Új hozzászólás Aktív témák
-
sb
veterán
Szerintem épp ez a gond - legalábbis az én logikám szerint.
Eléggé változó, hogy hány ütközés után jutsz el valahova ha van pár objektum mondjuk a szoba közepén. Ha meg nem számolod végig az utat akkor kuka az egész. Szóval ütközésszámra nem hiszem, hogy lehet jó limitet megadni, mert a 80%-a mondjuk direktben megy a fényforrásba, a maradék meg lehet, hogy 1 nagyságrenddel több ütközés után. Hosszra viszont elég jól behatárolható az adott scene-hez: zárt vagy nyitott tér. Ill. pl. diffúz anyagoknál is gyanítom, hogy el lehet dobni másodlagos sugarakat adott távolság vagy adott ütközésszám felett.@arn: Objektumokat ill. azok boxát fel szokták fűzni vmi térbeli fa struktúrába, vagyis kapnak pl nagyobb bounding boxot. Itt esetleg lehet vele spórolni, mert egyből ki lehet dobni egy nagyobb objektum-struktúrát. De szvsz itt is 90%-ban az irány határozza meg mi kerül ki az ütközésdetekcióból.
-
sb
veterán
-
sb
veterán
Egyetértek.
Sok helyen elvérzik még jelenleg.- Eleve ott jön az első nagy bukta, hogy ez "kiegészítő effekt". Nyilván nem lenne erő full RT renderingre, de emiatt meg ott marad a normál raszterizálás a háttérben ami eleve elviszi az erőforrások nagy részét. Ezt sokan nem is tudják, de az RT ugye kicsit több annál mint egy effekt, a teljes leképzést megoldja és kukázható lenne a normál raszterizálás. Legalábbis innen indult anno régen a sztori...
Leegyszerűsítve ugye a raszterizálás a trükk, az RT pedig a valós képalkotás maga.
Ebben a formában viszont ez az előnye teljesen elveszik.
- A másik gond az említett minőségi faktor: hány sugár milyen messze...
- A harmadik pedig szvsz maga az ütközések modellezése. Ez is felmerült már pár topicban, de nem nagyon volt hangsúlyozva. Sok sugárral, csillió ütközéssel is lehet szart gyártani ha nem jók a felület modellek... és ebben azért még mindig van valami. Sokszor egy offline renderelt RT kép sem tűnik valódinak, nagyon sokszor egy sima raszteres+trükközött AO-s cucc is élethűbb lehet.Szóval ez így ebben a formában kicsit (félrehordó) ágyúval verébre esete.
@dabadab: A hosszukkal lehet a legegyszerűbben korlátozni, hogy hányszor ütközzenek.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800 XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- GAINWARD RTX 4070 Ghost OC 12GB - ÚJ! 3 év garancia
- ROG Astral GeForce RTX 5080 16GB GDDR7 OC Edition - 32 HÓNAP IPON GARANCIA
- Csere-Beszámítás! MSI Suprim X RTX 3080 10GB Videokártya!
- GIGABYTE AORUS RTX 4070 Ti ELITE 12GB - 20 hónap garancia
- HUAWEI MateBook 13 2020 - Kijelző nélkül - I7-10510U - 16GB - 512GB SSD - Win11 - MAGYAR
- Xiaomi 11 Lite 5G NE 256GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy Note 10+/Samsung Galaxy Note 20/Samsung Galaxy Note 20 Ultra
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i9 14900KF 64GB RAM RTX 5090 32GB GAMER PC termékbeszámítással
- Lenovo Thinkpad L14 Gen 4 -14"FHD IPS - i5-1335U - 8GB - 256GB - Win11 - 2 év garancia - MAGYAR
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest