Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • BonFire

    veterán

    válasz JustinBarnes #19862 üzenetére

    Ne ess abba a hibába, hogy a vektoros grafikát kizárólag primitívnek képzeled. Vektorosan is létrehozhatók mindenféle színátmenetek, egyfelől gradient eszközzel, másfelől gradient háló eszközzel, úgy, hogy szinte fotórealisztikus lesz az egész rajz. PÉLDA

    Ezekhez már igen sok memória kell, főleg ha figyelembe veszed, hogy minden kis vonal egy-egy különálló objektum, ami mind le van tárolva matematikai formában. Ezek mellett a vektoros alakzatok néha kiegészülnek pixeles effektekkel, vetett árnyékkal, ragyogással, el lehet játszani az áttetszőséggel, az összhatásmódokkal stb. Mindezek együtt már eredményezhetnek olyan bonyolult grafikát, amihez bizony sok-sok memóriára van szükség.

    Nemrég csináltam egy webdesignt (minden ilyet Illustratorban csinálok), a weboldalnak van 8 aloldala, ami 9 artboardot jelent egyetlen fájlban, és egy artboard tartalmaz ezer objektumot, opacitással, gradienttel, árnyékokkal, szöveggel stb. Ha a legkisebb változtatást csinálom rajta, és nyomok egy mentést, bizony elég sokáig molyol vele, pedig egy négymagos processzor és 8 Giga ram pöfög alatta. A komplett grafika egyébként mindössze 13,2 MB tárhelyet foglal, ez Ps-ben, pixelesben több száz Megára rúgna, a memóriahasználata pedig 318,4 MB, ami a 8 Gigának töredéke. De a fentebb linkelt vektoros képeknél simán el tudom képzelni, hogy Gigákat zabálnak.

  • Dany007

    veterán

    válasz JustinBarnes #19856 üzenetére

    Nem igazán értem mért hasonlítod a PS-t az Ilu-hoz? Egyik pixelgrafikus, másik vektor. Saját területén mindegyik kiváló. Legtöbb esetben egy grafikusnak (pár másik mellett) a PS-t és valamilyen vektorgrafikus szerkesztőt is kell használnia. Párhuzamosan, többnyire.

    Azt az előnye dolgot se értem... A vektorgrafikának az a lényege, hogy mivel maga a grafika legalapvetőbb szintjén vonalakból áll, így végtelenségig nagyítható, illetve alkalmas cnc-hez hasonló, plottergépek útvonalának megadásához is. Ez az igazi előnye a vektorgrafikának.

    Mellesleg ha nem is memóriát, de processzort biztos többet zabál egy összetett vektoros munka. Gyakran hoznak hozzánk CAD-ből mentett vektoros tervrajzokat PDF-ben... és egy-egy összetettebb alaprajznál bizony megszenved a gép mire kinyomtatja. Ellenben a 300DPI-s poszter méretű anyagot meg másodpercek alatt nyitja PS-ben vagy képnézőben.

    De megmondom őszintén, hogy sose figyeltem hosszabbtávon a memóriahasználatot. Ami egyébként leginkább az épp aktuális munkától függ.
    Pl PS-ben egy nagy felbontású grafika túzdelve pár smart object-tel simán eléri nálam 1,5-2,5GB ramot.
    De anno mikor többoldalas prezentációt terveztem egy cégnek véletlenül behúztam 25db A/4-es méretű 300dpi-s CMYK PSD-t és betelt a 4GB ram! Akkor még csak 4GB volt..

    Szóval szvsz ennek a memóriaigénynek nincs sok értelme. Nyilván van egy minimum amit meg kell ütni. De Ilunál a 8GB az biztos, hogy nem a minimum. Éveken át max 1-2GB-rammal dolgoztunk benne régebbi gépeken... Igazából csak az elmúlt pár hónapban lett komolyabb céges gépünk és előtte is elvoltunk... csak lassabban. :)

Új hozzászólás Aktív témák