- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- A kínai gyártók 3D arcazonosítással kísérleteznek
- iPhone topik
- Apple Watch
- Apple iPhone 16 - ígéretek földje
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Mobil flották
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Körvonalazódnak az S26 Edge kamerarészletei
Új hozzászólás Aktív témák
-
Pikari
veterán
Lehet, hogy értesz a témához de eléggé elvakultnak tűnsz, ami sokat ront a szavahihetőségeden...
erősen téves elképzelés azt hinni, hogy én azért járok erre a fórumra, hogy a szavahihetőségemet, hozzáértésemet - vagy bármi mást - bizonyítsak.
Azt el tudom hinni, hogy speciális felhasználásra hatékonyabb a szoftveres render, de általánosságban kizártnak tartom, hogy a szoftveres render gyorsabb/hatékonyabb/költségkímélőbb lenne, mint a hardveres (API-val).
hinni a templomban kell, kizártnak tartani meg akkor, ha már kipróbáltad. (én megtettem)
Szóval szerinted dobjuk ki a GPU-kat a kukába és térjünk vissza a GPU-mentes időszakba, mint kb. 10 évvel ezelőtt? Emlékeim szerint a Radeon volt az egyik első GPU (HW TnL-gal).
tulajdonképpen igen. persze az azért jó, ha az oprendszer guiját a továbbiakban is ki lehet rajzolni valamivel a képernyőre, szóval csak ésszel. az első tnl-es gpu valamelyik s3 grafikus kártya volt, talán a savage 2000, de bugos volt benne, ezért szoftveresen letiltották később. a második - amely néhány nappal ezután érkezett, és tnl-t tudott - az a geforce 256 volt. ezeket gpunak mellesleg nem igazán lehet nevezni, a tnl azért nem volt egy olyan nehézsúlyú dolog, inkább csak a vbo-k miatt érdekes.
Arra is kíváncsi lennék, hogy a játékfeljesztőknek mennyi időbe és pénzbe kerülne egy szoftveres rendert használó játékmotort megírni (ami annyit tud és úgy néz ki mint egy mai korszerű játékmotor) és az hogyan futna a számítógépek többségén..
nagyjából ugyanannyiba kerülne, mint opengl ES2-vel, lényegében ugyanazokat az algoiritmusokat kell implementálni mindkét esetben. persze hoszabb távon a szoftveres rendererrel talán még előbbre is lennének, mert ha újabb képességekre van szűkség, vagy platformokra, a portolhatóság és továbbfejleszthetőség nem jelenthet gondot egy algoritmikus implementáció esetén.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Természetesen többe kerül egy saját futószalagot írni, mint a DX-et/OpenGL-t használni. Viszont megvannak az előnyei is. A következő körben már igen sűrűn látjuk majd, hogy egy motor futószalagjának zömét compute shaderben írják. Pont az általános számítás előnyei miatt. Innen már csak egy lépcső a szoftver render.
Az még fontos, hogy a szoftver render nem feltétlenül jelenti, hogy nem kell hozzá GPU. GPU-ra is meg lehet azt írni. Az új konzolok esetében bizonyára látunk ilyet, hiszen natív C++-ról lefordítják az IGP-re és megy. PC-n azért ez nehezebb lesz, mert sok az eltérő architektúra.
Új hozzászólás Aktív témák
- Micro Four Thirds
- Fujifilm X
- Xiaomi Pad 7 Pro - fél kiló, maradhat!
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- A kínai gyártók 3D arcazonosítással kísérleteznek
- Tőzsde és gazdaság
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- További aktív témák...
- ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3090 24GB GDDR6X
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE NITRO+ RX 7900 XTX 24GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Sapphire R7 250 1GB
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800 XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Eladó Powercolor 5700XT Red Devil Dobozában
- Telefon felvásárlás!! iPhone 13 Mini/iPhone 13/iPhone 13 Pro/iPhone 13 Pro Max
- Intel Core i7-8700, i7-9700 CPU, processzor - Számla, garancia
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i9 14900KF 32/64GB RAM RX 9070 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 9600X 32/64GB RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 7500F 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest