Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • loszerafin

    senior tag

    válasz loszerafin #140 üzenetére

    Még egy kis info:

    Van egy módszer, felülről-lefelé-nek hívják:

    0.
    Az inputnak megfelelően kiírom a bábukat tartalmazó sakktáblát.

    1.
    a,Beolvasom az inputot
    b,Kiszámolom az eredményt
    c,Kiírom az eredményt

    2.
    a1,Beolvasom a sorokat
    a2,Szétbontom a sorokat
    a3,Ellenőrzöm a részeket
    b1,Szétbontom a részeket bábú-oszlop-sor részekre
    b2,Ráteszem az elképzelt sakktáblámra a bábukat
    c, Kiírom a sakktáblámat

    De lehetne alulról-felfelé is építkezni:

    Ahhoz, hogy kiírjam egy sakktábla képét, előszőr tárolnom kell.
    Legyen , pl. egy mátrixom: TABLA[s,o] értéke legyenn a s. sor és o.adik oszlopban levő figura neve.
    Kell nekem egy Táblára parancs, ami betesz egy figurát a táblára, meg egy Kiír parancs, ami kiírja a táblát. Meg kellene egy Beolv parancs, ami beolvas egyetlen bábuállást.

    Persze kellene egy Sorbeolv, ami beolvas egy sornyi bábuállást. Ez nem állna másból, mint pár Beolv-ból.
    Akkor jó lenne egy KétsorBeolv, ami két Sorbeolv lenne.

    stb....

    És még van sok egyéb.
    Hogy melyiket választod, édesmindegy, csak az eredmény legyen jó.
    A JÓ nem csak azt jelenti, hogy működik. Fontos szempontok
    (KISS)
    a, egyszerűség
    b, részekre legyen bontva, a részek egyetlen egy dolgot csináljanak, de azt jól
    c, legyen dokumentált
    d, hibás inputra se szálljon el
    e, Kerüld el a kerék felfedezését, használj már meglévő parancsokat


    Sajnos, azt kell mondjam, a shell programozás abban némiképp eltér a hagyományos programozástól, hogy az ember itt próbálkozik. Pár meglévő parancs összekapcsolásával írják a scripteket, majd egyre bonyolítják, egy szint után pedig önálló részekre szedik.

    De ehhez bizony ismerni kell a parancsokat és a gyakori kapcsolóikat.

Új hozzászólás Aktív témák