Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ben2

    tag

    válasz Joci10 #32 üzenetére

    Nyilván a klasszikus nem feltétlenül a legjobb, csak kevesebb vele a kockázat.

    A példádnál maradva: ha valaki nem hardcore társasjátékos, akkor olyat választ, amibe mindenki könnyen beletanul és nagy az esélye, hogy mindenki jól fog szórakozni. Ezzel szemben egy vadiúj ismeretlen társasjátéknál megvan az esély, hogy az idő nagy része a tanulásával megy el és még akkor se garantált, hogy többségnek bejön és jól telik az este.
    Így a többség a klasszikus társasjátékokat részesíti előnyben.

    A Nintendo is így működik: azért választják sokan, mert - a korábbi tapasztalatok alapján - kisebb a kockázata, hogy selejtet kapnak. Ha pedig valaki - mondjuk mások pozitív visszajelzéseire hallgatva - kipróbálja és bejön neki, akkor értelem szerűen megmarad a platformnál. Így a Nintendo-nak első sorban arra kell fókuszálnia, hogy a klasszikusai ne okozzanak csalódást.

  • ben2

    tag

    válasz Felesbandi #26 üzenetére

    "Gaming media mindenhoz ezt karogja es lehet, hogy ez megjeleneskor igaz szokott lenni, de kb. 1 ev tavlatabol mas a helyzet...ha bir varni az ember. :DDD"

    Ezt mondom én is: mivel a PC játékokat a hype adja el elővételben, így a kiadók kénytelenek tartani a határidőt akkor is, ha maga a játék még nincs kész. És nem feltétlenül csak a bugokra gondolok, hanem hogy fogják a fő sztorit és szétszedik három dlc-re (mert amúgy esélytelen lenne legyártani az asseteket, pályákat, animációkat határidőre), így ami 60 dollárnak indult, az a végén 100 lesz.
    A Nintendo ezzel szemben (eddig) ügyelt rá, hogy a játék ár / élmény szempontból jó deal legyen és ha kifizetted a vitán felül vaskos árat, akkor azért kerek egész játékot kapjál.
    Így aztán a Nintendo gamerek rászoktak, hogy nem halmozzák a játékokat és csaponganak köztük, hanem vesz egyet, kimaxolja és csak akkor mozdul rá a következőre. Így viszont a magasabb ár sem vágja földhöz őket, mert igaz, hogy Steam akciózáskor 15 játékot vehetne ugyanazon a pénzen, de valójában ugyanannyi játékóra megy bele a kevesebb játékba is.
    (Disclamer: most első sorban jellemző trendekről beszélek, mert természetesen vannak játék halmozók Nintendo-ra és vannak minőségi tartalomra fókuszálók PC-n is, de nagyon nem mindegy, hogy a platformot meghatározó kiadók milyen üzleti modellt erőltetnek a játékosokra.)

  • ben2

    tag

    válasz Felesbandi #22 üzenetére

    Szerintem a játékoknál az élményt fizeted meg, tehát a 80 usd csak akkor drága, ha azt nem kompenzálja a minőség.
    Sokan bevállalnák a 20-30-40 dollár többletet, ha cserébe nem kell megélniük a klasszikus AAA szenvedéstörténetet, hogy kifizeti a 60 usd alapjátékot, aztán béta tesztel fél évig, amíg harmincadik patch-el tényleg játszható is lesz, aztán fizet a dlc-ért és a mikortranzakciókra, így a végén már 200-at költött a játékra és még csak el sem adhatja, mert valójában csak a használati jogot vette meg.
    Persze ha a Nintendo is felül az iparági trendre, hogy ugyanezt a user szivatást csinálja, csak 80 dollárról indítva, akkor jogos a felháborodás, de a Nintendo saját játékai - eddig legalábbis - komplett élményt adtak minden további rejtett költség nélkül és inkább csúsztak a kiadással, mint hogy bughalmazt szabadítsanak a játékosaikra.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés