Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Grayraven

    csendes tag

    válasz kisfurko #66 üzenetére

    Ööö... izé, egy szakembernek nem kell csillogás, hogy megállapítsa egy ilyen demóból, hogy az mit jelent. Látom, hogy mennyi polygont mozgat, látom, hogy sok felületen többszörös tükröződést számol, látom, hogy mindez mekkora felbontáson történik, és látom, hogy ezt milyen hardver mennyi pénzért hozza, namost, ezekután, ha szakember vagyok, akit a tények érdekelnek, és nem a parasztvakítás, akkor el tudom dönteni, hogy mit ér a demózott technológia.

    A siggraphos prezentációk többségét egy átlag gamer megnézi, és maximum azt mondja, hogy khm, érdekes, de ez miért is jó? Én a kockafej cg-s ember, aki ebből él, meg szedegeti az állát a földről, hogy basszus, már itt tart a technika.

    Mondtam én, hogy a raytracing ad bármi többletet is? Azt mondtam, hogy matematikailag sokkal egyszerűbb dolog, mint a manapság használt gameenginek rendererjei. Az, hogy matematikailag egyszerűbb, nem jelenti azt, hogy gyorsabb.

  • Grayraven

    csendes tag

    válasz kisfurko #64 üzenetére

    Azt a részt olvasd, hogy ez szakmai közönségnek, és nem gamereknek szólt. Az, hogy ekkora, raytracelésre is viszonylag optimálisan hanálható teljesítményt egy piaci viszonylatban megfizethető dobozban, kompakt méretben képesek szállítani. Az ilyen hardverrel nem te fogsz odahaza játszani, hanem stúdiók renderelni, nem feltétlen realtime.

    A manapság elterjedt GPUk streamprocis architektúrája pedig valóban nem kedvez a raytrace algoritmusoknak, ami a számítási hatékonyságot illeti. Ezen nem érdemes vitatkozni, mert tény.

    személyes véleményem, hogy még jó darabig nem lép be a raytracelés a gamerek közé, pont abból az okból kifolyólag, amiért sok nagy filmes stúdió mind a mai napig scanline technológiájú renderelést használ raytracelés helyett (akik rendermannel nyomulnak) ez az ok pedig az, hogy tökéletesen elégedettek a régi, jól bejáratott rendszerrel, és eszük ágában sincs a kiforrott, tökéletesen használható pipelinejaikat frissíteni. Nem pedig azért, mert a raytracelés jobb, vagy rosszabb mint a scanline renderelés.

  • Grayraven

    csendes tag

    válasz Bici #40 üzenetére

    A raytracing ezerszer egyszerűbb matematikailag, mint a manapság gameekben használt raszter renderek, ez gyakorlatilag AZ előnye.

    Ha úgy gondolod, hogy egy lovagi páncélzat egyenletét nem lehet felírni, akkor gondolj arra, hogy egy háromszögét elég könnyen, és bármilyen bonyolult objektum háromszögekre bontható.

  • Grayraven

    csendes tag

    válasz ByB #39 üzenetére

    Nem szabad elfelejteni, hogy ez a demó a Siggraphon ment le, szakmai célközönségnek, akik túllátnak azon (valójában nem ez érdekli őket...), hogy nincsen mindenre kitökörészett frankó textúra, hogy egyhangú, hogy látványilag vacak, és lapos. A bemutató célközönsége tökéletesen tudja, mit jelent az, hogy ez realtime ekkora felbontásban raytrace algoritmussal egy ipari szempontból egész megfizethető hardveren futott.

    Szerintem szép teljesítmény, főleg, hogy a a jelenlegi processzorarchitektúra nem feltétlen kedvez a raytracelésnek.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés