Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • regent

    aktív tag

    válasz karyo #329 üzenetére

    Ne kényszerítse rá, de ha épületgépésznek megy, akkor adjon neki kedvezményeket.
    Hirdesse ki a felvételi tájékoztatóban, hogy minden frissen végzett épületgépésznek azonnal állást fog ajánlani. Aztán az egyetemen adjon le, és követeljen meg egy nagyon magas szintüü tudást, így az 5000 jelentkezööbööl kb 300 fog végezni, azoknak meg rögtön lesz munkájuk.

    mod: persze tudom hogy ez nonszensz



    [Szerkesztve]

  • regent

    aktív tag

    válasz bobsys #308 üzenetére

    Ez nagyon igaz.
    En anno végeztem egy felsööfokú szoftverüzemeltetööt, aztán úgy hozta a sors, hogy elkezdtem nappalin a müüszaki informatikát is. Persze jártam a tanárokat sorra év elején, melyik tárgyból kaphatok felmentést (van egy matek-fizika tanári diplomám is). A programozás tanár ránézett a szoftverüzemeltetöö ''diplomámra'' (4-gyakorlat 5-elmélet) aztán azt mondta: hát ezeket ismerem (már a céget ahol tanultam), ezek jól tanítanak, de sajnos erre csak egy négyest tudok megajánlani, elfogadja? Persze elfogadtam. Ezek szerint a fööiskolán sem tanítanak többet programozásból. :)

  • regent

    aktív tag

    válasz Apollo17hu #236 üzenetére

    Az igaz, hogy kap fizetést az államtól, és azért kapja, hogy segítsen a betegeken. De én azt állítom, hogy azzal, hogy segít egy betegen, az állam számára több értéket termel, (számszerüüleg is, nem csak morális értelemben), mint amennyi a fizetése.

    Példa: elmegy a dolgozó az orvoshoz, az (mivel sokat tanult, ért a dolgokhoz) kiszúrja, hogy a dolgozó beteg, daganatos. Szerencsére még csak kezdeti stádium, sikerül meggyógyítani mondjuk 6 hónap alatt. Azután a dolgozó visszatér a munkájához, és még sok-sok évig esztergályolja a csööbilincseket. Ezzel értéket teremel a cégnek, aki ebbööl adózik, a dolgozó is adózik, vásárol, fizeti a gyereke egyetemi tandíját stb...
    Az orvos ezért az egy gyógyításért mondjuk kapjon összesen 100 ezer Ft-ot. Azért csak ennyit, mert ugye nem csak egy betege volt a 6 hónap alatt. Mondjuk az idejének az 1/6-od részét rászánta, így kb 1 havi keresetével számoltam egy kezdöö orvosnak. De a számok itt most nem is olyan fontosak.
    Az állam ebbööl a gyógyításból viszont ennek a pénznek a sokszorosát kapja visza, hiszen a meggyógyított betegnek ezután még rengeteg befizetése lesz.

    Az állam tehát a doktor ingyenes oktatásával saját magának végez befektetést. Igazságos az, hogy ezután a doktor fizetésébööl még levonja havonta ennek a beinvesztált összegnek a törlesztését?

    De ha mondjuk elfogadjuk azt, hogy igenis levonja, mert csak a biztos pénzzel számol, és nem veszi figyelembe a nem közvetlen anyagi hasznot, akkor is van baj a dologgal.
    Ugyanis az öreg orvosok nem fizetnek egy vasat sem vissza az államnak, csak a fiatalok.
    Nem lenne igazságosabb azt mondani, hogy minden magyar állampolgár, ha jól keres, fizesse vissza az államnak a taníttatására fordított összeget?

    Mod: Orvost írtam, mert talán itt lehet legjobban megmutatni a másodlagos értékteremtést, de szerintem minden diplomás (tanár, mérnök, bölcsész....), és egyáltalán minden ember a munkája során nem csak annyi értéket termel amennyi a fizetése.

    [Szerkesztve]

  • regent

    aktív tag

    Tanárokról: Anyukám egy kis falu polgármesteri hivatalában dolgozott, így látta a helyi általános iskola tanárainak fizetését. Eléggé törvénysértöö módon valamiképpen én is tudomást szereztem róla. Az igazgatóhelyettes (aki alsós tanítói képzettséggel rendelkezett) minden lehetséges helyettesítésre lecsapott, és természetesen mindenütt szakszerüü helyettesítést írt be a rubrikába. Igy hazavitt több mint 300 ezer forintot.
    Csak azt szerettem volna megvilágítani, hogy pedagógus és pedagógus, fizetés és fizetés között akadhatnak különbségek.

    Szakképzés: Sajnos a szakképzés rugalmatlan. Az egyetemi ''elit''képzés is az. Természete szerint ilyen, mert a mai gyorsan változó világban nehéz kitalálni mi lesz 4-5 év múlva hiányszakma. Ha valaki azt mondja, hogy az informatika ilyen, azzal tutira el lehet majd helyezkedni, az gondoljon a dotcom lufira, meg a kipukkadására. Ha a szülöö (mert azért többnyire öö dönt egy 14 éves gyereknél) azt látta, hogy rettentööen keresik az informatikusokat, beíratta a gyerekét egy informatikai középsuliba, nagyon meglepöödhetett, mikor hirtelen tönkrementek a számtechcégek, és senkinek nem kellettek az informatikusok. Aztán persze magához tért a piac, de ez már egy másik történet.
    (Vagy gondoljon arra miért van ilyen sok közgazdász, meg jogász.)

    En tanítottam szakközépiskolában. Indítottunk természetesen informatika osztályt is, meg mellette gépészt, villanyost. A szülöök legalább 80%-a az informatika iránt érdeklöödött. Mert az menö. Miközben a gyereke 3-as átlagú lett a mucsakeresztúri ált. iskolában. Nyilvánvaló hogy nehezen fogja majd elvégezni még a szakközépiskolát is, nemhogy aztán majd esetleg informatika szakirányú egyetemet. De egy szülöönek hiába beszélsz. Az öö gyereke nem lesz gépész. Igaz, hogy az iskolánknak szerzöödése volt a városba települt multicéggel. Aki biztosította a modern gépeket az oktatáshoz, és vállalta, hogy végzés után a szakközepet végzett 18!! éves gyerekeket alkalmazza határozott idöötartamra. (1-3 év) Ès nem ám szalagmunkásnak, hanem magasabb beosztásban. Nyilván, mert neki meg szüksége volt képzett munkaerööre.
    Szóval már müüködik ez az ''azt tanítunk amire a piacnak szüksége van dolog''.

    Azaz müüködne, ha lenne rá elég jelentkezöö. De ha a diákoknak (szüleiknek) ez nem kell, az iskola készséggel kiképzi ööket munkanélküli, informatikai tudással rendelkezöökké. Mert az állam fizet érte.

    Felteszem ugyanez van az egyetemeken is. Lehet vitatkozni tandíjon (elöötte vagy utána, kell, vagy nem). De amíg ez az állami támogatási rendszer (fejkvóta) érvényben lesz, addig szerintem nem lesz nagy változás a túl sok haszontalan diplomás ügyében.


    Màs:

    Mintha mindenki elfelejtette volna, hogy egy képzett diplomás (orvos, mérnök, informatikus, szakfordító, filozófus) nem csak saját magának hajt hasznot (megkeresi a fizetését), hanem az egész társadalomnak is.
    Talán az orvos példáján lehet szemléltetni legjobban: Ha a kapott tudást felhasználva megmenti egy ember életét, vagy csak visszaadja az egészségét, azzal nem csak annak az embernek ''hajt hasznot'', hanem az egész társadalomnak. (Most kéretik mellöözni az ingyenélöö/rohadt gyerekgyilkos/politikus :) újraélesztését emlegetöö ''cáfolatokat'').
    Akkor öö most folyamatosan a munkája révén visszfizeti a tandíját, vagy sem?
    Vagy mivel attól a bizonyos betegtööl pénzt kap a gyógyításért (akármilyen csatornán keresztül is), ebbööl a pénzbööl még fizetnie kell utólag a tandíját?

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés