- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Milyen okostelefont vegyek?
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Google Pixel topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Redmi Watch 5 - formás, de egyszerű
- Déjà vu érzés a Z Flip FE specifikációját nézve.
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Sosem fog a két vállalat ugyanolyan rutinokat használni. A szűrés is nagyon különbözik. Biztos olvastad, hogy az NV kritizálta az AMD szűrési módszerét, de közben az MS szerint semmi gond vele, mert pont az NV nem megy át a WHQL képminőségtesztjein.
Itt van két kép a mintavételezésből:
AMD HD 6k:
NV Fermi:
A két szám közötti differencia a mintavételezés eltérést mutatja a referenciához képest. Az NV-nél hét érték határértéken kívül van. A vállalat azonban mégis megkapja a WHQL minősítést, mégpedig azért, mert az MS elfogadta azt az indokot, hogy azért csökkentik a szűrés minőséget, hogy a shimmering jelenséget elfedjék. Az AMD hasonló szűrést vezetett be a 11.2-ben, ahol a Performance mód lényegében azt csinálja, amit az MS alapmódja. Ettől függetlenül a high és a HQ mód továbbra is a mintavételek pontosságát tartja szem előtt, csak a felhasználó eldöntheti, hogy ez a fontosabb neki, vagy a shimmering.
Igazából az MS mindkét elgondolást elfogadja. Az AMD-ét azért mert ők is így gondolják jónak, az NV-ét pedig azért, mert a shimmering valós jelenség.
A játékokban látható különbség egyébként ez lesz.
Az NV kártyán a mintavételezés nem olyan pontos, ami látszik a Trackmania felületű textúra minőségén. Az AMD mintavételezése pontosabb, így a felirat is élesebb. Mozgás esetében viszont ez a pontosság zizegést eredményez, ami ellen az NV úgy védekezik, hogy csökkentik a mintavételek pontosságát. Igazából egyik gyártónak a megoldása sem jobb. A legjobb az lenne, ha a minőség megmaradna és a zizegés is eltűnne, de ez sajnos lehetetlen. Az egyik oldalon meg kell kötni a kompromisszumot.Az AMD azt ígérte a tesszelláció kapcsán, hogy az adott profilokban a vezérlés felülírása nem fog gyakorlatban észrevehető képminőség változást okozni. Ezt most nem lehet bebizonyítani, mert egyetlen program sem alkalmaz tesszellációs profilt. Ennek az az oka, hogy egyedül a benchmarkok esetében lenne rá szükség, de ott meg mindegy a teljesítmény, mert nem játékról van szó. Nyilván ha egyszer lesz egy játékprofil, akkor az opcióról többet lehet mondani. Addig lényegében a parlagon hever. Illetve azok a felhasználók alkalmazhatják, akiknek nem olyan combos a DX11-es kártyájuk, így egyénileg maximalizálhatják a tesszellációt. Persze ezt ki kell tapasztalni. Jelenleg semmi kedvünk azzal tökölni, hogy milyen faktor az, amin még nem romlik a képminőség, így ezt a manuális kontrollt a tesztekben kerülnénk, ha lehet.
Nem biztos, hogy romlik a képminőség. A két heavenes kép ott van az előbbi hsz-emben linkelt cikkben. A két kép között a különbség a 10 és a 16 pixelre méretezett háromszögek. A különbség gyakorlatilag észrevehetetlen, de a sebesség minden hardveren +30-40%. Ez abból adódik, hogy az összes piacon lévő hardver quadrendert használ, így nem mindegy nekik, ha a raszterizálás esetében a számítások felét, vagy csak 10%-át kell eldobni. [link] Ez itt részletezve van, hogy miért történik.
Itt ez a kép. A még elfogadott eset a 16 pixeles háromszög. Ott látható, hogy 104 pixel vizsgálata történik négyes csoportokban. Ebből 76 pixel fedett lesz, míg 28 nem, vagyis a számítások 26%-a volt felesleges. A másik eset az egy pixeles fedés, ahol 12 pixel vizsgálata történik meg, de a számítások közül csak egy pixel lesz fedve, vagyis 11-szer feleslegesen dolgozott a kártya. Ez azt jelenti, hogy a számítások 92%-a feleslegesen történt meg. Ez azért számottevő probléma.A kártyák ettől kifekszenek. Majd a DX12-ben el kell rajta gondolkodni, hogy hogyan csinálj kis háromszögeket, anélkül, hogy a rasztermotor kifeküdjön. Ez még a jövő nagy talánya. Vannak nagyon jó ötletek, olvastam már róluk, de pár dolog még nem tisztázott.
Új hozzászólás Aktív témák
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Vicces képek
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- PlayStation 5
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Renault, Dacia topik
- További aktív témák...
- Apple iPhone 13 . 128GB , Kártyafüggetlen , 100% akku
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad P43s - i7-8G I 8GB I 256GB SSD I Nvidia I 14" FHD I Cam I W10 I Garancia!
- LG 27UL500-W - 27" IPS - 3840x2160 4K - 60Hz 5ms - HDR10 - AMD FreeSync - 300 Nits - sRGB 99%
- Így lesz a Logitech MX Keys magyar billentyűzetes
- Huawei Nova Y70 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest