-
Mobilarena
A Microsoft Excel topic célja segítséget kérni és nyújtani Excellel kapcsolatos problémákra.
Kérdés felvetése előtt olvasd el, ha még nem tetted.
Új hozzászólás Aktív témák
-
BenJoe80
senior tag
Sziasztok,
Excel 2013-ban hol találom meg azt a parancsikont, amivel egy nagy táblázatot úgy lehetett görgetni (jobbra-balra és le-fel), hogy a fejlécek mindig láthatóak maradjanak (magyarul becsúsztatja a táblázatot a fejlécek alá) ?
Nem bírom megtalálni... tudom, hogy ki kell tennem a "szalagra", mert alapból nincs kint, de nem emlékszem, hogy mi a neve.
-
BenJoe80
senior tag
-
BenJoe80
senior tag
válasz
Fferi50 #29064 üzenetére
Hát mindjárt sírva fakadok!!! Még mindig nem működik!
Lehet, hogy hülyét kérdezek, de nem lehet, hogy valamit engedélyeznem kell, hogy ez a képlet működhessen?
Kipróbáltam sima vesszővel ( , ) és nem pontos vesszővel ( ; ) - bár eddig úgy tudtam, hogy az angol nyelvű Excelben pontos vesszőt kell használni a vessző helyett. Ennek eredményeként megjelent a #VALUE! felirat.
Amikor számolási lépéseket megnéztem, akkor képlet következő részével van problémája:
... MAX(([U]B6:M6[/U]<>0) ...
A kommentár erre az, hogy "hibás számolás" (The next evaluation will result in an error)?
-
BenJoe80
senior tag
válasz
Fferi50 #28895 üzenetére
Szia,
ne viccelj, én kérek elnézést, hogy ilyesmivel zavarlak. Nagyon szépen köszönöm a segítséget, de attól tartok, még most sem működik...
Mindent úgy csináltam ahogy írtad a képletet kimásoltam a hozzászólásodból és beillesztettem (egyedül az OSZLOP szót írtam át COLUMN-ra), de még mindig a következő hibaüzenetet írja ki:
"We found a problem with this formula. Try clicking Insert Functions on the Formulas tab to fix it, or click Help for more info on common formula problems."
Nálad működik?
-
-
BenJoe80
senior tag
Sziasztok,
azt hogy lehet megoldani (egyáltalán meg lehet oldani?), hogy egy sor adataiból, mindig a legutolsót jelenítse meg egy külön cellában?
Tehát...
Van mondjuk 12 cella egy sorban (A1-től A12-ig) különféle adatokkal, amik hó végén jelennek meg és azt szeretném, hogy a 13. cellában (A13) mindig a legutolsó (éppen aktuális) cella értéke jelenjen meg.
Ez hogy néz ki képletben?
-
-
BenJoe80
senior tag
válasz
Delila_1 #28464 üzenetére
Szia Delila,
nem értem az egyenleg éves képletét. Az általad írt képlet alapján a havi átvitt értékek összeadódnak, ami egy valótlan magas összeget produkál.
Megpróbálom leírni, hogy mit csináltam eddig ill. mit szeretnék. Tehát:
A1 "Bevétel"
A2 "Kiadás"
A3 "Nettó egyenleg"
A4 "A múlt hónapról átvitt, hó végi érték"
A5 "Bruttó egyenleg"Ez pl. a B "Januárt" oszlopban a következő képen néz ki:
A1 "Bevétel" - B1 = beírom
A2 "Kiadás" - B2 = beírom
A3 "Nettó Egyenleg" - B3 = B1-B2 (ez az előző hónap végi érték nélküli egyenleg)
A4 "A múlt hónapról átvitt, hó végi érték" - B4 = beírom
A5 "Bruttó Egyenleg" - B5 = B3+B4Ezt havonta így számolja az oszlopokban Januártól Decemberig (B-M oszlopokban). A táblázat végén van az "Évi összesítés" - N oszlop. Itt a következő számítások folynak:
N1 "Éves Bevétel" - =SZUM(B1:M1)
N2 "Éves Kiadás" - =SZUM(B2:M2)
N3 "Éves Nettó Egyenleg" - =N1-N2 (ez mindig az aktuális értéket mutatja; pl. most a szeptemberit)
N4 "Éves átvitt hó végi értékek összesen - ??? (ennek is mindig az aktuálisnak kellene lennie)
N5 "Éves Bruttó Egyenleg - =N3+N4 (ez is mindig az aktuális értéket mutatja)Remélem, most érthetőbb voltam...
-
BenJoe80
senior tag
Sziasztok,
van egy táblázatom, ahol számolom a havi (Jan-Dec) bevételt (1 sor) és kiadást (2. sor). Vízszintesen a táblázat végén összegzem is az éppen aktuális éves bevételt ill. kiadást. Ilyen módon a 3. sorban megkapom a havi egyenleget (bevétel-kiadás különbsége) ill. a sor végén az aktuális éves egyenleget. Ez a nettó egyenleg.
Viszont szeretném u.i. a bruttó egyenleget is számolni (az oszlopokban a havi-, a sor végén pedig az éppen aktuális éves bruttó egyenleget), és ehhez kell ugye a különbözet, amit az egyik hónapról a másikra átviszek. Ez nem is gond, havi lebontásban ezt meg is oldottam, de az aktuális éves összegzésnél fennakadtam, mert nem tudom, hogy milyen képletet használjak a különbözet összegzésére. Valami ilyesmi kellene:
("az év összes eddigi bevétele" - "az év összes eddigi kiadása") + "az éppen aktuális, átvitt nyereség/veszteség"
Hogy lehet azt megoldani, hogy mindig a legutolsó átvitt nyereséggel/veszteséggel számoljon?
Ha csak az év végén kellene ez, akkor az nem lenne probléma, de nekem úgy kell, hogy év közben is mutassa, hogy jelenleg ennyi bevétel, ennyi kiadás, tehát ennyi nettó egyenleg + a jelenlegi átvitt nyereség/veszteség = jelenlegi bruttó egyenleg.
Próbálkoztam, de vagy rossz a képletem, vagy összeadja a havi nyereségeket/veszteségeket, ami hülyeség.
-
BenJoe80
senior tag
Okay - probléma megoldva.
-
BenJoe80
senior tag
Közben visszakerestem, és sikerült megtalálnom azt a hozzászólásomat, amikor u.e-t kérdeztem. A probléma már csak az, hogy hogy tudom a makrót beállítani Office 2013-ban?
-
BenJoe80
senior tag
Sziasztok!
Van egy táblázatom, ahol az egyik lapon (Acc.) összesítettem bizonyos cikkeket bizonyos számokkal. A másik lapon (January) pedig a "D" és "K" oszlopokban választhatok az összesített cikkeket, ahol korábban a megjelenítésnél csak a számok jelentek meg.
Valamiért most az egész összesített cikk megjelenik, nem csak a számkódok. Hogy tudom azt beállítani, hogy a "D" és "K" oszlopban csak a kódok jelenjenek meg?
A táblázatot még Office 2003-ban készítettem elég régen. Nem is nagyon emlékszem, hogy ezt hogy oldottam meg, plusz az Office 2013 még elég új nekem.
A segítséget előre is köszönöm!
-
BenJoe80
senior tag
válasz
Fferi50 #26014 üzenetére
Ha meg százalék számítás képletét írom át a következőre:
=HA(C6=0;"0";SZUM(C6*0,1))
akkor meg az egész D oszlop üres celláiban 0 karakter jelenik meg. Azt meg szeretném elkerülni. Ezért is használtam a másik képletben
=HA(ÉS(D6="";E6=0);"";F5+(D6-E6))
és nem
=HA(ÉS(D6=0;E6=0);"";F5+(D6-E6))
Ki tudom ezt küszöbölni valahogy?
-
BenJoe80
senior tag
válasz
Fferi50 #26014 üzenetére
A D6 cella értéke a C6 cella egy bizonyos százaléka. Ebben az esetben a D6 cellában a következő képlet szerepel:
=HA(C6=0;"";SZUM(C6*0,1))
Erre a képletre/értékre épül az előbb említett számítás/képlet. Ha az előbbi képletbe a D6="" helyett D6=0-át írok, akkor az összes még érték nélküli (üres) F oszlopbeli cellákban az #ÉRTÉK! jelenik meg.
Továbbá, az első probléma még mindig nem oldódik meg.
-
BenJoe80
senior tag
Sziasztok!
A következő képlettel vesződöm:
=HA(ÉS(D6="";E6=0);"";F5+(D6-E6)).
A következőt szeretném elérni: adva van egy oszlop (D), ami a bevételek egy bizonyos százalékát tartalmazza és az egymást követő százalékok összeadódnak az összegző oszlopban (F). Ugyanakkor a kifizetés oszlopában (E) előforduló összegeket vonja le az összegző oszlopok értékeiből.
A következő képletet írtam eddig és az összegzés működik is szépen, de ha a kifizetés oszlopba (E) írok be egy összeget, akkor mindig a #ÉRTÉK! üzenet jelenik meg.
Mit csinálok rosszul?
-
BenJoe80
senior tag
válasz
Delila_1 #24847 üzenetére
Nem tudom mennyire marad így, de úgy néz ki sikerült megoldani.
Az érvényesítési oszlop (ahol a legördülő listák vannak) szélességét beállítottam 40-re, majd elmentettem és bezártam a táblázatot. Amikor újból megnyitottam, akkor a szélességet visszaállítottam az eredeti 5-re és mentettem. A legördülő lista szélessége azonban maradt.
Még egyszer nagyon szépen köszönök minden segítséget!
-
BenJoe80
senior tag
válasz
Delila_1 #24842 üzenetére
Még egy utolsó kérdés: hogy lehet a legördülő lista szélességét beállítani? Megfigyeltem, hogy az általad módosított táblázat legördülő listájában szépen olvasható a kód és név (legnagyobb része) egymás mellett. Amit én csináltam, ott meg a kód is csak ímmel-ámmal fér be legördülő lista szélességébe.
Pontosítok. A táblázatodban a legördülő lista szélesebb mint maga az oszlop, míg az enyémben csak olyan széles, mint maga az oszlop.
-
BenJoe80
senior tag
válasz
Delila_1 #24842 üzenetére
Nagyon szépen köszönöm!!! Közben kértem segítséget máshonnan is és ha nem baj összehasonlítanám a tieddel. A te makród:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Column = 4 Then
Application.EnableEvents = False
Range(Target.Address) = Left(Target, 4)
Application.EnableEvents = True
End If
End SubA másik amit kaptam:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, Range("D:D")) Is Nothing And Target.Value <> "" Then
ActiveCell.Value = Left(Target.Value, 4)
End If
End SubBár mindkét makró pontosan azt teszi amire szükségem van, csupán kíváncsiságból: mi a különbség?
-
BenJoe80
senior tag
válasz
Delila_1 #24825 üzenetére
Szia Delila_1!
Először is köszi az önzetlen segítségedet úgy most, mint a múltban (volt pár alkalom).
Megnéztem az általad módosított táblázatot, de amit én igazából szeretnék, hogy a legördülő lista az "A/C" oszlopban (D5:D70 tartomány) legyen. Mégpedig úgy, hogy a legördülő listában legyenek a választható, összesített tételek (pl.: 1000 Income, 1100 Other income... stb.), viszont amint kiválasztom a megfelelő tételt, az "A/C" oszlopban ((D5:D70 tartomány) csak a tétel kódok legyenek láthatóak (tehát: 1000, 1100... stb.)
Ez megoldható?
Egyenlőre előre-hátra lapozok az adott hónap és az "Acc." lap között, mert fejből nem tudom az összes tétel kódját és arra gondoltam, így egyszerűbb lenne. Viszont a tétel neve nem kell(ene).
-
BenJoe80
senior tag
Sziasztok
és boldog új évet mindenkinek!
A következőhöz lenne segítségre szükségem. Excel 2003-ban szeretnék egy legördülő listát létrehozni. A legördülő listában szerepeljen a "Kontó szám" és a hozzátartozó "Kontó név". Ebből a listából a megfelelő tétel kiválasztása után csak a "Kontó szám" látszódjon a cellában.
Ezt hogy tudom megoldani Excel 2003-ban?
A szóban forgó táblázat innen letölthető.
Az táblázatban az "Acc." lapon találhatóak a "Kontó számok" és a hozzátartozó "Kontó nevek". A legördülő listát pedig a "January" lapon az "A/C" oszlopba (D5:D70 tartomány) szeretném, de úgy, hogy csak a "Kontó számok" látszanak.
A segítséget előre is köszönöm!
-
BenJoe80
senior tag
Na igen. Excel 2003-m van és abban nincsen SZUMHATÖBB. Végül is sikerült megoldanom, de nem valami elegáns módon. Az én módszerem az az volt, hogy egy összegző lapon (AUX) egy oszlopba írattam az együvé tartozó adatokat (A/C, Debits, Credits), amik különben két részre voltak osztva (Petty Cash és Bank Account). Ilyenformán már működött a SZUMHA egyenlet a táblázatban:
=SZUMHA('[2014 RaBe.xls]AUX'!$A$2:$A$63;"1000";'[2014 RaBe.xls]AUX'!$B$2:$B$63)
Azért az általad ajánlott megoldást mindenképpen ki akarom próbálni, mert piszkálja a csőrömet. Az nem létezik, hogy az Excel 2003 nem tudja a feladatot megoldani, ha az összetartozó adatok nem egy oszlopban vannak (A/C, Debits, Credits)?
Nagyjából ez lenne az elképzelés: ["A" taromány "B" tartomány];kritérium;["A" összeg tartomány "B" összegtartomány]
Privátban elküldöm a két táblázatot!
-
BenJoe80
senior tag
Sziasztok!
A következő dologban kéne egy kis segítség. Adva van két táblázat. Az egyik táblázatban kronológiai sorrendben vezetve vannak a bevételek és kiadások két médián:
- készpénz
- bankszámlaMinden bevételnek és kiadásnak van egy számla kódja (pl. 1000). Lásd a képet:
A másik táblázatban azt szeretném elérni, hogy az egy számla kóddal jelölt összegeket összeadja (lásd a képet:
Azt meg tudtam oldani, hogy összesítse a készpénz oldal számla kódjait a következő képlettel:
Viszont azt nem tudom elérni, hogy ne csak a készpénz számla tartományát (E5:E35), hanem a bankszámlaszám tartományát (L5:L35) is vizsgálja.
-
BenJoe80
senior tag
válasz
Delila_1 #18643 üzenetére
Okay, de azt továbbra sem értem, hogy tudom azt beállítani, hogy a részeredményeket ne mutassa, azaz csak akkor mutasson eredményt, ha az összes adat meg van adva.
Magyarul: A-ba kapok egy adatot, B-be is egy másik adatot és az A ill. a B összegét mutassa C-be. Na mármost nekem most úgy működik, hogy ha A értéke meg van, akkor azt mutatja a C-ben, mivel B-t nullának fogja fel. Én viszont azt szeretném, hogy C-be csak akkor mutasson értéket, ha az A és a B értéke is ott van.
-
BenJoe80
senior tag
Sziasztok!
Azt hogy tudom beállítani egy táblázatban, hogy az egymásra épülő adatok a számoláskor addig ne jelenjenek meg, amíg a legutolsó adat nincs megadva?
Ugyanis azt próbáltam meg elérni a táblázatban, hogy ne jelenítse meg egy képlet részeredményét. Ehhez használtam a "HA" függvényt, de most meg ilyet ír ki, hogy "#ÉRTÉK", amíg az utolsó adat sincs megadva.
Így néz ki az általam beírt képlet: =HA(B14=" ";" ";B14+B18)
Kép.
Amit el szeretnék érni, hogy a B14 és a B18 cellák összegét adja össze és jelenítse meg a B19-ben (ahol ez a képlet szerepel), de úgy, hogy csak akkor jelenjen meg az eredmény, ha már mind a kettő cella (B14 és B18 is) adatai szerepelnek és ne mutogasson se részértéket, sem pedig #ÉRTÉK "értéket".
A másik kérdésem pedig az, hogy szintén egymásra épülő cella értékeknél, mindig úgy számol, hogy az előző hónap értékéhez, hozzáadja az aktuális hónap értékét. Ez eddig rendben is van, viszont azt szeretném megoldani, hogy amíg az aktuális hónap nincs megadva, addig az előző havi értéket ne mutassa.
A megadott képleteke értelemszerűen változva: =B3+C4 majd, =C4+B5, majd =C5+B6... stb.
Kép.
Tulajdonképpen u.a. a probléma és valószínűleg a megoldás is, mint az előzőnél.
Elismerem, hogy ez így bizony zavaros, de ha segít, akkor szívesen elküldöm magát a táblázatot.
-
BenJoe80
senior tag
válasz
Delila_1 #18257 üzenetére
Ami azért érdekes, mert ha másodszor kijelölöm az értelmezési tartományt azzal a gombbal akkor a képlet a következőre változik:
=DARABTELI($B$2:$B$2001; B2)>1
Viszont ha manuálisan írom be a képlethez a fenti képletet ( a dollár jelekkel) akkor megint nem fogom működni, mert minden cella formázása a B2-re fog mutatni.
Szóval ezt nem értem...
-
BenJoe80
senior tag
válasz
Delila_1 #18250 üzenetére
Igen. De a többi 2000 cellába hogy adom meg ugyan ezt a képletet, úgy hogy közben a vonatkozás a cellákra változzon? Mert eddig is megtudtam ezt oldani, de csak a B3-ra mutatott minden cellában. Márpedig minden cellában a saját cellájára kellene mutatnia, nem? Pl.:
B3 cella - =DARABTELI( B: B;B3)>1
B4 cella - =DARABTELI( B: B;B4)>1
B5 cella - =DARABTELI( B: B;B5)>1... stb.
B1517 cella - =DARABTELI( B: B;B1517)>1
És ezt a feltételes formázást, hogy tudom úgy bemásolni az összes cellába, hogy közben a cellák értéke nem változzon?
Itt találtam egy leírást. Az én problémám és kérdésem a 3. bekezdés: "A feltételes formázás másolása a többi cellába"... nekem nem változnak át a cella értékek...
-
BenJoe80
senior tag
Sziasztok!
Az eszem áll meg...! Kb. egy hónappal ezelőtt érdeklődtem, hogy hogy lehet egy 2003-as Excel táblázatban az ismétlődéseket kiszúrni. Akkor meg is tudtam csinálni, most van egy másik táblázat és nem tudom.
Ill. csak egy részét...
Odáig okay, hogy megadok egy feltételes formázást egy DARABTELI képlettel. Mondjuk a B oszlop:
=DARABTELI(B: B; B3)>1
Azt még beállítom, hogy az ismétlődés pirosra váltson, de aztán jön a bökkenő: hogy a sunyiba tudom ezt a formázást az összes többi cellába átmásolni, úgy, hogy a cellák tartalma ne változzon???
Egy leírás alapján a megformázott cellát kijelölve "Másolás", majd az egész B tartomány kijelöl és irányított beillesztéssel bemásolom a formátumot. Még ezt is megtudom csinálni, csak az a bökkenő, hogy akkor az összes cella formátuma B3-ra mutat, márpedig a leírás alapján a többi cella formázása, a cella száma alapján kellene, hogy változzon, tehát:
B4 - =DARABTELI(B: B; B4)>1
B5 - =DARABTELI(B: B; B5)>1
B6 - =DARABTELI(B: B; B6)>1... stb. De nálam az irányított beillesztés után minden cella a B3 cellára mutat.
Mit csinálok rosszul?
-
BenJoe80
senior tag
válasz
sztanozs #18053 üzenetére
Ööö beírtam, amit írtál ill. szerintem írtál, de valami nem kóser, mert azt írja ki, hogy hibás a képlet.
Az oszlop B ezért a következőt írtam be:
=SZUMHA(B : B; G2) - ezt most kénytelen volt szóközzel írni, mert amúgy "smiley" lesz belőle!
Megjelent a "Beírt képlet hibás" tábla, <OK>, majd a függvény parancsra kattintva elvesztem. Kritériumnak és összegtartománynak mit adjak meg?
-
BenJoe80
senior tag
Sziasztok!
Excel 2003-ban csináltam egy szótárat, mivel azonban a szavak száma már jóval túl vannak az ezren, ezért érdekelne, hogy nincs-e valami olyan megoldás, amivel ki tudnám szűrni a duplán szereplő szavakat (mondjuk pirossá válnának).
A szótárban 4 oszlop van: angol, kiejtés, magyar ill. a leckék száma.
A segítséget előre is köszönöm!
-
BenJoe80
senior tag
válasz
Delila_1 #17204 üzenetére
Persze, én sem sajnálom a rászánt időt, mert most már megvan egész évre, sőt kis módosítással több évre és innentől kezdve csak az adatokat kell bevinni.
Az egyetlen dolog, amit furcsállok, hogy az Excel nem képes egy diagramot felépíteni több munkafüzetből. Tehát ahhoz, hogy a diagram működhessen,az összes adatot (ami kellett a diagramhoz) ki kellett vinni egy összesítő munkalapra.
Viszont lenne egy másik kérdésem: van valamilyen megoldás arra, hogy a Microsoft Excel 2003-ban létrehozott és elmentett táblázatot Libre Office formátumba menteni?
-
BenJoe80
senior tag
válasz
Delila_1 #17195 üzenetére
Köszi Delila_1 a segítséget. Végül is, az lett, amit mondtál: a különböző adatokat, különböző munkalapokról egy munkalapra vittem és onnét már nem volt probléma létrehozni a grafikont.
Az igazság az, hogy reméltem nem kell ezt megtennem. Ráment az egész délutánom, estém.
Köszönöm szépen a segítségedet!
-
BenJoe80
senior tag
válasz
Delila_1 #17188 üzenetére
Igen, de így csak egyesével veszi fel az adatokat. Nekem viszont úgy kellene, hogy a grafikon egész évben, egymás mellett mutassa (Január-December) havonta a:
- Bevételt
- KiadástEhhez, viszont több cellát kell(ene) megadnom tartományértékként, ami egy munkalapról megy is, de nem tudom a többi munkalapon lévő adatokat megnézni hozzáadni.
-
BenJoe80
senior tag
válasz
Delila_1 #17183 üzenetére
Ezt nem értem, hogy gondoltad...
Elindítom a diagram varázslót, kiválasztom a megfelelő diagramot, <Tovább> és itt kéri a "Tartományt". És itt van a gubanc! Egy munkalapon szereplő adatokat ki tudok választani - meg is jelennek. De azt, már nem tudom vele megetetni, hogy a másik munkalapról is hozzáadjak értékeket. Pl.:
Tartomány: =Sheet1!$A$1;Sheet1!$A$3 - ez működik!
De azt, hogy tudom megcsinálni, hogy valahogy így nézzen ki a megjelenítendő tartomány:
Tartomány: =Sheet1!$A$1;Sheet1!$A$3;Sheet2!$A$1;Sheet2!$A$3;Sheet3!$A$1;Sheet3!$A$3
Mert erre mindig azt írja ki, hogy "A beírt képlet hibás". Szóval mit csinálok itt rosszul?
-
BenJoe80
senior tag
Sziasztok!
Van egy problémám, amit nem tudok Excel 2003-ban megoldani. Adva van egy excel fájl, amiben különféle könyveléseket vezetek, méghozzá lapokra osztva:
- 1. lapfül "Január"
- 2. lapfül "Február
- 3. lapfül "Március"... stb. Na mármost, hogy tudom azt megoldani, hogy ezeken a lapfüleken szereplő adatokból létrehozzak egy éves diagramot (Bevétel/Kiadás), ami maga is egy külön lapon szerepelne. Egy lappal ("Január") ezt megtudtam oldani, de már Februárt, Márciust nem tudtam, hozzáadni.
Főleg nem úgy, hogy a grafikon automatikusan bővüljön, ahogy a könyvelés bővül.
A segítségeket előre is köszönöm!
-
BenJoe80
senior tag
Sziasztok!
Adva van egy táblázat Excel 2003-ban, ahol ha pl. A1=1 akkor B1="EZ", ha A1=2 akkor B1="AZ", ha A1=3 akkor B1="AMAZ" ill. ha A1 üres akkor, B1 is üres. Korábban segítettek ezt a táblázatot megcsinálni. Most viszont ahhoz kéne segítség, hogy azt hogy lehet megcsinálni, hogy a táblázatból kiválogassa az összes 1-es értékű sorokat valamint az ehhez tartozó összegeket (amit, amúgy manuálisan írok be) és összegezve beírja mondjuk C2-be? Továbbá ugyan így tegyen a 2-es ill. a 3-as értékű sorokkal is...
A válaszokat és segítségeket előre is köszönöm!
-
BenJoe80
senior tag
válasz
Excelbarat #16739 üzenetére
Nagyon szépen köszönöm! Ez az! Lenne még egy olyan kérdésem, hogy hol lehet ilyen dolgokat megtanulni?
Van egy rakás táblázatom, meg némi tapasztalat (alap), de eléggé hiányos. Sok alapdologgal még így sem vagyok tisztában. Szívesen tanulnék, de nem tudom, hogy honnan...
-
BenJoe80
senior tag
Sziasztok!
Azt, hogy lehet megoldani Excel 2003-ban, hogy ha pl. A1=1, akkor A2-ben "EZ", ha A1=2, akkor A2-ben "AZ", ha A1=3, akkor "AMAZ" jelenjen meg és ha A1 üres akkor, A2 is maradjon üres?
Előre is köszönöm a segítséget!
-
BenJoe80
senior tag
Várjál - megtaláltam.
Ráment majdnem két napom, de megy Excel 2003-ban is! A következőképen működik:
Amikor kész volt a táblázat akkor az Adatok\Lista\Lista létrehozása... menüvel létrehoztam egy listát, ahol a megjelenő ablakban ki lehet pipálni a "Lista rovatfejekkel" menüt, majd <OK>.
Ekkor a rovatfejeknél megjelennek legördülő menüpontok, de azokat el lehet tüntetni az Adatok\Lista\Átalakítás tartománnyá menüvel, majd <Igen>.
Innentől kezdve nincsenek a legördülő menüpontok a rovatfejeknél és az oszlop rovatfejére (vagy bárhova), majd a "Rendezés - növekvő" vagy "Rendezés - csökkenő" ikonokra kattintva lehet tetszés szerint rendezni a táblázat adatait.
Hát ennyi. Nem bonyolult, csak addig, amíg rájön az ember.
Mindegy - megérte!
-
BenJoe80
senior tag
Sziasztok!
Valaki megtudja mondani, hogy az Excel 2003-ban, hogyan tudok rovatfejet beállítani?
A segítséget előre is köszönöm!
-
BenJoe80
senior tag
válasz
Delila_1 #16096 üzenetére
Az 1. kérdésre: Bocsi, de be kellett fejeznem időre.
A 2. kérdésere: Alkalmaztam, csak utólag.Különben meg nem értem mi bajod? Az, hogy nem ültem tűkön, amíg valaki nem válaszol? Amit írtatok most már tudom és a későbbiekben tudom hasznosítani. Ezért hagy ne kérjek már elnézést!
-
BenJoe80
senior tag
Ezt nem hiszem el! Ilyen hülye nem lehetek! Lenne szíves valaki elmagyarázni, hogy hogy a sunyiba lehet azt megoldani, hogy a sorba rendezéskor a táblázat fejléceit ne rendezze? Nem bírok rájönni, pedig biztos valami egyszerű dolog a megoldás. A vicc, hogy van olyan táblázatom, ahol ez nem így működik, csak nem emlékszem, hogy mit csináltam.
A segítséget előre is köszönöm!
-
BenJoe80
senior tag
Sziasztok!
El követtem Excel 2003-ban egy olyan hibát, hogy egy táblázatban az oszlopok - egy kivételével - mind egy sorosak (két cellát összevontam) és ezért nem tudom ABC sorrendbe rendezni az oszlopokat. Van erre esetleg valamilyen megoldás? Esetleg, ha nincs, akkor össze tudom-e úgy vonni annak az egy oszlopnak a celláit, hogy közben ne veszítsem el a második sor adatait (ugye, ilyenkor mindig a bal, első cella adatait menti csak meg).
A segítséget előre is köszönöm!
-
BenJoe80
senior tag
Sziasztok!
Táblázatban a következő képletet írtam be: =SZUM(C3/((C4/100)/*(C4/100))) és amikor a C3 ill. C4 rubrikában nincsenek adatok akkor ez jelenik meg: #######, a "Hiba, zéró osztó!" okolással.
Hogyan tudom ezt vagy láthatatlanná tenni esetleg javítani?
Tulajdonképpen a következő képlet kellene: x/(y/100)² de úgy, hogy a kitöltetlen x és y értékek ne okozzanak hibajelzést.
A segítséget előre is köszönöm!
-
BenJoe80
senior tag
válasz
Delila_1 #4505 üzenetére
Várjál... azt hiszem meg van a megoldás! Tehát...mi (ill. én a tanácsodra) ugye írtunk olyan ki téteket is hogy:
- az Anyagköltség egy oszlopába (ez legyen R) "=D4&F4"
ill.
- a Szabásjegyzék egy oszlopába (ez meg legyen O) "=C5&E5"Ezeket aztán soronként le kellet írni minkét munkalapon, hogy stimmeljen az adott sorra az állítás.
Na mármost ezeket én átírtam a következőre:
- "=(SZUM(Anyagköltség!D4-(Anyagköltség!E4*0,5))&
(SZUM(Anyagköltség!F4-(Anyagköltség!G4*0,5))))"
ill.
-
"=(SZUM(Anyagköltség!D5-(Anyagköltség!E5*0,5))&
(SZUM(Anyagköltség!F5-(Anyagköltség!G5*0,5)))"Mindjárt kipróbálom, hogy megy-e... de azért küldöm a mappát is.
-
BenJoe80
senior tag
Szia Delila_1!
Lenne még egy (remélhetőleg) utolsó kérdésem. Azért neked írom mert a korábbiakban is te segítettél így tudod miről van szó (bár más segítségét is szívesen veszem).
Szóval...
Van az én ominózus táblázatom ahol az Anyagköltség D és F oszlopából az értékek át vannak víve a Szabásjegyzék C és E oszlopába, ahol aztán a "=DARABTELI(Anyagköltség!R$4: R$23;Szabásjegyzék!O5)" képlet hatására a C és E oszlopokban ismétlődő adatok pirosra változnak (szünet a : és R között csak azért van, hogy ne legyen ott ez
).
Ezen állítás igaz és működik ha csak a D ill. F oszlopba írok be adatokat, viszont ugyanott, másik két oszlopba - E és G - is írok adatokat és ezen 4 oszlop (tehát a D, E, F és G) műveleti eredményei lesznek átvíve a Szabásjegyzék C és E oszlopaiba, méghozzá a következő képlettel:
- "=SZUM(Anyagköltség!D4-(Anyagköltség!G4*0,5))"
ill.
- "=SZUM(Anyagköltség!F4-(Anyagköltség!E4*0,5))"Na mármost - mint azt már az előbb említettem - ha pusztán csak az Anyagköltség D és F oszlopok adatai kerülnek beírásra akkor a legelején leírt módon pirosan jelennek meg a Szabásjegyzék C és E oszlopaiban az egynél többször előforduló adatok.
Ha azonban az Anyagköltség E és G oszlopok adatai is beírásra kerülnek akkor a Szabásjegyzék C és E oszlopaiba már műveleti eredmények kerülnek át (fentebb lásd a minta képleteket) és így már nem pirosan jelennek meg az egynél többször előforduló adatok.
Kérdés: miben módosul az általad megadott "=DARABTELI(Anyagköltség!R$4: R$23;Szabásjegyzék!O5)" képlet?
-
BenJoe80
senior tag
válasz
Delila_1 #4489 üzenetére
Delila_1 nagyon-nagyon szépen köszönöm a segítségedet. Működik minden szépen, ahogy szeretném.
Azt szeretném megkérdezni, hogy a "$" jelnek és a "DARABTELI"-nek mi a jelentése/jelentősége ill. mit is csináltunk, hogy az lett ami lett?
A táblázat működik, csak éppen lövésem nincs, hogy mit-miért csináltam. Ezt el tudnád magyarázni?Még egyszer köszönök mindent!
-
BenJoe80
senior tag
válasz
Delila_1 #4483 üzenetére
Juhúúú!!! Működik! Gyönyörűen működik!
Ezer köszönet!
Azt hagy kérdezzem még meg, hogy az megoldható-e, hogy ezen az oszlopok (Szabásjegyzék C és E oszlopai) 20 sorára - teszem azt 5-24-ig (tehát C5-C24-ig ill. E5-E24ig) - legyen ez az állítás igaz, viszont ne érzékelje egy ismétlésnek, ha ugyanazon oszlopok, másik 4 sorában - pl. C28-C31-ig és E28-E31-ig - esetleg szerepelnek egyazon számok.
Ugyanakkor ezen négy soros oszlopokon belüli ismétlődéseket természetesen jelezze - bár ez működik. Azt hogy lehet megoldani, hogy C ill. E 5-24-ig és 28-31-ig két oszlopban lévő azonos számokat ne vegye ismétlődésnek?Tudom, kezdek szemtelenedni... szóljon nagysága, ha kezdek az idegeire menni...
-
BenJoe80
senior tag
válasz
Delila_1 #4479 üzenetére
Húúú... ezt most rázzuk össze!
1. a Szabásjegyzéknél is végig be kell írni az adatok mellé mint az Alkatrészjegyzéknél?
2. az előbbi kérdés a G5 tartományra vonatkozóan...
3. C5: D5 tartomány kijelölése. Ez alatt azt érted, hogy amolyan kisiskolás módon kijelölöm a két rubrikát egérrel és utána formázok?
4. a feltételes formázásnál, hova írod be ezt a képletet? Nekem van ott három rubrikám: egyszer cella/képlet értéke, aztán nagyobb mint, kisebb mint, nagyobb vagy egyenlő... stb. (ezek variációi) és végül ahova írhatnám a $-os képletet, de be kell írnom oda, hogy >1?
-
BenJoe80
senior tag
válasz
Delila_1 #4474 üzenetére
Nem egészen... ezek szerint rosszul írtam le. Tehát:
Van egy munkafüzetem, benne két munkalap: "Alkatrészjegyzék" és "Szabásjegyzék". Az elsőben megadom az alkatrész hosszát (1500) egy rubrikában - legyen D4 ill. a szélességét (500) egy másik rubrikában - F4.
Ezt a két adatot átvitetem a "Szabásjegyzék" munkalapra - a következő képlettel =Alkatrészjegyzék!D4 ill. =Alkatrészjegyzék!F4 - két másik rubrikába. Tehát az 1500 megjelenik a C5, az 500 az E5 rubrikában a "Szabásjegyzék" munkalapon (köztük van az "x" a D5 rubrikában).Na mármost, ha én - dolgozva az "Alkatrészjegyzék" munkalapon - több olyan alkatrész méretet adok meg ami megegyezik az 1500×500-as formátummal (figyelem! fordítva már nem igaz; tehát 500×1500 nem u.a.) akkor az össze 1500×500-as méret pirossal jelenjen meg a "Szabásjegyzék" munkalapon (lehetőleg csak az 1500 és az 500).
Ezen adatok oszlopszerűen helyezkednek el egymás alatt, tehát a formázást valszeg a C és az E oszlopra kell ki írni.
Ez megoldható-e? Különben ha kell, elküldhetem privátba az egész munkafüzetet, ha akarod.
-
BenJoe80
senior tag
Hoppla.. volna még két kérdésem (ami a táblázat kezelést illeti, kezdek lustulni).
Szóval az egyik, hogy meg lehet-e oldani és ha igen, hogyan, hogy egyazon munkafüzet egyik munkalapjára beírt szöveget átvigye a másik munkalapra?
Pl.: van Munka1 és Munka2. A Munka1-ben, egy rubrikában beírom pl. "Almák száma" és a Munka2-n - egy előre kiválasztott rubrikában - megjelenik u.e.A másik pedig, hogyan lenne megoldható ha egyazon számérték, pontosabban szorzat többször jelenik meg u.a.-n a listán akkor azokat pl. pirossal jelölje meg?
Pl.: van egy szorzatom 1500×500 és ez többször előfordul akkor ezeket pirossal írja, vagy másként jelölje (mondjuk az 1500×500 nekem három egymást követő rubrikában van; tehát van egyszer "1500", aztán "×", és végül "500"; és ebből igazából az "1500" és "500"-nak kéne pirosnak lennie, ha így még egyszer, vagy többször előfordul a listában).A segítséget előre is köszi!
-
BenJoe80
senior tag
Hello, szia mindenkinek!
Hozzáértő emberek véleményére volna szükségem. Az Excel 2003-ban szeretném azt elérni, hogy a táblázat azon rubrikáiban - ahol nincsen számérték - nulla (0) helyett a rubrika maradjon üres.
Ez a probléma értelem szerűen csak ott lép fel, ahol a táblázat kezelő egy képlet alapján kiszámolt eredményt tüntetne fel.Esztétikai ill. tinta spórolás szempontjából is nagyon fontos volna - ha megoldható.
A segítségeket előre is köszi!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Windows, Office licencek kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól - Automata kézbesítés utalással is!
- ROBUX ÁRON ALUL - VÁSÁROLJ ROBLOX ROBUXOT MÉG MA, ELKÉPESZTŐ KEDVEZMÉNNYEL (Bármilyen platformra)
- Eladó steam/ubisoft/EA/stb. kulcsok Bank/Revolut/Wise (EUR, USD, crypto OK)
- Eladó Steam kulcsok kedvező áron!
- Windows 10/11 Home/Pro , Office 2024 kulcsok
- Nvidia Quadro M2000/ M4000/ P2000/ P2200/ P4000/ P5000/ RTX 4000/ RTX A2000 / RTX A4000
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- AKCIÓ! Gigabyte H610M i5 13600K 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Zalman S2 TG Seasonic 650W
- AKCIÓ! ASUS STRIX B650E-E R7 7700 64GB DDR5 1TB SSD RTX 3080 10GB Thermaltake Ceres 500 850W
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged