- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
- Yettel topik
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- DIGI Mobil
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Mobil flották
Hirdetés
-
Dragon Ball: Sparking! Zero - Mester és tanítvány
gp Egyelőre még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot a játékhoz.
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
Aktív témák
-
hunnylander
őstag
válasz hunnylander #18450 üzenetére
Mégiscsak van ITV4 FilmOn-on is, csak a listán nem a többi ITV csatorna közelében lett elhelyezve.
www.HunnyF1.com
-
Flashcash
Közösségépítő
válasz Motion_Blur #18430 üzenetére
Egyszerűen az alkalmazott tesztmódszer túl kezdetleges egy valóban jól kifejlesztett és csak versenykörülmények között hajló flexiszárny kiszűrésére.
Jelenleg az autó középvonalától számítva két meghatározott ponton 100kg-al terhelik az első szárnyat és mérik az elhajlását. (max. 2cm)
De mi van ha a gyakorlatban a Red Bull olyan merevítéseket használ, amelyek optimalizálva vannak a mérőpontokra? Emellett lehet, hogy jóval nagyobb leszorítóerőt tudnak generálni a kritikus pontokon, így biztosítva a szükséges elhajlást úgy, hogy egyben megfelelnek a mérőpontokon végzett terheléses tesztnek is.
A teszt nem szűri ki a nem lineáris mértékben hajló szárnyakat sem.
Ettől függetlenül, a szabályrendszer nem tenné lehetővé, a 6-8cm-es szárnyelhajlást, így majd ismét változtatnak a tesztmódszereken is. Persze a RedBullnak már az is bőven jó, ha a két gyors pályát (Spa+Monza) túlélik a jelenlegi szárnyaik.
[ Szerkesztve ]
-
horvathd
aktív tag
válasz Flashcash #18452 üzenetére
A hajlékonysági tesztnél a terhelés az első szárny oldallapjára (endplate) hat, így nem lehetséges olyan szárnyat alkotni, ami ezen a teszten átmegy, de az orrkúphoz közelebb ható erő miatt jobban lehajlana.
Továbbá a korábbi 50kg / 10 mm-es tesztet is elvégzik, így a linearitásra is lehet következtetni.
"The Kid just rages for a while."
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz horvathd #18453 üzenetére
Hát pedig ezek szerint mégis lehet, ha a RB-nak nem kell a szárnyon módosítani. A linearitása meg teljesen mindegy, amíg az előírt statikus teszteken átmegy...
A vége az lesz, hogy a szárnyak végébe is raknak fadarabokat, mint a kocsi ajlára, és ha túlságosan elkopik, akkor bukó...
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
Flashcash
Közösségépítő
válasz horvathd #18453 üzenetére
A hajlékonysági tesztnél a terhelés az első szárny oldallapjára (endplate) hat, így nem lehetséges olyan szárnyat alkotni, ami ezen a teszten átmegy, de az orrkúphoz közelebb ható erő miatt jobban lehajlana.
Pedig szerintem pont megfogalmaztad azt amit a RedBull állít magáról.
Bodywork may deflect no more than 10mm vertically when a 500N load is applied vertically to it 800mm forward of the front wheel centre line and 795mm from the car centre line. The load will be applied in a downward direction using a 50mm diameter ram and an adapter 300mm long and 150mm wide. Teams must supply the latter when such a test is deemed necessary.
A szabálykönyv alapján adaptert használnak, tehát nem csak a két végpontot terhelik. A valóságban ezek szerint csak megoldották, hogy a statikus teszteknek megfelelnek, de menet közben a szárnyon keletkező leszorítóerők meg tudják hajlítani a szárnyat olyan mértékben, hogy akár 8cm-ről is leér az aszfaltra.
Továbbá a korábbi 50kg / 10 mm-es tesztet is elvégzik, így a linearitásra is lehet következtetni.
2db. mérési pont ezek szerint kevés egy ilyen teszt elvégzéséhez, de lehet hogy maga a tesztmódszer alkalmatlan. Hiszen fix ponton statikusan terhelnek egy szárnyat, ami menet közben a szélterhelés hatására teljesen másképp viselkedhet, a teszt itt a valóságot a szélterhelés hatását nem tudja visszaadni. -
horvathd
aktív tag
válasz Flashcash #18455 üzenetére
De az adapter is csak az oldallapra fekszik fel, így a rá ható erő távolabb van a rögzítési ponttól, mint a menet közben fellépő leszorítőerő eredője. Ezért a sima lehajlás tesztelésére szerintem megfelelő ez a módszer.
A 50 és 100 kg-os teszttel összesen már három pontot kapnak, mert 0 erő hatására 0 a lehajlás.
Mivel nem tudom, hogy a szárny melyik része tud 8 cm-rel lejjebb kerülni, ezért egyet tudok elképzelni, hogy a szárny a leszorítóerő hatására a felfüggesztés és az szárnylapok között el tud csavarodik, így az egész szárny hátsó része közelebb kerülhet a talajhoz.
"The Kid just rages for a while."
-
adman
tag
válasz horvathd #18456 üzenetére
én azt is el tudom képzelni, h a szárny dőlésszögétől függ h mennyire hajlik a szárny. ha a teszt alatt nem változtatják a szárny dőlésszöget, akkor csak annyit kell csinálni, hogy az egyik végállásban az állítható rész teljesen merevvé teszi a szárnyat, a másik végállásban pedig engedi hajolni (teszt ill verseny). mondjuk asszem csak minimálisan állítható a szárny (10 fok?) de szvsz erre elég lehet
[ Szerkesztve ]
-
horvathd
aktív tag
Ezt igen valószínűtlennek tartom, mert csak a leghátsó szárnylap dőlésszöge állítható, és ez nem tudom, hogyan befolyásolhatja az alatta/előtte lévő többi lap lehajlásának nagyságát, olyan szinten, hogy egyik végállásban ezt megakadályozza. (Leszámítva az evidens okot, miszerint kisebb dőlésszög -> kisebb leszorítóerő -> kisebb lehajlás.)
"The Kid just rages for a while."
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz horvathd #18458 üzenetére
Én értelek, de hiába soroljuk hogy miért nem lehetséges, ha már egyszer megcsinálták...
A legegyszerűbb érv, hogy a szárnyon keletkező leszorítóerők eredője nagyobb, mint amivel a statikus teszteket végzik. Az írás alapján a statikus teszt csak lefele ható erővel operál. Mi van, ha a hátraható erőket is valahogy lefele irányítják?
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
adman
tag
válasz horvathd #18458 üzenetére
Ezt igen valószínűtlennek tartom, mert csak a leghátsó szárnylap dőlésszöge állítható,...
nézd meg a 18455-öt, a hátsó elemek a hajló szárnyvégek nagyrészét lefedik
...és ez nem tudom, hogyan befolyásolhatja az alatta/előtte lévő többi lap lehajlásának nagyságát, olyan szinten, hogy egyik végállásban ezt megakadályozza.
most nincs időm lerajzolni, meg nehéz elmagyarázni... de pl ha fogsz egy papírlapot az egyik oldalánál, akkor a papír lehajlik, de ha úgy fogod, hogy a szélébe beleraksz egy pici ívet/törést, akkor nem hajlik le. én valahogy így tudom elképzelni. -
Male
nagyúr
válasz horvathd #18456 üzenetére
Csinálsz egy merevítést, ami nem a tesztelési ponton van, hanem jóval beljebb... mindezt olyanra, hogy X erő hatására meghajlik kicsit... mégpedig úgy, hogy a merevítés megszűnik, és a teljes szárny elhajolhat.
Csak próbáld ki, pl egy papírlapot L alakúra hajtasz... utána már nem hajlik le magától. Viszont ha a felhajtott részt a szél lehajtja, az egész hajlik újra... a szél megszűnik, visszaemelkedik a felhajtott rész, és ismét merev a szerkezet.
Nyilván nem ilyen egyszerű egy szárny esetén megoldani, de biztos, hogy meg lehet. (...és ha ez a legalsó elem belső része, azt szinte biztos vagyok benne hogy nem nézik meg) -
[CS]Blade2
addikt
Nem hiszem, hogy kitaláljátok, hogy miért viselkedik így a szárny, a többi mérnők sem tudja még, csak a Ferrarinál jöttek rá, de az övék is csak olyan, mint a RedBull kezdetleges verziója.
A RedBull szinte minden versenyre új fejlesztésű első szárnyat hozott, szóval rengeteget foglalkoztak a fejlesztésével, valószínűleg azért, mert hátul ott a diffúzorba vezetett kipufogógáz, ami nagy leszorító erőt termel hátul, de az sz*rt sem ér, ha elől alig van. -
Male
nagyúr
válasz [CS]Blade2 #18462 üzenetére
Nem biztos, hogy nem tudják... legfeljebb nem tudták még lemásolni
-
VD
őstag
Le van az már másolva.
Csak nem vetik be. Mert:
1. Ha FIA azt mondja mégsem szabályos, akkor kuka és senki nem kockáztatja be, hogy esetleg pontokat bukjon egy utólagos büntiért.
2. Nem csak a szárny a kanyarsebesség titka, így ha felrakják egy alapvetően más stílusú és beállítású kasztnira, többet buknak mint nyernek. -
joergie
őstag
Nem tudjátok, van e olyan facebook/iwiw csoport, ami GYULA eltávolítását szorgalmazza a forma1-es közvetítésekből? ideje lenne mostmár hangját adnia a népnek az igényeiről
Nem hiszem, hogy lenne ember aki hiányolná, a túlnyomó többségnek pedig egyenesen örömet okoznának vele, ha többé nem lennének rákényszerítve, hogy azt az embert hallgassák minden egyes forma1-es közvetítések alkalmával.Egy bizonyos szint fölött nem süllyedünk egy bizonyos szint alá.
-
Male
nagyúr
Ha kész lenne, akkor nem ugráltak volna. ( az FIA magától nem foglalkozott vele, úgy tűnt )
...vagy kész van, de nem működik... viszont azt láttuk volna pl péntekenként, mert teszttilalom van.Utólag nincs bünti, mert átment a teszten, és szabályosnak is minősítette az FIA... ( plusz nem akarják, hogy a Red Bulltól még jobban leszakadjon a mezőny )
-
Male
nagyúr
válasz TESCO-Zsömle #18470 üzenetére
Persze... de ezt most miért tőlem kérdezed
-
PazsitZ
addikt
[link]
Hol maradt Hami?
Ha jól emlékszem anno pont Buttonnal szemben arcoskodott, hogy ő így meg úgy nyomná le.
Itt lett volna a lehetőség, hátha így sikerült volnaLátom már volt. Én minden esetre nem is tudtam, hogy Newey még versenyezget is. (Adrian Newey kisebb balesetet szenvedett a brit túraautó bajnokság (BTCC) vasárnapi betétfutamán Snettertonban, ahol vendégindulóként vett részt.)
Viszont a lényeg, hogy úgy tűnik semmi komolyabb baja nem történt.[ Szerkesztve ]
- http://pazsitz.hu -
-
hunnylander
őstag
A Red Bull szárny - építész szemmel (angolul és magyarul, illusztrációkkal)
www.HunnyF1.com
-
Male
nagyúr
válasz hunnylander #18474 üzenetére
Jól értelmezem, hogy a lényeg a B-vel jelölt rész kiegyenesedése, ezáltal a merevség csökkenése... és máris lehajlik a szárny?
Akkor nem is lőttem nagyon mellé a #18461-ben az ötletemmel
-
#95904256
törölt tag
Tavaly a duplafedeles diffúzor volt a nagy ötlet, idén meg a RedBull elsőszárny. Még szerencse, hogy azért hozzák a szabályokat, hogy legyen mit kijátszani.
-
P00By
nagyúr
Newey: Épp a McLaren kérte az eddigi terheléstesztet
(#18474) hunnylander: Köszi!
[ Szerkesztve ]
-
hunnylander
őstag
Nem lőttél nagyon mellé, a papírlapos példa kapisgálja a koncepciót.
A lényeg, hogy Neweyék létrehoztak egy olyan statikai struktúrát, ami szilárd nyugalmi állapotában, amikor egy bizonyos dolog nem hat rá. Nos ez az egy bizonyos dolog, ami nem hat rá a hajlékonysági teszteken, a levegő okozta horizontális erő, mikor az autó száguld.
Így már kezd összeállni a kép, hogy miért nem is zavartatják magukat a tesztek miatt. Ez a struktúra semmivel sem gyengébb a tesztre, mint a többieké.
Megbuktatni csak úgy lehet, ha a hajlékonysági tesztre horizontális erőhatásokat is előírnak. Ilyen tervezetről nem tudok.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
Male
nagyúr
válasz hunnylander #18478 üzenetére
Pedig csak gyors tipp volt
Igen, így nem csoda, hogy nincs gondjuk vele. Vajon a Ferrari megoldása is ilyesmi?
Mivel akárhogy terhelik, mindig lehet trükközni ilyesmivel, az egyetlen ellenőrzési lehetőség a szélcsatornában lenne szerintem... de az meg enyhén szólva drága lenne, és kivitelezhetetlen is (max ha év elején bekérnék az összeset, és végigtesztelnék, hitelesítenék, stb.).
Már korábban is mondtam, és most is ezt látom megoldásnak: hagyniuk kéne a felxi szárnyakat (és nem ökörködni a mozgatással körönként kétszer meg hasonló ötletek), egyedül annyit előírni, hogy nem törhet el csak ütközés esetén... ha törik, komoly, egyértelműen előírt büntetés érte... és máris meglenne a biztonság is, ellenőrzés sem lenne annyi, nem lenne a folyamatos "ki-hogy csal a másik szerint"... persze akkor csökkenne a cirkusz, szóval nem fogják meglépni. -
Motion_Blur
félisten
Kíváncsi vagyok, hogy Suzuka első szektorában mennyit fog kapni a mezőny Csúnya lesz, hogy 1 fokozattal feljebb válthatnak majd az S kanyarokban, mint a többiek...
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Flashcash
Közösségépítő
válasz hunnylander #18478 üzenetére
Jelenleg az az álláspont, hogy nem mondják meg előre mit fog tesztelni a szárnyakon Jo Bauer Spa-ban, így nem is lehet rá felkészülni.
In order to ensure that the requirements of Article 3.15 are respected, the FIA reserves the right to introduce further load/deflection tests on any part of the bodywork which appears to be (or is suspected of), moving whilst the car is in motion.
Kérdés, hogy bele fognak-e kötni a RedBull szárnyába, bár ebben az esetben a RedBull is mondhatja, hogy csak az az egy konstrukció van nekik a helyszínen, az FIA meg nem fogja bevállalni az azonnali tiltást. Inkább az történhet, hogy Monzára át kell tervezni az első szárnyakat, az új vizsgálati módszereknek megfelelően.
[ Szerkesztve ]
-
P00By
nagyúr
Még annyit akartam írni, h a szélcsatorna baromi drága lenne. Mármint minden pályán lenne v. kéne hurcolászni az FIA-nak...szóval ez nem járható út.
Tényleg csak ezt a csavarás tesztet tudom elképzelni, mint reális modern vizsgálat!MOD: És most már legyen futam, nem kell ez a nyamvadt nyáriszünet
[ Szerkesztve ]
-
Male
nagyúr
Legalább annyira, mint a menet közben állíthatóFlashcash: Ha meg nincs meghatározva hogy tesztelik... akkor véletlen szerűen bármely csapat kizárható, hiszen szinte biztos, hogy megfelelően terhelve bármely szárny elhajlik...
Csavarodás... oké, most ezek ellen elég, de arra is biztos ki lehet valamit találni, akárhogy határozol meg pontokat, meg erőket... csak máshogy kell kialakítani a szárnyat.
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz madstunt #18488 üzenetére
Kéne egy jó szakkommentátor páros, akiktől nem áll messze az autósport, esetleg rendelkeznek némi mérnöki ismerettel is, és persze tudnak beszélni.
Gyula, hááát... Ő max kommentátor, de a szak erősen hiányzik, meg néha a beszélni tudás is. Palik meg hol van, hol nincs és ő se sokkal jobb gyulánál. Próbál jófej lenni a poénjaival, ami szintén vagy bejön, vagy nem.
[ Szerkesztve ]
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
#70869248
törölt tag
Pedig csak az a megoldás, amúgy is rengeteg pénz megy kifele az F1-ből, egész nyugodtan megtehetik hogy a futam végén bekérik a pontszerzők...vagy a dobogósok+szúrópróba szerűen mások levehető első tagját és hupsz be a szélcsatornába.
Nem olyan brutál nagy költség az mert egyféle mérési követelmény van, nem fejlesztési célzattal hajtják meg a konstrukciót.Egyébként sztem amennyiben ezzel próbálkoztak, akkor az nem csak az első szárnyat érinti, hanem az autó egészére kivetítették,...ahol csak lehet.
Mindenesetre Silverstone-ban leugrott a képernyőről mekkora különbség van a Red Bull javára. -
P00By
nagyúr
válasz TESCO-Zsömle #18487 üzenetére
Ne tőlem kérdezd, gyak. mindig ezzel az indokkal tiltanak be dolgokat
Sok döntéssel nem értek egyet és úgy gondolom lenne haszna a száguldó cirkuszon kívül is! -
talpalavalo
aktív tag
Szerintem is egy sima csavarás tesztel megállapítható lenne a szárny terhelésre adott válasza, elvégre a szél is csak egy erőhatás ami éri és azt vizsgálják arra hogy reagál, például, vízben valami folyószerűségben ugyanez vizsgálhatóbb lenne és nem kéne olyan őrült nagy szélcsatornát felállítani plusz nem is kéne akkora sebességgel keringetni a levegőt mert ugyebár a víz fajsúlya sokkal nehezebb. Persze ez nem végleges megoldás. Egyébként szerintem már az is para hogy ezt elárulták, hogy vizsgálat lesz, hisz biztosan tudják, hogy ha valami a szárnnyal olyan mint ami nem megengedett legyártanak egy másikat és kész... Azt mutatják meg közben meg a megpreparáltal zúznak a pályán... Ennyi...
Egyébként meg gyulus hatalmas arc, de nem palik kell mellé, mert palik kb röhejes ergó komikusnak jó lenne van is tapasztalata nem mondom hogy nem, de a szeme már bizony csalóka, és talán kicsit eréjesnek meg nagyképűnek tartom oda... és azt sem mondhatnánk hogy elfogult márpedig egy kommentátornak illene annak lennie .) -
Oliverda
félisten
válasz hunnylander #18474 üzenetére
Szingapúrra szerintem kész lesz a többi nagyobb csapat hasonló megoldása is ha esetleg addig nem tiltják be. Spa-ban meg Monza-ban pedig szvsz nem fog akkora hátrányt jelenteni a hiánya.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
TESCO-Zsömle
félisten
Én meg tudnám oldani ezt a szárny-as és az összes hasonló ügyet egyszerüen. Kezdve egy egyértelműbb szabályzattal. A McLaren bepanaszolta a Redbull-t? Rendben. Akkor a vozsgálat teljes díja őket terheli. És ha nincs igazuk, akkor a büntetés is. Ne újjal mutogassanak, hanem dolgozzanak! Csináljanak jobbat, ha nyerni akarnak!
talpalavalo: A víz nem megoldás. Másképp viselkedik, mint a levegő. Levegőnek pl nincs felületi feszültsége sem.
Gyulus jó arc? Akkora hülyeségeket képes mondeni, holott ugyanazt az adást nézi, ami mi is.
Szerintem egy kommentátornak elfogulatlannak kell lennie.
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
attisx
addikt
válasz talpalavalo #18492 üzenetére
Engem a mi Gyulánkban leginkább a folyamatos "egyeNlőrézése" zavar, igazán elmehetne egy beszédtanárhoz, ha már a médiában dolgozik.
Rossz a helyesírásom?! Vedd úgy, hogy mobilról írtam... :D
-
Oliverda
félisten
válasz TESCO-Zsömle #18494 üzenetére
Mert amikor az év elején a Red Bull panaszolta be a McLaren-t az F csatorna miatt akkor ők fizették a vizsgálat díjait? Ez F1 nem pedig polgári bíróság.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Oliverda
félisten
válasz TESCO-Zsömle #18497 üzenetére
Jó, persze. Én is meg tudnám oldani meg pistike is meg még sokan mások csak éppen ennek nulla jelentősége van. Amúgy szegény FIA-ra akkora anyagi terhet rónak ezek az állandó vizsgálatok... abból az évi pár száz millából alig tudják finanszírozni azt amiért ők valójában léteznek.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
#70869248
törölt tag
válasz TESCO-Zsömle #18494 üzenetére
Ezt nem tudom hogy működik jelenleg, talán az FIA nem vizsgálhat csak ha bejelentés érkezik, most hirtelen az összes vitatott eset bejelentés alapján került vizsgálat alá amire csak emlékszem...talán tévedek, de ha önállóan nem tesz semmit az FIA akkor miért arra a csapatra kellene terhelni a felelősséget akiket gyakorlatilag részesévé tettek a folyamatuknak?
EZ az FIM-nél is hasonlóan van, amikor valakik felgumizták a rajthelyet robogóval akkor sem az a csapat volt a hunyó aki ezt bejelentette...persze hogy rivális csapat/csapatok...önmagát egy csapat sem fogja jelenteni.
De ez az online ligákban is hasonlóan van, azért működik az óvás rendszere. ..és ezt szvsz téves megítélés valamiféle bűnös, irigykedős..azaz negatív cselekedetnek feltüntetni.
Ezt azért alkalmazzák mert így működőképesebb a szabályok szabta keretek közt az egyenlő megmérkőzés megléte.Szvsz nincs ebben semmi, hacsak nem piszkos dolog van mögötte (Ferrari padlólemez belső emberes súgása), illetve ha nem az egyenlő feltétel, mint inkább üzleti érdek mozgatja az FIA szentesítésével.
[ Szerkesztve ]
-
TESCO-Zsömle
félisten
Oliverda: csak éppen ennek nulla jelentősége van.
Ahogy a te két hozzászólásodnak is.
b-type: Értem, amit modasz, de szvsz állszent, hogy óvás után már el is kezdik fejleszteni a saját megoldáukat, hátha mégis átmegy... Ezt kéne megszüntetni. Ha úgyis fejleszti, hát csinálja. De ne akarja a másikat megfúrni. Aki szabálytalan, az az FIA teszteken úgy is megbukik, hisz ezért vannak a tesztek, aki megy nem bukik meg, az nem szabálytalan...
De ennek a jelenlegi formájában semmi értelme.
Sub-Dungeoneer lvl -57
Aktív témák
- BestBuy topik
- Politika
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Autós topik
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Milyen TV-t vegyek?
- Nők, nőügyek (18+)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Trollok komolyan
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- További aktív témák...
- AKCIÓ Új Dobozos Macbook Pro dokkoló új ára 70.000 forint
- ThinkPad Hybrid USB -C USB -A Dock 40AF Új ára 80.000 Forint Ingyen szállítás
- Xiaomi Redmi Note 9s 128/6 GB 34.9E !!!
- Új Hp Pavilion 15-eh Fémházas Szuper Laptop 15,6" -30% AMD Ryzen 7 5700U 8Mag 16/1TB FHD MATT
- ATI RADEON RX 480 -8 gb DDR5 256 bit videokártya