Új hozzászólás Aktív témák
-
#40553216
törölt tag
Hehe, jó sokára, de csak most találtam ide.
A 2,9 százra egy versenyautóban, különösen egy F-ben azért elég karcsú. Egy szalonból gyári állapotú, mindenféle tuningszarok nélküli, zsír újonnan kitolt Nissan GT-R-rel hamarabb vagy százon.Meg vagy 20 éve olvastam akkori F1-es autóról, hogy 3 másodpercen belül felgyorsul százra és meg is áll onnan.
A versenyeket ritkán nézem (az F1-es általános „boxkiállással nyerünk” versenytaktika leszoktatott), de szimpatikus. A majdnem teljesen egyforma autók sem probléma, mert ne a csapat mögött álló autógyár beleölt dollár vagy Euro milliárdjai döntsenek. Igaz, normális, rendes szélességű versenypályákon, ahol van vagy lenne sok lehetőség előzésre, nem úgy, mint az F1-ben. -
Eastman
addikt
„A Stuttgarti Egyetem diákjai megépítették azt az autót, amely minden négykerekűnél hamarabb éri el a 100 km/h-t álló helyzetből. A Formula Student előírásainak megfelelő apró jármű leginkább egy mini Forma 1-es gépnek néz ki, de a The Green Team Formula Student nevű csapat elektromos hajtást alkalmazott, ráadásul összkerékhajtással kombinálva.” Innen: [link]
-
trafoka
tag
válasz
Klaus Duran #34 üzenetére
Amit nem veszel számításba az az, hogy a mai energiatáróló technológiák hatásfoka a béka segge alatt van. Ez nem csak az autóipart érinti, de itt most első sorban róluk van szó, mert a hibridautók terjedésével muszáj lépniük valamit. Az autók technológiai fejlődésére pedig egy új versenysorozatnál nincs jobb, mert itt mindenki mindent megtesz a jobb eredmény elérése érdekében, minden mérnök más és más elgondolás alapján fejleszti az autóját, és az áltluk kifejlesztett technológiák idővel bekerülnek a közforgalomba szánt gépjárművekbe is. Egyébként már ma is léteznek olyan akkumulátorok, ami a mai sztenderd lítium-polimer telepeknék 1000x hatékonyabbak, csak a gyártástechnológia még igen drága. Erre is megoldást jelenthet egy ilyen sorozat, már csak a több szem többet lát elv miatt is. Ezen túl még az akkumulátoros technológiához kapcsolható, kifejezetten az autóipar számára előnyös fejlesztések is lesznek pl. az erőátvitel terén, ami szintén meg fog jelenni később az utcai autókban. A lényeg az, hogy nem véletlenül hívták életre ezt a sorozatot, igenis van létjogosultsága, de nem tud és nem is akar az F1 (vagy akár az Indycar) ellenfele lenni. Az is kérdéses, hogy hány ember lesz kíváncsi rá, de a fent felsorolt érvek miatt nem a nézőszám egekbe emelése az elsődleges cél.
-
bambano
titán
válasz
Klaus Duran #34 üzenetére
a levegő széndioxidjából, vízből és napfényből csinál műbenzint. fenntartható, mert azt pufogja ki, amit előtte kivont a levegőből.
-
-
bambano
titán
válasz
Klaus Duran #32 üzenetére
nem, növénytermesztés kihagyásával, közvetlenül csinálnak mű-üzemanyagot, és elég biztatóan áll a cucc.
-
-
bambano
titán
oké, majd fejlődünk a 2KWh/kg-os akkumulátor teljesítménysűrűségről a 3-ra. Miközben a benzin meg 2MWh/kg-os. (számok hasraütéssel, a példa kedvéért).
még mindig nem hiszem, hogy a villanyt fogjuk tudni tárolni olyan szinten, mint a kémiai energia. ezzel szemben a műbenzin és műgázolaj előállítására tett kísérletek szépen haladnak, és ha sikeresek lesznek, a befektetők a villanyautót el is fogják felejteni.
-
bambano
titán
kiugrik a fickó a boxban, átül a másik verdába, dekkol 60 másodpercet összesen, majd kigurul a boxból.
lol. azért cserél autót, mert az autó nem bír ki 25 kört. szép jövő..."Kiváncsi vagyok mi sül ki ebből hosszú távon.": ezt meg lehet mondani az eddiekből: bukta. amíg ilyen iszonyat különbség van az energia tárolásban az energiasűrűségben, hatékonyságban, addig a villanyautó az vicc marad.
ha megnézem, ezek a formae autók kb. olyanok, mint az f1, amiből kivették a benzinmotort. az f1-es energiavisszanyerő rendszerek összteljesítménye nem sokkal kevesebb, mint az fe versenyre lebutított 220 lova.
úgy elképzeltem, ahogy az fe pilóták verseny előtt sorban állnak a közértben ceruzaelemért...
-
Matyi_01
csendes tag
LeMans-ban több versenyző is vezet egy autót, a pilotacsere nem csökkenti a verseny értékét, sőt izgalmas taktikázásokra ad lehetőséget a csapatok számára, ugyanúgy ahogy az F1-es boxkiállás vagy az FE-ben zajló autócsere. Ne felejtsük el, hogy régen - és sok kisebb versenyen ma is - "nekifutással" indultak a versenyzők a box utca egy adott pontjáról az autójukhoz. Én nem gondolom, hogy az autócsere nevetséges lenne, vagy csökkentené a verseny értékét. A végsebesség korlátozás szintén nem sokat von le egy verseny értékéből, hiszen -ahogy a forma 1-ben is - a technikásabb és gyorsabb szakaszok változatossága adja meg a versenyzés élvezetét.
Aki pedig az elektromos autók versenyét megmosolyogja, az a jövőt mosolyogja meg. Szerintem minden olyan kezdeményezésnek örülni kellene, ami az alternatív meghajtású közlekedési eszközök fejlesztését ösztönzi. Kiváncsi vagyok mi sül ki ebből hosszú távon.
De persze mindenkinek szíve joga eldönteni, hogy mit szeret. Ha nem tetszik ne nézd.
-
zone
őstag
Gratulálok, remek megfigyelő vagy! Gondolom akkor a videó címét is sikerült észrevenni (How Formula E sounds - Donington tests compilation). A hangok miatt van itt a rövid videó, a Donington Parkban volt az utolsó tesztfutam a dodzsemekkel. Alatta linkelve van a legutóbbi versenynap futama.
-
DEJVID
őstag
A videón persze nem utcai pálya van.
-
patomi
őstag
Ez olyan kis F1 light. Aranyos, csak uncsi kivárni mire oda érnek a kanyarhoz. Az első baleset is megvolt ugye. Szép lassan fejlődnek majd fel a nagy F1 mellé.
-
Reinkz
senior tag
Nekem is bejön ez az új iránívonal, és ne felejetsük el hogy a végsebbsség le van korlátozva kivéve az időmérökön
-
DithenS
senior tag
Nekem is bejön,meg az a baleset,na az nem volt semmi komolyan! Olyan rég nem láttam ilyen szép balesetet F1-ben hogy nem igaz.Bár a királykategóia az F1 de a pilóták is mondták hogy az Formula E-nek nem is ez a célja hogy ez legyen a királykategória! Autók sebességével nekem nincs bajom,sőt szerintem jobban is gyorsulnak százra mint a benzines motrok,mert itt már 1km/h-nál a teljes nyomaték feláll ezért 2,9 mp alatt 100-on vannak.230km/h-s végsebesség meg bőven elég szerintem,amúgy is városi pályák felesleges a 400 LE!
Hangjuk korrekt,nem panaszkodtak a nézők hogy semmit sem hallanának meg amúgy is tök közel ülnek a pályához ami szerintem nagyon jó,szerintem rohadt rossz az F1-ben hogy 1km-ről kell nézni a pályát szinteMinden esetre én követem a versenyt mert nagyon bejön,és ki tudja talán a mérnökök végre ráülnek az akkumulátorra amiből nem csak az ez profitálna hanem mindenki,még az okostelefon tulajdonosok is
-
Eastman
addikt
Nekem tetszik. Nem az F1 paródiát látom benne. Szerintem komoly fejlesztések táptalaja lehet.
-
Vladi
nagyúr
Szerintem viszont tök jó ötlet. Az ember amúgy is olyan, hogy mindennel versenyez ami a keze ügyébe akad.
Az elektromos autók fejlődésének jót fog ez tenni.
-
csasaKKP
senior tag
Igen, épp ez a cél, motorok hatásfoka egész korrekt, ráadásul fékezésnél generátorként működik, mely visszatáplál az akkumulátorba (ez nem is újdonság, láttunk ilyet vonatoknál, villanyosnál), tehát nem itt, hanem az akkumulátorok terén várok komolyabb fejlesztéseket, valamint a Qualcomm is itt akarja későbbiekben kipróbálni és továbbfejleszteni az indukciós rendszerét.
Pénz van ebben is, ami egyeseknek jó, de (készítsétek a köveket...) hasznosabbnak, értelmesebbnek tartom, mint a sima Formula 1-et.
-
Polllen
félisten
Legalább lök egyet egy fejlesztéseken.
-
Petyyyyy
addikt
Let me say: teljesen egyetértek a hozzászólásod első és második részével is.
Cseppet kiborító az a rengeteg F1-gyes megkötés. Elvileg az a csúcs kategória és mégsem hagyják őket, hogy kihozzák a maximumot/feszegessék a határokat, helyette "leszabályozzák őket már 5 ezernél, mint valami dízelt".
Az FE meg...na hagyjuk.
-
P.e.t.ya.
senior tag
Nekem az F1 is bejön annak ellenére,h nem a V8ak dübörögnek, és ez az új irányvonal a Formula E is kifejezetten tetszik. Tény,h nincs akkora végsebesség mint a "király-kategóriában", de valahol el kell kezdeni fejlődni és egyre jobban hegyezni a technikát.
-
Hiába nevetsz rajta, a jövő ebben (is) rejlik. Egyszer el fognak fogyni a fosszilis üzemanyagok, ez tény. Amit pedig ezen a versenyen láttunk, az ennek az egész történtnek a legelső pillére, majd egyszer eljutnak a fejlesztések olyan szintre, hogy ne kelljen autót cserélni, és jóval több legyen a végsebesség.
Ennek az egésznek az egyik lényege, hogy közelebb kerüljön, közkedveltebb legyen az ilyen technika és megbarátkozzanak vele az emberek. Nem mellesleg ha versenyről van szó, a mérnökök mindent meg fognak tenni hogy az évek során mindig egyre több teljesítményt sajtoljanak ki a kocsikból, amik egyszer széles körben el fognak terjedni az utcai technikákban is. -
Krugszvele
senior tag
Nekem nagyon tetszik ez az elektromos irány, sokkal jobbnak tartom, mint a hagyományosat, amit már követhetetlenné tettek a pitty-pötty szabálykákkal.
A hangjuk is futurisztikus, sokkal jobban tetszik mint az orrhangon bőgő benzinesek.Az egyetlen vicces, hogy a verseny felénél átül egy teljesen feltöltött autóba a pilóta
DD
Tényleg nagyon remélem, hogy egy évtizeden belül az egész mostani akkutechnológián már csak jót fogunk mosolyogni!
-
Akkor te még nem láttad az új Harley Davidson-t.
Amúgy nem rossz, csak saválló ruha kel hozzá. -
dynamicrossh
tag
Nem értem a problémát. Ha nem tetszik ne nézd.
-
Én azóta nem követem, mióta Schumacher abbahagyta. Lehet mondani bármit, nekem addig volt élvezetes. A mostani millió szabály és megkötés, gyakorlatilag minden autó egyforma, mert annyira kötik a szabályok, csak a külső más...
Ez pedig. Röhögni jó. Ha ezt közvetíteni is fogják, úgy kezdeném, hogy: "Jó napot hölgyeim és uraim. Kérem helyezzék füldugóikat füleikbe."
-
zone
őstag
Szólj hozzá!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Használt Intel procik - Core 2 - Dual Core
- BESZÁMÍTÁS! Asus TUF F15 FX506HM Gamer notebook - i5 11400H 16GB DDR4 RAM 512GB SSD RTX 3060 6GB W10
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X270 - i5-6G I 8GB I 256GB SSD I 12,5" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Lenovo ThinkPad X270 (16) - i5-7300U, 16GB, 512GB SSD, 12" FULL HD
- Lenovo ThinkPad L16 Gen 1 - 16" WUXGA IPS - Ultra 5 135U - 16GB - 512GB - Win11 - 2,5 év gari
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged