- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Poco F6 5G - Turbó Rudi
- Magisk
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Fotók, videók mobillal
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Samsung Galaxy Z Flip5 - ami kint, az van bent
- One mobilszolgáltatások
- Telekom mobilszolgáltatások
- Milyen GPS-t vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Pala
veterán
Ez az állás fehérrel nyerhető, de magas fokú királymanőverezés kell hozzá
először is tudni kell, hogy mi a terv? Mi világos terve? Hová kell vinnie a királyát, hogy nyerhessen? Ha erre sikerül rájönni (kulcsmező-elmélet!!), akkor a következő kérdés, hogy ez technikailag milyen eszközzel valósítható meg.
Segítségül mindkettőre megadom a választ:
1. kulcsmezős téma: az állásban az ellenséges gyalogok huszártávolságra (huszárlépésnyire) állnak egymástól. ha egy-egy ellenséges gyalog állna egymástól huszárlépésre (szomszédos soron), és mindkét király olyan helyen lenne, hogy a gyalogját védeni tudja, vagy a gyalogcsere kikényszeríthető, akkor döntetlen lenne. Viszont: ha valamelyik félnek gyalogtöbblete van, akkor az jelentősen megnövekednek a nyerési esélyek. Ez pedig csakis a királyok helyzetétől és mozgásától függ. A kulcsmezőről, kukcspontról azt kell tudni, hogy amikor ellenséges gyalogok szomszédos soron huszárlépésre állnak egymástól, akkor ha valamelyik király elfoglalja az ellenfél gyalogja mögötti 2 mező valamelyikét, a gyalog mindenképpen le van nyerve, vagy tolása kikényszerríthető... ez nagyon fontos. Világosnak arra kell játszania hogy a gyalogtolást kikényszerítse vagy a gyalogot lenyerje (hiszen mindkettő a játszma megnyerését jelentené számára, de csakis a többletgyalogja miatt), magyarul a kulcsmezőt (a sötét gyalog mögötti két mező valamelyikét; többnyire a hátsót szokták ilyenkor megemlíteni, mert általában azt lehe könnyebben elérni, ha el lehet) el kell érnie. Tehát egészen pontosan világosnak d6-ra kell mennie a királyával. Ez tehát a terv, a stratégia, ha ismerjük a kulcsmezők adta lehetőségeket, nem kell lépésről-lépésre számolni, csak ránézünk az állásra és azt mondjuk: ha van nyerés az állásban, akkor csakis a d6 felé vezető út lehet a helyes, pontosan az elmélet miatt. A ''ha''-t pedig az rakja oda, hogy minden állásban elsősorban a királyok helyzete a döntő. Bármennyi gyalog, tiszt, akármi lehet a táblán, az állás szemrevételénél először mindenképpen a királyok helyzetét kell figyelembe venni...hiszen tételezzük fel azt az egyszerű esetet, amikor a fenti állásban a sötét király mondjuk pont valamelyik világos gyalog mellett áll, és ő van lépésen....na, tehát ezért a királyok helyzete a döntő
2. Tudjuk tehát, hogy d6-ra kell menni a világos királlyal. Most jön a technikai része, hogy ezt miként valósítsuk meg!? Rém egyszerű? oppozíció...ugyanis mi fog történni...világos célja: d6-ra menni, sötét célja: a d6-ot védeni (!! nagyon fontos, ki is próbálhatod, hogyha a sötét király egyből a világos gyalogok felé rohanna, akkor világos mindenféle bűvészkedés nélkül nyerne, mert sötétnek nincs ideje lenyerni őket)...világos tehát halad egy cél felé (d6), sötét igyekszik védeni ezt a mezőt....mi az előrehaladás technikai módszere: oppozíció... Az oppozíciót pont ezért ''találták'' fel a sakkban, mert segítségével az ellenfél királya által védett mezőt vagy területet tudunk elérni, vagy betörni az ellenséges állásba. Technikailag tehát a királyok opponálán van a hangsúly...világos arra törekszik, hogy oppozíciót szerezve közelítsen a d6 felé..sötét természetesen igyekszik elkerülni a szembenállást..
Ezzel adtam némi instrukciót.Az állás ezzel a módszerrel nyerhető! Hagyok még időt!
[Szerkesztve] -
Pala
veterán
Szerintem a legnagyszerűbb játék, amit valaha ember alkotott!!
Itt a következő feladvány, jöhet bárki megoldani... viszont picit részletesebb indoklást is kérek, hogy látszódjon, hogy értitek is a megoldás miértjét, és nem csak ''véletlenül'' kitaláltuk
Nehezedő sorrendben adom őket, ez tehát ez picit nehezebb lesz, mint az előző, de még így is very easy szinten van
Világos: Király h8, gyalogok c2 és e2
Sötét: Király a6, és egyetlen gyalogja áll d4-en.
világos lép... feladat: megnyerni a játszmát. Sötét természetesen a remiért küzd -
Pala
veterán
ez így van! Valóban Kb1 a megoldás... a feladvány zökkenőmentes megoldása a szabadgyalog kulcsmezőinek ismeretét igényli, illetve az alapvető mértani oppozíció ismeretét..No meg észre kell venni, hogy Kc3?-ra sötét előnyösen tudja áldozni a saját gyalogját a3!!-mal, amire vagy használhatatlan szélsőgyalog keletkezik, vagy b3/b4 tolás esetén (mivel időt kell szakítani az ''a'' gyalog leütésére) sötét idejében megérkezik a kulcsmezők védelmére.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Kazy Computers vélemények - tapasztalatok
- Hardcore café
- Milyen házat vegyek?
- PlayStation 5
- Acer notebook topic
- Mr Dini: Mindent a StreamSharkról!
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- Tesla topik
- További aktív témák...
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi Note 10, Xiaomi Redmi Note 10s, Xiaomi Redmi Note 10 Pro
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 12GB Rampage SHIVA Chieftec 600W
- Telenor 5G Indoor WiFi Router (FA7550) + töltő (bolti áruk 100.000Ft)
- Game Pass Ultimate előfizetés azonnal, élettartam garanciával, problémamentesen! Immáron 8 éve!
- LG 27GR95QL - 27" OLED / Limitált LoL Edition / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest