Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • giacomo gess

    kezdő

    válasz Depression #158 üzenetére

    A szabályrendszer a közlekedés akaratlagos, tevőleges résztvevőinek/-ről szól, és nincs befolyása az ezen kívüli ágensekre (Hogy is lehetne, hiszen nem olvassák a közlönyt!) , ezért is szerepelnek benne olyan kitételek, miszerint;
    - látási viszonyoknak megfelelően,
    - kellő körültekintéssel,
    - útviszonyoknak megfelelően,
    stb, stb.
    Az egyéb tényezőkre (időjárás, földrengés, vulkánkitörés, öntudatlan ágensek, /kutya, sün, róka, gyerek, nagymama, stb./ ill. műszaki problémák...) nincs hatása, tehát passzívan áll hozzá;
    Pl.: Úgy kell megválasztanom a sebességemet (kanyarban is!), hogy a belátható útszakaszon belül biztonságosan megállhassak. (Lehet ott 4 méteres gödör, átrohanó szarvas/vaddisznó, babakocsi, álló 20 tonnás lerobbant traktor, bármi ...).
    Tehát igen, sok baleset lehet még, de nem a KRESZ hibájából.

  • giacomo gess

    kezdő

    válasz Depression #153 üzenetére

    Mit nem értesz azon, hogy a forgalomban résztvevő entitások viselkedését szabályozó jogrendszer nem foglalkozhat olyan műszaki vis maior esetekkel, mit pl. a durrdefekt vagy rugótörés?

  • djgeg

    őstag

    válasz Depression #150 üzenetére

    Szerintem pont ez a lényeg, hogy az ilyen esetekben "Ha kiszalad eléd valaki, ha elesik az előtted közlekedő biciklis, hírtelen megjelenő jég, ónos eső, kátyús defekt, láthatatlan táblák, leszakadó ágak" is egy jó önvezető lvl 4-5 autó előbb és jobban tud reagálni mint egy ember. Mindazok mellet, hogy a KRESZ-t is betartja.

    Már a jelenlegi rásegítő és kisegítő rendszerek is gyorsabban tudnak reagálni egy kiszaladó gyerekre, biciklisre, jégre (kipörgés) és kormányzásrásegítéssel akár a csúszást is (alul vagy túlkormányzás). Ha olyan dolgokról beszélünk mint leszakadó ág még akár (megfelelő szenzorokkal) azt is előbb láthatja és reagálhat rá mint egy ember.

    (#151) giacomo gess
    Azért ha ki van rakva a leeső kőre veszély-t figyelmeztető tábla és 40Km órás sebességkorlátozás, ettől még pont az autódra eshet egy szikla a hegyekben. Ez pont olyan eset amikor a kresz-t betartottad de külső behatás eredményeképpen nem tudtad elkerülni a balesetet.
    Ugyan ez gyerekkel vagy épp szarvassal. Benne van a Kresz-ben és táblák is lehetnek rá ettől még előállnak azok az esetek, hogy jön a baj te meg nem tudod elkerülni akármennyire betartod a kresz-t

    Viszont pont arról van szó szerintem, hogy egy automata autó az ilyen esetekben is plusz biztonságot adhat mivel gyorsabban tud reagálni.

    Olyan viszont lesz, lvl 4-5 ide vagy oda, hogy betartja a szabályokat de nem fogja tudni elkerülni a balesetet és majd ekkor jönnek a morális kérdések, hogy pl kutyát üssön el a kocsi vagy gyereket vagy egy felnőttet, vagy egy gyalogos elütésének elkerülése érdekében belemenjen e egy motorosba a kocsi (kinek van nagyobb esélye a túlélésre stb.)
    Ezek viszont a jövő zenéi.

  • giacomo gess

    kezdő

    válasz Depression #150 üzenetére

    "Miért kellene kizárni a műszaki hibát?"
    Azért, mert elvileg nagyrészt az is emberi mulasztás, figyelmetlenség, hanyagság, lustaság, korrupció stb. következménye, ami meg nem, pl. durrdefekt, rugótörés, az meg szintén nem a KRESZ hatásköre.
    "Ha kiszalad eléd valaki, ha elesik az előtted közlekedő biciklis..."
    Ők olyan résztvevők, akik éppen nem tarják be a KRESZt, tehát irrelevánsak ebből a szempontból.
    "...hírtelen megjelenő jég, ónos eső,...leszakadó ágak (ami bár természeti, de nem katasztrófa, hanem vihar esetén hétköznapi dolog), stb..."
    Ugye, az egyik legelső általános szabály az az, hogy úgy kell megválasztanom a sebességemet, hogy a belátható útszakaszon belül biztonságosan meg tudjak állni. Pont.
    "...kátyús defekt..."
    "...láthatatlan táblák..."
    Ezeket nem értem.
    "...nem lehet azt leírni, hogy a KRESZ betartásával minden esetben elkerülhető a baleset."
    Pedig le van írva és még te sem tudtad relevánsan bizonyítani az ellenkezőjét.

  • giacomo gess

    kezdő

    válasz Depression #120 üzenetére

    "Legtöbb mindig a Jani, aki már nagyon bátor. Ebben az önjáró autók sokkal jobbak lennének..."
    Persze, de nem kell tökéletesnek lenniük, elég, ha szignifikánsan jobbak, mint az embervezette járművek okozta baleseti statisztikák eredményei.
    Az viszont elég tré következmény, hogy az önvezető algoritmusok akkor lesznek a leghatékonyabbak, ha egymással és a közlekedés egyéb tényezőivel -lehetőleg minden résztvevővel- is képesek lesznek kommunikálni, be lesznek kötve a hálózatba, amire viszont az embervezette jármű (pont az ember korlátai miatt) nem képes, tehát egyre növekvő nyomás lessz arra, hogy kiszorítsák az emberi tényezőt...Magyarán, ki leszünk tiltva a vezetésből.
    Majd zárt pályán, jó pénzért bohóckodhatunk, kb., mint most a lovaglás.
    Szerintem mindenféle közlekedéssel és szállítással kapcsolatos környezeti problémára az lenne a leghatékonyabb megoldás, ha nem közlekednénk illetve szállítgatnánk feleslegesen annyit https://itcafe.hu/tema/re_nagy_dobasra_keszul_a_volkswagen_az_onjaro_auto/hsz_122-122.html"Szerintem mindenféle közlekedéssel és szállítással kapcsolatos környezeti problémára az lenne a leghatékonyabb megoldás, ha nem közlekednénk illetve szállítgatnánk feleslegesen annyit..."
    De addig az ideális állapotig ezért szabad gondolkodni?

  • btprg

    senior tag

    válasz Depression #120 üzenetére

    Pár tízezer kilométer/hó? :Y Kamionsofőr vagy?

    Szerintem mindenféle közlekedéssel és szállítással kapcsolatos környezeti problémára az lenne a leghatékonyabb megoldás, ha nem közlekednénk illetve szállítgatnánk feleslegesen annyit... Az nem megoldás, hogy a dízel teherautó méretű terepjáró helyett elektromos és/vagy önjáró terepjáróban meresztjük a seggünket egyedül a dugóban minden nap.

  • #06658560

    törölt tag

    válasz Depression #53 üzenetére

    Ezt a közkeletű hülyeséget nem lehetne elfelejteni, hogy Paks 2 majd végtelen extra elektromos áramot fog jelenteni? Paks 2 minden megtermelt elektronja szépen fel lesz hasznâlva elektromos autók nélkül is, mivel nem extra kapacitást jelent, hanem Paks 1 pótlása.

  • arnyekxxx

    veterán

    válasz Depression #53 üzenetére

    Paks1 le fog állni hamarosan. Paks2 a kieső Paks1 pótlására szolgál, ha magyar árammal akarod tölteni a villanyautókat akkor hamarba fel kell rántani egy Paks3-at, enélkül csak a kőolajimportot cserélnéd le áramimportra. Ja igen, a hazai áramfogyasztás harmada jelenleg is import, ezt növeled a villanyautósítással.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés