Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Mindig meglep, milyen érzelmi vihart bír kiváltani egy drága hardver megjelenése :)
    Szegény AMD gaming fronton nagyon szar helyzetben van ezzel a kártyával, mert már hónapokkal ezelőtt ki tudták volna adni, de amíg VR-játékok érdemileg nincsenek, addig pont a legfontosabb value proposition bukik. További 6 hónap múlva meg már veszett fejsze nyele az új generációk miatt.
    Szerintem ennél nehéz lett volna többet kihozni ebből a szituációból - ha valakinek szimpatikus a CF-in-one, annak jó lehet, ha valaki hisz a VR mielőbbi eljövetelében, annak is, és aki olcsóbban akar "fapadosan" FirePro-t, annak is. Ennyi a célközönség.

  • válasz Cifu #27 üzenetére

    Az a gond, hogy a Maxwell (és a korábbi nVidia GPU-k) nem rendelkeznek kvázi-realtime feladatok ütemezéséhez szükséges képességekkel, ezért sokkal nehezebben kontrollálható a VR-hez szükséges fix FPS. Csak példaként és konyhanyelven mondom a következőt, ne a konkrét számokat nézd:
    - x játék AMD GPU-n átlag 110 FPS, minimum 60
    - x játék nVidia GPU-n átlag 120 FPS, minimum 70

    Eszerint az nVidia jobb. Viszont ha a target FPS 90, akkor valahogy ki kell szűrni a lassabbakat - erre van az ATW. Az AMD-n annyit csinál a fejlesztő, hogy a az ATW igényének megfelelő idővel a képfrissítési pont előtt lerúgja a frameszámítást a GPU-ról, és csinálja az ATW-t. Az nVidia ezt nem teheti meg, mert nem alkalmas rá az implementáció, meg kell várni az aktuális wavefront (wavefront?) lefutását. Ebből következően:
    - Vagy sokkal korábbra kell időzíteni a timewarp elkezdését
    - Vagy annyira fel kell tolni az FPS-t, hogy a minimum is 90 felett legyen

    Az első megoldásban sokkal több lesz a TW, és gyanítom, hogy az is émelygéshez vezet. A másodiknál kategóriát kell ugrani teljesítményben vagy rontani kell a képminőségen. Szóval megy nV-n is VR, csak éppen vagy róka lesz, vagy overkill kell teljesítményben.

    A több GPU-s dologról nem tudok nyilatkozni, annak elvi síkon nem szabadna nagyon komplikáltnak lenni (ie. 1 GPU / szem), de nem tudom, a szoftver milyen limitációkat jelent.

Új hozzászólás Aktív témák