Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Silenzio

    addikt

    válasz leviske #73 üzenetére

    Jó, hát lehet, hogy ezzel az eszmefuttatással nem jutok egyről kettőre, de azért leírom:
    1. A technológia létezik, csak beruházás kérdése a használata.
    2. Első sorban konzolokról beszélünk ugye, PC-n vajmi keveset számít a grafikai megjelenítésben a rendszermagok száma. Általában.
    3. A fentihez: az épp csak terjedőben lévő DX11 az első, ami több magon hajt végre utasításokat. Ez a DX10 2006-os debütálásához képest vérlázító.
    4. 2007-ben az volt az ász, akinek 2 magosa volt, lehetőleg Intel. Ma az az ász, akinek Core i7-ese van (a 4 mag az "virtuálisan" lehet 8 is). 2010-et írunk, ez pont 3 év, de a technológiák debütálása közt max 2 év telt el.
    5. A PC-s ipar tud érdekes statisztikai adatokat produkálni: 1999-es gép 200 ezerből: 300-400 Mhz. 2002-es átlag: 1.5-2 Ghz. P4, az igaz, relative alacsonyabb teljesítmény azonos órajelen, mint a P3-nál, de az üzemi frekvencia iszonyatosat ugrott.
    6. Végül, de nem utolsó sorban: a fentiek impozáns adatok, de a ma elérhető szoftverek még mindig elég kis arányban profitálnak a 2 vagy több rendszermagból. Ciki.

    Summa summarum: nem jutottam el A-ból B-be, csak árnyalni akartam a kérdést. Én nem tartom kizártnak a 12-16 magot sem.

  • Barthezz2

    nagyúr

    válasz leviske #73 üzenetére

    De az elterjedéshez azt is vegyük bele, hogy a "kockákon" kívül(mint itt mi :DDD ), szerintem nagyon nem mondható elterjedtnek még a 4 mag sem. Majd ha a tecskós gépben is 4 mag lesz, na akkor el lesz terjedve :D
    Azt, hogy 3 év mulva 12 magos proci lesz az átlagos, én nagyon kizártnak tartom(a jelenlegieket figyelembe véve), lehet, hogy lesz, de hogy átlagosnak mondhatóan, azt kétlem..
    Mellesleg meg értelmét sem látom jelenleg. Vannak olyan programok, ami még a 2 maggal sem boldogul rendesen, nem a 4-el. Egy engine miatt xx magos procikat erőltetni(mert ugye jelenleg nemigen van mire használni a többet) meg hát.. Így kicsit számomra elbízottnak tűnik ez a dolog, hogy arra várnak, hogy a hardver utánamenjen az ő elképzeléseiknek. Na majd meglátjuk :)

  • iZed

    aktív tag

    válasz leviske #20 üzenetére

    elfuthatna, csak valoszinuleg nem ugy van megirva. vegyuk pl a fizikat egy leegyszerusitett peldan. mondjuk ugy lett megirva, hogy single core 3ghz kell neki minimum, hogy barmien elofordulo helyzettel megbirkozzon. mivel nem optimalizaltak multicore-ra, igy 3db 1GHz magon szaggatni fog, mert nem tudja kulonvalasztani a folyamatokat, vagy mindharom mag kapja ugyanazokat az adatokat (tehat ketto foloslegesen szamol), vagy ket mag nemis kap semmit, egy pedig szamol. de ha pl fejlesztesnel szetbontjak folyamatokra, mondjuk a kornyezet interakciokat az elso mag szamolja, a jarmuvek viselkedeset a masodik, a lovedekek roppalyajat es becsapodasat pedig a harmadik, akkor gyakorlatilag ugyanazt a fizikat hozna a 3 harmadolyan eros mag. csak optimalizaltsag kerdese, de igy ugye ket rendszert kellett fejleszteni, a program felismeri mid van es azt a rendszert hasznalja. jelenleg pont rossz idoben vagyunk mert vannak tobbmagos es egymagos gepek is es duplamelot kell vegezni ha tobbmagosra is optizni akarnak. 5-6ev mulva mar nemigen lesz 1magos gep es megeri majd mindent tobbszalasitani.

    szerk: ezert profitalnak sokkal tobbet a konzol gamek a tobb magbol, a keszitok elore tudjak h hanyfele oszthatjak szet az adatokat, nemugy mint pc-n h 1-8 kozott barmennyi lehet a magok szama.

Új hozzászólás Aktív témák