Hirdetés
- Xiaomi 15T - reakció nélkül nincs egyensúly
- Yettel topik
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Új fülhallgatót is hoz a Motorola Európába
- Xiaomi 15T Pro - a téma nincs lezárva
- Samsung Galaxy Z Fold7 - ezt vártuk, de…
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- One mobilszolgáltatások
- Nothing Phone (3) – tervezett kaotika
-
Mobilarena
FIGYELEM

A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdeznél, OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT
_________________________________________________________
SYSTEM STATUS: [link]
-----
CURVE/MASTERCARD ÁRFOLYAM: [link]
-----
HATÁLYOS DÍJTÁBLÁZAT (2025. 05. 09.): [link]
-----
LEGGYAKRABBAN FELMERÜLŐ KÉRDÉS
Volt egy sikertelen vásárlásom a Curve-vel, mégis "levonták" az összeget. Mikor kapom vissza?
Két lehetőség van, mindkettő előfordul. Mivel az összeget először csak zárolja a bankod, néha sajnos zárolásban is ragad (a lenti bal oldali képen látható felirat esetén fordulhat elő), aztán napok múlva automatikusan felszabadul. A napok száma bankfüggő: a Revolutnál például 7, a K&H-nál 10, az Ersténél 15 nap, de egyes bankok (Raiffeisen, OTP, Cetelem) még hosszabb ideig, akár 30 napig is zárolásban tarthatnak egy-egy tételt.
Ha a sikertelen vásárlás után mégis lekönyvelik az összeget (ez a gyakoribb, a Go Back in Time menü aktívvá válása jelzi, hogy ez meg fog történni), a levonás mellett később lesz egy ugyanakkora összegű jóváírásod is. Mostanában az elutasított, a bankod által mégis lekönyvelt vásárlásokat legkésőbb a tranzakciót követő 15. napon téríti vissza automatikusan a Curve rendszere (ezt a lenti jobb oldali képen látható felirat jelzi), de egyes esetekben már a kilencedik napon elindul a visszatérítés. Ha 15 nap után sem történik semmi, érdemes panaszt tenned. Ha írsz a supportnak, a visszatérítési folyamat talán meggyorsítható: az appban tegyél bejelentést (Launchpad -› Support -› Chat -› New Conversation -› Transactions -› Declines), de készülj arra, hogy kérni fognak valamilyen igazolást/bizonylatot arról, hogy a tranzakció sikertelen volt, és arra is, hogy képernyőmentéseket újabban nem fogadnak el elutasított internetes vásárlásokról. Ha egy vásárlásod zárolásban ragadt, ugyanezen az útvonalon megpróbálhatod elkérni a zárolás visszavonását igazoló RRN (Retrieval Reference Number) tranzakcióazonosítót, amelynek birtokában a bankod ügyfélszolgálata tud segíteni a zárolás manuális feloldásában.
Ha az elutasított tranzakciónál szintén a jobb oldali képen látható feliratot látod rögtön a vásárlás után (vagy 1-2 órával később), biztosan nincs további teendőd: ez azt jelenti, hogy a Curve rendszere már vissza is térítette az összeget (=bejelentést NEM kell tenned). A visszatérítés elindítása után csak a bankodon múlik, hogy mikor történik meg a tényleges jóváírás (jellemzően 1-5 munkanap).
---
(Az összefoglaló nem ért véget, klikk a folytatásért!)
Új hozzászólás Aktív témák
-
zerodot
aktív tag
válasz
pictigjis
#7316
üzenetére
> de gbp-hez szokott fejjel valóban könnyű elveszni ebben
Olyan lehet ez nekik, mint nekünk mikor még a régi Lej idején mentünk Erdélybe, és pénzváltáskor szó szerint milliókat kaptunk a kezünkbe

Különben én jobban csodálkozom azon, hogy te ezen ennyit pörögsz és felfoghatatlanul hosszúnak tartod a javítást, mint azon, hogy még mindig nincs meg a fix
Nem csak banki, hanem más komplex IT rendszernél is simán lehet egy ilyen kívülről triviálisnak tűnő dolog javítása nagyon összetett, és eltarthat jó sokáig...És valószínűleg itt tényleg hozzájött még a forintos dolog is, ha jól gondolom átlagos tranzakciókhoz minden más EUs országban egészen használható az 5000 egységnyi GBiT saját pénzükben is. 1 db kis ország néhány(?) panaszkodója miatt pedig valószínűleg nem került fel ez a bug rögtön a toplista tetejére. Pláne egy ilyen káoszos évben, mint a tavalyi: vírus, wirecard, brexit... Volt bajuk elég a "te kedvenc bugod" nélkül is

-
Oliverda
félisten
válasz
pictigjis
#7316
üzenetére
Erre csak ismételni tudom magam: ennyi panasz és járulékos kiadás (kompenzáció) után nem lehet kérdés, hogy már régóta dolgoznak rajta, amit a feljebb idézett félhivatalos tájékoztatás is alátámaszt. Nyilván sokkal egyszerűbb lenne a dolguk, ha 10 különböző deviza helyett csak csak kettőre (GBP & EUR) kellene felkészíteni a rendszert.
Új hozzászólás Aktív témák
Mielőtt kérdeznél, olvasd el a kibővített összefoglalót! A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
- Lenovo T430 / i5-3320M 8GB 240SSD, Win10, HUN laptop, kitűnő állapot, 95%-os akku
- Eladó Apple iPhone 15 Pro Max 256GB fekete, független
- Kindle 9th gen - Reklámmentes - Ingyen Foxpost
- Kindle Oasis 10th gen. - 32GB + WiFi+LTE - INGYEN FOXPOST
- Samsung S22 Ultra 12/256GB / Fekete / Kártyafüggetlen / Karcmentes kijelző
- Bomba ár! HP EliteBook 745 G6 - Ryzen PRO 5 I 8GB I 256GB SSD I HDMI I 14" FHD I Cam I W10 I Gari!
- Iphone 14 Pro Max 128GB // Számla + Garancia //
- SzoftverPremium.hu
- HIBÁTLAN iPhone 12 mini 128GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3303
- Dell D6000 univerzális dokkoló USB-C/ USB-A, DisplayLink & Dell WD15 (K17A) USB-C + 130-180W töltő
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest



Nem csak banki, hanem más komplex IT rendszernél is simán lehet egy ilyen kívülről triviálisnak tűnő dolog javítása nagyon összetett, és eltarthat jó sokáig...


