Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Raymond #37904 üzenetére

    Nem úgy van felhasználva. Valószínűleg valamilyen más formátumban. Én például 670 MB-ra tömörítettem le.

    A lényege ennek inkább az, hogy ma már a textúrázás nem olyan, mint régen, amikor volt egy diffúz textúra, aztán kész is. Ma már számos komponens van mellé, amelyek a PBR pipeline-hoz kellenek. Persze felületenként változó, hogy mennyi. De, hogy brutálisan zabálják a VRAM-ot a PBR előtti időkhöz képest, az biztos. Ez egyszerűen látszik a mai programok memóriahasználatán, illetve az egyes programokban, amelyek a grafikai beállításokhoz javasolnak egy megfelelő VRAM mennyiséget. A mai világban ez így működik. Egyszerűen sok memória kell a magas részletességhez.

    Az egy másik kérdés, hogy a problémát hogyan kezeled. Akár az is megoldás, hogy a karakterek részletessége nagyobb, aztán spórolsz az egyéb, kevésbé fontos modellek, vagy éppen a felületek textúráján. Ilyen trükkökkel kordában lehet tartani a PBR memóriaéhségét. Tipikus példa a BFV, ahol a karaktereken látszik, hogy eléggé jók a textúrák, míg a környezeten már kevésbé. De hát basszus, nincs elég memória. :(

Új hozzászólás Aktív témák