Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • julius666

    addikt

    válasz CPT.Pirk #18 üzenetére

    Viszont ha megnézed a másik oldalt, a konkurencia eléggé rossz helyzetben van.

    Semmivel sincs rosszabban, mint eddig. Tippre a játékos réteg nagy részét sikerül majd rövid úton rábírni a W10-re való váltásra, a többiek pedig úgyis irrelevánsak DX ügyben. A W10 felhasználók számukban még pesszimista becslések mellett is az indulástól számított pár hónap után reggelire fogják megenni az OSX+Linux usereket a játékos társadalmon belül. A Windows ökoszisztémában a Vulkan API esélyei pedig erősen kérdésesek.

    Abu leírta ennek az okát, a be nem tartatott szabványosság miatt, de ezeket nyilván te is vágod.

    Nem a "be nem tartással" van a baj, hanem hogy az OpenGL egy kalap szar komolyabb játékfejlesztésre, a driverhelyzet meg katasztrófális.

    A széttöredezettség dolgot viszont vitatom. Az alapok azonosak, a driverek szintén (a driverek minősége persze más tészta, de a Valve most pl. a Mesa fejlesztőinek ingyen játszhatóvá tette az összes játékát, hogy még könnyebben tudjanak drivereket optimalizálni, hibát keresni), ez nem lehet különösebb akadály.

    Az alapok sem azonosak. Más a packaging, más az environment, más csomagokból van összetákolva a rendszer, más verziókkal, stb. Nem hiába nem erőltetti a Valve sem a kül. disztrókon való játékot, inkább csinált sajátot, ahol a saját szabályai szerint focizik. Csak Gaben nem seggfej és a Steam kliens nem rúg herén ha a támogatotton kívül máshová is megpróbálod felpakolni. Hogy a Star Trek-fan IT fórumos arcok is összekalapálhassák a kedvenc kis zug-disztrójuk alatt, ha kedvük tartja. Max support nem jár mellé. :)

  • julius666

    addikt

    válasz CPT.Pirk #16 üzenetére

    Ugyan már. Az X csak az egyike Linux desktop világ számtalan problémájának, ezt te is tudod. A Wayland valamivel könnyebbé teszi majd Linux alapú rendszerek összekalapálását, multimédiás (~játék) szoftverek terén hoz előrelépést, illetve várhatóan javít security szempontból is, de ennyi. A széttöredezettséget, driver kérdést nem javítja semmivel sem (előbbit rontja is, mert az X még legalább egy évtizedre velünk marad).

    A Vulkantól sem kéne megváltást várni, az OpenGL is szabványos, multiplatform API-nak lett kitalálva, konkrétan használtam is már Windows alatt. Játékot oda mégsem fejleszt rá a kutya sem, egyszerűen mert a DX-el dolgozni, arra írt játékokat terjeszteni annyival kevesebb szopást jelent, hogy nem éri meg. Tulajdonképpen a Linuxon elérhető játékoknál (ahol vagy rendesen meg van írva az OpenGL kód, vagy valami generált szutyok) is erős a gyanúm, hogy inkább az OSX volt az ok az extra erőfeszítésre.

    Nem azt mondom, hogy tuti be fog sülni a Linux alapú játékplatform sztori, Arch felhasználóként várom én is a Vulkant a Waylanddal egyetemben (utóbbit Gnome alatt már próbáltam is, habár a legújabb verzióval még nem volt hozzá szerencsém). Csak messze nem olyan tutibiztos a történet, mint sokan előadjátok.

Új hozzászólás Aktív témák