Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Teasüti

    nagyúr

    válasz _q #8897 üzenetére

    Az egy accelero + gyro szenzor. Egy gyorsulásérzékellő önmagában tényleg szar erre a felhasználásra. Eleinte a féklámpát szerettem volna működtetni vele, de megtapasztalva mennyire szarul működik más termékekben ez a koncepció éppen az általad felsorolt problémák miatt, így azt inkább a sebességszenzorból okoskodom ki. Ebben az accelero csak segéd szenzor lesz, a kettő adattal együtt már lehet érzékelni hiba nélkül az intenzív gyorsítást és lassítást. (Többek közt ezzel válik majd interaktívvá a ledszalagos világítás is.) Önmagában egyik sem ideális - előbbi a megcsúszó kerék miatt adhat fals adatot, utóbbi meg a zaj miatt.
    Amúgy a nyers G erőt csak egy tengelyen olvasom, a rázkódás meg általában nem a motor hosszanti tengelyén keletkezik. Persze hatásosan lehet szűrni is a jelet.
    Amúgy menet közben inkább a DMP-t fogom használni, a gyro-t meg nem zavarja a rázkódás a pontos szögelfordulásoknál. Ez wheeli és stoppie érzékeléshez, valamint dőlésszög monitorozáshoz lesz használva.
    Álló helyzetben meg nincs rázkódás, ekkor a nyers szenzor adatok tökéletesek védelmi funkciókra, DIY riasztóként. Ezt megtámogatva a GPS+GSM modullal telefonra kapom majd az értesítést, ha vmi történik. Ekkor ez a szenzor megint csak fő szerepet fog játszani, hogy meg lehessen állapítani viszik-e a gépet vagy csak meglökte vki. A beavatkozás is ez alapján történik majd.

    Az meg hogy a nyák rezonálni fog... Azért egy tüskesor elég stabilan tud tartani. Az alaplap meg le lesz csavarozva. Ennek a merevsége meg nem is kérdéses. Főleg, hogy relatív kicsi méret és 1,6 mm vastag üvegszálas lap. :)
    De ha nagyon megerőltetem magam, akkor olyan burkolatot nyomtatok neki, hogy a szenzor a fedlaphoz lesz hozzácsavarozva, ha muszáj.

    Az órához kapcsolódóan:
    Gondolom NTP szerverről veszed majd a pontos időt. Ehhez nem volna célszerűbb egy ESP-01?

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák