- Mobil flották
- iPhone topik
- Három Redmi 15 érkezett a lengyel piacra
- Google Pixel topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Ennyibe kerülhet a Xiaomi Watch S4 európai változata
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Yettel topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
🔦Üdvözöllek!🔦
A topik elsősorban az elemlámpákról, fejlámpákról, akkukról és a velük kapcsolatos technikai és tapasztalati beszélgetésről szól.
Új hozzászólás Aktív témák
-
FBLLMAG
senior tag
Autóba autóba való lámpa, bicajra bicajlámpa, a kulcstartó lámpa pedig az ajtózár, kulcs körüli dolgokra való. És ha bicajra bicajlámpát választ valaki, tisztelni kell. Mindegy, hogy olcsóbb, vagy drágább.
-
FBLLMAG
senior tag
válasz
bedvóter #68435 üzenetére
Mint írtam már, nekem Fenix E09R, E12 V2.0, E20 V2.0 megvan. Nincs velük probléma. A hátsó kapcsolós is könnyedén kezelhető közülük. Ráadásul mindig megtalálod a kapcsolót. Pont a Nitecore MH10S lámpámat fokoztam le, pedig fénye az van. A tokja is szuper. Azonnal kikapható a lámpa. Viszont, ha nem találom a sötétben a kapcsolóját (időt vesz igénybe), az gáz. Addig sötét van. A lábam elé sem látok.
Más oldalgombos lámpák, pl Olight Baton, Wuben E05, stb meg maguktól bekapcsolnak a zsebemben. A Fenix E12, E20, stb lámpáim még 1x sem kapcsoltak be. Nem fogom minden pillanatban lezárni a lámpát, meglazítani a lámpa kupakját. Pláne, mikor az a cél, hogy azonnal legyen fény. -
FBLLMAG
senior tag
válasz
UberMutant #68425 üzenetére
A használatot magát még bírják. Attól függ, hogyan használod. Ha nem 600 lm fényáramon működteted állandóan, akkor bírják. Nem esti sétára vannak kitalálva a kulcstartó lámpák, az is biztos.
-
FBLLMAG
senior tag
válasz
UberMutant #68423 üzenetére
Több beépített akkus kulcstartó lámpám is van. Már pár évesek, és köszönik szépen, jól vannak.
-
FBLLMAG
senior tag
Szinte nem melegszik. Erre szerettem volna rámutatni.
Mint már írtam 1x.
Leegygyszerűsítve. Ha a 1000 lm -hez 10 W -ra van szükség. Az XM-L2 led esetében, kerekítve, 3 A kell. XHP50.2 esetében vagy 1,5 A vagy 0,75 A. Attól függően, hogy van bekötve. Persze, 3 V -os XHP50.2 is létezik.
-
FBLLMAG
senior tag
Leegyszerűsítem NEKED. 1 db XHP50.2 led megfel 4 db XM-L2 lednek. Ebből van 5 db a bicajlámpában. Mintha 4 x 5 = 20 db XM-L2 lenne benne. 4000 lm / 20 db = 200 lm a XM-L2 ledtől. Mennyire melegszik?
A XHP50.2 magasabb feszültséggel dolgozhat, így alacsonyabb áramot vesz fel. Nem 3 V feszültséggel üzemel mint a XM-L2, hanem 6 - 12 V feszültségen. A melegedés az áramfelvételtől függ. I² x R 😉
-
FBLLMAG
senior tag
Nehéz VELED. A SST40 ledet 2000 lm fényáramra meghajtva, fog forrósodni. A XHP50.2 3000 lm fényáramnál forrósodik. De itt 500 lm a SST40 ledből, 800 lm a XHP50.2 ledből, nem fogja túlfűteni a bicajlámpát, ami csak a ledeket, optikát, elektronikát tartalmazza. Az akkupakk külön helyezkedik el.
-
FBLLMAG
senior tag
Másik dolog, hogy az elemlámpa találkozón, az olcsóbb lámpák forrósodtak, az enyémekkel, ugyanarra a távra világítva, csupán melegedtek. A Ledlenser P7R Signature ráadásul fóluszálható (nem zoommos), mégis a magasabb fényáramot is tartja. A Nitecore MH10S is elég sokáig tartja stabilan az 1000 lm fényáramot, pedig csak S2+ átmérőjű.
A jó hatásfokú, jó minőségű elektronika nem fog nahyon melegedni. A berílium rugók is nagy áram vezetésére képesek. A pasztáról már volt szó. A ledek meg ha nincsenek túlhajtva, nem fognak annyira melegedni. És igen, a hűtés is számít. Stb., stb.
-
FBLLMAG
senior tag
A Ledlenser P7R Signature is tartja az 1200 lm fényáramot. Dobozban mérve kicsit visszavesz a hővédelem. Ez 21700 -as lámpa. De a Magicshine bicajlámpa 5 leddel rendeljezik. Az 500 lm/led, vagyis 2500 lm vagy a XHP50.2 esetében a 5x 800 lm = 4000 lm gond nélkül megy. Pláne, ha közben közlekedsz is.
Csak az a kérdés, hogy tényleg kell ez a fényerő, fényáram.
-
FBLLMAG
senior tag
Amiket posztoltam NEKED, azok tudják a 2 - 3000 lm -t úgy, hogy nem vesznek vissza. 2 - 3 - 5 led világít egyszerre. SST40 vagy XHP50.2. Ez csak 600 lm ledenként. Nem fog forrósodni. És elméletileg a 5000 - 8000 lm -ből sem kell visszavenni ezeknek. Bár, ilyenkor hamarabb lemerülnek. Tessék kipróbálni. Rendes hűtőborda is található a ledek hátulján.
-
FBLLMAG
senior tag
Jár hozzá. Ez 2 órát tud 5000 lm fényáramon, és 17000 cd fényerőt tud hozzá. 10% -on meg 90+ órát. Ettől erősebb is létezik. Az 5 led, tir lencséken keresztül, különböző, szórt / szúró fényt biztosít. Az akku pakk nem zavar a váz alatt. Viszont ezek már lassan úgy látsz mint a kivilágított kamionnal. Elég problémás hegyi ösvényeken való éjjeli száguldozásra lett kitalálva. 6 - 8000 lm -os fejlámpát sisakra is kereshetek hozzá. Ha érdekel.
Ja és ez nem kínai vacak. Amire ráírják, hogy tudja az 1000 lm fényáramot akár meddig. 2 mm -es alu lappal. 😉
-
FBLLMAG
senior tag
válasz
jozsi252 #68222 üzenetére
Nekem Olight S1A Special Edition és Olight S2A is van. 1,5 V -os Li-Ion akkujaim is vannak az Eneloop mellett. A S1A -ba inkább 14500 -as akkut használok. A S2A -ban pedig fehér Eneloop akkukat.
Fele áron kapod meg az Opus -t. Kicsit hangos, de automatikusan a töltés van beállítva, 500 mA áramon. A másikat, MC3000, be kell állítanod használat előtt. Mindig.
-
FBLLMAG
senior tag
A Fenix BC30 V2.0 lámpájában cserélhetők az akkuk. Bluetooth vezérlés. Oldalra is lehet forgatni. Tudom így is sz@r.
Ezeknek a felfogatása vastagabb műanyag szárral, amik csuklóval vannak ellátva, és gumi is van, hogy stabilan tartsa a lámpát a kormányon. Moszadz anya, acél csavarral szorítja meg jól a kormányon a 2 műanyag kart. Maga a zár, ami a lámpát fogja, rugós megoldású. De hát ez is műanyag.
Elemlámpa találkozón ki is tudnád próbálni. De hát az ilyen találkozón megjelenni ... .
-
FBLLMAG
senior tag
válasz
jozsi252 #68207 üzenetére
Nem XTAR de 1,5 V -os Li-Ion akkum van. Az enyémhez nem kellett külön töltő. Ennyit az előnyökről.
Az enyém 1600, ez 2000 mA leadására képes. 2 akku esetében ez 2 x 1,5 x 2 = 6 W leadása. Nem minden lámpánál elegendő. Az ENELOOP 3, 5 A leadására is képes. Armytek, Olight lámpáim kérik a magasabb teljesítményt. Az 1600 mA -es akkuim a Nitecore lámpáimat sem viszik el. A Zebra meg 1 akkuból hozza ki a maximumot. Ebbe a 2000 mA -ás is kevés.
Ráadásul külön töltőt is kell hozzá venned.
-
FBLLMAG
senior tag
Nem. Mert ott a másik, felső, távolsági fény. Szintén 900 lm. 2 db 18650 -es akku csücsül a lámpában. Viszont a kialakítás végett, olyan mint ha 3 lámpa üzemelne. Szélesen, egyenletesen, és elég távolra világítja meg előttem az utat. Rendes zseblámpa soha sem fogja így bevilágítani az úttestet.
-
FBLLMAG
senior tag
Belemegyek a játékba.
Nekem Nitecore BR35 van. Az alsó reflektor a tompított fény. Ez is előre világít, nem lefelé. 900 lm -t tud az alsó led is. Viszont felülről, tükröződő felülettel van árnyékolva. Az utat megvilágítja, a sofőrt nem. Ha nem elég a fényerő, városi módban is aktiválható, akár a kormányról is, 3 mp -re a távolsági fény. Automatikusan visszaszámol, és lekapcsolja a távolsági fényt.
A Fenix -nél meg 20 mp -re lehet aktiválni a boost funkciót.
De bármikor vissza is tudok lépni.
-
FBLLMAG
senior tag
válasz
Szakbarbár #68190 üzenetére
1., Látod a töltöttségi szintet (pont nem óra / perc -ben)
2., 50 - 150 lm fényáram mellett már nem vakoskodsz.
3., A Nitecore BR25 esetében cserélhető az akku, ha ez lenne a problémaÉn a Nitecore BR35 -öst használom. Szoktátok írni, hogy lefordítsátok a lámpát, hogy nem vakítson. Így viszont a hatótáv is lecsökken. Lehet még 2 lámpát használni, 1 közelre, tompított fénynek, és 1 lámpát távolsági fénynek. Annak idején a Ledlenser TT, T2 lámpákat használtam ilyen módon. A LL TT beállítható, hogy bizonyos magasság felett ne vakítson (manapság a fejlámpáikat lehet így használni). Később az Armytek fejlámpámmal világítottam közelre, a Vikinggel meg távolra. Mostanában meg rendes bicajlámpát használok.
-
FBLLMAG
senior tag
Győrben, aki szeretne, ELEMLÁMPA TALÁLKOZÓ várható. Akit érdekel. Pénteken vagy szombaton este. Majd még kiderül. Kellemes környezet, a város fényei nem zavarnak. Találkozás sötétedéskor. Magam részéről hajlandó vagyok a határt átlépni. Nektek nem kell.
-
FBLLMAG
senior tag
válasz
makoss #68103 üzenetére
Az AAA / AA elemmel az a probléma, hogy kifolyhat a lámpában. Így tönkretéve azt. Manapság az Eneloop amkuk sem merülnek gyorsan. Érdemes beruházni rá. 3 - 4 töltés után az árát is visszahozta. AAA -s lámpáknak, főleg, Maglite és Ledlenser lámpákat használok. A Varta sem rossz, csak kicsit gyengék a lámpáik. De a 2x AAA -s toll lámpák sem rosszak. Ajánlatos lenne az AA elemet / akkut használó lámpák felé is kikacsintani. 3x nagyobb a kapacitása az ilyen elemeknek / akkuknak, az áruk meg kb ugyanaz. 4x AA lámpák tudnak 1000 - 1800 lm fényáramot. A Fenix LD42 lámpája 50€. Haza, áramkiesés esetére, szerintem a 2x AA -s Fenix E20V2.0 is megfelel. Hagyományos kapcsolóval ellátva a végén, így feleslegesen nem meríti az akkukat / elemeket. Az ára 30 €, felénk. 30 óra felett bír a 30 lm fokozatán. Szerintem az itthoni áramkiesést, bármilyen hosszú legyen, kibírja. Pár € -val drágább a Nitecore MT2A lámpája. A legalacsonyabb 17 lm fokozatán, akár 50 órát is ki kéne bírnia. Hasonlónak tűnik a fényessége mint a 30 lm -os LD22, az ellenére, hogy alacsonyabb a fényáram kibocsájtása. (Ez engem is meglepett.) A kezelésük is egyszerű. Udvarban, kertben is hasznos lehet esténként.
-
FBLLMAG
senior tag
válasz
Shokkolo #68060 üzenetére
Írtam, és már többen is írták, hogy 1 db mezei Convoy S2+ is megteszi bicikli szerelékkel + 1 kis munkával. Akár locsoló csőből is lehet árnyékolót faragni az elejére. Ez talán a legolcsóbb megoldás. És ez tényleg terít is.
A Nitecore, Fenix, Olight, stb bicajlámpái meg ténylegesen bicajra lettek tervezve. A világítás, a kialakítás, vezérlés, stb., kicsit más. Észrevenni a különbséget. Páran használunk ilyen lámpákat, de a többség nem. De ha 2x veszed este elő a bicajt 1 évben, akkor felesleges rendes bicajlámpára beruházni.
-
FBLLMAG
senior tag
válasz
Shokkolo #68050 üzenetére
Az autóba valami egyszerűt. És inkább NiMh akkuval. A nagy meleg a lámpát is károsíthatja, és a Li-Ion akkura is veszélyes lehet. Én Maglite MINI PRO lámpát tartok az autóban a Nitecore VLC10 mellett.
Bicajra, én, rendes bicajlámpát használok. A Nitecore BR35 -öst. A BR25 sem rossz és a Fenix termékei is rendben vannak. Kis utómunkával akár a Convoy is jó lehet.
Árat nem írtál, csak 18650 -es akkut. Veszhelyzetre, hogy tovább világítson akár alacsonyabb, de használható fénnyel, érdekes lehet az Acebeam EC35 II, vagy a Fenix lámpái is érdekesek lehetnek. A PD, LD egyszerűbb, a TK pedig taktikai sorozat. 30 lm fokozaton 75+ órát üzemelnek. Van amelyik 21700 -as akkuval is tud üzemelni. Most jött ki az Armytek Prime C2 PRO V4. Gyorsabb belső töltéssel, szélesebb szórt fénnyel, friss UI. Apróbbak, beépített akkuval, érdekes lehet a Fenix E09R is (vagy a még apróbbak). Olcsóbb megoldás lehet a Wuben, Sofirn, Astrolux terméke.
-
FBLLMAG
senior tag
válasz
kismedve1982 #68037 üzenetére
Ekkora fényt a Wuben E05 is tud, 14500 -as akkuval.
-
FBLLMAG
senior tag
Kb 1 m távolságból világítottam én is a tompított fénnyel (helyhiány miatt, és a legalacsonyabb fokozaton). 2 - 3 m távon meg elveszik az a bizonyos hotspot, mert alig fényesebb mint a szórt fény. Nem annyira fényes mint a zseblámpáknál. Viszont a fény a pedáltól tart akár 50 - 100 m távolságig. Nincs vakfolt. Nyugodtan mellé teheted azt a bizonyos S9 -est. Ha mered.
-
FBLLMAG
senior tag
válasz
pittlaren #67930 üzenetére
Ez tényleg már 1 erőtúra lehetett. Pláne ennyi idő alatt. Nem futva, lazán (mint a "csiga"), olyan 16 - 17 km volt a max tőlem. Katonakoromban is csak 20 km -t kellett hazagyalogoltmnom, mikor nem járt a vonat, busz. Gratulálok!! És még lámpázni is volt időtök. Gondolom utánna még több.
Megtudhatnánk, mennyi volt a szintidő? Legalább 6 - 7 órára tippelek, de inkább több.
-
FBLLMAG
senior tag
Mint írtam, vedd meg! A többi dolog meg csak infó volt. Esetleg mire figyelj oda, hogy tovább kitartson.
Az XM-L ledek a mai napig világítanak, igazán ilyen szempontból nincs velük gond. A tartója műanyag, oda kell figyelni a felszerelésnél, nem szabad erőltetni. Vizet meg ne túl hosszú ideig csapasd rá. Bár a Lumintop is képes beázni (kicsit vissza olvasva fogod is látni).
Úgy sem fogod túl gyakran max fokozaton használni (vagy tévedek
). Én régebben is 2 db lámpát használtam előre (még a biciklilámpás időszakom előtt). 1 terítőt és 1 messzebbre hordót. Azok alapból nem voltak fényáram bajnokok, de még ezek sem üzemeltek max fokozaton. Pl. Fenix LD22 / FD20 páros 100 lm fokozaton üzemelt a legtöbbet. Esetleg a Fenix LD22 le volt cserélve a Nitecore MT20A -ra. (Próbáltam a BLF A6 -ot is, de széles is a szórt fénye, és vakít is. Néha a FD20 pedig le volt cserélve a régebbi Armytek Tiara A1 PRO -ra (ez sem volt rossz választás).
-
FBLLMAG
senior tag
Igazán nem szeretnélek lebeszélni róla.
A tartóját közelebbről megleshetnéd. A fényereje sem túl izmos (kb 2500 cd lehet a 100 m hatótáv megadása alapján). XM-L T6 pár éve nagyon jó led volt. IPX6 > a bicajod lemoshatod magasnyomással, de 1 percnél tovább ne mosd a lámpát (nagy zivatarban ne használd).
-
FBLLMAG
senior tag
Így van. Bár ezzel a majdnem olyan, az tényleg csak majdnem olyan volt. A lámpád a locsoló cső toldalékkal tényleg nem vakított. Távolra is világított (mivel a tied fel volt turbózva). Közelre viszont semmi fényt nem adott, sem közel-oldalra. Azért ezt hiányoltam. Ez már lehet, hogy 1 db alufóliával is orvosolható (vagy aluragasztó szallaggal). Esetleg 1 pipalámpa. A biztonság kedvéért.
Azért biztonságosabb, ha nem kell elengedni a kormányt (pláne gödrökkel teli földúton), amikor csak oda akarunk villantani, mi van előttünk az úton. És az sem baj, ha pár mp után automatikusan visszaáll az eredeti állapotra. Nem kell még egyszer hozzányúlnom. A hátralévő idő, az adott fokozaton, is egészen jól jöhet. Nem kell akkut cserélnem az éjszaka közepén. (Próbáltad teljes sötétben?) És az sem baj, ha a lámpa gombjai ki vannak világítva (nem kell keresgélni). Nem csak emelni lehet a fényerőt, de csökkenteni is. Közepesről nem a turbót kapcsolom, mikor csökkenteni szeretném a fényerőt, hanem ténylegesen visszaveszem a fényerőt. A tartója meg fényévekkel biztonságosabb mint a gumis, tépőzáras tartók. A gumi elszakad, a tépőzár meg elfordul. A bepattintós Ledlenser szerelékek egyébként elég jól bírják (de ezek is 4 - 5000 Ft -ba kerülnek).
-
FBLLMAG
senior tag
Az árnyékolás az 1. De ez az árnyékoló nem csak árnyékol. A lámpa szórt fényének felfelé igyekvő részét is hasznosítja. Mintha 2 lámpát használnál.
Olcsóbb megoldás a locsoló cső kivágása lenne. Én ajánlanám még az alufólia használatát is, és az már tényleg majdnem ugyanolyan érzetet biztosít.
Tartót (szereléket) írtam a Fenix -et. De ez drágább (bár biztosabb). A műanyagok eltörnek, a gumik elszakadnak, a tépőzár előbb utóbb nem tart olyan erősen. Pár csere után a (pláne ha gyakrabban használod) a csavarosak lesznek az olcsóbbak. De azért a gumis, tépőzáras bicikliszerelések is valamit kibírnak (pár évet, használattól függően). Ha a tépőzárat nem használnád állandóan, naponta nem szednéd le a lámpát, talán többet bírna.
-
FBLLMAG
senior tag
-
FBLLMAG
senior tag
Nekem Nitecore BR35 van. Ez 3 fényfolttal dolgozik egymás után. Nincs vakfolt. Távolabbra is világít mint a Convoy XM-L2 leddel, és szélesebben is. Az egész úttestet bevilágítja. Biztos, hogy észrevesznek, szemből is, hátulról is. Ez biztos, hogy nem esik le a bicajról. Csomó nyalánkságot tud. A Fenix BC30v2.0 pedig cserélhető, 2 db akkuval rendelkezik. Távvezérelt. A BR35 -ösöm fizikailag nem vakít (a BR25 sem), a Fenix meg optikai megoldást használ. Töri a fényt mint a régebbi autóknál. Ezek drágább lámpák, igaz. De csak 1x kell megvenni. A Fenix lámpaszereléket is árul. 1 csavarral a kormányra fogatod fel, 2 csavarral meg a lámpát. Kemény gumi tartja a lámpát. Nem karcolja, és ugyebár, nehezebb terepen, rossz útfelületen, a lámpát is stabilabban tartja. Lámpa használata esetében természetesen lefele kéne dönteni a lámpát, hogy ne vakíts. Így viszont a hatótáv csökken. 😉
-
FBLLMAG
senior tag
A meleg nyárra készülve, befutott pár apró, AA / 14500 -as lámpám. Az apró nálam a 8 cm alatti (pár mm -rel) lámpákat illeti. Most csak az első benyomásokról írnák pár sort.
OLight S1A "Special Edition" - AA vagy 14500 -as akkuval üzemel. Acél házas (ezt érezni is), így a legnehezebb az összes közül. (És elég ellenálló is lehet.) A siltes sapkát is húzza lefelé picit. Látni a fényáramban lévő különbséget a nagyobb S2A testvéréhez képest, az alacsonyabb fokozatokon, de normál használatban ez nem okoz problémát. Az üzemidő is így hasonló lehet. A 3, 9 perces időzítő, az azonnali holdfény, turbó fokozatok itt is megtalálhatók, a vetítési képük is hasonló. Ebben van mágnes, a S2A meg világító szilikon markolattal rendelkezik. A S1A szó szerint elveszik a zsebben. A klipsze is jól használható, nem kell kifeszíteni használat közben.
Fenix E12V2.0 - AA akkuval / elemmel üzemel. 2 oldalas klipsszel van ellátva. Hihetetlen könnyű (akkuval együtt). A siltes sapkára pattintva észre sem venni a pehelykönnyű tömegét. A tir lencséje még mindig nagyon tetszik. Talán még szélesebb a középső fényköre mint a nagyobb testvér E20V2.0 lámpámé. A szórt fénye ennek is rendkívül széles (kb 180°). Mindig a legalacsonyabb fokozaton indít. Csupán 3 fokozat (köztük a kedvenc 30 lm fokozattal). Ez a leggyengébb a 3 közül, de talán nem is ez a fontos. Ez mechanikus kapcsolóval rendelkezik, így valójában lekapcsolja a lámpát. Nincs készenléti áramfelvétel. A táskám oldalsó zsebében kapott helyet.
Zebraligh SC53W - AA akkuval / elemmel üzemel. Nem az első ZL lámpám. Sejtem mit várhatok tőle. Gyors merülésre panaszkodott az előző tulaj. Ezt majd az idő megmutatja, hogy szerepel ENELOOP akkuval. Eddig nagyon kellemesek a tapasztalatok. Kezelése számomra már megszokott. A H53W lámpámmal megegyező a vetítési képe. Klipsz felfogatása még jobban átgondolt mint a SC5W lámpámé. -10 g fogyás, ez is érezhető. A test kialakítása sem a minden napokban megszokott. Nagyon kényelmes a fogása. A tesztekben a középső fokozatokon még jobban teljesít mint a SC5W. Ezt majd ellenőrzöm, majd ha az időm engedi.
-
FBLLMAG
senior tag
válasz
Tartarus #67792 üzenetére
És a Li-Ion akkuknál se számolj 500 ciklussal. Jó lesz, ha 300 ciklust bírnak. A fehér eneloop 2100 ciklusa helyett csak 1000 ciklust fog bírni, az sem rossz. Napi használatra ez a fehér eneloop való a több ciklus végett. Így sem kell naponta töltenem. Naponta az a 1 - 2 óra üzemidő nem meríti le. A fekete eneloop meg arra, ha kirándulni, túrára megy az ember. Ritkább, de huzamosabb használat. A magasabb kapacitása végett. Az a +25% kapacitás tényleg érzékelhető. 3 A -t meg ez is, az is le tud adni. Vésztartaléknak meg pár db Li AA elemet tartok otthon (legalább 4 db).
Próbálgatom a GP ReCyko+ -t meg még párat. A Fujitsu nem vált be, ahogy a Tronic sem.
Tronic akkukat meg már nem rakok se lámpába, se pumpába, de még pajesz igazítóba sem. Nagyon gyenge akkuk. Nem képesek nagyobb áram leadására.
-
FBLLMAG
senior tag
-
FBLLMAG
senior tag
válasz
Tartarus #67785 üzenetére
Másik, amitől félsz, a túlmerítés. Valamelyik töltőm 0,8 V -ig meríti a NiMh akkukat. Ennyire egyik több cellás (pláne a 2 cellás) lámpám sem meríti. Több lámpám is jelzi a töltöttségi szintet, figyelmeztetnek is, és végül le is kapcsolnak. A NiMh akkuk amúgy is jobban bírják a merítést.
-
FBLLMAG
senior tag
válasz
Tartarus #67785 üzenetére
A Fenix lámpáim kímélik az AA NiMh akkukat. 300 - 350 lm fényáramon üzemelnek max -on. A 4x AA -s is csak 1000 lm -ra képes. A Ledlenser sem nyírja ki az akkukat, ahogy a Maglite sem. A Nitecore lámpáim is hasonló, 360 lm fényáramon üzemelnek. Az Olight S2A, Thrunite Archer A2 lámpáim már 500 - 550 lm fényáramot használnak. Az Armytek Prime A2 PRO lámpámat meg 700 lm -nal lehet meghajtani. Ezek mind 2x AA -s lámpák. A Zebralight SC5W és a Nitecore EA42 van jobban meghajtva. A SC5W 550 lm 1 db AA akkuból, a Nitecore esetében 1800 lm 4 db AA NiMh akkuból. Ezekkel is jól látok, de persze a Li-Ion lámpáim jóval erősebbek.
-
FBLLMAG
senior tag
válasz
Tartarus #67783 üzenetére
Nem egészen. Távirányítóba jó a Tronic is, de a permetezőmbe, lámpáimba, stb már a Tronic túl gyenge. 550 / 600 lm 1 db AA NiMh akkuval, a Tronic labdába sem rúghat. Ehhez túl gyenge. A lámpáimat inkább a 3 A leadására képes (folyamatosan) Eneloop akkukkal hajtom meg.
-
FBLLMAG
senior tag
Nekem is van pár töltőállomásom, több 10 db 18650 -es akkum. Ezzel nincs problémám. Kb októberig, novemberig leszek konténer lakásban. Egyre többet fogom használni a lámpákat. Nemsokára a pumpa is átkerül a konténer mellé. Ma füvet is nyírok. Minden 220 V -ot használ. Kb csak éjjel tudok akkut tölteni. De ha valahova elutazol, ott sincs rengeteg táphozzáférés. Igen, a családi ház körül nem szokott lenni probléma. És, ha pár órás túrára megy az ember, esetleg horgászni, az sem gond. Ha kirándulok, látni szeretnék érdekességeket. A legtöbb esetben 1 éjszakát vagyunk 1 száláson. Most vigyek minden napra, minden lámpához +akkut. Esetleg töltőt.
A kolléga 2, 3 +akkuval megúszná az 1 hetes kirándulást. Nem kell 1 zsák akkut magával vinnie. És ha kell, távolabbra is tud világítani a lámpájával.
Az én esetem meg jelenleg speciális.😉
-
FBLLMAG
senior tag
Ez csak az én véleményem. Nekem több dolog nem tetszett a Zanflare F1 esetében.
- Nekem a tokja sem jön be a F1 -esnek.
- Az 1 lm kicsit sok.
- Az 50 lm fokozata lenne esti sétára alkalmas. De csak kb 20 órát bír ezen a fokozaton. (Ez kevés, mert nem csak ezt a fokozatot használja a tulajdonos.)
- 290 lm a következő fokozat. 6 óra alatti üzemidővel. A fényerő rendben is lenne. Mikor használnám? Amikor az 50 lm már kevés. Nem a távoli tárgyak megvilágítására való, mert arra meg gyenge. Ugye. 30, 40 m -re már eléggé gyenge. Erre inkább a következő, 590 lm fokozatát használnám. 6 óra matt környezetben meg nem valami sok. Fényesen látsz, de nem túl sokáig.
- Az 590 lm fokozatával már előre tudsz ugye tekinteni akár 50, 60 m -re is. 100 m -re már csak haloványan világít.
- Az 1200 lm turbó fokozata (flare) kb 30 mp -ig üzemel. Ez sem sok.
- Nincs azonnal elérhető holdfény, azonnal elérhető turbo fokozat.Miért írtam, hogy hamar merül? Ha a felső 4 fokozatot egyenletesen meríteném, 25% - 25% - 25% - 25%, akkor 5 óra 50 lm, másfél óra 290 lm, fél óra 590 lm, negyed óra flare jön ki. Ez 1 - 2 napi használatot feltételez. És ha tényleg inkább a magasabb fokozatokat használod, akkor napi 1 - 2 akkut. 1, 2 évente lehet akkukat cserélni. Ugye.
Én is szeretek látni, de feleslegesen nem világítok túl fényesen. 2 m -re magam elé, biztos nem fogok használni több 100 lm fényáramot, mikor jóval gyengébb fényárammal is jól látok. Naponta sem szeretnék akkukat tölteni. Időm sincs rá, és jelenleg konténerben lakom. Korlátozott a konektorok száma. Fűtés, klíma, rádió, tv, asztali lámpa, villany borotva / fogkefe töltése, mobil töltése, PC, mosógép, akku szerszámok, stb, minden 220 V táplálást igényel. Mit húzzak ki. És nem vagyok egyedül. Most még hagyján, de ha bekerülnek az új dolgok a házba, minden pillanatban körbe kell majd néznem. És a kertben sincs utcai világítás. Látni meg szeretnék. Írtam, hogy az Acebeam L16 is túl gyorsan meríti az akkut. 😉
-
FBLLMAG
senior tag
Nekem akadnak távolabbra világító lámpáim is, pl. Acebeam T27, L16, L17, Armytek Barracuda PRO, Predator PRO, Astrolux C8, közepes távra pl. Nitecore EA42, EA41, MH23, Fenix LD42, Maglite ML300L 3D, Armytek Viking PRO, Emisar D4V2, Convoy M1, Ledlenser P7R Signature és rengeteg apróbb lámpám is akad. Ezért mertem írni amit írtam.
Jelenleg a kert végében, konténer lakásban lakom, mivel felújítsuk a családi házunkat. Kb 80 m -re van a konténer a háztól. Elejével az Acebeam L16 -ot használtam (500, 1000, 2000 lm fokozatokon). Meglehetősen hamar lemerült. Én is a magasabb fokozatokat használtam. (Lemerülve meg hiányzott a fényerő.) Az Acebeam T27 és az Armytek Barracuda PRO nagynak bizonyult, zsebre vágni. Az Armytek Predator PRO, és az Acebeam L17 maradt a távolabbra világítók közül. Mivel mindegy, hogy 3 lux vagy 6 lux vagy 25 lux fényességgel világítom meg a házat. Alacsonyabb fokozatokon is jól megvilágítják a házat. Így nem merülnek olyan gyorsan. Közelebbről meg már a jobban terítő lámpák váltak be. A beltérről nem is beszélve. Beltérben egyébként is felesleges a több 1000 lm. 30 m távról már az egész ház jól meg van világítva. Egyenletesen. Nincs vakító fénykör (hot spot). Mivel nem 2 perc körbejárni az ingatlant, meg vissza is kell találnom a konténerhez, esetleg naponta többször, ezért inkább huzamosabban bírja a lámpa, ez a lényeg.
Az esti sétánál, túrán is huzamosabban kéne üzemelnie a lámpának. Nem szoktam futni, így megnyúlik az idő, ameddig kéne üzemelnie a lámpának. Ezek a 20+ cm hosszú, 6+ cm fejátmérőjű lámpák a legtöbb esetben nincsenek velem, mivel túl nagyok számomra (ezért is vettem az Acebeam L17 -est).
Zanflare F1 is volt a kezemben. A 2 legfelső fokozata elég hasonló. Az 50, 290 lm nem az én világom. Nálam, ez is túl gyorsan merül. Túlságosan is gyorsan. De ez én vagyok. Ettől független, Neked bejöhetnek.
-
FBLLMAG
senior tag
Az Anduril még nem is annyira bonyolult. 4x kattintással lehet mindent állítani (pont amin állsz). Fényáram minimuma, maximuma, fokozatok száma, hőfok, stb. minden állítható. Szerintem egyértelmű. Villogó funkciók közül az akku töltöttségi szint, 1 órás időzített lekapcsolás, helyzetjelző, amit gyakrabban használok. Fokozatokat is használhat (amennyit beállítok), vagy fokozatmentesen is üzemel. Emelni is lehet, csökkenteni is lehet a fényáramot (fényerőt). Holdfényen is indulhat, de akár ramp maxon is. A memória kikapcsolható. Stb., stb. Ezt mind használom. Az Emisar mágnese nem valami erős, és az alu háza sem a legerősebb, ettől független, eléggé használható lámpának tartom. Ahogy az Anduril -t használó Astrolux lámpákat is. (A gyertya, villámlás, disco fény, bicikli fény villogást nem túlságosan kedvelem. De nem zavar a meglétük.)
A Narsil-M kezelése már problémásabb (mármint a beállítások). Ezt már tanulni kell.
Nálam programozható még a Zebralight, Ledlenser is. Számomra ezek programozása is egyértelmű. Egyszerű. Ezeknél akár több beállítást is elmenthetek. És végig látom mit állítok be.
Éjjel mikor felkelek, inkább a nagyon halovány, 0.15; 0.2; 0.3 lm ami nekem megfelel. Nem szedi ki a szemem. Hamarabb tudok újra elaludni. Ezt azért nem minden lámpa tudja.
Másik dolog ami nekem bejön, a gyors kezelés, vezérlés. Lehet akár giroszkópos is. A mp tört része alatt tudjak a lámpával reagálni.
Én is szeretek látni. A turbo, turbo alatti fényáramot viszont kevésbé szeretem használni. A turbó fél - 1 óra, az ez alatti fokozat pedig kb 2 órát bír. 18650 -es akkuval, 400 lm fokozaton, 4 órát bírnak a lámpák. (A 21700 -asok meg 5 órát.) 250 lm -t használnak a 18650 -esek, 300 lm -t meg a 21700 -asok. Ugye. (Persze akad pár kivétel) De meddig világítanak ezeken a fokozatokon? Milyen távolra világítasz? Hol, mire használod a lámpáidat? Milyen lámpát használsz? Ténylegesen, milyen fényesen világítod meg az adott célpontot?
Másik dolog, hogy a turbó fokozat az utóbbi időben kb fél percet bír. Régebben 2 - 5 perc gond nélkül megvolt. A turbo alatti fokozat meg hol van? 50% a fényereje a turbónak, vagy 25% -a, vagy még kevesebb?
Közelre, inkább a jobban terítő, távolra pedig a jobban fókuszáló lámpákat kedvelem. Te hogy vagy ezzel? Megvilágítod 30 m -ről a házat. Csak az ajtót, ablakot világítod meg fényesen, vagy az egész házat?
-
FBLLMAG
senior tag
válasz
freelanced #67657 üzenetére
A Viking, Predator, Barracuda modellek az ellenállóbbak. Én védelemmel ellátott akkut használok. A Prime, Wizard, Elf, Tiara modellek, PRO sorozatánál a kapcsoló színes felvillanásokkal jelzi a töltöttségi szintet. Merüléskor a lámpa fénye is villant. Lemerült akkuval a lámpa kikapcsol. De fizikailag nem kapcsolja le a lámpát.
A Wizard C2 V4 -hez jár a bicikliszerelék, és a fényáram is magasabb, valamint 3 turbó közül lehet választani. A mágneses töltése is gyorsabb (már nem a fehér töltőkábel). A kapcsolója lekerekített a V4 -es modellnek. És a tir lencséje is tovább lett fejlesztve.
-
FBLLMAG
senior tag
válasz
freelanced #67655 üzenetére
Tavaly kijött már a Wizard V4 -es. Kb ugyanez az elektronika, optika, pipalámpában. Tettek hozzá még 1 bicikliszereléket is a csomagba. Most meg a Prime sorozattal folytatják. De csak a 18650 -es akkuval szerelteknél. XHP50.2 ledet pakolnak bele, aranyozott rugók (végre), taktikai gyűrű az elején, stb. A 70° -os spot és a 120° -os spill ami megfogott. A kezelése nekem már ismerős.
Mármint, ha erre gondoltál.
-
FBLLMAG
senior tag
válasz
freelanced #67646 üzenetére
BP mellett is volt már elemlámpa találkozó, ahol ki lehetett próbálni a lámpákat. Idén, nem tudom, hogy lesz -e. Most nagy munkábab vagyok otthon, lehet, az idén kihagyom. Én most az Armytek Prime C2 V4 -el szemezek.
Az SST40 is jó és a XHP50.2 is. Thrower lámpába inkább a XHP35 HI való. Neked kéne döntened. És jobb, ha ki is tudod próbálni előtte.
-
FBLLMAG
senior tag
válasz
freelanced #67587 üzenetére
Minden lámpa elromolhat. Talán a Fenix, Elzetta, Surefire kevésbé romlandók. Nálam az Armytek rengetegszer pottyant (betonra, aszfaltra, fémre), mégsem történt vele semmi, más 1x leejtette és meghibásodott. A Zebralight nálam jól teljesít, másnál gond volt vele. Ledlenser, Maglite lámpám is van pár. Eddig 1 sem hibásodott meg. De ezek is réteg lámpák. Nem kedveli mindenki.
Nekem az Armytek -kel nincs problémám. Garit is oldottam velük már. De MO -on nem biztos, hogy minden zökkenő mentes. A Nitecore, Olilight, Fenix, 5 évet ad, és nincs probléma az ügyintézésnél (nálunk pont az Olight a problémásabb). Klarus -t ne vegyél, rá se nézz. Imalent lámpákkal szintén vigyázni kell (főleg a nagyobb teljesítménnyel rendelkezőkre).
Astrolux, Emisar lámpákkal sem volt túl sok gond. Lumintop lámpáknál (pár modellnél) előfordult gond a kapcsolóval, egyébként megbízhatóak. Az Anduril -lal nics gond, de a Narsil-M kezelést tovább tart megtanulni. Nagyobb teljesítménnyel rendelkeznek még az Acebeam lámpái is. Cserébe kevésbé bonyolult a kezelésük.
Írtad a hosszabb üzemidőt is. Ez is érdekes. Vannak lámpák, amik nem csak a magasabb fokozatokon teljesítenek gyengébben, de 30 lm fényáram körül is már rosszabb hatásfokkal dolgoznak, így az üzemidejük is csökken. Mérettől függ a hőleadás is. Ezért van pár mp -es lámpa, amire odaírnak több 1000 lm fényáramot, amit csak rövid ideig képes tartani. A fényáram csökkenéssel a fényerő is csökken, vagyis, nem fog olyan messzire elvilágítani.
Jól át kell gondolnod, mit is szeretnél.
-
FBLLMAG
senior tag
válasz
Lacerta #67583 üzenetére
A lámpa meghibásodása, több esetben is veszélyes tud lenni.
1., Természetben, sziklás helyen, az ember ha nem látja hova lép, meg is sérülhet.
2., Ablaktalan, idegen lépcsőházban, ugyanúgy le lehet sérülni, még nappal is.
3., Idegen helyen, parkolóházban sem veszélytelen (még tőlünk nyugatra sem)Csak "kellemetlen"
1., Otthon, éjjel a lakásban
2., A kivilágítatlan kertben hagy cserben, az sem kellemes (bár a járást ismerem)
3., Munka, keresgélés közben -
FBLLMAG
senior tag
válasz
gyapo11 #67547 üzenetére
Kicsit kiegészítenélek, ha megengeded. Nekem Armytek Prime C2 USB és Convoy S2+ lámpám is van. Bár az Armytek XHP35 ledes modell. Abban igazad van, hogy az Armytek 60$ (A csomagküldés ára akár ingyen is lehet, oda kell figyelni. Akkuval együtt feláras.).
A 2 lámpa, azért nem 1 kategória. Az árban levő különbség, később a használatban is jelentkezik. Én az Armytek esetében, a helybeli beszerzést preferálom, mert ez is elromolhat, és a helybeni garancia ügyintézés kényelmesebb számomra (és olcsóbb is). Alapból akku, töltőkábel, gyöngyvászontok, klipsz, mágneses talp is jár a lámpához. Mind a 2 oldalán 2 - 2 O gumigyűrűvel rendelkezik a jobb szigetelés végett. Acélgyűrű az elején, a tir lencse lefedve és mélyebbre ültetve. Hővédelem, figyelmeztetés a melegedő fejre. Állandó energiaszint kijelzés. 2, 5, 10 perces időzítő. A gomb villogását kikapcsolt állapotban, szintén be lehet kapcsolni. Több lámpánál hosszú gombnyomással lehet a holdfényt aktiválni, kikapcsolt állapotból. (Az Armytek esetében is, és itt 0.15 lm a holdfény.) Ha a közepes fokozatról szeretnék holdfényre visszalépni, az csak 2x gyors kattintás (így gyorsabb, kényelmesebb). Csak a Zebra az 1 hosszú kapcsolásával tudhat azonnal holdfényre lépni (vagy bármi másra amire beállítom), bekapcsolt állapotban. Azonnali turbó, villogó csoporttal. Minden csoport memóriával rendelkezik, és persze a fő memória is mwgmaradt.
Mindenki maga dönt mit szeretne használni. És lehet, hogy megéri azt a felárat. Nekem inkább a Prime A1 / A2 PRO lámpák tetszenek jobban a Prime modellek közül. A Zebra SC5 OP és SC5W MKII közül pedig a frissebb. Pedig majdnem ugyanaz, de mégsem.
-
FBLLMAG
senior tag
válasz
freelanced #67545 üzenetére
Azért ez a 3 lámpa elég különböző. A FT03 szűken, messze világít, a Wurkkos szélesebben kozelre (90 mp után kb 1/3 -ára visszalép), a S2+ pedig a Convoy S2+. Mindenki ismeri.
-
FBLLMAG
senior tag
Azért az Anduril egyszerűbben állítható, egyértelmű. A Naril-M azért időzített kapcsolásokkal, rengeteg almenűvel rendelkezik. Kevésbé áttekinthető. Nem szétosztod a fokozatokat, hanem X csoport közül választasz. Stb.
Én még mindig jobban szeretem, ha látom is mit állítok be, milyen fokozatokat, milyen sorrendben. Vagy azt csinálja amit szeretnék, minnél gyorsabban, számomra egyértelműen.
-
FBLLMAG
senior tag
Képeken látott mérete végett, eddig, nem vásároltam meg a Nitecore EA41 -es lámpáját. Most, így utólag, hogy meglett, már tetszik. Valóságban már nem olyan nagy. Eddig XPL, XHP35 ledes 4x AA -s lámpáim voltak, ez, mivel 2015 -ös tervezés, XM-L2 U2 leddel szerelt. Teljes fémházas. Ennél is már a fej és test 1 anyagból lett elkészítve (nem is forrósodik). Kezelése hasonló mint a többi EA / EC lámpáé. Nagyon intuitív. Azonnali holdfény, azonnali turbó, akku töltöttség kijelző, lámpa helyzetjelző, rejtett villogó funkciók, mind, mind megtalálható benne. Ez is tudja a gyári adatokat, sőt (40000+ cd fényerőt mértem rajta). Ehhez is jár a tok alapból.
Ezek az 1x, 2x, 3x, 4x AA -s lámpák megtanítják az embert a lámpahasználatra. Mindegyik kicsit más, más körülményre lettek kitalálva. Ezek a lámpák a "civil embereknek"lettek kitalálva. Ezek is elégségesek a legtöbb esetben. Van pár Li-Ion -os lámpám is. Látom a különbségeket. Semleges vagyok. Nem hajlok egyik táplálási mód felé sem.
-
FBLLMAG
senior tag
válasz
Cyborg #67421 üzenetére
Kívülről feketére, hogy a fény felfelé ne zavarjon. Belülről a fehérre vagy ezüstre azért kell befesteni, hogy hasnosítsa a felfelé törő fényt is. A többi meg farigcsálás, barkácsolás, kellemes időtöltés 1 sör mellett. A gyűrű rész azért megnaradjon, hogy a lámpa fejére fel lehessen húzni. És felülről árnyékoljon, így felfelé nem fog vakítani.
Pár € -ós tétel, de megéri. Látni fogod a különbséget.
Ha drágának tartod, locsolócsővel is megoldható. Alu ragasztószallag is létezik. Belülről ráragasztva, ugyanúgy visszaveri a fényt. Vagy alu fóliát is ragaszthatsz a belsejére.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetni (keresem típusú is) és reflinket beilleszteni az ÁSZF III/10/16-17 pontja alapján tilos, az ilyen tartalmú hozzászólások moderálásra kerülnek!
- Bemutató Convoy M1 és M2 elemlámpa bemutató
- Bemutató Convoy L2 2016 elemlámpa
- Bemutató Convoy C8 bemutató - Előre mutat
- Bemutató Convoy L2 - már majdnem prémium
- Bemutató Convoy S2+ bemutató - A szükséges plussz
- Honor Pad X8 64GB, Wi-Fi, 1 Év Garanciával
- 4 db érhető el (130/131/132) - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - Intel Core i9-14900HX, RTX 4080
- Bomba ár! HP EliteBook Folio 1040 G1 - i5-G4 I 8GB I 256GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- Telefon felvásárlás!! iPhone 13 Mini/iPhone 13/iPhone 13 Pro/iPhone 13 Pro Max
- HIBÁTLAN iPhone 14 Pro Max 256GB Deep Purple -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3011
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest