Hirdetés
- Kompaktabb lesz a Honor 400 a vártnál
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- iPhone topik
- Kapcsolja ki, kapcsolja be!
- Huawei Watch GT 3 Pro - korlátolt szépség
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Beats Powerbeats Pro 2 - az Apple termék, ami jobb Androiddal
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Ultrásodik a Redmi K80 Pro
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Blackhole13 #44481 üzenetére
Amúgy volt utána egy Note2-m is, ami szintén Wolfsonos volt, készült rá voodoo, hogy megkerülje a hang az oprendszert. So-so elment, de az SGS leradírozta azt is. Az egy baleset volt, hogy ilyen jól szól, nem lesz még egyszer ilyen. Ha át kell menni az Android béna hangrendszerén, már eleve nincs semmi esély arra, hogy jól szóljon egy telefon, és elég nagy legyen a az erősítés, hogy rendes füleseket kihajtson. Egyszerűen az EU-s szabvány tiltja. Nem tudom, hogy létezik-e még valamire hasonló hack. Szerintem válaszd szét a két problémát. Legyen telefonod, és egy mp3 lejátszód. Ha pedig összesen annyi van rá, akkor vegyél belőle telefont, és vegyél mellé egy másik SGS-t, amit mp3 lejátszónak használsz. Nem kapsz használtan sem semmit 10-15-ért, ami csak közelébe érhetne a Samunak.
-
A kilencvenes évek közepén nekem is volt egy olyan Rahmanyinov 2. zv. (Sz. Richter) felvételem, amit úgy sikerült akkoriban megszerezni, hogy egy ócska lemezjátszóval kazettára másolta valaki, onnan digitalizáltam egy akkori pro Yamaha hangkártyával, és heteket töltöttem az akkori hangfelújító/javító programokkal, hogy a zajt, sercegést és pattogást leradírozzam róla. És imádtam. Kb. 10 éve megtaláltam akkori füllel már szörnyű volt. Azóta szerencsére szerencsére megvan az eredeti CD kiadás. És az is szörnyű
Tele van digitális torzításokkal. Nem tudom mit csinált vele a Deutsche Grammophon, de bár ne tette volna.
-
válasz
Blackhole13 #44481 üzenetére
Én még mindig az i9000-et használom mp3 lejátszónak. Ha ez bekrepál, veszek egy másikat használtan
-
válasz
SunMount3r #44477 üzenetére
Csak azért mondtam, mert ismerek jópár embert, akiknek van, de a hangminőség megítélésében süketek, mint az ágyú.
-
válasz
SunMount3r #44472 üzenetére
lehet ezért írtam ilyesmit, de én most is úgy gondolom, hogy talán ha valaki tisztábban tud disztingválni az egyes hangok között az ilyen esetekben is érezteti hatását
Csak gondolod. Ahogy az abszolút hallási is fejleszthető, nem csak veleszületett tulajdonság lehet (nekem is van részleges, nem működik minden tartományban), a hangminőség megítélése sem okoz gondot senkinek, ha fejleszti ezen képességét. -
válasz
SunMount3r #44461 üzenetére
Mivel abszolút hallásod van, ezért azt is tudod, hogy annak semmi köze a hangminőség megítéléséhez. Természetesen ezzel nem azt mondom, hogy hülyeséget mondasz. Nem azért ér valamit a véleményed, mert abszolút hallásod van, hanem mert tudod, mit beszélsz.
-
válasz
funkmester #44454 üzenetére
Ne má'. Nehogy csak ezért valakinek egy realteket kelljen meghallgatni.
-
Napi jó tanács
Ne hallgassatok zenét takonyosan. Azt hittem valami baja lett a lejátszómnak, mert eltűnt a basszus. Nyomkodtam mindent, még kiemelést is bekapcsoltam, de semmi. Aztán egyszer ásítottam egyet, és azóta a bal fülemben van basszus...
-
válasz
HUNNIA1920 #44386 üzenetére
Nekem egy hónapja tűnt el egy ajánlott belföldi levelem, el se mondom, hogy hányszázezer forintos kárt okozva.
-
válasz
SunMount3r #44313 üzenetére
De elég lehet egy előtét sönt is, ami lehúzza a jelszintet 18 dB-lel. Egy darab ellenállás beforrasztva a gitárkábelbe. 5 Ft + 5 perc. Persze a bemenő impedancia nem lesz az igazi, a gitárhang nem lesz olyan jó, de gyakorolni lehet, a 2i2 dac része pedig jobb.
-
válasz
SunMount3r #44314 üzenetére
Igen, elhiszem, hogy nem bírja. Nem is értem, hogy gondolta ezt a focusrite.
-
válasz
SunMount3r #44313 üzenetére
Megnéztem a Focusrite oldalán, ők is p-p-ben értenek mindent, ez a line level +20dBu-ból derül ki. Úgy látszik, ezeknél a belépő kütyüknél szeretnek minél nagyobb számot kiírni, még ha nem is ogy szabályos. Ha gitárra kell elsősorban, és nincs pénz semmilyen trafós Di-ra (10 alatt is van), akkor a specsheetek alapján a Rolandot választanám, mert annak jobb a bemenő impedanciája.
-
válasz
SunMount3r #44310 üzenetére
A DI assz impedancia illesztést végez. Semmi köze a headroomhoz. És amúgy sem világos, mit akar jelenteni a 14dB headroom kifejezés. Nem láttam a Focusriteok spec sheetjét, de szerintem két külön dolgot hasonlítasz. A +4dBu a szabványos vonali jelszintet jelenti stúdió környezetben rmsben kifejezve, ez peak-to-peak +20dBu-t jelent. A másik érték viszont eleve p-p-ben van, és nem szabványos.
-
válasz
Montesantos #44219 üzenetére
Nem azért akarja meghallgatni, hanem mert audióeszközt nem vásárolunk meghallgatás nélkül. Tetszik, nem tetszik, ez a kérdés.
-
"a DLNA adatátviteli képessége..."
A helyi hálózattól és az azon lógó eszközöktől függ.Ez igaz. Viszont például a logitech squeezebox, ami saját TCP alapú protokollt használ, bitperfektre képes mostohább hálózati körülmények között is. Ugyanazon a wifin ahol a DLNA DoPE megbukott, a squeezboxos DoP gond nélkül működött.
Kár, hogy egy videóra kihegyezett szabvány lett az audió szabvány is, mert itt csak gond van vele. Videónál nem létkérdés a bitperfekt átvitel.
-
Azért nem ilyen egyszerű. A DLNA-nak van egy alapvető problémája, mégpedig hogy UDP protokolt használ, ami egyáltalán nem garantálja még a bitperfekt átvitelt sem.
Ezt jól meg lehet figyelni például a DSD over PCM and Ethernet (DoPE) protokollnál, és wifin szakadozik össze-vissza. Ugyanígy bukik a bitperfekt sima pcm-nél is, csak ott a vevő oldal besaccolja a hiányt,
-
Van egy komoly gondom a Mytek 192-vel. Tegnap hallottam egy elég hangos pukkanást a jobb hangszóró felől. Azóta a jobb hangszóróba mindenféle digitális zajok keverednek. Zúgást hallok, ha megy bármilyen net forgalom, kerreg, ha görgetem a böngésző ablakát, csörömpöl, ha mozgatom az egeret, de még a játék fps-e is behallatszik. Csak a jobb oldalról érkezik, a bal oldal tökéletes. A jelenség csak akkor van jelen, ha a számítógép és a DAC össze van kötve. De az már mindegy hogyan. Csinálja USB2-n, csinálja FW-n, és csinálja az alaplapi SPDIF kimenetről is. Ha viszont egyik sincs bekötve, akkor nem csinálja. (Ha nincs semmilyen aktív bemenet, nyilván a központi vezérlő lekapcsolja a kimenetet.)
Leszedtem a fedelét, és kerestem valami kondit, mert arra gyanakodtam, de nem találtam semmi púposat. Találtam ellenben 2db púpos Axicom P2 relét.
Csináltam egy fotót az analóg részről: itt középen jól látszik a két púpos relé, és van egy magányos ugyanolyan relé a bal oldalon, ami viszont nem púpos. Még mindig a kondikra gyanakszom, de semmi sem látszik kívülről.
Ötlet?
-
válasz
bkercso #43845 üzenetére
Vonali eszköz, a lánc egy eleme (mikrofon előfok, felhozó erősítő, eq, összegző, kompresszor, kimenő erősítő a főbb elemek, de közte még egy valag egyéb lépcső) 10-20k-ba dolgozik, és a bemeneti impedancia talán 600 ohm (ha ez volt a kérdés). Tápfesz 5532/5534/074: +/-15V, 072: +/-12V Ezen kívül van még a kapcsolásban 3db feszültségvezérelt erősítő is: that2181. Egyik darab a két csorna közös mono detektora, az ő kimenete vezérli a másik kettőt a sztereó buszon, ők hárman végzik a komprimálást. A jelszint pedig +10dBu rms (7Vp-p)
-
válasz
bkercso #43841 üzenetére
A legtöbb (tényleg 80-90%) stúdiós eszköz 100k és 100 milla között NE5532-t és TL072-t használ. Az összes felvétel ezekkel az opampokkal készül. Egy konzolban ezer 5532-n és 072-n megy át a hang, mielőtt elkészül a zene. Zseniális hangú többszázezer dolláros SSL, Neve és API konzolokon is. Most építek után egy SSL konzol beépített kompresszorjának a klónját, csak azt anyagköltség 100k, az opampok: 4db 5534, 2db 5532, 1db 072 és 1db 074 (quad).
-
-
Én egyszer már javasoltam: Nullteszt. Annó nem kértek belőle, a cél csak egy egyszerűbb ábra volt, nem akarták komolyra venni a figurát. Ha mégis váltani szeretnének, szívesen el is magyarázom, hogyan kell elvégezni a mérést. Még a milliós dacok között is hatalmas (sok decibel) különbség mérhető, és a szubjektív hangminőség elég jól viszonyul a mért eredményekhez. Hátránya, hogy nagyon jó referencia adc kell hozzá, különben a mérőeszköz teljesen eltorzítja az eredményeket. De azt sem tudom, hogy mennyire működik jól a dolog ilyen gyenge da konvertereknél, mint ami egy telefonban van. Lehet, hogy olyan gyenge eredmények születnének, hogy megint nem lenne különbség a készülékek között (nulla decibel korrelációs értékeket nem lehet sorrendbe tenni).
-
válasz
schawo #43418 üzenetére
Poénból felraktam az USB2 drivert is. Azzal dropout nélkül 2,9+4,7ms érhető el (48 / 128). Ha szorosabbra veszem a driverben az elsődleges puffert, akkor a szoftverben tudok 48 / 64-et (1,5+2,4ms) is kiválasztani, de úgy időnként droppol. A driver azt mondja, hogy szar az USB kábelem, vegyek jobbat
-
válasz
schawo #43414 üzenetére
Egy kicsit foglalkoztam a Mytek hardveres beállításaival, a driver latencyt ("lowest") és az audio puffert (32 samples) a legszorosabbra vettem (ami csak akkor ajánlott, ha elég alacsony a DPC), és így a rendszer dpc még kisebb lett, tehát maga a Mytek lassított fölöslegesen. A Windows maga gyakorlatilag realtime.
-
Igen, jó értékek, a hozzáférések 0,002%-a haladta meg a 0,1ms-ot, és a leghosszabb hozzáférés is csak 0,5ms volt. A mai egész napos (a Mytek folyamatosan, nonstop mér a háttérben) adat még jobb, 0,0007%, max 0,4ms. Win8.1-en százalékos arányban is jellemző volt az 1ms (2-5%) körüli a dpc idő, itt meg egy egész nap alatt el sem ment el odáig. Pedig nem nulla kilométeres a Win10-em sem, pár hónapja megvan, de még egyszer sem néztem rá a mérőre, csak tegnap csodálkoztam rá.
Linuxot passzolom.
Itt egy Mac-es mérés (mástól):
Tehát végre a Win is elérésben összemérhető a Mac-kel, sőt ez a Mac eredmény rosszabb a 0,017% 0,1 ms fölötti értékkel.
-
A DPC Windows kernel cpuidő-foglalás szeletei. Mennyi ideig tart egyegy hardverelérés, és annak a legkisebb egysége. Minél hosszabb egy ilyen időszelet, annál nagyobb az esélye, hogy médialejátszásnál az adott pillanatban megakad a hang és/vagy a kép. Tulajdonképpen a hangminőségre is hatással van, mert alacsony dpc időknél a jelfolyam egyenletesebben jut a hardverhez, jobban tud dolgozni a jittercsökkentő puffer.
-
-
válasz
gixxer-tomee #43202 üzenetére
[link] Azzal egyelőre ne törődj. Ráérsz az opampokkal később bohóckodni.
-
válasz
gixxer-tomee #43193 üzenetére
Mert egy egész jó hangminőségű hangkártya egy fogyasztható minőségű fejhallgató-erősítővel. Nagy valószínűség szerint jobb végeredményt produkál, mintha a mostani alaplapira kötnél egy hasonló árú füleserősítőt.
-
-
válasz
gixxer-tomee #43181 üzenetére
A fiionak van beépített erősítője, a telefonnak is. A pc-hez kellene. Hallgasd meg ugyanazt a fiion és a pcn, hogy te magad eldöntsd, hogy neked kell-e.
-
válasz
vodkaboy22 #43068 üzenetére
De, elég határozott különbségek jönnek ki a csövek között, mind hozza a valós karakterét. Képzeld nekem is volt ilyen Bravom. Pont olyan, mint egy alacsony tápfeszültségű hibrid
-
válasz
Krissz80 #42969 üzenetére
Két apróbb kiegészítés az AES3 (AES/EBU) témához:
További eltérés az SPDIF-hez képest, hogy kétirányú szinkronizációs mérőjelet (wordclock teljes értékű alternatívája) is átvisz.
Ha a DAC és a lejátszószoftver is ismeri a DoP (DSD over PCM) protokollt, akkor az AES3 kapcsolaton is átmegy a DSD jel. -
válasz
kerobi #42730 üzenetére
Hát, ez az, nem segít rajta, hogy mikrofonkábel elrendezésű, ha alapvetően vacak. A kábel nem sztereó (még ha úgy is tűnik neked), véletlenül se kösd be sztereó módban, közös földdel. Vagy fogd össze a belső csavart érpárt, és együtt kösd rá a jelre, a föld pedig menjen az árnyékolásra, vagy egy kicsit talán jobb megoldás, ha a az érpár egyik tagjára a jelet, másikra a földet kötöd. Budapesten tudsz vásárolni?
-
válasz
kismikis #42727 üzenetére
Azt szeretném kérdezni, hogy az amp és a dac közzé rca kábel lehet mikrofonkábel? Jobb a vezetőképessége?
A hifi kábelek általában esztelenül árazott hobbi termékek, a mikrofon kábelek profi cuccok.
(#42720) kerobi
Szóval be lehet tenni, de "jobb vezetőképességre" nem kell számítani, a hangminőség nem ezen múlik. Mind vezet, egyik sem hagyja el az elektronokat.De aszimmetrikus bekötésre alapvetően jobb a koaxiális elrendezés, mint a csavart érpáras. Persze ettől még lehet egy-egy csavart érpáras mikikábel jobb, mint valamelyik koax. A kábel hangja elsősorban a kapacitásán, másodsorban az impedanciáján, harmadsorban egyéb apróságokon múlik.
-
válasz
kismikis #42723 üzenetére
A kérdés arról szólt, hogy inkább koaxiális elrendezésű, vagy csavar érpáras (mikrofon) kábelt használjon-e koaxiális RCA csatlakozóhoz. A márkák harcát kár volt idekeverni, a Mogaminak, Beldennek, Gothamnak, Sommernek, Taskernek, Van Damme-nak (csak hogy pár profi gyártót említsek) is van koaxiális kábele, akárcsak mikrofonkábele. A professzionális felhasználásban is szükség van mindkettőre.
-
válasz
gubabela #42562 üzenetére
Ez attól még monitor. A stúdió monitor való stúdiós lehallgatásra, a monitor meg csak úgy, lehallgatásra. A polcsugárzókat szokás monitornak hívni.
(#42566) Dorian
Ezzel nem tudok egyetérteni. Egy 400k-s DAC-kal szolgálok ki egy 200k-s hangsugárzópárt. És egy 150k-s DAC-ot cseréltem a rendszerben a 400k-sra (ha csak az ár oldaláról vizsgáljuk a dolgot). A hangminőség más részében hoz javulást egy jobb sugárzó, mint egy jobb DAC. És akinek a DAC által nyújtott előny fontosabb, mint a sugárzók által nyújtott előny, az inkább a DAC irányába tolja el a rendszerét. -
válasz
lugosi #42550 üzenetére
Ha natív usb audio, akkor nincs hozzá driver, az oprendszernek KELL megoldania.
(#42547) joe999
Pedig szegény ZS nagyon messze van az igazságtól. Amennyiben, nem találtál számottevő különbséget a DA300 és a ZS között, akkor azon az USB kábel sem fog érdemben változtatni. Hallgasd kicsit, pár napot, majd tedd vissza a kártyát egy rövid időre, és akkor nézd meg, hogy mi a tapasztalat. ha akkor sem lesz meg a fíling, akkor el lehet filózni a folytatáson. -
válasz
lugosi #42542 üzenetére
Amelyik dmg-ből felraktad a drivert, ugyanazt elindítva le is tudod szedni. De könnyen lehet, hogy nem oldja meg. Nekem az egyik macen bebugzott az aes16 drivere, azóta se lett rá megoldás, kénytelen vagyok firewire-ön használni az aurorát annál a gépnél. Teljes reset kéne, de azt nem vállalom.
Röviden és tömören: OSX=cumi
-
válasz
#16820480 #42485 üzenetére
Alapvetően nem rossz a DSD, pont azért mert a DAC IC chipek belsőleg használt jelfolyamát használja. Egy belső PCM delta-sigma konverzió kimarad. Én csak a saját DAC-ommal tudok közvetlen összehasonlítást, de ha a ugyanazt a PCM fájlt kézzel átkonvertálom DSD-re, akkor jobban szól, mintha az eredeti PCM-et hallgatom. De ezt nem csak én vettem észre, több DAC-nál is tapasztalható ez a jelenség az "internet" szerint.
A probléma DSD-vel, hogy matematikailag függvényként nem értelmezhető, ezért a digitális szűrők (effektek) nem működnek rajta. Emiatt a DAW-ok közül is csak a Merging Pyramix kezeli, de idén megjelent valami egzotikus Sound Magic Serenade nevű DAW, szintén ígér valamiféle DSD támogatást (mire az legalább félkész szintű DAW-nak lehet hívni, addig még legalább 5 év telik el). De ezek is úgy kezelik, hogy on-the-fly konvertálgatják DSD és PCM között a jelfolyamot, ha szűrő kerül rá, bullshit az egész, de legalább jó drága (20k alatt nem lehet belőle használható AD-DA+DAW rendszert kiépíteni) Emiatt a stúdiós felhasználása igencsak korlátozott, pár akusztikai felvételnél használható, ahol úgyse szűrőzne az ember (ha mégis kell, akkor megette a fene).
Meg aztán egy könnyűzene amúgy is legalább 3x átmegy DA-AD konverzión, mire elkészül, nem tök mindegy, hogy a végső AD előtt előtt milyen formátumban volt tárolva? Ha valakinek könnyűzenei DSD kell, akkor egyszerűen a mastering szűrők kimenetét nem PCM-ben, hanem DSD-ben rögzíti vissza egy mezei sztereó DSD AD-vel.
-
válasz
Krissz80 #42483 üzenetére
A SACD teljesen más, egybites delta-sigma jelfolyam. Azért volt ilyenre szükség, mert az összes DAC belsőleg így dolgozik, és ezt könnyebb kezelnie. Régen nem volt meg a sávszélesség arra, hogy a nagyfrekvenciás pcm-et a dac ic képes legyen belsőleg delta-sigmára alakítani.
A stúdiótechnika alapvetően le se szarja a sacd-ot, a dsd jelfolyam teljesen kezelhetetlen. Gyakorlatilag egyetlenegy megfizethetetlen rendszer képes csak így-úgy kezelni. A legtöbb dsd úgy készül, hogy az első felvétel pcm, aztán az utolsó analóg visszaalakítás után (mastering során) egy dsd felvevővel rögzítik, és többet hozzá sem nyúlnak.
-
válasz
SunMount3r #42476 üzenetére
Egy jó resampler simán megoldja. Gondolj csak bele, hogy szinte az összes zenét a stúdióban 48-on és esetleg annak többszörösén veszik fel, mégis a végén 44-en kerül ki.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
A topikban terméket, munkát, szolgáltatást hirdetni tilos!
- Elemzés Erősítők tápellátása 2.
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Panasonic er-dgp90 k Hajvágó /// Bontatlan, Új // Számla + Garancia
- Satechi 200W 6 portos USB C hálózati töltő /// Bontatlan // Számla+Garancia
- Thomson Streaming Box 270 Plus 4k UHD /// Új // Számla + Garancia
- JVC Autós Fejegység /// Újszerű // Számla + Garancia
- Focusrite Scarlett 2i2 Gen 4 /// Teljesen Új // Számla + Garancia
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest