Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz gV #1687 üzenetére

    Sweeney a szoftver renderért van oda. Ez az ő jövőképe az Unreal Engine 4-hez. A Larrabee az elképzelése ezért tetszik neki, mert majdnem teljesen eldobta a célirányos felépítést (ugye a textúrázás emulálása elég drága, így az marad fix funkciós).
    Az Unreal Engine 4 egyébként 2012-re lesz prezentálható állapotban és 2014-2015-re jöhetnek az első UE4-es játékok. Addigra lesz Larrabee is.
    Egyébként nem mindenki ért egyet Sweeney-vel. Sokan mondják azt, hogy a szoftveres futószalag kiépítése sokkal több erőforrást követel, mint a meglévő DX-es használata. Sweeney gazdaságilag is látja, hogy nem sok vállalat tudja majd bevállalni a saját motor fejlesztését, így nő a potenciális licenszelők száma. Ő is a fogához veri a garast. :D
    Jönnek már az egyéni elképzelések a poligonos váz leváltására. Ez most a fő fejlődési szempont, mert a DX11-gyel elértük a technológiában rejlő csúcsot. A tesszellátorral pedig számos kezelhetetlen probléma is teremthető. Új irányvonal kell a transzformációkra. [link] - ez például egy lehetséges elgondolás: 3D-s atomok. :)

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz gV #1684 üzenetére

    A CUDA és a Nexus ellen ez gyakorlatilag semmi, sőt még annál is kevesebb. 6 év fejlesztés és több milliárd dollár után két kipukkant Larrabee generáció és egy prototype c++ fordító egyszerűen alkalmatlan a HPC piacra. Messze nem viccből lett a project lefújva. Tudja az Intel, hogy se a teljesítmény, se a szoftveres háttér nincs még meg. Még egy Itanicra meg nincs szükség. Az OpenCL-lel is szarul állnak, holott már rég kellene egy fejlesztőkörnyezet oda is. Nem fog jól esni a Core prociknak, az AMD Stream SDK-ja. Az a Phenomra van optimalizálva.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz gV #1677 üzenetére

    Jó hát, úgy minden termék ütne, ha tényleg a tervezett időben és a tervezett sebességen jelenik meg. :)

    Csúszás nélkül nem is lehet, de ha nem működik a Larrabee elgondolása, akkor az Intel is a csúszást választja. Még van idejük változtatni Haswellen ... maximum a tervezett piacradobás időpontja eltolódik. A Tick-Tock stratégia már amúgy is kis késésben van.
    Hivatalos termékként a Larrabee nem létezik, de lehet kérni. Fejlesztői környezet egyelőre nincs. Ez a Larrabee nagy problémája. Ha lenne olyan szoftveres háttere az Intelnek, mint az NV-nek, akkor a HPC-be kiadták volna a rendszert.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz gV #1674 üzenetére

    Hát azt messze nem mondanám, hogy él és virul. Maradjunk annyiban, hogy még létezik, de oda ahova szánják az Itaniumot, nem valami versenyképes az Intel. Főleg az IBM Power 7 után.

    Az az AVX-re vonatkozik. A Sandy Bridge eleve nem kínál FMA utasítást. Mondjuk az SB nem is a Bulldozer ellenfele. Sokkal inkább a Llanoé.

    A Larrabee még nagyon a távoli jövő. Azzal, hogy tipli lett a második generáció is, sok dolog megváltozhatott az ütemtervben. A Haswell-ben is GMA alapokra érdemes építkezni. Esetleg a Rockwell hozhatja el a Larrabee magokat. A diszkrét Larrabee harmadik generációja 2012-re tehető ... talán. Most itt minden a konkurenseken múlik. A 2 gen Larrabee is kiadható lett volna, csak esélye nem lett volna a Hemlock ellen. A teljesítménye a HD 5770 körül lehetett. Mindezt egy 600 mm^2-es chippel. A HPC piacon pedig a Fermi keresztbe lenyelte volna, még olyan beteges/félkész állapotban is, mint amilyenben megjelenik. A Larrabee HPC-s filozófiájából a szoftveres rész hiányzik. Szokásos Intel elgondolás. Lesz hardver szoftvert, meg majd az isten ad hozzá. Itanium féle politika. Ott sokáig nem jutottak ezzel.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz gV #1672 üzenetére

    Ha számít az a beágyazott rendszer, amit speciális felhasználásra terveztek, akkor lehet úgy mondani, hogy ők másolták, de tömeges szinten nem kérdéses, hogy az AMD jött elő hamarabb vele. Az Intelnek is volt 64 bites utasításkészlete az x86-64 előtt picivel, csak mindenki leszarta.
    Az AMD SSE5-öt fejleszt, ez csak az XOP-n keresztül kompatibilis lesz az AVX-szel, de mellette még sok újdonságot vezet be (pl. FMA4). Az Intel az Ivy Bridge-ben vezet be FMA3-at. Talán a Haswellben már lesz FMA4 is.

    Az AMD Alpha EV6-os buszrendszert használt, míg az Intel AGTL-t. Elég sok különbség van az egyes verziók között.

    A egy open C fordító projectjéban vannak benne. Az elérhető a honlapjukon. Van még Stream SDK-juk is, ami OpenCL kódot fordít CPU-ra, GPU-ra és heterogén módon CPU+GPU-ra. :) Az AMD már régóta platformszinten gondolkodik, hiszen van ütőképes GPU architektúrájuk. Erre jött a szlogenjük is The Future is Fusion.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés