Hirdetés
- Örömhír: nem spórol Európán a OnePlus
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Kicsomagoljuk és bemutatjuk a Poco F8 Ultrát
- Milyen okostelefont vegyek?
- One mobilszolgáltatások
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- iPhone topik
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Az iPhone Air buktája elkaszálhatta vékonyítási lázat
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#Morcosmedve
#20722
üzenetére
Ez bonyolultabb. Nézd úgy, hogy a GDS egy nagyon gyorsan elérhető memória a lapkán belül, gyorsabb bármelyik gyorsítótárnál és a Global Ordered Append csoportból a GlobalOrderedCountIncrement függvénnyel megoldható a wave-ek sorrendben történő futtatása. Ehhez azonban az kell, hogy a multiprocesszorok ne futtassanak egy wave-nél többet egy feldolgozótömbön. Az AMD azért implementálja a hardverben így, mert a sorrend egy belső memória alapján lesz kialakítva, ugyanis mindig lesz egy look-up, hogy melyik wave jön. Ha minden look-up kimegy a memóriába, akkor az akármilyen memória mellett eléggé megöli a sebességet. Emellett járulékos veszteség az is, hogy a mai SIMT architektúrák úgy fedik el a memória késleltetését, hogy több wave-et futtatnak, de most a sorrendbe rendezés miatt csak egyet futtathat minden feldolgozótömb, vagyis itt is buknak egy csomót. Erre vezette be egyébként a GCN4 az utasítás-előbetöltést, hogy a szükséges adat már akkor ott legyen valamelyik a multiprocesszor gyorsítótárában, amikor a kérés megtörténik. Emiatt nem kell a memóriáig menni, amivel visszanyernek egy csomót az elméletben elbukott késleltetésből.
A fogyasztás a mérnökök számára nem egy célparaméter. Amit nekik észben kell tartani az a hatékonyság. Ilyen formában nyilván egy GDS+utasítás-előbetöltés a leghatékonyabb, mert gyakorlatilag GlobalOrderedCountIncrement függvény mellett is a lehető legkisebb lesz a késleltetés. Például van egy programod, ami fut 200 fps-sel, de szeretnéd a wave-eket sorrendben futtatni, akkor a GlobalOrderedCountIncrement függvény ezt GCN1/2/3-on megteszi úgy 150 fps mellett, GCN4-en megteszi 190 fps-sel, míg ha a memóriához kell kimenni, akkor ugyanez 30 fps-re csökkenti a teljesítményt. Így már egészen átalakul a hatékonysági sorrend. Ilyen formában egyébként az adott effektet már érdemes a GlobalOrderedCountIncrement függvény nem hatékonyan kezelő hardvereken tiltani, de nyilván a szabványba érdemes belerakni, mert a Microsoft is tudja, hogy a többi cég is fejlődik, tehát egy-két generáció és támogatni fogják. Valószínű egyébként, hogy több shader modell 6.0-s wave ops intrinsics függvényt maga a Microsoft akar, mert megy a vita arról, hogy a mostani specifikáció mennyire jó-e az Intelnek és az NV-nek. A wave scan és prefix kb. semennyire. Az AMD-nek ezekre direkt utasítása van, míg a többieknek semmi. A WaveBallot sem valami előnyös 64 bites maszkolással. A GCN-re ez illik, míg a többire nem. De áthidalható gondokról van szó. Az igazi probléma a Global Ordered Append csoport lesz.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- OLED TV topic
- Milyen légkondit a lakásba?
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Revolut
- Örömhír: nem spórol Európán a OnePlus
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- GL.iNet Flint 2 (GL-MT6000) router
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- AliExpress tapasztalatok
- Apple asztali gépek
- További aktív témák...
- ÚJ HP Victus 15 - 15.6" FHD IPS 144Hz - Ryzen 5 8645HS - 16GB - 512GB - RTX 4050 - Win11 - 3 év gari
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 256GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3440, 90% Akkumulátor
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RTX 5090 32GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! MSI B760 i9 14900K 32GB DDR5 1TB SSD RX 9070 XT 16GB ASUS TUF Gaming GT501 CM 750W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X3D 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest


