Új hozzászólás Aktív témák
-
giacomo gess
kezdő
válasz
#06658560 #156 üzenetére
"Mégis miért kéne letekinteni..."
(A "váratlan műszaki hibától és környezeti katasztrófától tekintsünk el!")
Azért, mert nem tárgyai a forgalom résztvevőinek viselkedéséről szóló szabálygyűjteménynek.
"Egyébként rém egyszerű, fekete síkosság."
Nem értem.
"...kiszalad egy kutya az útra."
Ha féktávon belül, akkor elütöd, ha meg nem, akkor nem. (Fizika.)
Mit akarsz ezzel?
A kutya betartotta a KRESZt? -
-
Depression
veterán
válasz
#06658560 #114 üzenetére
... sorozatban gyártható, tartós, olcsó és nagy kapacitású egyelőre nem.
A kísérleti megoldásokból elég csak 1, aminél megoldják. Hasonlóan, mint minden másnál. Lovasszekerek, lovak többszáz/ezer évig uralták a világot, ma mégis csodájára járnak egy modern társadalomban.
Én sem hiszek 10 évben, de a jövő mindenképp elpártol a foszilis energiahordozóktól. Erre bár csak pletykaszinten tudok bizonyítékot, mi szerint pont az olajlobbi a legnagyobb befektetője az akkumulátorfejlesztésnek. Hogy miért? Mert aki megoldja, az a világ leggazdagabb embere/cége lesz. Minden mobil irányba mozdul el, senki sem akar vezetéken lógni. -
válasz
#06658560 #82 üzenetére
Paks éjjel-nappal megy. Aztán egyre több a neperőmű. Amikor meg csúcsterhelés lesz,akkor az áram ára baromi ólcsó lesz,mert az atomerőművet nem lehet leállítani. Így nem nagyon térül meg az egész beruházás. De mi sokat importálunk,van létjogosultsága. De 5-10 év múlva baromi sokat fog változni a piac. Lehet az import jobban megéri majd. Ezt nem tudhatjuk előre.
Ja meg az összes berúházás csúszik,meg drágul. Aztán nagyon el tudnak szállni az árak,amiket évtizedeken át törleszthetünk majd vissza. Vagy be se fejeződik az egész olyan is volt már -
válasz
#06658560 #82 üzenetére
Hátö. Rakéták, harci eszközök, tengeralattjárók, vonatok, űreszközök, mind akkukat igényeltek.
Senki nem állította, hogy egyáltalán nem volt fejlesztés. Annyit állítottam (és ez eléggé triviális, nem is értem, hogy miért kell ezen egyáltalán vitatkozni), hogy a belsőégésű motorokhoz képest elenyésző volt a kutatás mind időben, mind pénzben.
És amiért az autóknál nem akkukba ölték a fejlesztési pénzt, olyan rohadt triviális, hogy csodálkozom, hogy nem tudtál egyedül rájönni: az akkuk annyira szarok voltak és annyira nem lehetett rajtuk mit fejleszteni, hogy simán elbuktak a versenyben!
Ahhoz képest most meg mégiscsak sikerült valamicskét fejleszteni rajtuk, ha annyira triviális, akkor most meg hogy kerültek elő az elektromos autók?
-
válasz
#06658560 #38 üzenetére
Ha most ezzel azt akarod mondani, hogy az elmúlt száz évben hasonló nagyságrendben költöttek kutatásra a belsőégésű motorral szerelt autókra és az elektromos autókra, akkor inkább hagyjuk is ezt a témát, mert teljesen komolytalan vagy. Tudom, hogy hamarabb volt elektromos autó, de utána abba is maradt a fejlesztése. Te is pontosan tudod, hogy utána jópár évtizedig semmi sem volt ezen a téren...
-
válasz
#06658560 #39 üzenetére
Az évszázadba azért illene, mondjuk annyi módosítással, hogy a 10ed ár reálértéken értendő, tehát 50-60év múlva nominálban lehet ugyanannyi EUR-t kicsengetni egy Tesla akksiért, mint most, csak az akkor egy jobb bicikli ára lesz és nem a járgány árának 2/3-ada.
Hogy milyen koncepció lesz, valszleg még dunsztunk sincs, lehet a működési elvéről sem. Bő fél évszázad hozhat komoly újdonságokat
-
válasz
#06658560 #34 üzenetére
A jövőt tekintve annyi előnye van a villanyautóknak, hogy itt egyetlen dolgot kell forradalmasítani, az akksit. Ha megoldják, hogy 10x-es legyen az energiasűrűség,10x gyorsabban lehessen tölteni és a mai lítiumos árak tizedébe kerüljön az egész, akkor eljön a villanyközlekedéses paradicsom. Bízom benne, hogy meglesz a jövőben, de ettől még elég messze járunk.
-
válasz
#06658560 #21 üzenetére
És még ez az 500km is eszméletlenül szűk kompromisszum, a leggazdaságtalanabb benzintemetők szokták hozni, ha kicsi a tankjuk. Jelenleg ez a valóság:
Kicsi családi méretű villanyautó (nem egy leugrok egyedül a sarki teszkóba Twizzy): Nissan Leaf
A legújabb modell hatótávja 100%-ról 0-ra merített akksinál(!) elméletben: 243km (ja, pont úgy, ahogy a mi dízelünk a gyártó szerint 3litert fogyaszt, lejtőn hátszéllel, 40kilós sofőrrel...)
Ára: 32eEUR (alapmodell)Benzines tesó: Pulsar, 46liter - hatótáv: kb 6-700km, ára (szintén alapmodell): 18eEUR.
Most valaki magyarázza már el, hogy miért dobjak ki egy összegben 14eEUR-t az ablakon és miért rohangáljak 2naponta tölteni a kocsit? (napi 100km-t ingázom) 12eEUR-ból a mostani rekordárakon is 8700liter benyát vennék, amivel VALÓS KÖRÜLMÉNYEK között is 130-140ekm-t gurul a láda. Nem beszélve arról, hogy a gyakorlatban az ember ennyiért már szuper használt dízelt kap, ami dajcslandban 14kEUR-ból akár 200ekm-t is fut, ami nekem kb 7év. Addigra meg kitalálják, hogy a villanyautó is használja az utat, annak is kéne fizetni az útfenntartást valahogy...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- ÖRÖK GARANCIÁVAL - OLCSÓ, LEGÁLIS SZOFTVEREK 0-24 KÉZBESÍTÉSSEL - Windows - Office - LicencAruhaz.hu
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RTX 4070Ti Super GAMER PC termékbeszámítás
- AKCIÓ! Csere-Beszámítás! Manli RTX 3070Ti 8GB GDDR6X Videokártya!
- REFURBISHED és ÚJ - HP USB-C Dock G5 docking station (5TW10AA) - 3x4K felbontás, 120Hz képfrissítés
- 119 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 7 7745HX, RTX 4070 (48 hónap garancia!) (ELKELT)
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest