- Magisk
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Fotók, videók mobillal
- Google Pixel topik
- Google Pixel 7a - venni vagy nem venni?
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Augusztusban jön a Honor Magic V Flip 2
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Milyen okostelefont vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
fagy53
nagyúr
VF900-as hűtéssel a szőrős fánk falása közben ilyen hőmérsékletek születtek.
Az oldalventi 2D-ben leállította a Zalmant,láthatóan el sem indul. 3D-ben a játékoknál nagyobb terhelésnél be-bekapcsol 23%-ra, ez a gyári bios érték.
A GPU a gyári 1.18V alapfesz helyett 1.27V-on működik, a gyári órajeleken 700/700MHz-en.
Következő lépés, beírni a biosba a 2D órajeleket, 425/450MHz és a 3D-t 850/900MHz-et, majd a ventit végleg kikapcsolni.gbors: ezt az nV a csúcs GPU-val kezdi, de a szándék valóban jó.
tzsolesz: bizony észrevehető! De nem mindig számít. A színkülönbséget még valahogy ki lehet egyenlíteni az nV-nél, de az élességet még nem sikerült. -
fagy53
nagyúr
-
fagy53
nagyúr
válasz
VaniliásRönk #11115 üzenetére
Azon gondolkodom, hogy visszateszem a VF900-at, de nem kötöm be a ventit!
Ha a passzív 96GT most 36°C-os idle a tőle 1cm-re lévő 12cm-es oldalventi miatt, akkor talán a 2600-as is elmegy venti nélkül, vagy a biosban 10%-ra állítom állandóra.CPT.Pirk: nem sok hiányzik már hozzá!
-
fagy53
nagyúr
válasz
VaniliásRönk #11102 üzenetére
Nem látni, kifogni kell egy olyat!
-
fagy53
nagyúr
válasz
VaniliásRönk #11099 üzenetére
Nem hiszem,
elfelejtette tapasztaltabb annál, hogy késsel, villával ugorjon neki, de a technika ördöge senkit sem kímél, néha ránk húzza a szívatót!
Viszont én legalább kiábrándultam az E 1200-ból. -
fagy53
nagyúr
válasz
elfelejtette #11095 üzenetére
Más: ezen a Chevrolet21 dolgon nem röhögni kell, hanem sírni..!
-
fagy53
nagyúr
válasz
elfelejtette #11095 üzenetére
Mivel a Super PI is szórakozik, nem lehet, hogy a lap nem birkozik meg a celeronnal, ami kétmagos formában nagyon új lehet neki és a legfrissebb BIOS se jó még neki? Ez persze nem zárja ki a VGA-t a hibalistáról!
-
fagy53
nagyúr
válasz
VaniliásRönk #11032 üzenetére
Az pedig ott is marad....
! De legalább korrekt kártya és nem olyan svindler, mint egyesek.
Mikor érem meg azt, hogy nem trükkökkel kerülnek a másik elé, hanem tisztességes versenyben győzik le a másikat? -
fagy53
nagyúr
válasz
VaniliásRönk #11030 üzenetére
Egyébként igazat szóltam az imént, egyetlen hibám, hogy az állítmányt múlt időbe kellett voln tennem. Tartottam. És akkor jogosan, mert akkor még jobb is volt, de elvitték a kiszemelt alanyt, így ugrottam bele a 2600-ba, ami a drivereknek köszönhetően ténylegesen is jobb lett, mint az igen csak melegedő GT.
-
fagy53
nagyúr
válasz
tzsolesz #11027 üzenetére
Ugye milyen furcsa válasz, a - melyik a jobb ? - kérdésre?
Eszembe nem jutna egy VGA topic-ban a rivális kártyával való összehasonlításra rákérdezni. Vagy kifújolnak[, vagy fényévekkel jobbnak állítják be a kártyájukat a másiknál!
Gondolj bele, ez tipikusan a - Tessék mondani friss ez a hús? - kérdés esete, ahol az eladó válasza nem kétséges. -
fagy53
nagyúr
Lásd: Aggregátor
Grafittal is lehet, de ez valóban forrasztópáka volt.
De már nem nyúlok hozzá, a 800/900 nekem elég lesz, átírom a bios-t és kész.
50-60MHz-ért nem érdemes forrasztani, az AGCT kivételével egyik progi sem enged 860MHz fölé, persze lehet, hogy tévedek és kimaradtam valamiből, de én így tudom. -
fagy53
nagyúr
Érdekes ez a Shapphire 2600PRO OC!
1.18V-on, alapfeszen 800MHz-en megy a GPU, ez az XT órajele.
Viszont 1.65V felett sem tudja a 950MHz-et, pedig nem ritkaság az 1GHz-es órajel. -
fagy53
nagyúr
-
fagy53
nagyúr
Viszaraktam a 2600-at a gépbe az nV után, úgy, hogy fenn maradt az nV driver. Kiváncsi voltam, hogy igazak-e azok a tanácsok, hogy törölj le minden előző drivermaradékot, ill a két platform váltása esetén a win is reinstall.
Ez egy jól működő rendszernél nem feltétlenűl igaz!
A kis 2600-as tökéletesen működik a win XP 32 bit esetén a fennt hagyott nV driver dacára.
Kiderült az is, hogy nem a szemem romlott, hanem az nV megjelenítés messze rosszabb, mint az ATi.Két ponton igaz ez, az élesség és a színhűség vonatkozásában, de ennyi is elég .
Az ATi korrekt, a Crysis bench-nél az nV VGA-nál még életlen a hegyorom akkor, amikor az ATi-nál tűéles, és lehetne sorolni! -
fagy53
nagyúr
válasz
elfelejtette #10879 üzenetére
Üdv!
5 perc az élet......aztán a nagy kékség. Az a gyanúm, hogy ezt az ötperces kártyát gariztatni kell!
Előtte érdemes alulórajelezve kipróbálni, már csak sportból. -
fagy53
nagyúr
válasz
elfelejtette #10853 üzenetére
Üdv!
Ez egy új gép is ha jól látom, nem lehet, hogy a RAM okoskodik?
Egy másik VGA-val hamar kiderülne!
Annakidején a 73GT- nél is kékhalállal elköszönt, nv4_disp.dll hivatkozással és a VGA-nak semmi köze sem volt az egészhez. -
fagy53
nagyúr
válasz
tzsolesz #10840 üzenetére
Lehet, hogy miattad írtam az utolsó mondatot?
AGP-nél az NFSPS 9 FPS-szel akart menni, mert 256MB volt beállítva és amikor levettem a minimumra, ez nálam 32MB volt, 23 FPS lett.
Ez számokban is különbség, de játékban......itt a játékot idézőjelbe kéne tenni.gbors: nekem nem akadozott, a PCI-E-s 2600PRO simán vitte, de csak a teszt kedvéért!
-
fagy53
nagyúr
Üdv!
Az, hogy van egypár játék ahol akkor is a rendszermemóriát használja a vmem helyett, ha ott még bőven van hely.
Pl az NFSPS ahol 115MB-ot használ a 256MB-os vmemből és 112MB-ot a rendszermemből. Emiatt rendkivüli módon lelassul az egész. Ha a BIOS-ban a legkisebb Apertura Size-t állítod be, akkor csak annyit használ a rendszermemből és szárnyra kap a játék.
Ez csak az AGP-s kártyákra igaz! -
fagy53
nagyúr
Két játékban győződtem meg arról, hogy a 256MB-os 2600-asokat nem különösebben zavarja, ha jóval a vmem felett kell dolgozniuk. A COD4 textúra beállítását high-ról extra-ra téve 440MB vmem használat mellett, ami közel 200MB rendszermem használatot feltételez, az FPS 8%-ot csökkent. A COH bench-ben hasonlóképpen fel lehet tornászni a vmem használatot és hasonló eredmények születtek, amik bench lévén egzaktak is.
2600-as VGA-t 512MB vmemóriával ezekután csak az AGP-s konfiggal rendelkezőknek javasolnék, úgy , hogy az AGP Apertura Size-t a lehető legkisebbre állítsák a lap BIOS-ában. -
fagy53
nagyúr
válasz
elfelejtette #10748 üzenetére
Nem, csak láttam, hogy összekötnek 2 v 4 lábat, de én nem foglalkoznék vele.
Szép eredményeket érnek el a celeronnal így is. Lehet, hogy a lap meghiúsít bármilyen kisérletezést.
-
fagy53
nagyúr
válasz
Májsztró #10743 üzenetére
Az E1200 kétmagos, és mint ilyet a 3DM06 kb dupla prociponttal jutalmaz. Ott valami nem stimmel, mert 1800 körüli CPU pont 1.6GHz-en még normális lenne szerintem.
elfelejtette:vigyázz arra a lábtuningra!
1.8GHz-en, alapon1800 pont felett vagyok, a Cel sem lehet sokkal rosszabb! Szerintem a 3DM06 nem ismeri fel rendesen.
-
fagy53
nagyúr
válasz
elfelejtette #10739 üzenetére
Üdv!
A 3D pontok mégcsak elmennek, de a proci pontok......
Ez egy jobb A64 egymagos pontja! -
fagy53
nagyúr
Kedves 2600-as tulajok!
12x10-es felbontásban, XP 32 bites win-nel használva sikerült összehasonlítást tennem a 96GT és a 2600PRO / 850/960 / között. A 2007 végi és az idei játékdemók beállításaiból visszavéve, a megjelenítés élménye alig romlott, nagyon jól szerepelt a 2600-as.
Természetesen a kétszeres sebességkülönbség megvan a két kártya között, de ez nem zavaró, a játékélményt számottevően nem befolyásolja.
Szerintem nem érdemes azoknak VGA cserén gondolkodni akik hasonló felbontásban és OS-szel játszanak mint én, a 2600-asok éppen eléggé elértéktelenedtek a piacon, használják ki őket az új VGA-k megjelenéséig, ill várják meg, hogy a játékszoftverek milyen irányban fejlődnek. Az nV driverek legalább annyira problémásak mint az ATi, mindkét VGA-nak megtaláltam a maga bug-os játékát, sajnos.
Szerintem várjatok a cserével, vissza meg semmiképpen ne lépjetek /x1950PRO/! -
fagy53
nagyúr
válasz
vizoRka #10431 üzenetére
Én viszont a procira gyanakszom, mert az élsimítás a CPU-t nagyon igénybe veszi, sokat kell számolni. Mivel gyenge és egymagos, ha kevés más dolga van akkor ráér ezzel foglalkozni, és megnő az FPS, máskülönben az élsimítás háttérbe szorul.
Ezért kellenek a többszálon dolgozó procik, ott nincsenek ekkora ugrások. -
fagy53
nagyúr
válasz
belaazallat #10408 üzenetére
Lehet, hogy az a "vírus" hiányzik neki?
Az alaplapi chipset drivert rendesen felraktad az install után? -
fagy53
nagyúr
válasz
belaazallat #10404 üzenetére
Mivel az új XP után kezdte a disznóságait a VGA, lehet, hogy nálad az SP3 hülyiti be a drivert. Töröld le az SP3-at, én is azt tettem.
-
fagy53
nagyúr
válasz
tzsolesz #10275 üzenetére
Nem harap, de vigyázni kell vele éppenúgy mint az alaplapi BIOS frissítéssel, áramszünet stb..
Nálam ez vált be a legjobban, így a kártya a biosból tudja azt, amit a segédprogikkal is meg lehet csinálni, csak körülményesebben.
Az eredeti bios-t gondosan el kell menteni, pl eladásnál célszerű visszatenni.
Az ATi WinFlash 2.0.0.7-tel meg az RBE-vel módosított bios fájlt egyszerűen be lehet égetni és kész. -
fagy53
nagyúr
-
fagy53
nagyúr
válasz
Zolee11 #10065 üzenetére
Működik a maglassulás, csak az elektronika nem a monitort nézi, hogy aszerint szabályozzon, hanem a hőfokot. Sok kártya már 80-90°C-nál fagyogat, mások 100°C környékén is simán játszhatóan működnek. Az adott GPU-tól és annak gyári beállításaitól függ a dolog.
A szabályozás a tönkremeneteltől óv, a CPU sem megy tönkre ha leáll a venti. Volt aki hűtő nélkül kapcsolta be a gépet, persze az rögtön ki is kapcsolt és károsodás nem történt. -
fagy53
nagyúr
válasz
bolcsodal #10023 üzenetére
A túlcsordulás azt jelenti, hogy a VGA memóriája megtelt, 100%-osan használt, ezért a RAM egy meghatározott méretű területét használja a VGA a GPU számításaihoz.
Ez így van a PCI-E és AGP-s kártyáknál is. A hozzáférés sebessége a különböző, az AGP sokkal kisebb.
Ahhoz, hogy véleményt tudj mondani az AGP-s 2600-as túlcsordulási jelenségéről, a bekövetkezett sebességváltozásról, legalább 600MB-ot kellene igényelnie a GPU-nak, ez pedig egyhamar nem következik be.
A PCI-E-s 256MB-os 2600-asom 200MB-os túlcsordulást alig vett észre, ezért írtam, hogy az ATi az nV-val ellentétben milyen jól oldja meg ezt a problémát.
Neked az 512MB-tal egyenlőre nem kell félned.bubuka71: menj a Ford-dal!
-
fagy53
nagyúr
válasz
stevve #10017 üzenetére
Pont oda kell! Mármint az AGP-nek.
Az AGP-s karik döntő többségben natív PCI-E-k és egy átalakító chip segítségével illeszthetők az AGP-s buszra. A RAM és a VGA közötti kommunikáció így nagyon lelassul, ezért ha egy AGP-s VGA memóriája elfogy, sokkal többet veszít a sebességéből mint a PCI-E-s. Erre a gyártók rájöttek időközben, és ezért lehet, hogy az AGP-s kártyák 512MB-osak.Aggregátor: kormánnyal jobb a helyzet mint billentyűzettel, de a grafikától nem vagyok elájulva, még úgy sem, hogy mindent maxra tettem. A Codemasters nálam a Colin McRae 3-al kifújt, mint autós játék.
De 2008-as tesztnek jó!
-
fagy53
nagyúr
válasz
tzsolesz #10013 üzenetére
Kösz!
Nem, a 2600-as remekül megvan az 512MB nélkül is, a CoD4 játszható 256MB-tal és nem csinál problémát a 2600-as ha a textúrázást felteszem extra-ra. A sebessége alig csökken, de a 256MB feletti részt hozzálapátolja a RAMhoz, ennyivel megnövelve annak kihasználtságát.Egyébként valóban 2008-ban találkoztam az első olyan játékkal, RaceDriver GRiD, amely 12x10-es felbontásnál jól játszható FPS-szel 500MB felett felett volt.
-
fagy53
nagyúr
Megfigyeltem egy-két játéknál, vagy tesztnél, hogy a 2600-as 256MB felett egyértelműen a RAM-ból használ, de az alap 256MB miért kell a 2GB RAM-ba beleszámolni?
Minden alkalmazásnál adott, hogy a proci mennyi átmeneti tárolót használ a számításokhoz, a játékokra is igaz ez azzal kibővítve, hogy a VGA felhasználhatja a RAM egy bizonyos területét, mint vmem kiterjesztést. Amikor a 256MB elfogy ezt meg is teszi, mert a CoD4 440MB vmem használatánál a RAM használat majd 200MB-tal megemelkedett.
A PCI-E-nél mennyi lehet ez a lefoglalt terület a RAM-nál, ill. be lehet-e ezt állítani valahol?Hoppá, ez éppen a 4000. hsz!
-
fagy53
nagyúr
Sajnos az A64 3800+ és az X2 3800+ AGP-s konfigban van, így a 2600-at sehogyan nem tudom beletenni.
Annakidején a két poci cseréjénél a szénné húzott, 500@760MHz, 76GS-szel szinte semmi különbséget nem tapasztaltam a játékokban, csak a 3DM06 adott több pontot, különösen a procira. Meg persze a Lost Pl cave tesztje.
A 76GS ezen az órajelen a mai játékokban kb 30-40%-kal gyengébb mint az XT, de a régieknél 10%-ra is csökkenhet a különbség.
A konfig és VGA különbségek áthidalására, a SuperPi-tkezdtem el bevetni és valóban közös nevezőre lehet hozni a különböző procikat a segítségével.
Az E2160 1.6GHz órajel felett gyakorlatilag kihajtja az XT-t, és az 1M SPi érték megegyezik az X2 2.4GHz-es SPi értékével. Szerintem az átlagos játékokban a sima A64 2.6GHz környékén teljesen megegyezően bánik a 2600-al, mint az X2 2.4GHz-en.
A rátartás miatt írtam 2.8GHz-et az A64 egymagosra, és ez nem rosszabb mint az E2160 2GHz-en.
A 96GT-t viszont nem ajánlom az egymagos A64-gyel 3GHz alatt használni. -
fagy53
nagyúr
válasz
tzsolesz #9846 üzenetére
Ennyiért meg különösen vivát neki, mert a mostani játékokban nyújtott teljesítményéért ez az ár nagyon jó.
Éppen a duplájáért vettem tavaly márciusban a 7600GS GDDR3-as karit, és csak feleannyit tud a régebbi játékokban, a maiaknál meg nagyobb a különbség.psyho85: az XT-nek pontosan ugyanennyi gondja van az AA-val 850/1100-on.
A PRO és az XT csak az órajelekben különböznek, azonos órajellel ugyanazt a teljesítményt nyújtják. -
fagy53
nagyúr
válasz
VaniliásRönk #9784 üzenetére
Te is elhitted ezt a trójai dumát?
Újrarakás után rögtön beszedni egy ilyen kártevőt.. nem semmi! Nekem miért nem sikerül sohasem? -
fagy53
nagyúr
válasz
VaniliásRönk #9757 üzenetére
Tömör, de túl általános.
-
fagy53
nagyúr
Én kormánnyal néztem, és nem tűnik olyan rossznak a fizikája, mint ahogy írod. A GTR2-höz képest lazább a dolog, én kikapcsolok minden segítséget és manual váltóval nyomom, így túl kezesnek tűnik a BMW a Ferrari-hoz képest, ami hasonló stílusban vezetve bizony ficánkolósabb, az esőről nem is beszélve.
De sokkal jobban élvezhető és realisztikusabb mint az NFSPS, ami csak VGA tesztelésre jó.
-
fagy53
nagyúr
válasz
Gyuri27 #9674 üzenetére
Én meg azt tapasztaltam, hogy a PP kb annyit számít, mint az a 10% teljesítmény különbség. Tény, hogy korszerűbb a 3650-es, ezért ajánlottam a srácnak ezt, de tudni kell, hogy a a két kártya használhatóságát és funkcióit tekintve eléggé kiegyenlített.
Az én 2600 PRO-m idle, nem alig, hanem egyáltalán nem forgott a venti csak időnként.
A biosban kellett beállítanom 10%-os fordulatot állandóra, hogy egyenletesen hangtalanul működjön.
A DX10.1-et meg el lehet felejteni, mert ha lenne is ilyen játék, ez a kártya nem lenne alkalmas a futtatására a szerény FPS-szek miatt. -
fagy53
nagyúr
Az NFSMW-nél a full az nem megy az AA miatt. Játszani csak úgy lehet vele, hogy az élsimítást / AA / 50%-ra teszed a grafikai beállításoknál, a többi mehet maxon.
Újabb Everest kell, pl 4.50.1355
Az #1hsz-ben ott a segítség a 3DMxx problémára.spájne: bár ennek a kérdésnek van külön topic-ja, szerintem a HD 3650.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R 5 5600X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 12GB Rampage SHIVA Corsair 650W
- ÚJ ÁRU, OLCSÓBB!!! Dell Precision Workstation 5550, 5560, 7510, 7520, 7550, 7720, i7, 6-11. gen.
- Kingmax 2x2GB DDR3 RAM eladó
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Xbox Ultimate előfizetések
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest