Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • st.stofi

    tag

    válasz Alteran-IT #3570 üzenetére

    A Telekom topicban is volt szó hasonlóról, ott a 2013 decemberi fw frissítéssel megjelent az IP Pass Trough menüpont, de ez egy reset után el is tünik, viszont aki nem resetelte az EPC3925-öt azóta, annak mai napig elkérhető ez a funkció [link], [link]

    Csak tipp, de úgy tűnik, mintha lenne a Cisco EPC3925-ben egy olyan szolgáltatói beállítási lehetőség, ami megszabja, hogy az admin felületben mely funkciók legyenek elérhetőek, és ezt valami miatt csak fw frissítéskor vagy resetkor tölti le a szolgáltatótól az eszköz, egyéb esetben nem.

  • st.stofi

    tag

    válasz Sasos #3334 üzenetére

    Igen, a kapcsolt vonali szolgáltatásoknál szerepel ez, viszont ha megnézed a "Műsorterjesztési hálózatokon nyújtott internet szolgáltatás" esetében ezt találod:
    "A szolgáltatás leírása:
    A szolgáltatás általános elemei megegyeznek a kapcsolt vonali szolgáltatásnál leírtakkal "
    tehát ott nem részletezik újra a szolgáltatást, hanem hivatkoznak a kapcsolt vonali szolgáltatásra.

  • st.stofi

    tag

    válasz Intruder2k5 #3330 üzenetére

    Elnézést hogy beleVauzok, nekem szerencsére műküdik az IP Pt, így nem érint a publikus IP hiánya, de fontos tisztázni, hol van a szolgáltatás átadási pont, azaz meddig a szolgáltató felelőssége az eszköz ill. meddig feügyeli ő a hálózatot, és honnan az ügyfél (bár nem tudom tudtétok-e, de az ÁSZF alapján a Telekom jogosult a saját otthoni hálózatot is ellenőrizni, ha akarja: "Előfizető a fentieken túl tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató az Előfizető hálózatát előzetes időpont egyeztetést követően bármikor ellenőrizheti.", de ez csak egy kis érdekes kitérő).

    Az ÁSZF így definiálja a szolgáltatás átadási pontot:

    "A szolgáltatás átadási pontja, azaz felelősségi határa:
    A szolgáltatás hozzáférési pont a HGW vagy kábelmodem LAN portja vagy WiFi-nél HGW."

    Tehát a kébelmodem vagy HGW LAN portja (és nem is tesz különbséget kábelmodem és HGW között, egyben kezeli), ahol a szolgáltatás átadásra kerül. Na most ha nincs IP Pt, akkor a Cisco EPC3925 HGW LAN portján privát IP-t oszt, ami nem felel meg az ÁSZF-ben foglalt

    "A szolgáltatás típusának leírása:
    [...]A Szolgáltató az előfizetőt erre az időre saját egyedi IP címmel látja el.[...]"

    és

    "Az előfizetői szolgáltatás meghatározása :
    Internethozzáférés-szolgáltatás: olyan elektronikus hírközlési szolgáltatás, amely során a Szolgáltató IP-cím hozzárendelésével biztosítja az IP adatátvitelt az előfizetői hozzáférési pont, valamint az internet legalább egy belföldi és egy nemzetközi nyilvános adatkicserélő központja között"

    kitételeknek, hisz a privát IP egyfelől nem egyedi (csupán helyi hálózaton belül, szerencsés esetben), másfelől nem routeolható az internet irányába, így nem alkalmas IP adatátvitelre az internet egy adott pontja felé.

    Tehát értelmezésem szerint a Telekom-nak az internet kapcsolat időtartamára egy "saját egyedi IP cím"et kell adnia, a szolgáltatás átadási ponton, ami az EPC3925 LAN portja, és nem az eszköz DOCIS WAN portja, ami felé az eszköz NAT-ol. Szerintem erre való tekintettel és hivatkozással igen is ingyen kellene az IP Pt-t engedélyeznie a Telekomnak, vagy más módon publikus IP címet szolgáltatnia a szolgáltatás átadási (LAN) ponton.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés