- Honor Magic V3 - mágikus realizmus
- Yettel topik
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- iPhone topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Íme az új Android Auto!
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Amazfit Active 2 NFC - jó kör
- Kiszivárgott a Pixel 10 Pro
-
Mobilarena
A warez minden formában tilos a topicban!
Új hozzászólás Aktív témák
-
apatyas
Korrektor
A nemrég tesztelt modpackek közt volt, ami 6-7GB ramot adva érezte jól magát, volt amit páran ennél is feljebb hagytunk enni. Ha neked elég a maradék 1GB a rendszernek és nimcs swapolási problémád, akkor ok. (még most épp, aztán pár pakk múlva kitudja) a programozók is inkább vesznek több vasat mint hogy optimalizálva legyen, itt meg hobbisták hányják össze a cuccot.
-
apatyas
Korrektor
Az asszimetrikus dual channeltől ne félj.. 8GB-ig dc, utána nem. Elvileg ezeknek a lapoknak tudnia kell. Az mondjuk nem árt, ha a videomemória rész a dc-en marad (feltételezem, integrálton vagy).
Betöltéskor úgy saccper 3 szálat tud terhelni, játék közben max 2-t foglal le igazán, a többit nem tudom megállapítani hogy csak a win ütemező miatt van rajta vmi vagy tényleg vmi apróbb folyamat.
Az erőforrásigényeken ne csodálkozz, java alatt fut virtuális gépen, kvázi emulálva.. ilyen a java.
A fastcraft, BetterFPS, régebben az Optifine modok segítenek a játékbeli gyorsaságon, de manapság alap hogy már benne vannak egy modpakkban (az ami épp kompatibilis, nincs mindnek minden verzióhoz) -
#89309696
törölt tag
A szerveren nem kell az eredetinek futnia. i3-at ne vegyél, mert nem fog érződni belőle semmi. Egy nagyobb teljesítményű magas órajelű 4 magos proci kell alá (többet nem használ), de azzal is max felére csökken a betöltési idő, 4-5 perc mindenképp lesz. Memóriából meg kell a 16GB. Játszható ezek nélkül is, de akkor várni kell rá.
-
#89309696
törölt tag
Szarul optimalizált, ezeket a modokat hobbiprogramozók csinálják szabadidejükben. Annak örülünk, ha bugmentes nagyjából.
Legtöbbet az segít rajta, ha szerver van csinálva akár otthon egy másik gépen és ahhoz csatlakozik kliensként az aki játszani akar. Single player nagyon leterhelődik. -
haverkulum
aktív tag
Én a klienst -Xms10G -Xmx10G beállítással használom, szervereimet (perpill 4db) szintén egyenlő értékre állítva, kb 8 éve üzemeltetek minecraft szervert és majdnem az első alfák megjelenése óta játszom, legalább próbáld meg az Xms állítást, akár kevesebbre mint az Xmx akár ugyan annyira, veszíteni nem veszítesz semmit vele
Alapból lehet nincs is ott az official launcherben az Xms érték (én Technic launchert használok alap minecrafthoz is), akkor meg kell adni paraméternek (pl az Xmx elé).
info: a lag nagy részét a Java GC (garbage collection - "automatikus memória felszabadítás") okozza, mivel próbálja redukálni folyamatosan Xms értékre a memória használatot, tehát ha magasabbra állítod az Xms értéket (közelebb kerül Xmx-hez) akkor kevesebbszer fut le ugyan annyi idő alatt a GC ami egy erőforrás intenzív folyamat. Konkrétan amikor fordulsz a játékban akkor amit nem látsz chunkokat azokat próbálja takarítani a memóriából miközben töltené be az újakat, ettől zuhan le az fps.
-
#89309696
törölt tag
Az erősebb proci sem fogja megoldani, memóriakezelési gondok vannak. Java mindig is háklis volt rá.
Nem kell azonosra állítani, csak nagyobbra, mint amit a játék alapból használ és kisebbre, mint a maximum.
Xmx legyen 4, az Xms pedig 3. Így már mennie kellene. Csak jól kell beírni, hogy valóban elfogadja. -
Egon
nagyúr
Nos, raktam még 4 GB ramot a gépbe, az xmx értéket átállítottam 4 GB-ra, de kb. ugyanúgy laggol a játék.
Az xms beállítási lehetőséget nem találtam a játék indítási paraméterei között, de amúgy is ráguglizva azt mondja, hogy az a minimum memória használat, és hogy nem jó ötlet ugyanannyira állítani, mint az xmx-et.
A legfrissebb Java-t is telepítettem. Több ötletem nincs.
Mondjuk ha minden jól megy, a jövő héten a G3220 helyett egy i3-as proci kerül a gépbe, de nem fogok örülni neki, ha az sem oldja meg a problémát... -
haverkulum
aktív tag
Szia, sajnos sok ötletem nekem sincs, a kép alapján megvan a 64 bites java (ami elsősorban azért kell, hogy 3GB feletti memóriát is lehessen adni a játéknak) és 2GB ram van kiosztva a játék számára, ha egy irányba nézel és megvan a fix 60 FPS majd fordulásnál hirtelen leugrik kb addig amíg betölti a chunkokat az szerintem klasszikusan az, hogy elfogy a memória. Azért nem lesz sose 100% a használt ram mert a java futás közben próbálja felszabadítani folyamatosan a meglévő memóriát, ez is okozhatja a lag tüskéket.
Korábban Fehér Farkas javasolta, hogy az Xmx értéket állítsd, ez a maximum memória, esetleg próbáld meg, hogy emeled 2.5-3GB-ra, de én javaslom állítsd hozzá az Xms értéket is, ez azt a szintet jelöli amire megpróbál "beállni" a játék, tehát ha Xms1G és Xmx2G van akkor bár 2GB ramot adtál a játéknak a java folyamat takarítani próbálja a memóriát, hogy 1G körül tartsa magát, ez tud elég komoly lag tüskéket okozni, szerveren sokat szívtam ezzel egy időben mire meglett a hiba oka, hátha segít kliensnél is
Nem tudom pontosan mi hogyan van beállítva, kevés ram esetén a látótávolságot minél kisebbre állítsd, akkor kevesebb rammal is úgy-ahogy boldogul a játék. Fontos az is, hogy szerveren vagy single player-ben játszana a gyerkőc, utóbbi esetén a szervert elindítja a háttérben a játék ami további memória zabálás.
-
apatyas
Korrektor
A javád 64 bites legyen tutira. Egy java újratelepítés se árthat. Ha driverek és rossz csillagzat miatt vmiért olyan lenne hogy pár..tíz másodpercenként beakad a játék fél másodpercekre, akkor szopás, ilyenem volt, játék, java, viddriver, win újrainstall se oldotta meg... de linux alól azóta is remekül megy ugyanazon a gépen
-
#89309696
törölt tag
Az időszakos beakadások azok jellegzetesen ram problémák, valószínű csak annyi lesz a baja, hogy nem kap eleget, azt lehet a JVM-mel növelni.
Ezek a betöltési idők normálisak, másnál is ennyi ideig tart. A futtatási ablak mérete mindegy, mert fix 16x16 pixeles képekből áll minden blokk, nincs teljesítménynövelő hatása a felbontáscsökkentésnek, mint a hagyományos játékoknál.
-
#89309696
törölt tag
Az alapjátéknak ezen jól kellene futnia.
Bent a játékban F3-ra kiírja jobb sarokban mennyi ramot használt fel, ha az csurig van az okoz folyamatos akadást. Ilyenkor a klienst mikor indítod van egy indítási beállítások menüpont. Ott az a profil amivel indítva van rányomsz és lent a JVM argumentumok opciót bekapcsolod, majd a legelső érték -Xmx2G legyen, a többihez nem kell nyúlni. De szerintem alapból is ennyin van, csak maga a JVM argumentum nincs bekapcsolva és addig nem is érvényes akármi van oda beírva. Ezek után elvileg jónak kell lennie. Én max beállításokon toltam texture pakkal ennél butább géppel és ment. Bár akkor még nem volt ennyi minden a játékban, de annyit azért nem nőtt a gépigénye.
Mipmap akár teljesen levehető, a látótávolság is levehető 12-re. De szerintem nem ezekkel lesz a gond.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- LG 65C3 - 65" OLED evo - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox!
- Tablet felvásárlás! Samsung Galaxy Tab S10+, Samsung Galaxy Tab S10 Ultra, Samsung Galaxy Tab S10 FE
- Samsung Galaxy S23 , 8/128 GB , Kártyafüggetlen
- Bomba ár! Dell Latitude 5490 - i5-7GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" HD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- BESZÁMÍTÁS! Asus TUF B450M R5 5600X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 XC 12GB Rampage SHIVA Chieftec 600W
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest