Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Adolfka_

    tag

    válasz bokrosolajos #281 üzenetére

    Nem vagyok futómű szakértő de nem kell aggódnod az autóm műszaki állapota miatt, elég jól karban van tartva. De azért mert nem rázom ki a kisujjamból a futómű beállítások hatásait, hülyének még nem kellene nézni... de most őszintén, te vezettél már olyan autót életedbe aminek "nem tekeredett vissza a kormánya" középállásba a korábban taglalt körülmények között?? Basszus, beállítás... most akkor ezt a gondolatmenetet követve az is csak beállítás kérdése, hogy ha a gázt nyomod akkor gyorsul a kocsi.. :W

  • Adolfka_

    tag

    válasz heihachi #273 üzenetére

    ok, köszi, kíváncsi vagyok!

    Az időhöz gratula! Milyen verdával nyomod, a műszerfal alapján nem ismertem meg.. :B

  • Adolfka_

    tag

    válasz heihachi #271 üzenetére

    ok, köszi.
    De figyi, azt írtad: "Ha álló helyzetben eltekerem a kormányt, akkor magától visszatér." ezt úgy értsem, hogy ha el sem indulsz a kocsival akkor is?? Mert akkor az úgy "hülyeség", mert ebben az esetben az egy állandó "auto centering", amit nem a "szimuláció" hoz létre.

  • Adolfka_

    tag

    válasz _Volkovy_ #268 üzenetére

    idézem magamat:

    "Amúgy valóban nehezebb álló kerekeket tekergetni (ugye erre találták ki a szervót, ill. ha az nincs akkor qrvanagy áttételt, hogy lehessen forgatni), én azt akartam mondani, hogy annak a mértéke, mennyire akar visszatérni egyenesbe a kerék (kormány) az meg a sebességtől függ"

    úgyhogy egyetértünk :R

    hál'Istennek ma délelőtt van időm próbálgatni a játékot, valóban sok mindent lehet javítani a különböző beállításokkal, de az eredeti problémámon nem segít sajnos.
    Ettől még játszható, sőt élvezetes a game, csak nem értem, ha az első részben ez szépen le volt programozva (igaz, ott meg rázókő effekt nem volt rendesen) akkor itt miért hagyták ki.

    De még egyszer megkérdem, másnál is jelentkezik ez a probléma amit már párszor leírtam, vagy csak nálam a Thrustmaster kormánnyal?

    üdv

  • Adolfka_

    tag

    válasz bokrosolajos #262 üzenetére

    Köszönöm a tanácsokat, megpróbálom a beállításokat, amiket javasoltál.

    Annyit árulj még el, (nem hallottam még erről a file-ról) mi ez a dinput8.dll, oké, hogy az input lagot csökkenti, de hova kell másolni, windows mappába? Minden windwossal működik, mert nálam a 64bites Win7 van fennt.

    köszi

  • Adolfka_

    tag

    válasz _Volkovy_ #265 üzenetére

    hi,

    ööö most nem tudom, hogy a játékra vagy a való életre gondolsz. A való világban a versenyautókon nincs szervó és az áttétel meg teljesen más, nyilván ott nem szempont, hogyan akarsz beparkolni vele valahová a városban. Így értelem szerűen meg sem tudod mozdítani az álló kerekeket, hiszen az áttétel igen direkt szervo meg ugye nuku.
    Amúgy valóban nehezebb álló kerekeket tekergetni (ugye erre találták ki a szervót, ill. ha az nincs akkor qrvanagy áttételt, hogy lehessen forgatni), én azt akartam mondani, hogy annak a mértéke, mennyire akar visszatérni egyenesbe a kerék (kormány) az meg a sebességtől függ.

    Az életben minden autó alapvetően egyenesen akar futni, tehát nem elsősorban beállítás kérdése szvsz, hanem főként a sebesség kérdése, ezért írtam, hogyha lépésben mész bekanyarodva és elkezded nyomni a gázt, akkor visszapörög a kormány magától. A sebesség növekedésével a kormány ugye egyre érzékenyebb lesz, egyre kisebb elmozdulás is egyre nagyobb irányváltást eredményez.

    Amúgy ezt épp most próbáltam ki a játékban, itt nálam ezzel a kormánnyal eddig bármilyen autó tesztelve ez történt: Lassan elindulva 1-esbe, eltekerve a kormányt elkezdek gázt adni, elengedem a kormányt s az autó szépen megy magától körbe körbe, az Istennek nem tér vissza a kerék középállásba...

  • Adolfka_

    tag

    válasz bokrosolajos #252 üzenetére

    köszi a választ, de kicsit beszéljünk még erről: Lehet pontatlanul fogalmaztam és azért kérdezem meg újra a dolgot, mert nem tudom másnál is fenn áll-e ez a probléma.

    Te milyen kormánnyal játszol egyébként? Ugye nálam az f430-van, lehet csak itt van gubanc.

    Szóval én nem használtam anno a Shift1-ben sem az "auto center" effektet, annak kormányomhoz levő driverrel lehet állítani a mértékét (0-100%) és egy gombbal a kormányon ki-be lehet kapcsolni bármikor. De driver is azt javasolja, hogy ne legyen bekapcsolva, hanem a játék szabályozza és ahogy említettem, nem is használtam és ez így kellene, hogy jó legyen.

    Szóval ez a "fizikai modellezés" vagy effekt a Shift 1-ben szuperül működött, volt "súlya" a kormánynak s pont azt akartam érzékeltetni, hogy egy igazi autóban is így van, pl ha lassan veszel egy kanyart szinte lépésben, mondjuk befordulsz egy utcába nyilván könnyebb tekerni a kormányt a szervó és az alacsony sebesség miatt de amint lassan gázt adsz, akkor a kormány ugye azonnal tekeredik vissza egyenesbe, ha elengeded a kormányt ez tökéletesen érzékelhető, az autó törekszik arra, hogy egyenesen "fusson" ehhez nem kell semmilyen "jól beállított" futómű, ez minden autónál így van, ez egyszerű fizikai törvényszerűség. Nyilvánvalóan minél nagyobb a sebességed, annál keményebb a kormány ellenállása s annál érzékenyebb is a mozdulatokra, ez csak a sebesség mértékétől függ és ez megvolt az Shift 1-ben, bármilyen autóval, alapbeállítás mellett is.

    Na most én ezt hiányolom a Shift 2-ből, lassan megyek, lépésben, próbálgatom az autót, egyrészt túl könnyű a kormány, alig van ellenállása, lépésben haladok tovább, eltekerem majdnem koppig valamilyen irányba (még mindig lépésbe haladok) elkezdek gyorsítani finoman, úgy hogy a kormányt szinte nem is fogom s a kormány nem kezd el visszapörögni középállásba. Ugyanezt a középállásba való "visszakívánkozást" illetve fokozott ellenállást a tekeréssel szemben szintén nem érzem nagy sebességnél sem. Ergo, az Shift 1-hez képest úgy érzem döglött a kormány..

    Remélem nem magyaráztam túl. Ti is ezt érzitek vagy ezzel a nyűgömmel egyedül vagyok??

    üdv

  • Adolfka_

    tag

    sziasztok,

    azoktól szeretném megkérdezni, akik kormánnyal nyomják a Shift 2-t, nálatok is hiányzik az automatikus center position effekt?

    Nekem Thrustmaster f430-as kormányom van, a Shift 1-ben szuperül működött az, mint egy igazi autónál, hogy akár lépésben is ha haladsz és eltekered a kormányt és elkezdesz gyorsítani azonnal tekeredik vissza a kormány középállásba, értitek, gondolom nem kell túlmagyaráznom, szerintem a legfontosabb effekt, a valós vezetés érzetét/élményét tekintve.

    Most a 2-ben semmi ilyen nincs, majdnem olyan érzés, mintha nem lenne bedugva a kormány a konnektorba (ohne force feedback) csak a gépbe USB-vel, de persze be van dugva, meg a rázókő effektet nagyon eltalálták, pl az meg az első részben nem volt rendesen..

    Mindenesetre így nagyon zavaró, hogy ilyen "döglött" érzése van a kormányzásnak, be lehet ugyan kapcsolni a kormányon az "auto center" effektet, de akkor az egy állandó, nem függ a játéktól, nem az vezérli, nem ugyanaz az érzés mivel nem függ a szimulációtól.

    Tudtok erre valami megoldást? köszi

Új hozzászólás Aktív témák