- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- iPhone topik
- Eurós árlista a Google Pixel 10 telefonokhoz
- Milyen okostelefont vegyek?
- Itt az igazság a Samsung állítólagos Android Auto alternatívájáról
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Három új órát hozott a Samsung, a csúcson az Ultra
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Yettel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
GodGamer5
addikt
Csak azt nem értem, hogy végre van egy valóban next-gen engine és nincs rá, -még készülőben sem- egy normális játék. Valami fps/tps api limiteket feszegető akció játék kéne, ahol akár egy egész háborút is átélhetnénk.
-
#06658560
törölt tag
Mivel a DX12 is low level API, így a motor készítője kell, hogy foglalkozzon vele. A driver egy része a programba került át. Optimalizálni végképp nekik kell. És semmi garancia nincs arra, hogy az újabb generációs GPU-kat, amik a megjelenés után kerülnek piacra, fogják istápolni. Mert az nekik nem hoz bevételt, ellenben komoly kiadás. A multi GPU rendszer ugyanilyen.
-
válasz
#06658560 #18 üzenetére
A hírből nekem (józan paraszti ésszel, mert érteni nem értek hozzá
) pont az jött le, hogy nem kell a készítőknek ilyennel dolgozniuk. Egyrészt a DX12 egyik ilyen előnye, hogy nem kell annyi hardverrel külön-külön küzdeni, mint eddig; ugyanakkor a játékmotor készítők ráadásul úgy írták meg a programjukat, hogy itt most egyáltalán nem kell semmi ilyesmivel foglalkozni az ő alkotásuk licence-előinek. Elég az egyebekre fókuszálniuk, a többi esetleges apróságot a motor készítői megoldják (és ehhez a megoldáshoz kell a DX12, mert korábbi verziókon nem lehet ilyen könnyen/egyszerűen megoldani).
De ismét hangsúlyozom: nekem ez jött le a hírből. Ha nem ez a lényeg, akkor meg valamit nagyon nem jól írtak le benne (vagy én vagyok olyan ...., hogy ennyire félreértettem; de ez biztosan nem lehet, mert ... csak ...). Szerintem..... Háp... háp...
-
#44630784
törölt tag
A VR kb. ott tart most, mint az otthoni informatika a C64 korszakban, vagy az internet a betárcsázós modemek idején.
Aki belemélyed, az látja a benne lévő potenciált és forradalomról beszél, aki csak felszínesen ismeri, az fanyalog, hogy nincs tartalom, csak játszadozásra jó, komolytalan, majd lecseng ez is mint a többi trend.Ha megnézzük a PC-k életútját vagy a netes cégekét, igazából mindkét tábornak igaza lett: a 8bites gépek abban a formában tényleg nem nyújtottak többet játszadozásnál, és kezdetben a netes cégek 90%-a is bedőlt, mert nem volt elég felhasználó és hírdető, ami eltartott volna annyi startupot.
Hosszú távon viszont mind a PC, mind a net megváltoztatta a világot, tehát azoknak is igaza lett, akik akkoriban technikai forradalmat vizionáltak. Ha azok az emberek akkor nem állnak rá a témára, ma sem PC, sem net nem lenne a jelenlegi formájában.A több GPU-s megoldások ellen tehát nincs sok értelme érvelni, mert a hálózatok ellen sem volt értelme érvelni 1985-ben, hogy egy háztartásban csak egy tévé van és még ahhoz sem nagyon vesznek gépet emberek, pláne nem többet, minek akkor a hálózat.
Szvsz a több GPU-s megoldások nem úgy fognak elterjedni, hogy mindenki dual xeonos alaplapot vesz, amin van 6db. pci-e 16 és belerak másfél millióért vgakat, hanem pl. a következő (vagy az utáni) konzol generációba, amihez már alap tartozék lesz valamilyen VR megoldás, eleve több GPU-t terveznek a megnövekedett grafikai igény miatt. Ez magával hozza a renderelő algoritmusok és a fejlesztő eszközök változását is, aki pedig nem képes lépést tartani a trenddel, az szépen kihullik a rostán. -
#06658560
törölt tag
"Másnak: Nem feltétlenül kell figyelni a gyártók kártyáira meg generációira. Az alap feltétel adott. DX12 kell hozzá. Én úgy tudom leképzelni ezt hogy bekapcsoláskor lefut egy benchmark ami szépen leméri a kártyák képességeit és ahhoz mérten állítja be a terhelést a kártyák között. A fejlesztés is dinamikusabb és a felhasználók is jobb eredményt kapnak."
Csak éppen ezt a benchmarkot is a játékot fejlesztőknek kell lekezelnie, ahogy azt is, hogy egyes konstellációk esetén hogy dolgozzon a multiadapter. A potenciális variációk száma pedig csak növekedni fog a jövőben megjelenő új architektúrákkal. Tudod, low level API van.
fontos, a fejlesztő által meghatározandó feladat a memóriakezelés is, pláne, ha két különböző méretű memóriával bíró VGA kerül a rendszerbe.
"Én special örülnék neki. Ma egy normális alaplap az már alapból több pce express csatolóval jön szóval a lap adott. Vagy ha nem is az elcseszett árazás miatt pár ezer forint többletért már lehet olyat kapni."
Csak épp megfelelő sávszél nincs mögéjük téve. És ilyen multiGPU rendszerben pont az a szopás, ha sok irányba zajlik a kommunikáció, s azok az irányok egymással konkurálni kezdenek- ami egy játéknál bizony könnyen beesik.
Arról, hogy az iGPU belevertyogjon a szituba, pedig még nem is beszéltünk.
-
gege547
tag
válasz
#16939776 #16 üzenetére
Szerintem ebből nem lesz általános megoldás. Csak úgy hogy a játék motorja tudni fogja és kész. Ha jól vettem ki-a következő motorjuk tudni fogja tehát az összes olyan játék ami azt a motort tudja használhatja.
Másnak: Nem feltétlenül kell figyelni a gyártók kártyáira meg generációira. Az alap feltétel adott. DX12 kell hozzá. Én úgy tudom leképzelni ezt hogy bekapcsoláskor lefut egy benchmark ami szépen leméri a kártyák képességeit és ahhoz mérten állítja be a terhelést a kártyák között. A fejlesztés is dinamikusabb és a felhasználók is jobb eredményt kapnak.
Én special örülnék neki. Ma egy normális alaplap az már alapból több pce express csatolóval jön szóval a lap adott. Vagy ha nem is az elcseszett árazás miatt pár ezer forint többletért már lehet olyat kapni. A CPU-k elég erősek a 2 kártyához. Szerintem aki Időtálló gépet vesz az inkább rákölt egy kicsivel többet az alaplapra most és max egy egyel kisebb videokártyát vesz. Azt ha kifut a teljesítményből később csak vesz hozzá egy másik olcsóbb kártyát és így teljesítmény megint megvan és nem kellett kidobni újabb 100 ezreket video kártyáért. Arról nem is beszélve hogy így talán mind az AMD mind az Nvidia által birtokolt szabványokat ki tudja használni és nem lesz az hogy itt 20 fps el kevesebbed van mert nem zöld vagy piros kártyád van.
Érdekes lenne lemérni majd hogy 2 belépő szintű kártya mondjuk egy RX460 párosítva egy GTX1050TI-el mennyiben lenne partiban a GTX1060 és GTX 1070 es kártyákkal szemben. 1080p, 2k meg 4k ban (jó a 4k lehet overkill de a 2k még bőven játszana)
-
#16939776
törölt tag
Jól hangzik, ha a buszok késleltetésével, sáv-multiplexerekkel minden rendben van még skálázható is lehet.
De viszonylag alacsonyan kitűzött FPS limit biztosan kell, hogy ne legyen túlterhelve a Slaves-CPU-Master, vagy a Slaves-Master útvonal. Vagy a slave GPU(k) nem lesz(nek) kihasználva teljesen.Szerintem a "pazarló" 2 GPU- 2 szem megoldás kiegyensúlyozottabb lehet rendszerterhelés és min. fps-ek, késleltetés szempontjából.
Másik kérdés, hogy mikorra lesz ez általános megoldás, mert 1 játékért (ha nem bányászik valaki) nem fog 2-5db VGA-t, meg 40 PCI-express sávval ellátott lapot üzemben tartani, hogy jó legyen a min. fps.
-
Male
nagyúr
"A Microsoft új API-jának explicit multiadapter funkcióját kihasználva elsőként, és mindmáig egyedüliként sikerült elérni, hogy egy Radeon és egy GeForce dolgozzon a képszámításon."
Ha itt nem a DX12 a feltétel, akkor ez ment már korábban is, nem? Erre gondolok Hydra. -
arabus
addikt
Tehát ha olvastátok a cikket a dolog már müködik de csak egy játékban és nem teljesen hatékony.
De!!!Abszolut nem!!!vga gyárto függö.Bármilyen dx12-es kártya párosithato.
Nem kell külön driver dx12-ben benne van a lehetösége.
A játékkészitök elöbb utobb ráálnak. -
gabber01
addikt
És azt hogy oldják meg hogy egyik kártya ne malmozzon amíg a másik meg számol? Tekintve hogy nem ugyanolyan feladatokat látnak el, az elvégzésukhoz is különböző mennyiségű idő kell.
-
FLATRONW
őstag
Lényegében ez olyan, mint a társ GPU-s PhysX, a PhysX számítás egy része át volt téve a társ GPU-ra.
Amellett, hogy valamelyest nőt a játék teljesítménye, sokkal kiegyensúlyozottabbá is vált. -
Az ötlet szép is, jó is, csak a játék gyártók nem akarnak multi gpu-val foglalkozni, sőt esetenként a vga gyártók is kifelé hátrálnak belőle.
-
válasz
jaffa 2843 #4 üzenetére
De itt egyszerre számolódnak a képek, nem? Csak mivel a fő gpu-ról levenne egy csomó terhet Mr Slave, ezért az gyorsabban megoldaná, mint jelenleg teszik a kártyák.
-
#52588800
törölt tag
Az emberek még 1 épkézláb vga -t sem akarnak venni, nem hogy 2őt
-
-
Ha egyetlen frame eltolódás is lesz a két szem közt, már kapásból bukta az egész.
-
A cég, amelynek sikerült egy Radeont és egy GeForce-ot eggyütműködésre bírni
Erre van valahol egy cikk? Lemaradtam róla
-
-
AAAgold
senior tag
szép is, jó is, de talán nem feltétlenül az erőforrások elégtelensége miatt nem szárnyal a vr piac
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Építő/felújító topik
- Akciókamerák
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- iPhone topik
- BestBuy ruhás topik
- Alakul a SpaceX Starlink európai ellenfele
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Eurós árlista a Google Pixel 10 telefonokhoz
- Nyaralás topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE NITRO+ RX 7900 XTX 24GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- MSI GeForce GTX 1660 Super Ventus XS OC 6GB
- MSI RTX 3080 Ti SUPRIM X 12GB GDDR6X Videokártya! BeszámítOK
- GIGABYTE AORUS RTX 4070 Ti ELITE 12GB - 20 hónap garancia
- Asus STRIX GTX 1080 Ti 11GB GDDR5X Videokártya!
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 10600KF 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- LG 32UN880P - 32" IPS ERGO / 4K UHD / 60Hz 5ms / DisplayHDR 400 / USB Type-C / AMD FreeSync
- TELJES KÖRŰ IT BESZERZÉS
- SanDisk Extreme Portable 8TB (SDSSDE61-8T00-G25)
- Csere-Beszámítás! RGB Számítógép PC játékra! R5 5600X / RTX 3060Ti 8GB / 32GB DDR4 / 500GB SSD
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest