- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
Hirdetés
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
Aktív témák
-
#16741888
törölt tag
Amúgy az egész szitu meg lett volna oldva ha a Massa kérés nélkül átadja a helyet, el lett volna könyvelve mindenki által fasza gyereknek, aztán kevésbé kiélezett szituban meg visszakérte volna... csapatmunka.
Igen egyikoldalról mindenki elkezdi most sajnálni, de a csapat amiben ő is van kúúrva szarul jár, kb. senkinek nem jó a jelenlegi helyzet max az ő egójának. Az meg szerintem egyenesen nonszensz hogy ne engedje el, 1 csapat neki nincs esélye a másiknak igen, ha egyéniben nyernek nyilván mindenkinek jobb lesz, több szonzor több pénz stb.
Term sarkítva írom. Nyilván ő csak egy munkás nem lehet elvárni tle hogy átlássa az összefüggéseket nem ezért fizetik, de úgy gondolom ez is hozzátartoik ahhoz hogy valaki beletuszkolja magát a második pilóta skatulyába vagy sem... neki most faszán sikerült.
Jókis poaktív szemlélettel ezt el lehetett volna kerülni. (nagyrészt) Jövőre meg lehett volna bizonyítani, ennek az évnek úgyis lőttek... -
popp
tag
válasz skylaner #17550 üzenetére
De te mondjuk nem közvetítesz futamot, szal megbocsátható. És egy ideig még nekik is elnéztem, de hogy a féltávon túl senkinek nem tűnik fel ott, ez már több mint bosszantó. Először úgy volt, hogy 20 pont, de utána pár héttel később 18 pontra módosították, hogy nagyobb legyen az 1. és a 2. hely közti különbség, az előzésre ösztökélve ezáltal.
"A MOSFET-ek karakterisztikája olyan egyenes, hogy attól bármelyik elektroncső sírva fakadna. A csöveké viszont épp olyan mértékben görbe, ami az emberi fülnek kellemes."
-
hobizoli
nagyúr
válasz #16741888 #17551 üzenetére
Mivel ez csapatjatek, ezert a csapaterdek az elso.
Foci VB-n is ha egy-ket balfasznak nem a sajat egoja lenne vagy lett volna az elso, hanem csapaterdek, hogy kiszoritott helyzetben 2 vedovel a nyakan ramozdulo kapussal is de akkoris megprobalja beloni helyett inkabb atpasszolna a sokkal tisztabb helyzetben levo jatekostarsahoz a kapus kimozdulasa miatt kevesbe fedezett kapuba sokkal nagyobb esellyel lone egy golt, neeeeeeeeeeeem inkabb megprobalja, aztan meg jaj hat kiestunk...Csaptaerdek ma itt ezt diktalta, regebben is volt ra pelda, hogy FM csak feltartotta a palyan FA-t tok feleslegesen, sokkal tobb pont lenne diffi koztuk ma mar es FA is kozelebb lenne az elmezonyhoz ponttablaban, ha FM nem kocsogol akkoris. Ha nem bir menni, akkor ne eroltesse, most meg ne jatszsa a sertodottet, ha korabban ment jol volna, akkor nem alakult volna ki ez a helyzet ami.
több drón kell ;P
-
#16741888
törölt tag
válasz hobizoli #17553 üzenetére
Ezt mondom én is, neki kellett volna épeszűen levezetni abból a tényből kiindulva hogy úgyis el kell engednem hogy járok jobban? hogy jár a csapat jobban? Mindkettőre az a válasz ha én elengedem... ennyi, asszem hogy ilyen profi pilótától ilyen jellegű eszmefuttatás elvárható.
-
Pá
addikt
Az a fura, hogy kettős győzelemenél tudják, hogy 43 pont jár, azt nem szokták elrontani, viszont ha önmagában beszélnek a második helyről, akkor mindig 20 pontoznak. Valaki tényleg szólhatna már nekik.
''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''
-
Peat;)
veterán
Csak hogy én is beböfögjek. Massa ez évben rengeteget feltartotta Alonsot, ennyi. Hogy szép volt a mai? Dehogy, nálam a sok feltartás együtt van egálban a maival, mindegyik kicseszés valahol a másikkal. Egyikre sem reagált a csapat jól, pedig nekik kellett volna taktikai változtatással, ahogy ma is másképpen kellett volna megoldani. Ma Massának hagyták meg a döntést, ő így döntött. Hamilton nem döntött volna így ahogy Webber vagy Vettel sem. Az hogy Massa ezt a döntést hozta meg, nem volt más mint önértékelés az idei évét tekintve.
Feltartás: Egyforma autóval és taktikával azért egy kicsit is komolyabb pilóta már tartani tudja a csapattársat. Persze előzze meg ha gyorsabb, egyet értek. De ugyanolyan autót megelőzni nem épp könnyű feladat, avagy Button a lelassított és támadásra még csak nem is számító Hamiltont meg tudta előzni? Ja értem, az más, Alonsonak attól még 500 méteres szakaszon egyszer jobbról, majd visszaengedés után egyszer balról is meg kéne hogy előzze Massát, mert úgy fair.
Mert ha még agresszívabban támadja Massát akkor meg azért háborogna sok ember. Lásd a boxbejáratos előzést. Ami Hamiltontól szép és agresszív kiváló megmozdulás, az Alonsotól egy csapatot semmibe vevő megmozdulás volt. Mondá sok sok ember. Maga Hami is.Szerintem Alonso idén bármit is csinál csak egy sötét ló lesz. Ha az egyik pilóta felrakja a sapkát és ő is az a baj, ha leveszi és ő is akkor az a baj, de ha nem azt csinálja mint a másik az meg végképp baj. Ha az egyik csapat/pilóta semmibe veszi a szabálykönyvet, míg ő betartja akkor looser szerepet kap. Ha úgy előz mint a másik mert máshogy nem igazán lehetséges a mai autókkal akkor az a baj. Ha az egyik pilóta bemondja a rádióban hogy ő a kettes számú, ott nincs még vizsgálat sem...ja hogy nem a pályán szedték le az első vezetőszárnyat...aham...megint az a papírmunka. Ha figurázzák a szabálykönyvet parkoló autókkal időmérőn az (még nekem is) poén. De ha valaki kanyart levág, akkor ne egy pozíciót vegyenek el tőle...hanem buktassuk meg arra a futamra. Valami azt súgja sok történet lesz még idén, ahol még sötétebb ló lesz Alonso. Én csak remélem, hogy még pofátlanabb lesz és legközelebbi ilyen alkalomnál röhögve megy el...mert ebbe a sportba jelenleg ez kell. Pofátlanság. Ezt pedig nem egy intézkedéssel sulykolták bele, az egyébként erre igen fogékony Alonsot. Egy egoista, beképzelt, latin vérű ember. Nem tudom hibáztatni ha lemegy a redőny és ott fog ügyeskedni ahol lehet. Ideje ugyanazon a pályán versenyezni ahol a többi vetélytárs is versenyzik, ma meg is lett az eredménye.
[ Szerkesztve ]
-
TESCO-Zsömle
félisten
A legegyszerübb az lett volna, ha abban az ominózus jobbosban nem ránt rá Lonzira, hanem korrektül hagy neki egy kis helyet, majd rá a vontatókötél és el Vetteltől párosával...
Mindenki boldog, mnincs fogási lehetőség.
Bár én lassan kezdek olyan perverz lenni, hogy ezekben a botrányokban is meglátom a szándékosságot. Hisz nézzétek meg mennyivel több hozzászólás született, mint egy átlagos eseménydús meccsen... "A negatív reklám is reklám", szokták mondogatni, és most mindenki fokozottan figyel a Ferrarira, a Világtanácsra, a Formula 1-re, Mari néni lepedőjére, a cirmos cica bajszára, meg a templom egerének a perselyére is...
sz: Mekkora botrány lenne, ha egyik év elején kiszivárogna a F1 teljes éves forgatókönyve az összes tervezett botránnyal és a nyertesekkel...
[ Szerkesztve ]
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
prmcsk
addikt
Az elengedésről...
Értem és megértem a szitut, de ez így nagyon gusztustalan volt...
Ezzel kapcsolatban van egy sanda gyanúm, hogy ezt maszat "rendezte" így.
Kizártnak tartom, hogy a verseny előtt ne beszéltek volna erről, hiszen 2.-3. helyről rajtoltak és nem a végéről, tehát bőven volt esély az 1.-2. helyre. Nem igaz, hogy ilyen inpotens és abszolút feltűnő megoldást találna bármilyen mezei csapat.Massa van akkora suttyó, hogy ha már a VB. esély miatt el kell engednie alfonzót akkor nem a "megbeszéltek szerint" teszi, hanem a maga módján, mert ő ilyen...
Minél botrányszagúbban, minél feltűnőbben, hogy ezzel együtt önsajnálatot is gerjesszen és közben eljátszhatja a durcás kisfiút is. Sosem volt VB. tipus és soha nem is lesz az.
Tudta, hogy a csapata saját "önvédelméből" nem fogja kibeszélni a történtek után, hogy: Nem így volt megbeszélve az elengedés és ezt használta ki a saját bunkóságára...
Szerintem a csapatrádiós beszólás már az utolsó "figyelmeztetés" volt, mikor látták, hogy maszat nem a megbeszéltek szerint jár el és nem jóval előbb engedi el alfonzót, mondjuk egy lassú kanyaros direkt elfékezés kapcsán.
[ Szerkesztve ]
"Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?
-
D@ni88
addikt
válasz prmcsk #17560 üzenetére
hát igen, hányszor elengedhette volna de nem, és tudta hogy el kellene engednie. Amúgy meg visszaemlékezhetünk a 2007es brazil nagydíjra is. Ott se adta könnyen a bőrét. Merthogy ő Massa. fékezte volna el magát, vagy csúszik le az ívről, de kigyorsításon elengedni az kicsit cinkes.Csak ezzel megint magát járatja le. Nem csapatjátékos, és amikor még rászólnak, akkor is a csapatot járatja le. Remélem hogy nem hosszabbítják meg a szerződését, aztán mehet egy HRT-be
-
Flashcash
Közösségépítő
válasz prmcsk #17560 üzenetére
Kizártnak tartom, hogy a verseny előtt ne beszéltek volna erről, hiszen 2.-3. helyről rajtoltak és nem a végéről, tehát bőven volt esély az 1.-2. helyre.
Massa versenymérnöke biztosan csak viccből bíztatta pár körrel az elengedés előtt győzelemre a pilótáját.
-Emellé jön, hogy rögzítik a rádióbeszélgetéseket a futam közben. A verseny alatt szivárgott is ki olyan rádióbeszélgetés a Ferraritól (amit TV-ben nem adtak le), ami szintén azt bizonyítja, hogy nem volt leegyeztetve semmi előre.
-
hunnylander
őstag
válasz prmcsk #17560 üzenetére
Ember az átlátszó rádióüzenetek az elengedés előtt, után és a futam után volt az árulkodó. Rá ne kend más Massára! Ugyan hogy engedhette volna el másként, hogy ne tűnjön elengedésnek?
Az elengedés csapattársak között nem vétség. Az a vétség, ha ezt az elöl lévő pilóta a csapat kérésére teszi.
Smedley rádiózott Massával, mert ő a versenymérnöke. A futam felénél még dicsérte, biztatta, hogy nyerhet, mert így is lehetett. Aztán Alonsonak önberőből nem ment.
Rádiózott a csapat felé "THIS IS RIDICULOUS!" ami Massa útból való eltakarításának kérelmezése.
És érdekes módon ezután Smedley felsőbb utasításra adta a team order utasítást. Smedley későbbi rádiózásaiból is tisztán átjött, hogy nagyon sajnálta a dolgot, ő a saját versenyzőjével akarta nyerni a futamot.
Pont egy évvel ezelőtt volt Massa balesete. Megérdemelt győzelmet szerzett volna, ami újra felépíti az önbizalmát, erre a Ferrari embertelenül kihasználta. Az ilyen sérüléseket sokkal nehezebben szokta kiheverni az ember, mint a fizikait.
www.HunnyF1.com
-
D@ni88
addikt
válasz hunnylander #17564 üzenetére
bezzeg ha anno kova ügyetlenkedett volna Hamilton előtt akkor világ hülyéje lenne hogy nem engedi el.
-
MODERÁTOR
Komolyan mondom, pár ember hozzáállását rohadtul nem értem. Nehogy már most Massa legyen a hibás mindenért.. A versenymérnöke végig biztatta, hogy rajta, nyomja neki, meglesz az, ő pedig nyomta, ha kellet védte a pozícióját, versenyzett, ennyi. Ha köcsög lett volna(mint ahogy sokan beszélnek róla), akkor szarik egy nagyot arra, hogy mit mondanak neki, és behozza a kocsit elsőnek. A nagy Alonso, aki meg folyton a csapatnak sír, maradt volna a második, mert önerőből nem tud elmenni. Nem ez történt, Massa elengedte, arról meg rohadtul nem ő tehet, hogy rászólnak, hogy engedd már el. Mégis mit kellett volna tennie? Én sem voltam még versenyző, de senki más sem, addig meg senki nem tudja, hogy milyen lelkiállapot lép fel egy ilyen helyzetben. Engedje el, mert parancs, de még trükközzön is, hogy ne tűnjön fel... pff.. ki ne álljon a pálya szélére kék zászlót integetni magának?
Az meg noszensz, hogy sokan rá fogják, hogy mert miatta van csak ennyi pontja Alonsonak, mert folyton feltartja.. Már elnézést, de ha olyan qva jó Alonso, és Massa meg egy kalap szar, akkor tudja már megelőzni. Mi jogon várja el bárki is, hogy Massa köteles elengedni Alonsot? Pff.. röhej
A forma 1 még mindig autóverseny, amihez hozzá tartozik az előzés, ha valakinek nyavalyogni kell a csapat felé, és arra panaszkodni, hogy nem engedik el(futamon ilyet benyomni, hogy nevetséges, hogy nem adja át önkényesen a helyét...vicc ), akkor az nem való világbajnoknak. A VB azért az, mert mindenkinél jobb, önerőből, nem szánalomból átadott helyezések miatt.Everybody lies.
-
Peat;)
veterán
válasz hunnylander #17564 üzenetére
Ez mind igaz, Massa részéről érthető a dolog, de az is hogy abban a helyzetben amiben ő van, az által amit ő maga ért el ez évben ez járt. Alonso több pontot gyűjtött eddig, ennyi a történet, nem kell túlmisztifikálni. Egy győzelemnyi különbség már nagyon sok ebben az időszakban, Alonso is épphogy esélyesnek mondható. Ha helyváltoztatás nélkül futnak be, akkor szerencsétlen Alonso háborgás menne. Teljes joggal.
Ugyanakkor a pofátlanságot amit láttunk nem Alonso és a Ferrari ültette el az idei évad elejétől a spotban. Ők csak átvették azt mint egy technikai újítást. Ajánlom az okokat végiggondolni, szerintem azok a "sérülések" okozzák azt, hogy megint olyan az f1 amilyen. Sokszor maga a Ferrari volt benne az ilyen dolgokban, de idén kivételesen ők csak most indulnak be, hiszen látták ki vezeti a vb-t és milyen mentalitással. Ez kell ide. Működik? Működik, máris +5 pont.
-
proof88
addikt
válasz Barthezz2 #17566 üzenetére
én kb egyetértek veled, még annyit tennék hozzá, hogy nem ártana a ferrarinak tisztességesebb kocsit csinálnia ... egyébként kíváncsi leszek, hogy majd a hungaroringen és pl brazilban is el kell engednie-e Alonso-t, mert Massa elég jól megy ezeken a pályákon ... Szingapúrban is... majd meglátjuk, hogy a kocsi mire lesz elég.
-
Oliverda
félisten
válasz D@ni88 #17565 üzenetére
Bezzeg ha, ha, ha...
Peat:
"Ha helyváltoztatás nélkül futnak be, akkor szerencsétlen Alonso háborgás menne. "
Előzze meg versenyben. Ez látszólag nem ment neki... mint ahogy 2005 kanadában sem ment. Aztán jött a sírás...[link]
[ Szerkesztve ]
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
venember83
nagyúr
válasz Peat;) #17567 üzenetére
No igen, csak a Ferrari olyan szerencsétlenül csinálja idén, hogy őket mindig megbüntetik érte, ez ügyben se hiszem, hogy megúsznák, és megérdemlik a büntetést, ha nem képesek okosan kezelni az ügyeket. Balfék bagázs.
hunnylander: Szegény Massa, mindjárt sajnálni fogom. Lassabb volt, kellene legyen annyi esze, hogy ne tartsa fel a csapattársát.
-
MODERÁTOR
válasz venember83 #17570 üzenetére
Ha lassabb volt(ami szvsz nem igaz), akkor a gyorsabb Alonso menjen el mellette, előzze meg! Ez sport.
Ha lassabb volt, akkor elengedi Alonsot, aki gyorsabb volt, de nem tudta megelőzni. Ez vicc, és szégyen Alonsora nézve.Komolyan, szerintetek Alonsonak alanyi jogon jár, hogy elengedjék?(akár csapattárs, akár nem)
[ Szerkesztve ]
Everybody lies.
-
Markgx10
őstag
válasz venember83 #17570 üzenetére
Jaja. Véleményem szerint volt több éves Ferraris-tapasztalata előnyként Massának és volt 10 versenye, hogy bebizonyítsa, de nem tudta, így még MS sem verte el, Alonso az első pillanattól bizonyította, hogy jobb és ha valakinek egy kis esélye is van a vb-re (mondjuk szerintem nincs esélye és Hamilton lesz a vb), akkor ő az. És ha már így történt, akkor Massa értse ezt meg és ha kell, ne tartsa fel a csapattársát. Persze ő meg is érti, csak itt nem fogják fel páran és csinálnak belőle drámát.
-
RZozo
aktív tag
Egyetértek Barthezz2 fórumtárssal.
És hozzátenném még azt, hogy két évvel ezelőtt a szingapúri nagydíjon a Renaultnál szintén Alonsonak kedvezve kérték meg a csapattársát, hogy törje össze magát, ezzel a biztonsági autót terelve a pályára, amellyel Alonso előrébb léphetett, és miután a káoszban Massánál elszúrták a tankolás, így elvesztette vezető helyét. Pont ez a pontmennyiség hiányzott ahhoz, hogy ő legyen Hamilton helyett akkor a világbajnok.
Szóval a lényeg, hogy Massa már bukott egy VB-t Alonso miatt. -
D@ni88
addikt
De látom sokan nem értik. Ugyan azzal a kocsival, és szinte ugyan azzal a beállítással rendelkező autót rohadt nehéz megelőzni. Gyorsabbnak se egyszerű lenni, de ugyan akkora leszorítóerővel, váltó áttételezéssel, gumival és motorral elég nehéz valakit leelőzni.
Máskor felvetődött az 5let hogy mindenki menjen ugyan azzal az autóval. És mért vetették el itt sokan az 5letet, mert ugyan azzal az autóval nehezebb lenne megelőzni egy másik ugyan olyan autót. -
MODERÁTOR
válasz D@ni88 #17574 üzenetére
Én értem, de akkor azt mondod, hogy Massának mindig kötelessége elengedni Alonsot, ha mögötte megy, mert előzni nem tud? Ugyan már.. Akkor Alonso ne legyen f1 pilóta, ha csak a csapatnak sírva tud jobb lenni. Apropó, ha már itt tartunk, ha jobb, ne kerüljön Massa mögé, és probléma megoldva
[ Szerkesztve ]
Everybody lies.
-
TESCO-Zsömle
félisten
Oliverda: Vettel se győzte segítség nélkül Webbert, simán nekiment. Ez a megoldás, hajrá! Alonso is letarolhatta volna Massát, mikor az rárántott.
Barthezz2: Pontosan tudod, hogy az, hogy "lassabb", vagy "gyorsabb" önmagában nem elég, ha nincs legalább 2mp előny körönként, egy jobb pilóta simán ki tudja védekezni a támadásokat...
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
proof88
addikt
válasz Markgx10 #17572 üzenetére
az a gáz, hogy a szezon 2. felében simán kijöhet úgy Massának a lépés, hogy mindig Alonso előtt fog járni ... állandóan eljátszani ezt az elengedés-dolgot nem hiszem hogy túl szerencsés lenne... az hogy a szezon 1. felében Alonso gyorsabb volt, még nem jelenti azt, hogy a 2. felében is az lesz. Elszúrták, ennyi, szar az autó, ha Alonso gyorsabb is Massánál az összes futamon, még akkor is ott van a McLaren és a Red Bull.
És én nem azt láttam, hogy Massa annyira megértette volna a dolgot. Azt érti meg szerintem csak, hogy Smedley-nek mennyire szar lehetett felső utasításra közölni vele rádión. Gondolom őt meg ki****** volna, ha nem teszi meg.
Persze a remény hal meg utoljára, végül is biztos van még esély befogni a Mekit meg a Red Bullt... -
D@ni88
addikt
válasz Barthezz2 #17576 üzenetére
azt én értem, de ha Massa lenne hasonló helyzetben akkor visszafele is működne a dolog. Azért mert hogy neki nem jó, másnak se legyen?
Nem került volna Massa mögé, ha Vettel nem nyomja annyira a falra
amúgy meg van esélye a VB-re. Visszanézed az utolsó pár futamot, akkor is meg volt a tempó, csak mindig szarul jött ki a lépés. Ugye Az SC, amit Hamilton tisztán megelőzött szabályosan
Mit kell kiakadni, átvette a Ferrari is a Mclaren mentalitást.[ Szerkesztve ]
-
MODERÁTOR
válasz TESCO-Zsömle #17577 üzenetére
Igen, pontosan tudom, te meg pontosan tudod azt(ha nem, akkor nem tudom mit nézel f1 címszó alatt), hogy ilyen esetben annyit mondhatunk: így járt. Ha jobb, akkor el tud menni. Ti mondjátok folyton, hogy Alo a jobb, akkor a te logikádat követve, a kicsit gyorsabb Alo, az előtte haladó gyenge teljesítményű, lassabb Massát meg kell tudja előzni.(hisz a jobb képességű pilóta ki tudja védekezni, de most a jobb képességű volt hátul, ergo előzni is tud)
Azt meg nem mondhatjátok komolyan, hogy Massa kötelessége elengedni Alonsot, mert ez oltári hülyeség. A csapatrádiókból tisztán kivehető,hogy a mérnöke a győzelemre bíztatta, Massa pedig így cselekedett. Rászóltak, majd elengedte. Továbbra sem látom, hogy Massa hol hibázott. Ott, hogy az eddigi összes futamon nem engedte el a mögötte autózó Alonsot? Hát LOL, versenyben voltak.. Most Alo az esélyesebb, tiszta sor, de amíg a csapat nem beszéli meg velük, hogy mi van, és a mérnöke versenyen a győzelemre bíztatja, mégis mit várnátok tőle? Előzékenyen húzódjon le, hogy menjél barátom?
D@ni88: Poros ívről indult, így akár rendes helyzetben is mögé kerülhetett volna(Vettel-Massa-Alonso sorrend pl), de ezen feles vitázni, én a többi versenyre gondoltam, mikor Massa mögött volt, és sokak szerint a köcsög hülye Massa a hibás, mert ilyenkor nem engedte előre..
[ Szerkesztve ]
Everybody lies.
-
Viktor77
titán
válasz Barthezz2 #17580 üzenetére
"Előzékenyen húzódjon le, hogy menjél barátom?"
Hát, bizony igen. Ha én már nem lehetek világbajnok (ha Massa azt gondolja, hogy ő még lehet, akkor ott baj van), de a csapattársam még igen, akkor bizony ott segítem, ahol tudom. Csapatjátéknak hívják az ilyet.
Csinálni kell. Kész. Pont.
-
-
Flashcash
Közösségépítő
pitpass cikk a futamról:
"Az önzetlen Massa a morális győztes
26/07/2010.......Fernando Alonso nem nyerte meg jobban ezt a versenyt, mint a Szingapúrit két évvel ezelőtt. A mai Hockenheimi események sokkolóak voltak és nem kevésbé szánalmasak mint amikor Flavio Briatore utasította Nelson Piquet, hogy ütközzön a 14. körben Szingapúrban.
Ez az eset teljesen felesleges volt és óriási kárt okozott a sport hitelességének azzal, hogy olyan győzelmet adott Alonso kezébe amelyet saját magától nem tudott elérni. A Renault nem volt abban a helyzetben, hogy megnyerje a Szingapúri nagydíjat. Alonso mostmár másodszor egy csapatdöntésből szerzett előnyt, amelyben a csapattársának kellett belenyugodnia a történtekbe. Ha a sport nem akar mindent feláldozni a mostani undort keltő renoméért, akkor súlyos gazdasági és sportszakmai büntetést kell kiróni a Ferrarira.
A csapatnak tovább kell cipelnie annak a terhét ami most történt, szurkolói szemszögből, pedig tovább erősít az egyre inább hangoztatott véleményt, hogy Alonso nem tud létezni olyan csapatban, ahol nem második számú pilóta a csapattársa.... Felipe Massa a Ferrari csapat része közel 10 éve, és ennél sokkal jobbat érdemel.
...Eddie Jordan jól foglalta össze a lényeget a BBC adásában, amikor emlékeztetett minket arra, hogy pont egy év telt el a Massa karrierjét fenyegető Magyarországon történt baleset óta, megtagadni Felipétől azt a lehetőséget, hogy elűzze ezeket a rossz emlékeket, pont azelőtt amikor ugyanerre a helyszínre fognak visszatérni, megbocsáthatatlan....
-
Peat;)
veterán
válasz Oliverda #17569 üzenetére
"Feltartás: Egyforma autóval és taktikával azért egy kicsit is komolyabb pilóta már tartani tudja a csapattársat. Persze előzze meg ha gyorsabb, egyet értek. De ugyanolyan autót megelőzni nem épp könnyű feladat, avagy Button a lelassított és támadásra még csak nem is számító Hamiltont meg tudta előzni? Ja értem, az más, Alonsonak attól még 500 méteres szakaszon egyszer jobbról, majd visszaengedés után egyszer balról is meg kéne hogy előzze Massát, mert úgy fair.
Mert ha még agresszívabban támadja Massát akkor meg azért háborogna sok ember. Lásd a boxbejáratos előzést. Ami Hamiltontól szép és agresszív kiváló megmozdulás, az Alonsotól egy csapatot semmibe vevő megmozdulás volt. Mondá sok sok ember. Maga Hami is."A mondá sok ember között te is ott voltál. Vagy analfabéta vagy a mai f1-hez miszerint azt gondolod ugyanazon autóval a világ legtermészetesebb dolga tisztán szépen előzni(láttuk Sutilt hogyan előzték meg előző futamon, pedig Red Bull szerintem jobb autó), vagy nagyon gyorsan változik a véleményed.
Amikor valaki a múltból szed elő valamit, az az én szememben a megfutamodás és gyengeség jelképe. Amennyiben a jelenben nem tud helyt állni a véleményed, akkor a múlt bármilyen irányú idézése csak azt erősíti meg, hogy te magad sem hiszel abban amit a jelenben állítasz. Ezért a jelentől totálisan független múltat kell előszedned önmagad igazolására.
-
prmcsk
addikt
válasz Flashcash #17584 üzenetére
Idéznél te, vagy valaki ugyanilyen véleményt a sumáker/ferrari érából, amikor a 7 VB.-hez barika és maszat állandó "slave"-re volt jumperolva ?
Az élet többször bebizonyította, hogy master és slave nélkül, közel azonos képességeknél nem lehet VB.-t nyerni. Elég a mekire gondolni. Alfonzra és hamira, akik szétszopatták egymást, rajkó meg VB. lett, bár szerintem nem véletlen, mert két versennyel a vége előtt 17 pontelőnyt eldobni, ahhoz hülyének kell lenni...
(Ez volt az ára a "kémbotránynak".Istenem, hány VB. cím dőlt el így ?
Bárki megszólalása csak így volna fair...
[ Szerkesztve ]
"Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?
-
Flashcash
Közösségépítő
válasz Viktor77 #17583 üzenetére
Coulthard, Jordan mind vettek már részt csapatutasításban.
Egyöntetűen mondták, hogy egy csapatutasítást nem így kell kivitelezni, és a Ferrari csapat amatőr módon oldotta meg a helyzetet. Maradjunk annyiban, hogy én inkább nekik hiszek, talán több tapasztalatuk van a témában.
1. Csapatutasítást nem a versenymérnöknek kell közölnie.
2. Ennél jóval diplomatikusabban kellett volna fogalmazni. Rob Smedley nem volt erre felkészülve.
3. Minden esetre fel kell készülni, amit itt a topicban leírtunk a verseny előtt, hogy simán elképzelhető előzés Alonsoval és Vettellel szemben, mert nem igazán jól rajtolnak mostanában azt a Ferrarinak is tudnia kellett.
4. Ha Alonsot akarták favorizálni, akkor előre meg kellett volna beszélni a pilótával és a versenymérnökkel, nyilvánvalóan ez nem történt meg hiszen Rob Smedley még győzelemre bíztatta a versenyzőjét kb. 10 körrel a csapatutasítás kiadása előtt. (valaki ezért is a versenyzőt butázza, akkor a Ferrari csapat mi volt? barom vagy valami durvább? a pilóta mit gondoljon? 10 körrel előtte nyerni fogsz, utánna meg mégis inkább engedd el Alonsot)
5. Az elengedés nem így nézett volna ki, ha a helyzet tisztázva lett volna előre.
6. Nem szivárogtatunk ellenünk felhasználható bizonyítékokat a csapatrádión. (Alonso team)[ Szerkesztve ]
-
MODERÁTOR
válasz Viktor77 #17583 üzenetére
Oké, akkor vegyük a többi helyzetet, ahol Alo Massa mögött volt beragadva, és a fenti hsz-ek egy része szerint ott is el kellett volna engedni.. szerinted? Legyen jó pilóta, legyen Ő elöl, és akkor nincs ilyen gond.
Mondom mégegszer és utoljára, ha szerintetek Massa köteles minden helyzetben maga elé engedni Alonsot, mert gyorsabb nála(előzni meg nem tud), és ő a "ki ha én nem", akkor nincs több kérdésem(ahogy rinyál néha a csapatnak, mint az ovodások de komolyan.. a mostani kijelentése a rádióban "ez nevetséges", meg csak engem igazol, hogy szerinte neki alanyi jogon jár, hogy elengedjék Másra ugy látszik nem képes). Az utolsó 3 versenyen, kiélezett helyzetben engedje el, ha ő az esélyes, de ha most senki nem mondja neki(az meg abszurd, hogy mert nincs annyi esze magától.. basszus, versenyezni van itt), sőt az ellenkezőjét kapja tanácsnak, és van hátra még egy rakat futam, nekem egyáltalán nem természetes, hogy csak úgy jófejségből el kéne engednie. Ha nektek az, akkor tudom sajnálni, nézzétek így a forma 1-et, de szerintem az nem sport.Vettel Webber esetről sincs más véleményem, de most semmi köze ehhez..
[ Szerkesztve ]
Everybody lies.
-
Viktor77
titán
válasz Barthezz2 #17588 üzenetére
"Az utolsó 3 versenyen, kiélezett helyzetben engedje el, ha ő az esélyes, de ha most senki nem mondja neki..."
És ki húzza meg a határt, ahol szerinted el kéne már magától is engednie? Mert szerinted is meg kell tenni, ha úgy állnak. Szerinted 3 futammal a vége elött, szerintem már most.
Csinálni kell. Kész. Pont.
-
Oliverda
félisten
válasz TESCO-Zsömle #17577 üzenetére
Ez benne van a pakliban. A show része- Ezért is szeretik az emberek az F1-et. Azért pedig nem szeretik ami tegnap történt.
Flashcash:
Szépen leírta a Pitpass. Szvsz ezzel az egésszel a Ferrari csak maga alatt vágta a fát. Mondjuk egy ilyen szvsz balf@sz csapatvezetéstől mégis mit várhat az ember...
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
#16741888
törölt tag
válasz Barthezz2 #17582 üzenetére
Massa versenymérnöke ugyanúgy hibás, meg a Ferrari felsőbb vezetése is ha ez nem lett normálisan a "múlthét hétfő reggeli" meetingen letisztáva...
Ferrarinál is vannak gondolom vezetői meetingek, ahol megbeszélik hogy milyen stratégiát követnek ezentúl csapatszinten. Ha ez megtörtént akkor egyértelműen a versenymérnök is hibás, ha nem történt meg akkor is hibás, de kevésbé...
Lehet itt erősködni meg védeni a srácot de sajnos ezzel a lépéssel pont azt szolgálta hogy mindenki arról írjon hogy ő a második pilóta, kevesebb felhajtással sokkal kevésbé került volna bele ebbe a fiókba... de ez megint egy olyan dolog amit a versenyménökének meg Massa managerének is 100%ig át kell látnia. -
Peat;)
veterán
válasz Oliverda #17591 üzenetére
"Szépen leírta a Pitpass. Szvsz ezzel az egésszel a Ferrari csak maga alatt vágta a fát. Mondjuk egy ilyen szvsz balf@sz csapatvezetéstől mégis mit várhat az ember..."
Ez így van. Csak hogy legyen közös nevezőnk. Már tavaly is csak utas volt a két pilóta a csapat által kreált hullámvasúton.
-
MODERÁTOR
válasz Viktor77 #17590 üzenetére
Hát nem is az idény közepén.. Ha a következő három futamon Alo kiesik, vagy megszívja megint valamivel, és nullázik, bumm, a szarnak egy pofon. Tudom, ott a HA, de ott is ott van, hogy HA most elengedi, LEHET világbajnok lesz..
Amúgy meg teljesen mindegy, mert ez egy gesztus, ha úgy tetszik a csapattársnak, és nem egy alanyi jogon járó dolog(ahogy Alonso hiszi), így megköszönni kellene, nem lehülyézni, mert nem engedi el.Arra meg felettébb kíváncsi leszek, mit fognak tenni, ha még 4-5 futamon ez lesz a helyzet, mert ha mindig elengedi, szvsz nagyon gáz lesz Alonsora nézve. Arra pedig volt már példa idén, hogy így alakult, nem is egy..
Részemről téma lezárva, mert nincs értelme erről vitatkozni..
PumPi: Ez úgy van, ahogy leírtad, de akkor mért is Massa a hibás? Talán inkább a mögötte álló csapat..
[ Szerkesztve ]
Everybody lies.
-
Oliverda
félisten
Igen, akkor Massa egy falban végezte volna... még mielőtt repül a csapattól és az ideális másodhegedűs Fissi ül a helyére.
Official Formula 1 HQ: Brazilian media are calling Felipe Massa a coward & a disgrace to Brazilian sport.
[ Szerkesztve ]
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Oliverda
félisten
válasz ronaldo #17597 üzenetére
Majd a WMSC megállapítja hogy mennyire azonos vagy nem azonos súlyú a két eset. Az hogy szerinted melyik milyen súlyú teljesen irreleváns.
Mondjuk 2 futammal ezelőtt még vígan dobálóztak a "szégyen" szóval... most valahogy hirtelen befogták a szájukat.
[ Szerkesztve ]
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
P00By
nagyúr
Milyen álszentek lettek hirtelen a csapatok!
-
TESCO-Zsömle
félisten
Aktív témák
- Videó stream letöltése
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Autós kamerák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Ukrajnai háború
- További aktív témák...