- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- VoLTE/VoWiFi
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- One mobilszolgáltatások
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Honor Magic V2 - origami
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
Új hozzászólás Aktív témák
-
ddekany
veterán
A neve egy dolog... A gyakorlatban akkor lesz olyan szerepe egy tablet-nak mint annak a kütyünek, mint ami simán PC-nek hívunk, amikor fut rajta minden Windows alkalmazás, és norma lesz, hogy dokkolod bill.+egér/touchpad-ra. Amúgy sejthető, hogy a tablet/notebook/desktop-PC fogalom össze fog mosódni és el fog tűnni pár évtized alatt. Feltéve hogy nem tartanak be a fejesek, mint az egyre erőltetettebb konzol VS PC dolognál. Annak is már lassan csak üzletileg lesz értelme... már a vas is u.a., MS-nél az OS is félig...
-
ddekany
veterán
"A normál grafikát többnyire továbbra is libgcm vagy full assembly alapon fogják lekódolni"
Az kár, ha HSA-alapon ezeket nem lehet hatékonyan megoldani. Persze nyilván vannak funkciók amiket nem, mit tudom én, felbontást váltani nyilván nem azzal fognak, de hát az ilyesmi nem teszi ki sokat a kódban.
-
ddekany
veterán
Erre pont kíváncsi lennék, hogy konzolon a HSA mennyire fog elterjedni. Az ideális PC-s szemüveggel az lenne, ha nem használnák rajtuk a konzol natív API-ját meg közvetlenebb hardver elérést, csak HSA(IL)-t. Viszont nem tudom ez mennyire reális. Eleve, az egy dolog, hogy általános számításra ez működhet, de mennyire lehet vele kiváltani megjelenítésre Win alatt a DirectX-et? Mennyire lehet ez majd újra olyan, mint mikor a DOS-os ídőkben nem létezett még fix grafikus "pipline", hanem akár minden cég 0-ról felépítette a sajátját, arra kihegyezve, ami neki fontos volt? (Ez régen azért ment, mert nem volt még 3D gyorsítás, a 3D engine-ek - ha lehetett őket úgy nevezni - tisztán CPU-n futottak.)
-
ddekany
veterán
válasz
pakriksz #452 üzenetére
Mondjuk ezt nem vágom, hogy az x86 jelentőségének elvesztése miért lenne az Intel vége. Rossz nekik, igen, mert ott betonozták be magukat. Viszont elég komoly tökével rendelkezik, szakmailag, gyártósorokban, stb. Tehát lehet nagy vérengzés lenne, ha elkezdene ARM-os cuccokat fabrikálni.
-
ddekany
veterán
válasz
hugo chávez #450 üzenetére
A PC-s HSAIL-osdi felfutása azt hiszem erősen attól függ, hogy Intelék meddig fogják szabotálni, egyszerűen azzal, hogy nem valósítják meg. Amíg valami csak AMD-n fut (sőt még arra is várni kell, hogy ott megjelenjenek a következő generációs APU-k), addig az PC-n nem nagyon fognak rá fejleszteni. (Ezért lenne csodás, ha játék portolás esetén ez nem lenne nagy plusz munka, mert akkor itt tán mégis ki lehetne használni PC-n egy AMD-s APU-t.)
-
ddekany
veterán
Hát, ha ez a pár százalék az következetesen minden esetben kb. csak ennyi lenne (tehát nem az van, hogy átlagban ennyi, aztán adott nem igazán elkerülhető effekt meg 50%-al lassabb), akkor ez nagyon úgy hangzik, hogy nem is lesz majd érdemes másra programozni. Pár százalék teljesítmény kutyát nem érdekel, HA, egyenletesen annyi. Ha minden ennyire szép is jó lenne, akkor még akár érdemes lesz a PC-s portoknál az GCN-es AMD APU-s kisebbséget is megcélozni, mert nem nagy plusz költség, tehát visszahozza az árát. Na ez óriási tökön rúgás lenne az Intelnek.
-
ddekany
veterán
És vajon ha HSA-ra írok, az jelentősen lassabb lesz mint ha közvetlenül írok a konzol alacsonyszintű grafikai API-jára? Mennyire? Mert ha kb mindegy lenne, az csodás lenne, mert akkor tényleg csak 1x kéne megírni mindent, csak HSAIL legyen belőle, aztán majd onnantól automatikusan továbbfordul.
-
ddekany
veterán
válasz
prime_adam #162 üzenetére
Dedikált kártya és CPU közt kétlem hogy ilyenen dolgoznának... eleve fizikailag is elég hamar korlátokba futnának ezzel, de főleg, az APU az új irány.
-
ddekany
veterán
Ha teszem azt PC-n nem szabotálja el teljesen a HSA-t az Intel, akkor ez milyen mértékben segítheti a konzol játékok portolását? Tudom, nagy mértékben, mert hasonló hatékonysággal elehet rajta implementálni ugyan azokat az algoritmusokat/módszereket, de, akkor is itt van az, hogy a konzol játékokat nem HSA-ra írják, tehát mégis csak teljesen újra kell írni részeket. Ha jól gondolom. Tehát megint csak munkás a dolog. Lehetséges lesz vajon olyan eszköz, amivel a HSA-ra és a konzolos alacsony szintű grafikai API-ra írt programrészek közt jobbára automatikusan lehet fordítani? Akár egy HSAIL-ből konzol-alacsony-színtűre fordító... vagy fordítva. (Persze nem a játék közben, hanem még a fejlesztőknél.) Elvégre két alacsony szintű felületről van szó, ami azonos tudású vasat céloz meg.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Ohh Lenovo ThinkPad P15 G2 Tervező Vágó Laptop -75% 15,6" i5-11500H 32/1TB RTX A2000 4GB /1 Millió/
- UHH! HP EliteBook 850 G8 Fémházas Multimédiás Laptop 15,6" -40% i7-1165G7 16/512 Iris Xe FHD EU-HUN
- IBM PS/1 2168-552 486SX-25
- ASUS ROG Strix RTX 2080 Ti OC 11GB
- Acer Swift 3 (SF314 54) i5 / 8GB RAM / SSD / FullHD / kiváló állapotban!
- LG 27UL550-W - 27" IPS / 3840x2160 4K / 60Hz 5ms / HDR10 / AMD FreeSync
- DELL PowerEdge R640 1U rack - 1xGold 6226 (12c/24t, 2.7/3.7GHz), 128GB RAM, 4x1G RJ45, HBA330, áfás
- Bomba ár! Dell Latitude E7270 - i7-6GEN I 8GB I 256GB SSD I 12,5" FHD I HDMI I CAM I W10 I Gari!
- ALIENWARE Area-51 R5
- Dell Latitude 3340 Core i3-4005U CPU hibás laptop
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest