Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • mr_ricsi

    veterán

    válasz bambano #16 üzenetére

    "a többi hsz-re: a gumit 6 év után dobjuk el, mert addigra jelentősen romlanak a tulajdonságai."

    Abban az esetben rendben van amit írsz, ha a gumikereskedelemben dolgozol, minden más esetben sületlenség!

    A gumi anyagát leginkább a Napsugárzás UV tartalma rongálja. Kisebb mértékben a tartós nedvesség.(Mivel a gumi nem teljesen vízzáró.) És még időnként a levegő ózontartalma is lehet akkora, amit már számításba kell venni, mert a gumi felületével reakcióba lép.

    Az autótulajdonosok többségének 2 garnitúra gumija van. Az év felében minden gumi a Naptól-víztől-ózontól védett helyen van, és emiatt a gumiabroncs gyakorlatilag semmit sem öregszik! A gumikereskedők végeztettek egy tesztet, hogy meddig lehet újként eladni egy többéves nemhasznált gumit. A teszt megállapítása szerint szakszerű tárolás mellet 5 év után a gumiabroncs tulajdonságai teljesen megegyeznek a gyártás utáni paraméterekkel.

    Felesleges környezetszennyezés kidobni 6 évesen egy olyan gumit, ami összesen csak 3 évet volt használva, ami alatt a paraméterei még szinte nem romlottak semmit.

    (A gumi oldalait szilikonos vagy glicerines gumiápolóval lehet fiatalon tartani. A glicerines jobb, mert a szilikon szárítja a gumit. A futófelületet pedig úgy lehet karbantartani, hogy időnként néhányszor erősebben fékezünk, és ezzel lekoptatjuk a futófelületről a felkeményedett réteget. Utóbbira leginkább a csak városban használt autóknál lehet szükség.)

Új hozzászólás Aktív témák