Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • b.

    félisten

    válasz 8th #40 üzenetére

    Látom nem sikerült megérteni amit írtam : új autó kereskedésekben beszámolnak használt autót. Nem új autó vételéről beszélek, hanem olyan kereskedésekről, ahol , új null kilométeres autókat árulnak használt autó beszámítással.( szinte az összes ilyen) Ilyenkor a beszámítandó autók állapotfelmérésen esnek át,amit a kereskedés saját szervize végez el alaposan, mert ez alapján mondanak árat majd , hogy mennyiért tudják beszámítani a hozott autót. Nekik érdekük, hogy feltárjanak minden hibát, hisz annál kevesebbet kell érte adniuk az új autó árában és annál több mehet banki hitelre, ami után persze jön a jutalék. Ezen adatlapok lepecsételt hiteles nyomtatványok, amit a a kocsit behozó tulajnak ( a leendő új autót megvevőnek) is alá kell írnia és el kell fogadnia. Elég sok vitám volt ebből anno sok vevővel, tudom miről beszélek

    "Te mint laikus mi alapján döntöd el, hogy adott autó jó vagy sem?"

    Azt azért el tudod dönteni, hogy NEKED személy szerint megfelel e a kocsi az ára, kinézete és tulajdonságai, előélete alapján.
    Van becsületes kereskedő, nem is egy. Ezért kell olvasni Totalcar fórumot, Autó- motor fórumát, ahol ki kérheted a véleményüket nálunk szakavatottabb emberektől is.
    Én elsősorban olyan használt autókat szoktam venni, ami évek óta egy gazdánál van és el tudok róla beszélgetni a tulajjal. kereskedőket kerülöm, kizárólag a fent említett beszámított autókban bízok valamennyire, de vannak kiszámíthatatlan típusok, mint pl a Renault megane, ahol sokszor 100 000 km után kikönyököl a hajtókar, legyen az bármilyen megkímélt, míg ugyan ezen típus más példányai meg elmennek 4-500 000 km.t mindennemű motorhibától mentesen. ( a gyújtótrafók persze az összes példánynál cserélendők szinte rendszeresen) . Nehéz dolog a használt autó vétel, az biztos.

    Na igen a pereskedés már más téma, szerintem is reménytelen dolog.

  • b.

    félisten

    válasz bitpork #39 üzenetére

    Ez úgy hülyeség ahogy van , már ne haragudj. Hogyne , meg sem fordul a fejében. Na ez volt a legnaivabb gondoltat, amit ezzel kapcsolatban olvastam.

  • b.

    félisten

    válasz 8th #35 üzenetére

    Szerintem a legfontosabb a TÜRELEM.
    Várni kell ,amíg nem jön egy tényleg jó az adott típusból, ami egy ( gondos ) gazdás évek óta, vagy meg kell találni a becsületes kereskedőt ( főleg új autó) és velük egyeztetni, telószámot és hogy milyen típusok érdekelnek. Amikor beszámítanak egy kocsit a saját érdekükben ( mivel egy új ,általuk eladott kocsiba számítják be )teljes átvizsgáláson esik át beszámítandó kocsi és a tulaj előtt egy állapotfelmérő lapot csinálnak, amin rajt van a kocsi tényleges hibája egy tényleges és alapos átvizsgálás után, festékvastagságméréssel stb. Sokan nem élnek ezzel , pedig élő és működő dolog, Sokszor neppereket hívnak, hogy kell e nekik egy adott típus ,majd utána mondanak összeget a gazdának. Ilyenkor érdemes magánszemélyként a szalonban dolgozó értékesítővel közvetlenül telószámot cserélni, mert neki érdeke, hogy hozza az eladásokat, csalni viszont nem igen tudnak , mert a kocsi előző gazdájának is alá kell írnia az állapotfelmérő lapot.

  • b.

    félisten

    válasz bitpork #34 üzenetére

    Egyetértek mindennel amit írsz . Amivel nem értek egyet, az az első pár kommentedben leírt delaer pártolás volt. Mert vannak az autókereskedők és a dealerek. Sajnos előbbiből nagyon kevés található. A dealereken való átlátást viszont nem tartanám alapvető elvárásnak, még ha nagyon is szükségszerű lenne.

  • b.

    félisten

    válasz 8th #31 üzenetére

    Még annyit, hogy ezen a dolgon csak az segíthetne, ha az átvizsgálást a kereskedő maga végeztetné el, és becsületesen tájékoztatná a vevőt az általa feltárt hibákról. Persze ez csak a mesékben létezik, és tőlünk pár száz kilométerre nyugatabbra divat.

  • b.

    félisten

    válasz bitpork #30 üzenetére

    Egyetértek ezzel a meglátásoddal, de pár év alatt szerintem változott a világ. Kezdenek rájönni sokan arra amit te is írtál, hogy az állapot számít. Ettől függetlenül még mindig vannak olyanok, akik valóban a csoda autót akarják megvenni 500 rupiért, ez tény, de egyre több céltudatos vásárló van, akik rájöttek arra, hogy mi számít. De az is tény , hogy rengeteg szemétláda dealer van, akik bármit bárhogyan eladnak, eltitkolnak tényeket, javítanak és gányolnak, csak hogy ne az árán adják el a kocsit, hanem jóval fölötte. és nem azért mert ezt igényli a magyar, vagy bármilyen normális ember.. Ezeket a dolgokat semmi nem szentesíti fel, az sem hogy ő kereskedő és abból él és "szegénynek" el kell adnia az autót. EZ a dolog jött át itt sokunknak abból amit írtál, ha nem erre gondoltál, akkor viszont rosszul fogalmaztál, vagy rosszul értelmeztünk. ennyi., kár megsértődni azért mert más a véleményünk dolgokról.

    8th ( #31): Ne haragudj meg, de jót mosolyogtam ezen. Kissé naív meglátás azt hinni, hogy egy fél órás diagnosztika vagy átnézés bármire biztosíték.Ezt egy autószerelő, akit magaddal rángatsz is megállapíthatja, de pl pont a kettős tömegű lendkereket 20 perces munkával ( gányolással) meg lehet úgy tákolni, hogy akár 1000 kilométert elmegy anélkül, hogy rázna vagy rezonálna a kocsi. Arról már ne is beszéljünk, hogy ahol veszed a kocsit a környéken lévő komolyabb autószervizeket a nagyobb kereskedők már betéve ismerik, a szerelők számát elmentve tartják és bármikor végighívják. Én ezt tudom jól, hisz évekig dolgoztam az Opel Gemencnél, sokszor több pénz jött be a kereskedőktől, mint a havi bér, a szerelőknek.

  • b.

    félisten

    válasz bitpork #26 üzenetére

    Annyiban nagyon nem, értek egyet veled, hogy amióta a totalcaron megjelent ez a cikk, hogy a magyar vevő igényli , hogy átverjék, azóta ezt löki minden nepper, és ezt olvasod mindenhol. Ez egy rohadt nagy baromság és felmentést ad arra, hogy nyugodtan át lehet verni az embereket. Egy nepper ma már nem csak órát teker, hanem kicserél minden olyan látható alkatrészt, amiből megállapíthatod, hogy mi valóban a kocsi futásteljesítménye,állapota, sokszor töltenek bele pár ezer forintos adalékokat amivel nem füstöl a motor, amíg a vevő elviszi kipróbálni a kocsit, pöc -röf indul, miközben a benne lévő 5-6 liter benzin vagy gázolaj egy része adalékok tömkelegét tartalmazza, hogy tesztúton mást mutasson , mint ami..
    Abban vagy nagy tévedésben, hogy mint leírtad senki nem fogja megnézni helyetted és megmondani, milyen állapotban, van. Nem is kellene, mert a vevők nagy része NEM autószerelő vagy nepper, általában nem ért hozzá, csak szeretne a pénzéért a lehető legjobb árut kapni. Azt várnád el, hogy minden vevő értsen a kocsikhoz, meg tudja állapítani milyen állapotban van, és persze tudja hogy van ez az adott típusban kettős tömegű lendkerék ( elárulom, hogy szerintem legtöbb ember azt sem tudja az micsoda ). Ezért kérdeznek és ezért várnának el őszinte választ, nem igénylik azt, hogy átb@sszák őket. ha nem értek a kocsikhoz, bemegyek egy kereskedőhöz, megkérdezem tud e hibákat a kocsiról, szerinte milyen állapotban van és elvileg hinnem kellene neki, mert őszinte. Na itt van a gond, hogy saját magukat kapálták ela hírnevükkel és így kialakult egy 22.es csapdája. Ilyenkor a vevő teljes mértékben rá van utalva az eladóra ( nepperre) . Pont az ilyen hozzáállás miatt vesz egyre kevesebb ember autókereskedésben autót.
    Szerencsére ma már egyre több kereskedő teszi fel bátran a 3-400 ezret futott kocsikat 5-6 évesen mert rájöttek, az állapot a fontos és egy jó és megbízható, ŐSZINTE kereskedőnek igen is elterjed a híre.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés