tisztítva van a légszűrő, elmennek tíz évet. -
Archer
őstag
válasz
mgoogyi #1763 üzenetére
Ha mondjuk a 900m2-ből 500-at kell nyírni, már az sem olyan nagyon kicsi, amiket linkeltél, mindkettőn a Briggs 450-es motor van, ami 125cm3, távolról sem egy erőművész, pláne ha még önjárózol is, meg nem éppen az örökkévalóságnak tervezték.
Eléggé elszálltak az árak, néhány éve 130k körül Husqvarna R52S-t lehetett kapni, Briggs 675 motorral (Briggs-nél kb. ott kezdődnek az értelmesebb, időtállóbb motorok, kb. az van egy szinten a Honda GCV-vel), masszív kaszaházzal, önjáróval. Nem egy tökéletes fűnyíró, a gyűjtése szerintem nem túl jó de strapabíró az vitathatatlan, egy otthoni kertben simán elmegy 10 évet az tuti. Most ez a szint ha jól nézem az LC 356V Honda motorral (de csak a kisebbik 160-ast tették rá) 190-ért. Vikingnél meg az MB 545 270-ért (annyiért Honda HRX 537-et adnak, aki a Vikinget veszi ez helyett, az hülye).
Egy két helyen még kapni az R52S utódját az LC153S-t 160k-ért, igaz azon már az olcsóbb 625-ös Briggs van de az alatt én nem vennék Husqvarnát. McCulloch M53-150 WRP szerintem egy az egyben az LC153S, az meg van 130k körül.Más: Oleo Mac LUX 55 HXF: A Honda GXV ipari motor ami rajta van azért nem piskóta, első ránézésre komoly kis gépnek tűnik de az ára tényleg horror, ennyiért hidrós Hondát kapni vagy egy alap fűgyűjtős traktort.
-
Archer
őstag
Ok, nem mondtam, hogy nem szakadhat de mondjuk a Stihl lánc hány munkaóra meg milyen igénybevétel után szakadt el? Hondát részben alátámasztom, nekem is van Honda gépem több is, az olcsóbb kategória náluk is spórolósabb de pl. a GC, GCV vagy GX motorjaik nagyon jók.
A 4T megoldásaikat kaszába meg hasonlókba van aki szereti, van aki nem, én sem preferálom. Az hogy milyen gép áll hegyekben a szervizekben, nem teljesen reprezentatív, egy részük valóban gyártásra visszavezethető hiba, de szerintem egy tetemes rész felhasználói lesz@romság, nagyon sok a felhasználók között a műszaki analfabéta. Honda cuccok valóban nem tűrik olyan jól a "ridegtartást" mint mondjuk egy régebbi Briggs motor.
A 200k-s Viking meg a 35k-s MTD Thorx között is van azért átmenet, ha már a Vikinget hoztad fel -amúgy szerintem túlárazott márka, jó, de túlárazott-.
"szóval az igénybevételhez kell kalkulálni" -ez így van, nem kell csodálkozni ha a hobbi kategóriás géppel nekiállunk bozótot irtani és az besz@rik, attól még nem biztos, hogy a gép a sz@r. -
Archer
őstag
"nem kell félni az újdonságoktól" - Én azt tapasztalom, hogy a mai világban az megy fejlesztés meg újítás címszó alatt, hogy hogyan lehet valamit megcsinálni kevesebb vagy rosszabb minőségű anyagból azonos áron. Persze ma is vannak jó minőségű termékek prémium meg felső kategóriás jelzővel de inkább csak valahol ott kezdődik az ésszerű -nem alulméretezett- tervezés és minőségi anyaghasználat.
Az utóbbi 5-10 évben elárasztott mindent a kínai tömegárú, holott ők is tudnak persze minőséget gyártani (Weibang gépek pl.) csak az ott sem lesz olcsó. Én ezért próbálok itt mindenkit lebeszélni ezekről a 15-20k forintos nevenincs kínai gépekről. Pl. amikor esetleg eltörik a kínai fűkasza papírvékony fűvágó tárcsája 10k fordulatnál vagy elszakad a kínai fűrész lánca favágás közben, olyankor nem szeretnék a közelben lenni.ANDROID???: fültokot nem kell túlmisztifikálni, 3-5k-ért már egész jókat kapni, az 1-2k-s teszkós csodák kerülendők, de a semminél az is sokkal többet ér.
-
Archer
őstag
válasz
spileraaa #1746 üzenetére
Azzal a kaszával akarod kitakarítani amit veszel? Mert akkor oda ezek a fingiling kínai gépek (az első link szerintem tuti az) elég harmatosak lesznek. Azért egy hektár csepőtést letakarítani nem kis meló, oda már dikicskés kell, meg gép ami elbírja (nem csak a motor hanem a hajtás is). Szerintem amiket linkeltél, azokkal csak kínlódás. A Maruyama -minőségre- amúgy nem lenne rossz de amennyire tudom, elég nehézkes hozzá itthon az alkatrészellátás.
Vagy hívsz első körben egy traktorost aki leszárzúzózza a nagyját de a maradékot előbb akkor is le kell takarítani.
Ültetsz szilvafákat de azoknak kell jó pár év, mire a lombkoronájuk lefedi a területet és valamennyire visszafogja az árnyékuk a gaz növekedését. Addig viszont az évi kétszeri kaszálás annyit fog tenni -főleg egy esősebb szezon idején-, hogy mindig derékig érő gazt kell vágnod késsel (damillal esélytelen), amiben ha "szerencséd" van, addigra sok lesz az egészen megfásul szárú gaz, oda meg megint kell valami erősebb gép. Szóval értem, hogy nem akarsz/tudsz sok időt és/vagy pénzt a telek fenntartására költeni de én valahogy így látom az elképzelésedet.
Husqvarna 135R alá nem mennék.ANDROID???: Peltor jó nevű gyártó fültokok területén, minél nagyobb zajt véd, annál jobb és annál drágább. Neked kell eldönteni, mennyit ér ez meg neked. Damil Husqvarna boltokban, annál olcsóbb máshol sem lesz szerintem (esetleg jófogás és társai) de van jó fültokjuk is.
-
Archer
őstag
Repülő sziklákra nincs hitelesítve
, egy kisebb kő meg szerintem szinte biztos, hogy nem töri szét. Persze nem tudom, hogy volt. Ha akkora kő volt ott már kaphatott a főtengely is.
Persze a fém az fém, jobban bírja az ilyet, meg ki is lehet kalapálni vagy hegeszteni ha valami van, magyarul könnyebb javítani. Egyébként szerintem nem is annyira a házzal szokott gond lenni, még ha rozsdásodik is, azért nem porlad szét fél év alatt, hanem inkább a toló fogantyú -vagy minek hívjam- felfogatási pontjaival. Olcsóbb fűnyíróknál általában egy vékony falú cső, a végein meglapítva aztán két csavarral valamilyen formában hozzárögzítve a kaszaházhoz. Vagy a nyél szokott elrepedni vagy a felfogatási pont. Ezt mindenképp érdemes vásárlásnál jól megnézni, mennyire olcsóJános módon oldották meg, majd jóval a garancia lejárta után esetleges törés esetén javítható-e. Bár mióta elterjedtek az önjárósak, nincsenek annyit cibálva a tolókaron keresztül de akkor is. -
Archer
őstag
válasz
ANDROID??? #1736 üzenetére
Részszintetikus, az Eurosint a full szintetikus.
kezman: műanyag és műanyag között is van különbség, ha nem valami olcsó sz@r, bírja az a strapát. Pl. a Honda felső-közép és felső kategóriás gépei mind teljesen műanyag házasok de a Viking is szereti alkalmazni, nagy előnye, hogy nem rohad ha nincs is mindig lemosva róla a füves dzsuva. Fém házról a gyártók szeretik lespórolni a rendes festést, valami kis festék köddel befújják, hogy legyen egy kis színe de a 10. alkalom után lekopik róla aztán elkezd rohadni a vas ha csak nincs mindig tisztára mosva. Ilyenkor egy rozsdagátló alapozó+zománc réteg jó vastagon azért sokat tud javítani a helyzeten.
-
Archer
őstag
Ha még aktuális: az 545RX heti 4-8 órára szerintem kicsit az ágyúval verébre esete, persze ha van rá pénz nyugodtan veheted, jó ki gép az, a tubusos rezgéscsillapítás is mellette szól de a 133-nál jóval többet fogyaszt és nehezebb valamivel.
Általánosságban: Strauss, Güde, Fuxtec, Hecht (bár elvileg Made in Czech Republic de szerintem ott csak összeszerelik) és egyéb reinkarnációik mind kínai eredetűek, kétes minőségellenőrzéssel, kérdéses minőséggel. Ugyan van amelyikhez kapni pótalkatrészeket de azok is olyanok. Nem mondom, hogy vegyen mindenki Stihl-t 150-ért de egy Hitachi, Oleo-Mac, Makita kisebb modellje 70k körül még mindig magasabb minőséget képvisel (annak ellenére, hogy meg ezek a gyártók is kezdenek spórolni mindenhol) mint ezek a nagy cm3-s kínai konténeres kaszák.
kezman: McCulloch sem egy Rolls Royce kategória a kerti gépekben -Husqvarna másodvonala- de legalább van (viszonylag) rendes szerviz háttér ha valami történik, azért szokták itt gyakrabban ajánlgatni. Itthoniak közül Hondát (bár egy HRX 426 majdnem kijönne az általad linkelt árából) Vikinget nem is mondom, elég horror áruk van, MTD szervize is elég kérdéses de ha pl. vállalkozóbb kedvű vagy, én inkább néznék egy ilyet, ez legalább tőlünk nyugatabbra egy viszonylag (el)ismert márka, talán még alkatrész is van hozzá ha kell valami.
-
Archer
őstag
Meg persze, mert nem árasztották még el a piacot az olcsó kínai gagyi fűkaszák. Volt a Stihl, a Husi, meg talán a Partner (de még az sem volt kifejezetten olcsó), aztán kb. kifújt. Csak az vett ilyeneket, aki visszakereste velük az árát. Most meg 20-30 ezrekért 40-50 cm3-s gépeket adnak, aztán azért zümmög mindenki ilyenekkel. Majd ha csak 100-150-200-ért lehetne gépet venni, ne aggódj, nem kellene egész nap ezeket hallgatni.
Olcsóbb gépeket között az Oleo Sparta sokkal jobb választás egyébként, mind a Straus, Hecht meg mittudomén milyen kínaiak még.
-
Archer
őstag
Igazából a klasszikus traktoroktól ezek elég messze vannak, gyakorlatilag négykerekű fűnyírónak nevezném inkább őket, egy rendes traktornak sokkal masszívabb felépítése van. A gumijaik elég vékonyak szóval óvatosan, hol megy velük az ember és a gumisok nem is igazán foglalkoznak velük, szóval defekt esetén csere.
Kisutánfutóval ilyen 2-300 kilós terhek mozgatására használhatóak még, de amiket ma adnak ezekhez utánfutó néven 80-100-120k-ért, az a vicc kategória, papírvékony (szó szerint) lemez, gagyi tengely, el nem tudom képzelni, hogy mi kerül rajta 100k-ba. Érdemesebb inkább használtan nézni valami régi Hódgép-es vagy hasonló kistraktor utánfutót, így 20-30 év után kicsit felújítva még most is ezerszer többet érnek mint ezek a mai sz@rok.
Az árak eléggé elmentek az elmúlt pár évben, én a gyűjtős, 500cm3 Briggs motoros, öntvény első tengelyes (az ilyen olcsóbb teszkós MTD és társain sima lemez, ami hamar kikopik) Husqvarna traktoromat 400 körül vettem úgy 3-4 éve, ma ez a 700 körüli kategória (igaz ezek már hidrósak de engem pont nem érdekel). Akkor 700 körül már gyűjtős, 20 lovas V2-es Intek motoros gépet adtak, ez ma már 900 körül van. Viszont valamivel többért már lehet venni használtan japán kistraktorokat dízel motorral, kardán kihajtással, amik százszor több dologra használhatók mint egy ilyen fűnyíró traktor.
Ilyen árban már csak annak éri meg gépet venni szerintem, akinek ez pénzkereset és belátható időn belül vissza tudja termelni vele az árát.mzso: párezer Ft-ért vannak az egyszerűbb kések, beviszed a tiedét mintának, lényeg, hogy a furat(ok) , a felfekvés meg a hossz passzoljon, felrakhatsz akármilyet ha ezek megegyeznek lehet, hogy jobb lesz, lehet, hogy rosszabb, ki kell kísérletezni. A motornak mindenesetre mindegy, a lényeg, hogy ne legyen elköszörülve (flex helyett a kézi reszelőt vagy esetleg még a köszörűgépet javasolnám de ott is inkább a papírosat)
-
Archer
őstag
A traktor jóval gyorsabb. Eleve legalább kétszer olyan széleset vág és mivel jóval erősebb motorja van, nagyobb sebességfokozatban (ha nem hidrós) is bírja a tempót. Tagolt, akadályokkal teli terepen már nem jön ki annyira az előnye mert a sok manőverezés, tolatgatás sok időt elvisz de nagy nyílt területen egyértelműen jobb. Persze egy jobb "tologatós" fűnyíróval is lehet haladni elég jól, ha nem gond a séta és kitapasztalod, hogy az adott területre mi a leghatékonyabb séma.
-
Archer
őstag
válasz
bacardi1989 #1622 üzenetére
Ha már mindenki McCulloch-ozik, nézz náluk valamit ilyesmi árban, legalább egy Briggs motor legyen rajta, Honda ennyiért még nem igen van. Igazából ma már millió féle fűnyírót árulnak, főleg ebben az ársávban (felfelé azért már szűkül a kör), szerintem jobb a fordított megközelítés itt a topicban, hogy "erről a fűnyíróról mi a véleményetek?"
otoaak: a kényelemnek/gyorsaságnak ára van, neked kell tudni, hogy ér-e ennyit. Fűnyíróval nyilván lassabb, gyalogolhatsz utána, ha még fiatal vagy, nem gond, de idősebben már azért megérzi az ember, emellett időt takarítasz, ami alatt más hasznos tevékenységet végezhetsz.
Ha nem hiányzik az a pénz sehonnan, én nem vinném vissza, de ha nagyon ki volt számolva az ára, akkor viszont meggondolandó. Emellett azt is érdemes figyelembe venni, hogy ez nem egy műszaki cikk, ami egy év alatt elavul, ha vigyázol rá és nem barmolod szét, karban van tartva, később is el lehet adni jó eséllyel viszonylag kis bukóval. Neked kell eldönteni. -
Archer
őstag
válasz
SchumiBácsi #1617 üzenetére
"Mulcsozás egyébként jól hangzik de kib*szott nagy teljesítmény kell mert nem elég hogy porrá kell zúzni a gyomot, még haladni is kellene." Ezt már én is írtam régebben, igazából ezeken a gépeken egy nagy parasztvakítás, a 190cm3-s Hondámon lehet úgy-ahogy használni ezt a funkciót (csak viszonyítás képen írtam) de magasabb vagy vizes fűnél már ott is felejtős. Az ilyen 130 meg hasonló cm3-s gépeken nevetséges, vagy csak nagyon alacsony fűnél működhet.
A kérdésedhez: nem ismerem a gépet de ezeknél jellemzően van egy elég primitív kis orsó felrakva bajonettzáras magoldással, aztán arra lehet felfűzni a damilt. Ha esetleg mégis csak orsóstól lehet cserélni, akkor komolytalan az egész és csak a pénzlehúzásra megy, hanyagolnám.
-
Archer
őstag
Erre itt szerintem senki nem fog tudni válaszolni, hogy anyukád be tudja-e rántani. Igazából szerintem nem vészes a berántás, ezek nem ilyen 400-500cm3-s ipari motorok, amiknél ha nem "rántod át" a dugattyút a holtponton és visszarántja a berántót, elég rendesen meg tudja cibálni az ember kezét. Fűnyírót megtámasztód, berántót előbb akadásig kihúzod, aztán erőből megrántod és már megy is (jobb esetben).
Melack: lehet hegesztgetni de ezek az olcsó MTD-k elég vékony biliacélból készülnek, előbb-utóbb megint el fog repedni/törni. Valamelyik környéken lévő MTD szervizt kellene felkeresni, hogy lehet-e külön házat venni (cikkszám alapján elvileg az utolsó csavarig tudnak rendelni mindent, más kérdés, hogy megéri-e).
-
Archer
őstag
Tudtommal komplett kerék van csak, gumit én még nem láttam sehol.
zolnagy: Ha csak annyi a cél, hogy legyen valahogy levágva a fű, az ilyen hepehupás tagolt területeken a leggyorsabb, hogy ahová odaférni viszonylag könnyen fűnyíróval, azt letolni, a többit meg lecsapni kaszával.
Alapesetben ha egy nagy nyílt területet nézünk, gyorsabb a fűnyíró, de ha sokat kell(ene) vele manőverezni, már egyáltalán nem biztos. -
Archer
őstag
Valószínűleg a karburátorban az egyik fúvókánál lehet valami kosz, esetleg valahol fals levegőt szív, ez tényleg nem nagy probléma. Hondák amúgy is kényesebbek a benzinre. Szoktak olyat, hogy a benzincsőbe bekötni egy szűrőt, bár nekem eddig inkább a hosszú állásból adódó lerakódás volt, ezekből az itthon kapható jó kis benzinekből egy gyantás szerű anyag lerakódik a karburátorban, ha sokáig áll és nincs leeresztve belőle a benzin (ha meg le van, kiszárad és megrepedezhet pl. az úszóház tömítése, ez a melyik ujjamat harapjam esete).
-
Archer
őstag
A hajtómű egyes részei és a hajtott kerekek (és akkor itt válaszolnék zsiz, kérdésére, sima futó kerekeket lehet kapni mindenféle méretben, de a hajtott kereket -ami jó is- szerintem nagy valószínűséggel csak a márka forgalmazójánál lehet rendelni mert ahány márka meg típus, annyi féle) kivételével végül is nem vagy a gyári alkatrészekre szorulva, kaszaházat meg lehet lakatolni, ha úgy alakul (persze az már nem olyan, mint a gyári), Briggs motorhoz kapni mindenfelé alkatrészt, kést is adnak minta alapján, bovdent le lehet gyártatni, ha minden kötél szakad, végül is nem egy űrsikló bonyolultságú egy ilyen fűnyíró, csak jó érzés tudni egy rendes szervizhátterű márkánál , hogy ha bármikor eltörik valami ki műanyag bizbasz vagy kell egy spéci csavar, nem kell mukucsolni, hanem bármit berendelnek hozzá. Ha ezt le tudod nyelni, végül is lehet jó vétel.
Travelos: nem tudom kinek céloztad, de írtam régebben, hogy a villanyos dolgokhoz nem értek.
-
Archer
őstag
Az én véleményem: a motor rendben van és elég erős a géphez, a kerekek első ránézésre elég gagyik, a tolófogantyú rögzítése a géphez elég gyenge. A 32 kilós tömegből következtetve talán nem papírvékony lemezből van a kaszaház. Kérdés még a hajtás minősége, élettartama, meg a szervizháttér. Tény, hogy a nevesebb márkáknál 675 motoros önjárós gépet 100k körül még nem nagyon kapni.
-
Archer
őstag
válasz
Intruder2k5 #1559 üzenetére
Szerintem esélytelen, amit szeretnél. A szezononként 3-4 nyírás az valóban 30-40 centi fű alkalmanként (pláne olyan időben, mint az idei eddigi). A kék Einhell elevel a gagyi kategória (a piros a komolyabb) de ezek amúgy sem erre valók. Valószínűleg rövid úton le fogod égetni a gépet és még nem is haladsz a munkával. Ha semmi más nem számít, csak az ár, én erre egy teszkós MTD benzinmotorost ajánlanék 30k körül. Az is a gagyi kategória, de azzal legalább le lehet kaszálgatni azt a füvet, van rá 2 év garancia ha jól rémlik és ilyen használatnál pár szezont valószínűleg elmegy.Viszont ilyen elektromossal elég felejtős.
-
Archer
őstag
válasz
truebaba8 #1573 üzenetére
Fogalmam sincs, amerikai márka, a Briggs csoport tagja, mint mondjuk a Murray (ezek a nagy mamutok megveszegetik a nagy múltú kisebb cégeket, mint pl. a Husqvarna a McCulloch-ot -ennek mondjuk pont nem volt jó híre- vagy az MTD a Gutbrodot) de engem nem érdekel, a Honda HRX 537-esem sem japán szerintem de nem hiszem, hogy sok jobb fűnyíró lenne nála a piacon. Talán a hidrós, késkuplungos változat, de annak már nagyon elborult ára van, vagy egy 7-es/8-as Viking (nálunk azokat már nem is forgalmazzák, mert a kutya nem venné, olyan drágák) vagy valami hasonló.
Ha megnézed, szinte bármelyik motor kipufogóján van valamilyen rostély, nem hülyeség végül is. Mondjuk munka után egyedül rakod be a kocsiba a gépet vagy hasonló szitu, elől fogod valahol meg hátul, kipufogó ugye oldalt, könnyen odaér a kezed, nem kellemes élmény, tapasztalat.
-
Archer
őstag
150 körül már azért van választék, nem tudom miért ragaszkodik mindenki a Mekkullokhoz. Az MTD-nek is vannak komolyabb gépei Kawasaki motorral, vagy ha most ennyiért kéne gépet vennem, én a Snapper NX90 V-t nézném meg nagyon. Aki nem ismeri, utána lehet olvasni a márkának, nem ma kezdték, a 875-ös Briggs motor sem nagyon gagyi (gondolom a 675 továbbfejlesztése) és variátoros a hajtás.
Ryobi: a Subaru tényleg jó motor, de nem csak annyiból áll egy fűnyíró, kérdés a kaszaház, hajtás milyen minőségű. Azért messze nem full japán, a TTI Group egyik márkája a sok közül. Persze ha te olyan infót találtál, hogy japánban készülnek ezek a fűnyírók, nem szóltam.
-
Archer
őstag
válasz
Tothgera30 #1523 üzenetére
Igen, de az újra már "csak" egy Briggs 675 jutott, az Intek azért komolyabb technika.
zsiz: a gyári Briggs olajra ha jól rémlik, 20 üzemórát írnak, Honda olaj is hasonló, tehát kb. ennyi. Ha nem vagy ennyire precíz és sokat megy a gép, érdemes azért legalább szezon közepén is egyszer cserélni, meg a téli pihenő előtt mindenképp. SAE 30 vagy 5W-30/10W-30 olaj kell ezekbe a motorokba.
energy78: én is inkább a Briggs-eset venném, a másikról van egy sanda gyanúm, hogy valami kínai eredetű szerkezet.
-
Archer
őstag
válasz
Tothgera30 #1514 üzenetére
Ki lehet fogni jó gépeket jó áron, nem mondtam, hogy nem úgy van, de jól meg kell nézni, mert sok a rom is. Ezt új korában gondolom valahová a felsőbb kategóriába pozicionálta a Partner, talán a hajtás belseje is komolyabb (egy olajcsere meg egy tisztítás azért nem árthat neki ha nem volt), viszont amit linkelt egy Briggs Sprint vagy Classic olcsó motor van rajta, gondolom a gép többi része is ehhez mérten van tervezve.
Viszont régebbi gépnek néz ki, ott meg még talán nem műanyagból készítették az egész hóbelebancot. -
Archer
őstag
Ezeket a használt cuccokat mind meg kell nézni, így képről nehéz bármit is mondani. Ha a kasztni nincs alulról szétrohadva, nem lyukas, nincs össze-vissza hajolva, akkor ok, a motor ha nem füstöl, meghúzkodod párszor érzed, hogy van-e benne kompresszió, olaj van-e benne nem lekvár, magyarul cseréltek-e benne időnként olajat, hajtást is ki kell próbálni, behúzod az önjáró kart és ha határozottan megindul (ezt emelkedőn is kipróbálni), még egy kicsit húz is (finoman megpróbálni visszatartani, érzed-e hogy van benne erő), akkor nagyjából rendben van, ha csak olyan ímmel-ámmal megy, tolni is kell kicsit közben, akkor már eléggé oda van a hajtás, nem tanácsos megvenni.
-
Archer
őstag
Ne haragudj, de kicsit nagyok az igények ennyi pénzért. 4000m2 azért nem kicsi, 4 LE az önjáróhoz meg ekkora területhez elég kevés, mindenképpen a 190cm3-s kategóriában keresgélnék és legalább mégegyszer ennyiért, 60-70k-ért már szoktam látni olyan gépeket, amiket érdemes lehet elmenni megnézni. Nagy nevek, mint a Honda, Viking, Toro, Husqvarna esetleg Yardman (csak párat említettem) gépeit érdemes szerintem nézni ha hosszabb távra tervezel, ezekhez nagy valószínűséggel lehet kapni évek múlva is alkatrészt.
2T vagy 4T nem értem, régóta nem gyártanak már 2T fűnyírókat, kivéve egy-két speciális gyártót, mint az AS-Motor pl. de azok profi ipari gépek, nagyon más árkategória. -
Archer
őstag
válasz
Tothgera30 #1507 üzenetére
Bár úgy lenne. Nincs már az az anyagminőség mint régen. 300 körüli üzemóra élettartam. Ami ha leszámolod, egy átlag kert tulajdonosnak két heti gyakorisággal meg mondjuk évi hat hónapot számolva több mint 12 év, tehát mondhatja, hogy már tíz éve megy, de sokat használva hamar belemegy az üzemóra. Az Inteket ne hasonlítsd már mondjuk a 400-500-as szériás motorokhoz, ami a paletta alja, ezeket rakják a legtöbb olcsó fűnyíróba (a mindenféle kínai csodákhoz képest még mindig jobb).
Igazából túlzottan nagy választék nincs itthon, Hondánál a GCV190 a csúcs, Briggs-nél meg a 675, komolyabb motoros gépet nem igen kapni itthon. -
Archer
őstag
válasz
Tothgera30 #1504 üzenetére
Gyári oldal szerint forintra pontosan ugyanannyi a Briggs meg a Honda motoros, de vegye a Briggs-et mert az is elég, nem értem a logikát. Nem mondom, hogy rossz a Briggs (bár már közel sem olyan, mint régen, pl a régi vastankos, kör kipufogós, hengeres légszűrős motorok, ezekre emlékszik valaki? 20 éveket elmentek) de ha már ugyanannyiért van Honda, szerintem nem kérdés, kulturáltabb motorok. Briggs Intek-et a Honda GXV-vel kellene összehasonlítani, nem a GCV-vel. Sajna az igazán komoly cuccaik hozzánk nem érnek el, egyszerűen nincs rá fizetőképes kereslet.
-
Archer
őstag
válasz
Tothgera30 #1501 üzenetére
Időt állóbbak szerintem. Cégnél ahol dolgoztam Briggs 675-ös motoros gépek voltak, 1-2 év után mind elkezdte enni az olajat. Igazából ezek a 600-as szériáig mind hobbi motorok, 7-800-as szériától vannak komolyabb motorjaik, meg az Intek, a tényleg komoly gépek meg Vanguard név alatt mennek.
Hondánál is a GCV hobbi kategória de jobb az általános vélekedés róluk, szerintem kevesebbet is fogyasztanak. Benzinre viszont kényesebb a Honda pont a precízebb karburátor miatt. Többen mondták, hogy a GCV még akkor is megy gond nélkül, amikor azonos használatnál a Briggs már széthullott.
Otthonra végül is mindegy, Briggs is sokat elmegy de ha már közel azonos ár, én a Hondát venném. -
Archer
őstag
válasz
SchumiBácsi #1490 üzenetére
Létezik egy pisztoly szerű szerkezet is, az elején van az elsütő mechanika, gyakorlatilag orron lövi magát, persze nálunk ez sem kapható.
Vakondháló akkor szop.s, ha pl. 8-10 év múlva újra akarja az ember telepíteni a füvet és mondjuk fel kellene rotálni az egész területet. Szóval mindennek van előnye meg hátránya. Ebayen is érdemes lehet nézelődni, sok minden kapható külföldön, ami nálunk nem és sokan el is postázzák. -
Archer
őstag
válasz
SchumiBácsi #1481 üzenetére
Nem lehet így átlagolni, szórófejtől, fúvókától és nyomástól is függ, hogy adott idő alatt egy területre hány mm megy ki. Akkor lehetne így számolni, ha az egész kertben ugyanolyan szórófejek lennének ugyanolyan fúvókákkal és azonos nyomáson menne az összes. Azért kell zónánként nézni a vízmennyiséget.
Vakondra millió lehetőség van, a legtöbb nem sokat ér. A legjobb a vakondháló aztán letudva a dolog de gondolom itt az nem opció
Az a gond, hogy nálunk védett állat, így igazán hatásos technikákat nem kapsz ellene, maximum a környező országokban. Karbiddal próbálkozhatsz, elvileg azt sem szabadna, de azzal el lehet zavarni egy időre, ha pont sikerül akkor begázosítani neki, amikor a közelben van.
-
Archer
őstag
válasz
Real_Necro #1478 üzenetére
Beállt gyepfelületnél ezekben a 20-25 fokokban szerintem elég heti 3-4 öntözés de ez nagyon hasra ütés, meg kellene mérni csapadékmérő edénnyel a két körnél (akár több helyen és átlagolni, egyenletes nem lesz sosem a szóráskép) hogy ez alatt az öntözési idő alatt mennyi a kijuttatott mennyiség (ez a rendszer tervéből meg a víznyomásból kiszámolható lenne de gondolom az már rég nincs meg sehol) és az alapján beállítani az öntözési időt meg elosztani a hét napjaira (átlag. 4-8 mm vízigény naponta, hőmérséklettől függően).
-
Archer
őstag
válasz
Real_Necro #1476 üzenetére
Azért nagyon talajfüggő a dolog. Egy homokosabb talajra kinyomhatsz gyakorlatilag bármennyi vizet, elissza, és a nyári kánikulában szépen kiég a fű. Itt érdemes lehet a 35 fokos időszakban akár naponta többször is kis mennyiségeket kijuttatni. Vagy egy lejtős, kötöttebb talajú felületről lehet, hogy az optimális mennyiség egyszerre kijuttatva egyszerűen elfolyik, tehát lehet értelme felosztani a napi öntözést. Mindenesetre valóban a hajnali öntözés a legoptimálisabb, nyáron, amikor éjjel sem megy nagyon 20 fok alá hőmérséklet, a gombásodás miatt nagyon meg lehet szívni az esti öntözéssel.
-
Archer
őstag
válasz
Real_Necro #1469 üzenetére
Egy erős benzines gép mivel erős, ha nagyon mélyre állítod, "felszántja" a gyepet, a villanyos kaparó meg ilyet nem tud, még ha szándékosan akarnád sem. Mindenesetre eleve a gyepszellőztetéshez némi háttérinfó nem árt, bármivel is csinálod, meg utána kell egy műtrágyázás, szükség szerint felülvetés, itt sem árt némi rálátás, hogy mit meg mennyit. Mindenesetre az elektromos gyepszellőztető is 100x többet ér, mintha semmivel nem csinálnád. Persze kérdés, milyen minőségű fűfelületről van szó.
-
Archer
őstag
válasz
SchumiBácsi #1462 üzenetére
Előre ne döntsd, bele folyik a hengerbe az olaj. Kárt nem csináltál csak idő kell neki, míg kiég belőle, azért füstöl. Legközelebb hátrafelé döntsd, az a biztos.
-
Archer
őstag
válasz
Travelos #1450 üzenetére
Maga a hengerkéses nyírás inkább professzionális felhasználás, golfpályákon, egyéb kifejezetten igényes területeken gyakran ilyennel nyírnak (persze "kicsit" komolyabb kivitelben), nagyon szép felületet lehet vele nyírni, csak ugye ehhez gyakran kell és a kések élezése is sokkal körülményesebb/időigényesebb. Ilyen kézi kivitelben tényleg inkább csak hobbinak jó vagy ha valóban igényes de kis felületről van szó és hetente többször, de legalább kétszer le van tologatva.
Argos83: elektromoshoz nem értek de nem sokkal feljebb valaki írt, hogy mire érdemes figyelni (robbantott ábra alapján).
-
Archer
őstag
válasz
Anubis_9 #1439 üzenetére
Nem ismerem ezt az X-Force csodát de én inkább a kopásállóságára gondolnék előnyként a marketing szöveg alapján, mint a vágásteljesítményre. Ez végül is most milyen, csillag keresztmetszetű?
Zola007: nem rossz gép a Sparta, igazából ennyiért jobbat nem igen kapsz nála de ha már a két említett közül kell választani, az Al-Ko csodát hanyagolnám és inkább a Fuxtec. Az sem egy nagy valami de viszonylag olcsó és van hozzá olcsón alkatrész. Index-en fűkaszás fórumban van ennek a Fuxtec-nek felhasználó tábora, ott próbálj meg kicsit utána nézni.
-
-
Archer
őstag
válasz
Anubis_9 #1429 üzenetére
Magával a géppel amúgy nincs gond mert bírja a melót (143 legalább is ilyen volt, pedig kapott azért rendesen mindenféle fakezűektől) viszont azért tudják ennyiért adni, mert a komplett rezgéscsillapítást lespórolták róla. Gondolom erősen a Stihl alá akartak menni ezekkel a gépekkel árban, ugye az ~50cm3-t ott már közel 300k-ért adják.
-
Archer
őstag
válasz
Anubis_9 #1427 üzenetére
Nem akarom leszólni, de ez a gép és hasonló társai (143, 543) a Husqvarna f@szságai (amúgy nem is ők gyártják a blokkot bele). Ekkora cm3 mellett hogy semmilyen rezgéscsillapítást nem tesznek rá, az elég agymenés, dolgozna vele az a mérnök egész nap, aki ezt megtervezte. Dolgoztam hasonló "rettenettel" -143- elég sokat kényszerből, próbáltam többféle hevederrel, néhány óra után mindenhogy fárasztó volt, pedig az "csak" 43cm3 volt.
Gondolj bele, gyakorlatilag egy robogó méretű cucc ketyereg a hátadon, és a gerinced, kezeid meg úgy mindened telibe kapja tőle az összes rezgést, másrészt nehéz. Az egy szép dolog, hogy viszonylag olcsón kapsz nagy teljesítményt (mondjuk a Stihl-hez képest), viszont hosszú távon szerintem nagyon nem egészséges. Sajnos akármit csinálsz vele, ez egy ilyen gép. Hetente-kéthetente pár órát eldolgozni vele ok, de napi szinten, huzamosabb ideig tartó munkára szerintem alkalmatlan. Vagy egy kisebb, könnyebb gép aminek nincsenek ekkora mechanikus rezgései, vagy egy normális rezgéscsillapító tubussal felszerelt nagyobb típus (Husi 343/545RX vagy Stihl 410-460, esetleg használtan 350-400-450). -
Archer
őstag
Olajnak aki sokat elhasznál egy évben Castrol Power 1 2T (vigyázni kell a beszerzési helyre, nagyon hamisítják), Repsol 2T Competicion, Elf Moto Tech 2T vagy valami hasonló (utolsó füstöl a legkevésbé és jól megszínezi a benzint). Akinek elég egy liter egy szezonra, az vegye meg a Husi XP-t vagy a Stihl Ultrát, ár/érték arányban egyik sem túl acélos de egy szezonra levetítve tökmindegy. Husi HP az rendben van.
-
Archer
őstag
Szerintem nem fogsz benne csalódni. Nekem a 343-mal van tapasztalatom, ami kb. ennek az elődje. Stihl FS350 után (ami valójában 40cm3, nem 35, tehát majdnem egy kategória) én nem szerettem annyira, valahogy nekem a Stihl sokkal jobban kézre állt de ez csak egy vélemény, ettől még sokan szeretik ezeket a gépeket. Azt mondjuk nem tudom, hogy a Husi mérnökei miért nem jöttek rá még mindig, hogyha a rezgéscsillapító tubust nem gömbölyűre, hanem négyszögre terveznék, akkor a heveder koptató része nem koptatná lyukasra a műanyagot egy idő után. Stihl az új gépein ezt elég kulturáltan meg tudta oldani (nem vagyok amúgy Stihl márkab.zi, de van amiben tényleg jobbak).
Mindenesetre 40-50-60 ezer Ft a két márka azonos teljesítményű típusai között nem indokolt, egy 20-30 ezret mondanék reálisnak. -
Archer
őstag
Nekem 525RX-van. 545-öt közelről nem ismerem de biztos, hogy egy nagyon jó és strapabíró gép, az ilyen 30 ezres kaszáktól fényévekre van. Viszont nehéz (a heveder és a rezgéscsillapítás ezt elég jól ellensúlyozza, a Balance X hevedernél nem nagyon van jobb a piacon) és valószínűleg eszik is rendesen, kiskertben elzümmögni vele nem éppen gazdaságos. Valamit valamiért.
Karbantartást nem kell elhanyagolni, -a szokásos dolgokon kívül még néha illik leszedni a burkolatot és a henger bordái közül kipucolni a dzsuvát (nem csak ennél, hanem bármelyik gépnél) - és akkor nagy valószínűséggel sok-sok évig teszi majd a dolgát.Zsibbasztó fűnyíró: lehet, hogy megütötte valami a kést vagy a főtengelyt, illetve el is lehet köszörülve a kés. Kipróbálnám egy új késsel, hátha csak az a gond.
-
Archer
őstag
Ki kellene próbálnod egyszer egy profi gépet, azért éreznéd a különbséget mind a termelékenységben, mind az elvégzett munkában. Nem állítom, hogy mondjuk egy 250k-s gép 6-szor jobb munkát végez, mint a tied -ha szigorúan csak az árat nézzük- de azért hidd el, van különbség.
Nyilván annak van értelme ilyen gépeket megvenni (legyen az fűkasza vagy akármi) aki ezzel munkaszerűen tud dolgozni bevételért, azért is javasoltam inkább a gépkölcsönzést. -
Archer
őstag
válasz
Zodiacus #1384 üzenetére
Azért javasoltam, hogy érdemesebb bérelni inkább egy-két órára egy komoly gépet.
Tin: annál persze sokkal jobb, mintha egyáltalán nem lenne szellőztetve de ha mondjuk lenne egy "próbapázsit", aminek az egyik felét ilyen elektromos géppel kezelnék évekig, a másik felét egy profi nagy géppel (pl), és lenne kivágva mindkettőből egy "próbaszelvény", elég szembetűnő lenne a gyökérzóna különbsége a két mintán. Egyszerűen ahhoz kellő saját tömeg kell, hogy megfelelő mélységbe bele tudjon vágni a talajba -na meg motorerő-.
Lux: az OBI saját márkás portékája, gondolom valamelyik kínai üzem gyártja nekik ők meg felmatricázzák, nagy csodát nem kell tőle várni, amikor egy nagyobb gépre egy késszett nem jön ki 20k-ból.
-
Archer
őstag
válasz
Zodiacus #1380 üzenetére
Azért azt tegyük hozzá, hogy amiket az áruházakban árulnak ilyen 30-40k pénzekért gyepszellőztető néven, az nagyon messze van az igazitól, egy jó gép, amivel minőségi munkát lehet végezni, az 40-50 kiló meg van rajta legalább egy 4,5-5 lovas motor (ez már a 200k+ kategória árban). Akinek csak otthon kell évi 1-2 alkalommal, inkább béreljen pár órára egy profi gépet.
Új hozzászólás Aktív témák
- Vezetékes FEJhallgatók
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Nintendo Switch 2
- Tényleg megbüntette az Apple-t és a Metát az EU, jön a megtorlás?
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Ubiquiti hálózati eszközök
- PlayStation 5
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
- Mi mindenre jó egy másodlagos megjelenítő?
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- További aktív témák...
- Alufelni 4 db., R16 méretű gumihoz (pl. Ford Galaxy II) (az ár 4 db-ra vonatkozik)
- Techsend cyber A 2023 elektromos roller eladó
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- Alfa Romeo 159 1.9JTD 120le 8v 2009 Facelift
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- Geforce GTX 1050, 1050 Ti, 1060, 1650, 1660 - GT 1030 - Low profile is (LP)
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
- Telefon felvásárlás!! iPhone 13 Mini/iPhone 13/iPhone 13 Pro/iPhone 13 Pro Max/
- GYÖNYÖRŰ iPhone 11 Pro 64GB Space Grey -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2051
- Ritkaság! Hibátlan Prémium felsőkategóriás LGA 1700 Alaplap! Asus Rog Strix Maximus Hero Z790 Wi-Fi
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest