Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tankblock

    aktív tag

    válasz Victoryus #6932 üzenetére

    1 szavazat az ESP32 re, ha minnéél kevesebb komponensből szeretnéd megoldani.
    OKok:
    sokkal töb GPIO lába van mint a ESP8266 nak, 2 core így nem kell yield() szórakozni.
    Elegendő számítási kapacítása van hogy kiszolgáljon.
    Bluetooth is van ráadásként....

    Vagy SMT32 ből és egy Wifi ESP8266 a kommunikációhoz , de ezt nem biztos, hogy én választanám.

    Vagy Esetleg egy sima ESP8266 ha kell GPIO extenderrel ha kell.

    Kérdés, mit szeretnél, mennyi GPIO lábra van szükséged. Javaslatom előszöt nézd meg mennyi szenzort szeretnél használni, milyen modulokat, hol lehet egyszerűsíteni (pl I2C több modult felrakni) és az alapján válasz ha megvan a system design......

    SzerK: Ultrahang szenzor nem lát részleteket, a legközelebbi viszhangot tudod detektálni. arra kamera kell Rasperry Pi pl elegendő számítási teljesítménye van erre.

    Sima LED Mátrix vezérlésre a ESP8266 is elegendő....

    [ Szerkesztve ]

    Release the Beast....

  • Janos250

    őstag

    válasz Victoryus #6932 üzenetére

    Mindkettőben van.
    Én az ESP32-t javasolom mindenkinek. Nem sokkal drágább, viszont több szabad GPIO van. Továbbá a két mag se hátrány, mert a user programja önállóan fut egy magon, a rendszeré meg a másikon, ha nem variáljuk át.

    Na, közben látom, már kaptál jó választ, amivel én is egyetértek.

    [ Szerkesztve ]

    Az amerikaiak $ milliókért fejlesztettek golyóstollat űrbéli használatra. Az oroszok ceruzát használnak. Én meg arduinot.

  • Aryes

    nagyúr

    válasz Victoryus #6932 üzenetére

    Szerintem kicsit túlgondolkodtad ezt. :) A szumó robotok nem hiszem, hogy használnának kamerát, egyrészt a sérülékenysége/ára miatt, másrészt, mert anélkül is tökéletesen el tudja látni a feladatát. Elég rá néhány sima IR vagy UH távolságmérő (előbbi pontosabb, utóbbit nem zavarja a napfény, bár ez nem tudom mennyire szempont), amivel megtalálja az ellenfelet (mivel ez nem csapatsport, ami előtte van, biztosan azt kell ütni :DDD) egyszerű közelségérzékelők (reflexiós IR kapuk vagy mikrokapcsolók) a kontaktus érzékelésére, és vonalkövetők az aljára, hogy felismerje a küzdőtér szélét jelző vonalat.

    "Ha szumó lesz, akkor honnan tudja az egyik robot, hogy a másiknak éppen melyik részét támadja?"
    Most jutott eszembe, hogy távolságmérővel is meg lehet tippelni, hogy merre néz az ellenfél, mégpedig a mozgása alapján. Ha közeledik, akkor az elejét látom, ha távolodik, akkor meg a hátát. :)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák