Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
proof88 #2621 üzenetére
Na átírtam a függvényeket, hogy referenciaként kapják meg a vectorokat. Ez megoldotta a problémát, most már csak kb. másfélszer lassabb a függvényekbe szedett kód a spagettinél. Ezt már be lehet szerintem tudni a függvényhívás idejének. Valójában észrevettem, hogy a vectorok nagy részét már így is referenciaként kapja és nem úgy, ahogy szombaton mutattam. Erre úgy emlékszem azért volt szükség, mert ha értékként adtam át, akkor csak a függvényen belül létrehozott másolatban változtatta meg az értéket, de az eredetit nem módosította. Most átírtam referenciára azokat a vectorokat is, amelyeknek nem kell az értékét változtatni, ezért előzőleg nem írtam át őket referenciára.
Egyébként valóban azért adtam át mindent pointerként a függvényeknek, mert én C-t tanultam és nem C++ -t. Bár mostanában már C++ -t használok, és próbálom kihasználni az előnyeit a C-hez képest, de sajnos én még mindig C-ben írom a programokat C++ -os beütéssel. Próbálom megtanulni minél jobban a C++ -ban való kódolást.
Egyébként kivettem a pointereket és referenciaként adtam át őket a függvénynek, de ez a sebességen már nem változtatott.
Kösz a segítséget -
válasz
proof88 #2615 üzenetére
Sajnos most hétvégén nem érem el a végleges verziót, de a függvény paraméterek nem változtak. Azok így néznek ki:
void InTheInfiniteTube(double *v1, double *v2, double *v3, int *sz2, double *xbe, double *ybe, double *zbe)
void AroundTheCylinder(double *v1, double *v2, double *v3, double xy_det_tav, double hatarszog, int *sz2, double *xbe, double *ybe, double *zbe)
void FreePath(double *v1, double *v2, double *v3, vector<vector<double>> hkm, vector<double> hkm_E, double *xbe, double *ybe, double *zbe, double *E1)
void ComptonScatter(double *v1, double *v2, double *v3, double *E1, int *sz_E, vector<double> E_tarolo)
void PhotoEffect(double *E1, int *sz_E, vector<double> E_tarolo)
void PairProduction(double *xbe, double *ybe, double *zbe, double *v1, double *v2, double *v3, double *E1, int *sz_E, vector<double> E_tarolo, vector<double> hkm_E, vector<vector<double>> hkm)
Végülis túlnyomórészt pointereket adok át nekik. Meg a vector-okat, de azok is pointerként működnek, mint a tömbök, nem? vagy legalábbis nem hiszem, hogy az okozná a problémát
-
válasz
proof88 #2613 üzenetére
Rendben, köszi!
Még egy kérdést engedjetek meg. Ez a programom eredetileg egy nagy spagetti kód volt, egy forrás fájllal és kb. 400 sorral. Mivel egy csomó ismétlődő rész volt benne, ezért egyértelműen adta magát a dolog, hogy egyes részeiből függvényt csináljak. De ekkor az a teljesen váratlan és megdöbbentő dolog történt, hogy a kód kb. 50-ed (!) részére lassult. Ami eddig 2-3 mp-es futás volt, az most 2 perc. És gyakorlatilag semmi mást nem csináltam, csak az ömlesztett kódot kicsit rendeztem azzal, hogy függvényt csináltam egyes részeiből. Kérdésem, hogy ez a függvény hívás tényleg ennyire időigényes dolog, hogy ennyire belassítja a futást?Egyébként először az eredeti forrás fájlba tettem a függvényeket is, a main() előtt definiálva. A futási sebességen nem változtatott, hogy utána a függvényeket külön forrásfáljban definiáltam és header-ben deklaráltam. A program egyébként egy NaI szcintillációs detektort szimulál fotonok detektálása közben. Mivel ez egy elég jól párhuzamosítható dolog, ezért az eredeti célom az volt, hogy CUDA-ra írom át a kódot, de lesokkolt, hogy mennyire belassult attól, hogy függvényekbe szedtem. Így szinte nincs is értelme átírni GPU-ra, mert még ha 10x-esére is gyorsul, akkor is jóval lassabb lesz, mint a spagetti-kód.
-
proof88
addikt
-
InterFox
senior tag
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
● ha kódot szúrsz be, használd a PROGRAMKÓD formázási funkciót!
- Xbox Series X|S
- Egyre csak fejlődik az AI, emberek tízezreit rúgja majd ki a BT
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen videókártyát?
- Nintendo Switch 2
- BestBuy topik
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- Xbox Classic / Xbox 360
- ASZTALI GÉP / ALKATRÉSZ beárazás
- Elektromos autók - motorok
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! Asus M5A99FX PRO R2.0 990FX chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
- Bomba ár! HP Elitebook 850 G3 - i7-6GEN I 16GB I 256GB SSD I RadeonI 15,6" FHD I Cam I W11 I Gari!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RTX 5060 Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! MSI B550M R7 3700X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB NZXT H5 Flow RGB 650W
- billentyűzetek - kiárusítás - Logitech, Corsair, ASUS
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest