Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz rocket #219 üzenetére

    Sosem fog a két vállalat ugyanolyan rutinokat használni. A szűrés is nagyon különbözik. Biztos olvastad, hogy az NV kritizálta az AMD szűrési módszerét, de közben az MS szerint semmi gond vele, mert pont az NV nem megy át a WHQL képminőségtesztjein.
    Itt van két kép a mintavételezésből:
    AMD HD 6k:

    NV Fermi:

    A két szám közötti differencia a mintavételezés eltérést mutatja a referenciához képest. Az NV-nél hét érték határértéken kívül van. A vállalat azonban mégis megkapja a WHQL minősítést, mégpedig azért, mert az MS elfogadta azt az indokot, hogy azért csökkentik a szűrés minőséget, hogy a shimmering jelenséget elfedjék. Az AMD hasonló szűrést vezetett be a 11.2-ben, ahol a Performance mód lényegében azt csinálja, amit az MS alapmódja. Ettől függetlenül a high és a HQ mód továbbra is a mintavételek pontosságát tartja szem előtt, csak a felhasználó eldöntheti, hogy ez a fontosabb neki, vagy a shimmering.
    Igazából az MS mindkét elgondolást elfogadja. Az AMD-ét azért mert ők is így gondolják jónak, az NV-ét pedig azért, mert a shimmering valós jelenség.
    A játékokban látható különbség egyébként ez lesz.

    Az NV kártyán a mintavételezés nem olyan pontos, ami látszik a Trackmania felületű textúra minőségén. Az AMD mintavételezése pontosabb, így a felirat is élesebb. Mozgás esetében viszont ez a pontosság zizegést eredményez, ami ellen az NV úgy védekezik, hogy csökkentik a mintavételek pontosságát. Igazából egyik gyártónak a megoldása sem jobb. A legjobb az lenne, ha a minőség megmaradna és a zizegés is eltűnne, de ez sajnos lehetetlen. Az egyik oldalon meg kell kötni a kompromisszumot.

    Az AMD azt ígérte a tesszelláció kapcsán, hogy az adott profilokban a vezérlés felülírása nem fog gyakorlatban észrevehető képminőség változást okozni. Ezt most nem lehet bebizonyítani, mert egyetlen program sem alkalmaz tesszellációs profilt. Ennek az az oka, hogy egyedül a benchmarkok esetében lenne rá szükség, de ott meg mindegy a teljesítmény, mert nem játékról van szó. Nyilván ha egyszer lesz egy játékprofil, akkor az opcióról többet lehet mondani. Addig lényegében a parlagon hever. Illetve azok a felhasználók alkalmazhatják, akiknek nem olyan combos a DX11-es kártyájuk, így egyénileg maximalizálhatják a tesszellációt. Persze ezt ki kell tapasztalni. Jelenleg semmi kedvünk azzal tökölni, hogy milyen faktor az, amin még nem romlik a képminőség, így ezt a manuális kontrollt a tesztekben kerülnénk, ha lehet. :D

    Nem biztos, hogy romlik a képminőség. A két heavenes kép ott van az előbbi hsz-emben linkelt cikkben. A két kép között a különbség a 10 és a 16 pixelre méretezett háromszögek. A különbség gyakorlatilag észrevehetetlen, de a sebesség minden hardveren +30-40%. Ez abból adódik, hogy az összes piacon lévő hardver quadrendert használ, így nem mindegy nekik, ha a raszterizálás esetében a számítások felét, vagy csak 10%-át kell eldobni. [link] Ez itt részletezve van, hogy miért történik.

    Itt ez a kép. A még elfogadott eset a 16 pixeles háromszög. Ott látható, hogy 104 pixel vizsgálata történik négyes csoportokban. Ebből 76 pixel fedett lesz, míg 28 nem, vagyis a számítások 26%-a volt felesleges. A másik eset az egy pixeles fedés, ahol 12 pixel vizsgálata történik meg, de a számítások közül csak egy pixel lesz fedve, vagyis 11-szer feleslegesen dolgozott a kártya. Ez azt jelenti, hogy a számítások 92%-a feleslegesen történt meg. Ez azért számottevő probléma. :) A kártyák ettől kifekszenek. Majd a DX12-ben el kell rajta gondolkodni, hogy hogyan csinálj kis háromszögeket, anélkül, hogy a rasztermotor kifeküdjön. Ez még a jövő nagy talánya. Vannak nagyon jó ötletek, olvastam már róluk, de pár dolog még nem tisztázott.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz rocket #204 üzenetére

    Nem, mivel egy deka profilt sem tartalmaz. De ha tartalmazni fog, akkor képminőséget hasonlítunk majd össze az adott programban.
    Hasonlóan ahogy itt tettük a Heaven esetében. [link]

Új hozzászólás Aktív témák