- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Netfone
- Keretmentesít a Galaxy S25 FE
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Apple Watch
- Macrodroid
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
jacint78 #169 üzenetére
Mi másra fejlesztették volna? Egy dolog, amit meg kell érteni. Egyrészt van a normál VR piac, ami az átlagfelhasználókból áll, és van egy speciális rész, amely a tartalmat készíti. Ugyanúgy, ahogy a normál fejlesztéseknél a legjobb itt sem elég, de nincs nála jobb, így azt kell megvenni. Mivel a VR piac most indul be, így a tartalomkészítők a nulláról indulnak, ergo az első lépés megvenni a szükséges hardvert. Az AMD-nek most szerencséje van azzal, hogy az NV nem hozta ki a saját megoldását, így a Radeon Pro Duo az egyetlen választás. Ez igazából abból a szempontból kedvező, hogy minden tartalom Radeonon készül, ami előnyt jelent a normál piacon is.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
jacint78 #162 üzenetére
Itt nem volt semmiféle taktikázás. Az AMD és az NV a múlt évben meglátott egy olyan piacot, amelyre nem volt megfelelő válaszuk. Nekikezdtek a hardver tervezésének, és az AMD terméke eljutott az üzletekig, míg az NV lelőtte, mert nem sikerült a szoftveres részt annyira jól megcsinálni, hogy célozhatók legyenek az észrevett piac igényei. Csupán ennyiről van szó.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
jacint78 #157 üzenetére
Kezdjük ott, hogy ahova ezt a kártyát szánják oda nincs más alternatíva.
Egyébként nyilván a professzionális tábor egy része jól jár azzal, hogy van Autodesk, Maya és DaVinci Resolve certifikáció, hiszen nagyon olcsón kapnak extrémgyors cuccot. De valószínűleg az AMD felmérte azt, hogy ez még belefér a FirePro vonal mellett.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem feltétlenül. Ez attól függ, hogy szükséges-e az adat betöltése. Alapvetően az a modell, amit az MS kidolgozott a WDDM 2.0-ban lényegében azt a célt szolgálja, hogy a GPU-k kezelése olyan legyen, mint a multiprocesszoros rendszerek kezelése. Gyakorlatilag adódjon össze az adapterekhez tartozó memóriaterület.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az adatok tárolása ennél bonyolultabb kérdés. Még egy adapteren belül is többször van eltárolva ugyanaz az adat, függően attól, hogy milyen a belső buszrendszere a GPU-nak. Ha ilyen formában hasonlítjuk össze a memóriákat, akkor vezérlőnként kell különvenni a memória méretét.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az SFR és a működési mód lényegtelen. Itt a címzési modell a fontos, ami meghatározza, hogy miképp tudod kezelni a több memóriaterületet. Nyilván a gyártók dönthettek volna úgy régebben (~DX11 éra bevezetésénél), hogy építenek az akkori driver modellek fölé egy alternatív címzési módot lehetővé tevő réteget, csak nem tették meg, mert egyrészt bonyolult volt, másrészt nem volt kritikus probléma a memória mérete. Ha megtették volna, akkor ma CF és SLI mellett is össze lehetne adni a VRAM-ot. Ma már mindegy, mert itt a WSI réteg és a WDDM 2.0, ami program oldalról teszi lehetővé a jobb címzési módot.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#85552128 #144 üzenetére
Ez a lehetőség nincs definiálva az új API-kban. Ez azért ékelődött be a köztudatba, mert régen a rendszer működési modellje szegmentált fizikai címzésre épült. Tehát direkten címezte a rendszer a fizikai memóriát, illetve a többletterhelés miatt még törölni sem lehetett. Az új API-k által használt felületeken, legyen az WSI réteg, vagy direkt WDDM 2.0 csak egy nagy virtuális memória van.
A közérthetőség kedvéért legyen ez 16 GB, és mondjuk azt, hogy tele van. Ilyenkor a címzés úgy történik, hogy a motor a preload algoritmus alapján jelzi, hogy egy címtérre szüksége lesz a következő frame-ek során, és azt betölti egy olyan adat helyére, amelyet már nem használ. Ez működik több GPU-ra is. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Multiadapter módban a fejlesztő menedzseli a memóriát. Ez úgy néz ki, hogy a WDDM 2.0-ban vagy WSI-hez hasonló modellben lesz egy virtuális címtér, amiből mindig betölti a használt címtartományt. A kártyán, illetve a konfiguráción belül logikailag annyi GB-nak veszi a program a VRAM méretét, amennyi van összesen, függetlenül a lapkák számától. Ilyen formában minden multiadaptert támogató játékban összeadódik a VRAM mérete.
A memóriaelérés programozásfüggő. A legacy API-ban azért nem volt összeadható, mert úgy volt leprogramozva a multi GPU, hogy erre nem adott lehetőséget. Egyébként le lehetett volna másképp is programozni, csak túl sok pénzt raktak a cégek a hackelt AFR-be.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Warp, de amúgy jó a wavefront is. Viszont GeForce-on a gond nem ezzel van, mert warpok között sem lehet váltani. Konkrétan meg kell várni, amíg a befutott rajzolási parancshoz kapcsolódó teljes feladat lefut, és utána lehet váltani.
Elvi síkon a VR multi GPU tényleg nagyon egyszerű, de a gyakorlatban ott van az a probléma, hogy az aktuális szabvány API-k nem tudják megállapítani, hogy a jobb és bal szemnek szánt képhez a rajzolások egy része ugyanaz. Ergo a processzor többletterhelése megduplázódik, mert minden rajzolást kétszer kell kiadni a sztereó 3D miatt. A LiquidVR ott segít, hogy nem a szabvány API van célozva, hanem a Mantle-t, ami kezeli a mögötte lévő API-kat úgy, hogy ugyanazokkal a rajzolásokkal a processzort csak egyszer terheli, de azt kétszer küldi be a szabvány API-kba.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- iPad topik
- Egyéni arckép 2. lépés: ARCKÉPSZERKESZTŐ
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Nintendo Switch 2
- Az új vezér szerint már nincs a legjobb tíz chipgyártó között az Intel
- Renault, Dacia topik
- Netfone
- Keretmentesít a Galaxy S25 FE
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Milyen videókártyát?
- További aktív témák...
- REFURBISHED és ÚJ - HP USB-C Dock G5 docking station (5TW10AA) - 3x4K felbontás, 120Hz képfrissítés
- Dell P2419H P2419Hc Full HD LED IPS 24" + P2719H 27" LCD monitor (vékony keretes)
- ÖRÖK GARANCIÁVAL - OLCSÓ, LEGÁLIS SZOFTVEREK 0-24 KÉZBESÍTÉSSEL - Windows - Office - LicencAruhaz.hu
- Azonnali készpénzes nVidia RTX 4000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
- MAGYAR Larousse Enciklopédia 1-2-3 egyben 2999 ft
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest