Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • b.

    félisten

    válasz 8th #40 üzenetére

    Látom nem sikerült megérteni amit írtam : új autó kereskedésekben beszámolnak használt autót. Nem új autó vételéről beszélek, hanem olyan kereskedésekről, ahol , új null kilométeres autókat árulnak használt autó beszámítással.( szinte az összes ilyen) Ilyenkor a beszámítandó autók állapotfelmérésen esnek át,amit a kereskedés saját szervize végez el alaposan, mert ez alapján mondanak árat majd , hogy mennyiért tudják beszámítani a hozott autót. Nekik érdekük, hogy feltárjanak minden hibát, hisz annál kevesebbet kell érte adniuk az új autó árában és annál több mehet banki hitelre, ami után persze jön a jutalék. Ezen adatlapok lepecsételt hiteles nyomtatványok, amit a a kocsit behozó tulajnak ( a leendő új autót megvevőnek) is alá kell írnia és el kell fogadnia. Elég sok vitám volt ebből anno sok vevővel, tudom miről beszélek

    "Te mint laikus mi alapján döntöd el, hogy adott autó jó vagy sem?"

    Azt azért el tudod dönteni, hogy NEKED személy szerint megfelel e a kocsi az ára, kinézete és tulajdonságai, előélete alapján.
    Van becsületes kereskedő, nem is egy. Ezért kell olvasni Totalcar fórumot, Autó- motor fórumát, ahol ki kérheted a véleményüket nálunk szakavatottabb emberektől is.
    Én elsősorban olyan használt autókat szoktam venni, ami évek óta egy gazdánál van és el tudok róla beszélgetni a tulajjal. kereskedőket kerülöm, kizárólag a fent említett beszámított autókban bízok valamennyire, de vannak kiszámíthatatlan típusok, mint pl a Renault megane, ahol sokszor 100 000 km után kikönyököl a hajtókar, legyen az bármilyen megkímélt, míg ugyan ezen típus más példányai meg elmennek 4-500 000 km.t mindennemű motorhibától mentesen. ( a gyújtótrafók persze az összes példánynál cserélendők szinte rendszeresen) . Nehéz dolog a használt autó vétel, az biztos.

    Na igen a pereskedés már más téma, szerintem is reménytelen dolog.

  • b.

    félisten

    válasz 8th #35 üzenetére

    Szerintem a legfontosabb a TÜRELEM.
    Várni kell ,amíg nem jön egy tényleg jó az adott típusból, ami egy ( gondos ) gazdás évek óta, vagy meg kell találni a becsületes kereskedőt ( főleg új autó) és velük egyeztetni, telószámot és hogy milyen típusok érdekelnek. Amikor beszámítanak egy kocsit a saját érdekükben ( mivel egy új ,általuk eladott kocsiba számítják be )teljes átvizsgáláson esik át beszámítandó kocsi és a tulaj előtt egy állapotfelmérő lapot csinálnak, amin rajt van a kocsi tényleges hibája egy tényleges és alapos átvizsgálás után, festékvastagságméréssel stb. Sokan nem élnek ezzel , pedig élő és működő dolog, Sokszor neppereket hívnak, hogy kell e nekik egy adott típus ,majd utána mondanak összeget a gazdának. Ilyenkor érdemes magánszemélyként a szalonban dolgozó értékesítővel közvetlenül telószámot cserélni, mert neki érdeke, hogy hozza az eladásokat, csalni viszont nem igen tudnak , mert a kocsi előző gazdájának is alá kell írnia az állapotfelmérő lapot.

  • b.

    félisten

    válasz 8th #31 üzenetére

    Még annyit, hogy ezen a dolgon csak az segíthetne, ha az átvizsgálást a kereskedő maga végeztetné el, és becsületesen tájékoztatná a vevőt az általa feltárt hibákról. Persze ez csak a mesékben létezik, és tőlünk pár száz kilométerre nyugatabbra divat.

Új hozzászólás Aktív témák