- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Xiaomi Mi 9T - a túl jó Redmi
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- Júniusban Magyarországra érkezik a Tecno, a fejlődő piacok egyik kedvenc márkája
- Új HMD modell bukant fel
- iPhone topik
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
Hirdetés
-
Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
ph Csak éppen nem saját fejlesztésű dizájnnal, hanem korábbi koncepció átnevezésével.
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
tarantawla
csendes tag
Sziasztok,
Tavaly novemberben vásároltam egy 2007-es XC70-et (P2) D5 AWD automata váltóval. Szeretnék rá nagyon vigyázni és folyamatosan körültekintően eljárni a karbantartást illetően. Itt a fórumot olvasgatva már rátaláltam, hogy a "szokásos" szűrők és oldajok cseréjén kívül érdemes figyelmet fordítani a váltó, szöghajtómű, a haldex és a hátsó diffi olajaira (haldex esetén szűrő is) egyaránt.
Szeretnék érdeklődni, hogy ezeken kívül mi olyan dolgok vannak még, amelyekre rendszeres figyelmet érdemes fordítani, vagy legalább most, vásárlás után nem sokkal megnézetni? Vásárláskor egy kaposvári Volvo szaki nézte át az autót, ő nem talált semmilyen kirívó problémát.
Ezen kívül szeretném kikérni a véleményeteket az alábbi jelenséggel kapcsolatban:
Gyorsításnál kb. 1600-1800 rpm fordulatszámtól hallható a motor hangjával párhuzamosan egy halk hang, ahhoz hasonló, mikor kifújjuk a levegőt (nem sipoló), nagyjából 2600 rpm környékén szokott megszűnni. Én a 3-4-5-6. sebességben szoktam hallani, de nem kizárt, hogy az 1-2.-ben is van. Előre szeretném leszögezni, hogy nem értek az autókhoz, ezért inkább csak találgatnék, olyan, mint ha a turbo valamelyik csöve vagy az illesztése "szelelne". Teljesítménycsökkenést nem érzékeltem (ha csak nem azóta fennálló gond, hogy nálam van), viszont nagyon meg lennék lepve, ha a jelenlegi teljesítménye csak "csökkentett" lenne.Indítás után 5 percet minimum járatom, mielőtt bárhova is elindulnék (+ van a kocsiban rásegítő fűtés), illetve megérkezéskor is 2-5 percet várok, mielőtt leállítom. Nem taposom, az előzéseket leszámítva 2000-2400 körül szokott az automata elváltani.
Köszönöm a segítségeteket előre is.
-
tarantawla
csendes tag
válasz BigBlackDog #10213 üzenetére
Szia,
De igen, van benne programozható (két program + manuális indítás) állófűtés, azért neveztem meg a rásegítőt külön, mert az motorindítás után automatán bekapcsol, ha hideg van.
-
tarantawla
csendes tag
válasz BigBlackDog #10215 üzenetére
Szia. Köszi a tippet, kipróbálom. Én 25 km-re járok be dolgozni (bár nem minden nap használom), illetve havonta két-háromszor teszek meg vele nagyobb távokat (100+). Mire gondolsz, sok rövid távnál hogyan járnál el?
-
tarantawla
csendes tag
válasz BigBlackDog #10217 üzenetére
Megvallom, kicsit félek ettől a 2x25-30-tól is. Sok mindent hallottam a rövidtávozás káros hatásairól a diesel autókra nézve, ezért is keresem a legoptimálisabb/legkímélőbb megoldást (inkább tankolok többet, ha cserébe az autó nem károsodik).
-
tarantawla
csendes tag
Igen, az első néhány kilométeren minimálisan szoktam nyomni a pedált, hogy lehetőleg 1700-1900 körül már elváltson az automata. Jelenleg szabad ég alatt áll, szóval akkor mindenképp rendszeresítem a programozott állófűtés használatát.
Igen, van részecskeszűrő az autóban, ebből kifolyólag (ahogy te is írtad), ha autópályán megyek, majdnem minden esetben keresek rá alkalmat, hogy kicsit kizökkentsem a megszokott tempóból. Ezen kívül gondoltam rá, hogy tavasszal elviszem egy részecskeszűrő tisztításra, biztos-ami-biztos alapon.
Örülök, hogy a tank dolgot írtad, korábban is tanácsolták már ezt, így erre szintén folyamatosan figyelek, legyen hátra legalább 200-250km-nyi anyag, amikor a következő adagot rátankolom (+ mindig ugyan arra a kútra járok, ha csak nem úgy hozza az élet, bár ez nem tudom számít-e).
Köszönöm a tippet a hibajelenséggel kapcsolatban.
-
tarantawla
csendes tag
válasz BigBlackDog #10222 üzenetére
Előző tulajdonos mondta, hogy ha kivillanna a lámpa, akkor gyötörjem meg és ne féljek, ha füstöl mint az állat, gondolom akkor nála megtörtént legalább egyszer. Amióta megvan a Shell V-Power Diesel-t tankolom bele mindig (erről esetleg valami vélemény?).
-
tarantawla
csendes tag
válasz N0rthF4c3 #10228 üzenetére
Nekem is nagyjából ez a helyzet, meló miatt havi 1000-1200 km, illetve ennek kb. a fele pluszban a szabadidős rész. Ez a VIDA-DICE valamilyen diagnosztikai eszköz? Igen, biztosan van benne részecskeszűrő, nekem a 185 LE változat van a hat sebességes geartroniccal.
Köszi a videót, tényleg itt is hallatszik amiről beszélek, csupán azért kérdeztem rá, mert furcsa volt, hogy nem mindig észlelhető bentről.
Apropó, nem tudod (tudjátok) véletlenül, hogyan lehet a tükröket behajtani? Próbáltam a távirányítón a gombokat hosszan nyomni, a tükörválasztó gombokat együtt (láttam ilyen videót neten), de semmi. Próbáltam kézzel, de meg sem mozdul, és nem akarom letörni.
[ Szerkesztve ]
-
tarantawla
csendes tag
válasz N0rthF4c3 #10251 üzenetére
BigBlackDog hozzászólását támogatnám meg a saját tapasztalataimmal. Fizikai elhelyezkedésről nem tudok nyilatkozni, de valóban, motorindítás után (nálam már 0-1 foknál is) automatán kapcsol a "melegedés-segítő" , ami ugyan úgy az állófűtést jelenti (tényleg az első keréknél eregeti a kis felhőit), csupán, ha be van állítva, nem tudod bypass-olni. A manual-ban én azt olvastam, a rásegítő fűtés addig megy, amíg a belső tér el nem éri azt a hőmérsékletet, ami a klímapanelen be van állítva.
Az állófűtést (ha van), az infocenteren (ahol az átlagfogyasztást, pillanatnyit, DSTC állapotot látod, stb.) tudod kapcsolgatni (kézi indítás, illetve két programozható időpont van benne, ahogy BigBlackDog mondta, ezeket akkor is eléred, ha nincs a kulcs az indítóban). És igen, időpont +5 perc múlva leáll a programozott, és igen, minden nap be kell kapcsolni.
-
tarantawla
csendes tag
Sziasztok,
2007-es P2-es xc70-be mennyire lehet vérlázítóan drága a "sima" fényszórókat a facelifttel megjelent kanyarkövetős bi-xenonra cserélni? Van esetleg valakinek tapasztalata ezzel kapcsolatban? Köszi előre is.
-
tarantawla
csendes tag
Sziasztok. Egy Volvo xc70 (2007, P2, D5 AWD automata) típusú gépjárművem van, az alábbi jelenség szokott előjönni: elkezd remegni az egész autó menet közben, ha lelassítok vagy meg is állok, elmúlik és minden megy tovább a rendes kerékvágásban. Eddig háromszor vagy négyszer jött elő (az elmúlt 1-2 hónapban), próbáltam winter módba kapcsolni az összkereket, majd vissza, de nem múlt el, próbáltam váltogatni felfelé vagy lefelé, de ettől sem múlt el. Legutoljára már csak lelassítottam, és meg is szűnt. Nem tudom, hogy ezek a "tesztek" elegendőek-e ahhoz, hogy kizárjuk a váltó vagy az összkerék szerepét a dologban. A motor ugyan úgy viselkedik, teljesítménycsökkenést sem tapasztaltam, és volt már, hogy 100-150km megtétele után jelentkezett, és volt, hogy indítás után 1-2 km-rel. Vezérlés 40k km-rel ezelőtt volt cserélve, olajak-szűrők egy hónapja (ugyan ekkor volt teljes átvizsgálás is + egy-két dolgot cseréltek - Volverk Diósd). Esetleg találkozott már valaki ezzel a problémával, vagy van ötletetek további "tesztekre", amikkel leszűrhető lenne a probléma forrása, vagy szaladjak azonnal a szervízbe, mert ez olyan komolyan hangzik? Álló helyzetben sajnos nem kereshető a dolog, tekintve, mire megállok, elmúlik
Köszi előre is.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs