Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • mr_ricsi

    veterán

    válasz mephi666 #15 üzenetére

    A Michelin a saját 4évszakosát (CrossClimate) ajánlja a kevés km-t közlekedőknek.

    "teszt is volt róla, hogy pályán rövidebb melegben télivel a féktáv, mint nyárival... "
    Ilyen tesztet nem láthattál, csak ha hamisított egyet valaki. Melegben a téli gumival megnő a fékút.
    Az anyaga is lágyabb a melegben, amiért nem tapad jobban, hanem fékezéskor mállik. Meg a futófelület lamellái is jobban deformálódnak a téli abroncsoknál.

  • mr_ricsi

    veterán

    válasz bambano #16 üzenetére

    "a többi hsz-re: a gumit 6 év után dobjuk el, mert addigra jelentősen romlanak a tulajdonságai."

    Abban az esetben rendben van amit írsz, ha a gumikereskedelemben dolgozol, minden más esetben sületlenség!

    A gumi anyagát leginkább a Napsugárzás UV tartalma rongálja. Kisebb mértékben a tartós nedvesség.(Mivel a gumi nem teljesen vízzáró.) És még időnként a levegő ózontartalma is lehet akkora, amit már számításba kell venni, mert a gumi felületével reakcióba lép.

    Az autótulajdonosok többségének 2 garnitúra gumija van. Az év felében minden gumi a Naptól-víztől-ózontól védett helyen van, és emiatt a gumiabroncs gyakorlatilag semmit sem öregszik! A gumikereskedők végeztettek egy tesztet, hogy meddig lehet újként eladni egy többéves nemhasznált gumit. A teszt megállapítása szerint szakszerű tárolás mellet 5 év után a gumiabroncs tulajdonságai teljesen megegyeznek a gyártás utáni paraméterekkel.

    Felesleges környezetszennyezés kidobni 6 évesen egy olyan gumit, ami összesen csak 3 évet volt használva, ami alatt a paraméterei még szinte nem romlottak semmit.

    (A gumi oldalait szilikonos vagy glicerines gumiápolóval lehet fiatalon tartani. A glicerines jobb, mert a szilikon szárítja a gumit. A futófelületet pedig úgy lehet karbantartani, hogy időnként néhányszor erősebben fékezünk, és ezzel lekoptatjuk a futófelületről a felkeményedett réteget. Utóbbira leginkább a csak városban használt autóknál lehet szükség.)

  • mr_ricsi

    veterán

    válasz sketchifun #4 üzenetére

    Itt olvasható, hogy a Michelin szerint 10 év felett nem tanácsos a gumiabroncsokat használni.

    Itt a Magyar Gumiabroncs szövetség is a 10 évet írja.

    Ha szerinted közveszélyes az, akinek a gumiabroncsai a szakemberek szerint még használható állapotúak, akkor az agyadat már átmosták a gumikereskedők reklámjai. :)

    A Goodyear luxemburgi fejlesztési vezetője pedig egyenesen azt mondja hogy
    "- Nincs korra vonatkozó ajánlásunk. Nyugodtan megtarthatja a gumiját.
    - Akár tíz-tizenöt évig is megtarthatom?
    - Igen. Bár tizenöt év múlva, ha még ugyanazzal az autóval jár, már négy generációval újabb gumik lesznek. Lehet, hogy nem rossz a gumija, de az új termék biztosan jobb lesz minden tekintetben
    ."

    "Nem azt mondom, hogy drága gumit kell venni, mert az a tuti. De úgy gondolom, az a minimum, hogy erre odafigyelni."
    Itt a Michelin azt állítja, hogy a kopott drága gumi mindig jobb, mint az új olcsó. Vagyis aki nem drága gumit vesz, az magára és másokra is veszélyes.

Új hozzászólás Aktív témák