Keresés

Hirdetés

!! SZERVERLEÁLLÁS, ADATVESZTÉS INFORMÁCIÓK !!
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!

Aktív témák

  • mormota

    senior tag

    válasz Gismo #6 üzenetére

    a coolermaster régi honlapján az aero 7-nél volt ábra, hogy hogy fujja a velegőt a sima, éa hogy a mókuskerekes.
    meg kell mondanom mióra vettem egy WR4-et, 5 fokkal kevesebbet mutat az aida
    tény, hogy a mókuskerék négyzet alakú területre fúj, de közel se olyan halk, és hatékony mint egy modernebb sima hűtő

  • andorpapa

    őstag

    válasz Gismo #4 üzenetére

    Ez nem pletyka, hanem az igazság, a kialakítás sajátossága. A Cooler Master Jet 7 esetében például a venti 8 centis, a maximális fordulatszáma pedig 3500, mégis csak 22 CFM a légszállítása, míg egy hagyományos rendszerű 8 centis fan 40 CFM körül teljesít ekkora fordulatszám mellett. Tehát a légszállítással kapcsolatos információd igazak voltak, na de a hűtés nem csak a megmozgatott légmennyiségen múlik.

    Erre kiváló példa a P4-es tesztsorozatomban végzett mérés, ahol a P4-es Aero 4 mókuskerekét cseréltem le. Az Aero 4 még 7 centis ventivel ment, aminél 20 CFM volt a maximális légszállítás. Kipróbáltam egy 20 CFM-es, hagyományos 7 centis ventivel is. Az eredmény a cikkben is olvasható, de hogy ne kelljen annyit kattintgatni, gyorsan leírom, hogy 4 fok volt a különbség mókuskerék javára. A tuning ezt 8 fokra növelte. Egyértelmű tehát, hogy azonos légszállítás esetén a mókuskerék sokkal hatásosabb a Cooler Master bordáján. Az más kérdés, hogy hangosabb is, de a központi kérdés itt most az volt, hogy a hagyományos venti jobb-e a magasabb légszállítás miatt.

    Összegzésként elmondható, hogy az eltérő működési elvre épülő ventilátorokat nem szabad se fordulatszám, se légszállítás alapján összehasonlítani, hiszen attól még, hogy kisebb az egyik fordulatszáma, még szállíthat több levegőt, és hiába kisebb az egyik légszállítása, még hűthet jobban egy bordát.

Aktív témák